نوشته شده توسط : مسلم شريفي

شست و شوی ممبران‌ آب صنعتیچگونه انجام می‌شود؟

پاک کننده های اسیدی برای شستن نمک های غیر آلی مانند سولفات باریم (BaSO4) ، سولفات کلسیم (CaSO4) و کربنات کلسیم (CaCO3) و همچنین اکسیدهای فلزی مانند آهن از لایه های غشای اسمز معکوس استفاده می شود.

برخی از پاک کننده های اسید مناسب برای از بین بردن رسوبات غیر آلی از لایه های فیلم عبارتند از:

محلول 0.2٪ اسید کلریدریک (HCL)

محلول اسید فسفریک 0.5٪ (H3PO4)

• محلول اسید سولفامیک 0.2٪

محلول 1٪ سولفور سدیم

مواد شوینده قلیایی برای شستن فیلم ها

از محلول های شستشوی قلیایی برای شستشو و از بین بردن مواد سیلیسی و آلی از لایه های غشاهای اسمز معکوس صنعتی استفاده می شود. محبوب ترین راه حل های تمیز کردن فیلم قلیایی شامل موارد زیر است:

محلول 0.1٪ هیدروکسید سدیم (NaOH)

محلول 0.1٪ هیدروکسید سدیم (NaOH) و 1٪ نمک تتراماتیلن اسید اتیلن دی آمین تترا استیک

محلول 0.1٪ هیدروکسید سدیم (NaOH) و 5٪ نمک سدیم دودسیل سولفات

محلول 1٪ تری سدیم فسفات (STP) ، 1٪ تری سدیم فسفات و 1٪ تترا-سدیم اتیلن دی آمین اسید تتراسایکلیک ، pH مرتبط با محلول های قلیایی برای شستن غشاها باید حدود 12 درجه سانتیگراد باشد و دمای آنها باید کمتر از 30 باشد سانتیگراد

مواد معدنی ، مواد بیولوژیکی ، ذرات کلوئیدی و مواد آلی اغلب باعث مسدود شدن غشاهای اسمز معکوس می شوند. بنابراین ، برای جلوگیری از گرفتگی غشاهای اسمز معکوس و کاهش عمر آنها ، غشاها شسته می شوند.

در صورت بروز هر یک از شرایط زیر ، غشاهای اسمز معکوس باید با مواد شیمیایی مناسب شسته شوند:

کاهش 10٪ جریان طبیعی آب شیرین که از سیستم خارج می شود

مقدار نرمال و مواد جامد محلول از آب را به میزان 5 تا 10٪ افزایش دهید

افت فشار طبیعی 10 تا 15٪ افزایش یافته است (تفاوت بین فشار آب ورودی و فشار تخلیه)

در صورت بروز هر یک از موارد فوق ، غشاها باید بلافاصله شسته شوند ، در غیر این صورت ممکن است فیلم ها به حالت اولیه خود برنگردند و غشاها با سرعت بیشتری مسدود شوند.

نکته مهم: عواملی مانند پیش تصفیه نامناسب ، عدم کنترل فشار یا افزایش بازیافت نیز می توانند جریان آب تصفیه شده را کاهش دهند یا نفوذپذیری نمک را افزایش دهند. بنابراین ، قبل از اقدام به شستن غشاran ، ابتدا باید علل و عوامل فوق بررسی شود ، شاید با بررسی و رفع این مشکلات ، دیگر نیازی به شستن غشاها نباشد.

بسته به نوع مواد و رسوبات تشکیل شده روی لایه های لایه ، از شوینده های آلی یا معدنی برای شستشوی فیلم ها استفاده می شود.

شوینده اسیدی برای شستشوی فیلم ها


تجهیزات اندازه گیری نمک زدایی صنعتی

شیرهای کنترل

در دستگاه های تصفیه آب صنعتی ، از دو شیر کنترل محدود برای کنترل جریان آب استفاده می شود: برای تنظیم فشار غشا و جریان محدود و از شیر برگشتی برای کنترل بخشی از آب در گردش و بازگشت آن به ابتدای خط تصفیه آب استفاده می شود.

جریان سنج

جریان سنج در قسمت های مختلف نمک زدایی صنعتی برای تعیین جریان آب در آن نقطه استفاده می شود. این نکات شامل موارد زیر است:

جریان آب تولیدی: مقدار آب تصفیه شده توسط سیستم اسمز معکوس

دبی فاضلاب: میزان فاضلاب تولید شده از دستگاه تصفیه آب صنعتی

جریان آب برگشتی: مقدار جریان آب برگشتی که باید توسط سیستم اسمز معکوس صنعتی بازیابی شود

ترتیب اندازه گیری جریان تولید و جریمه ها بسته به طراحی دستگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

ابزار اندازه گیری فشار

از فشار سنج برای اندازه گیری فشار در قسمتهای مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. این بخشها شامل موارد زیر است:

بعد از فیلتر شنی و قبل از فیلترهای کارتریج ، از فشار سنج برای اندازه گیری فشار آب ورودی به فیلتر کارتریج استفاده می شود.

همچنین بعد از فیلترهای کارتریج و قبل از پمپ اسمز معکوس ، از فشارسنج برای اندازه گیری فشار خروجی فیلترهای کارتریج استفاده می شود.

بعد از پمپ اصلی و قبل از غشاهای اسمز معکوس ، از فشارسنج برای اندازه گیری فشار ورودی به غشاها استفاده می شود.

بعد از غشاهای اسمز معکوس ، از فشارسنج برای اندازه گیری فشار خروجی غشاها و اندازه گیری عملکرد آنها استفاده می شود.

متر TDS

سختی سنج دستگاهی برای اندازه گیری کلیه مواد جامد محلول (TDS) آب تصفیه شده توسط دستگاه نصب شده در مسیر آب تولیدی است.

مخزن ذخیره سازی و شناور

برای سهولت کار دستگاه تصفیه آب صنعتی در مدار الکتریکی دستگاه ، از گزینه ای بنام مخزن کامل استفاده می شود. عملکرد آن این است که اگر مخزن ذخیره دستگاه پر شود ، شناور داخل مخزن کار می کند و واحد اسمز معکوس را خاموش می کند. پس از مصرف آب ذخیره شده در مخزن ، دستگاه به طور خودکار دوباره شروع به کار می کند.

منبع :

https://medad.io/m0L/

https://vrgl.ir/EFPYP

واحد اسمز معکوس آب شیرین کن صنعتی RO

1- پمپRO

پمپ پرکاربرد برای ورودی آب به واحد اسمز معکوس ، پمپ گریز از مرکز زمینی است. این پمپ یکی از اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب صنعتی است که فشار لازم برای عملکرد صحیح فرآیند اسمز معکوس در غشاهای اسمز معکوس را تأمین می کند. ظرفیت پمپ اسمز معکوس باید برای تأمین فشار لازم برای فرآیند اسمز معکوس کافی باشد و معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شود.

نکته مهم در مورد پمپ ها خشک نشدن آنها است. همچنین ، کارکردن پمپ ها در شرایط نامساعد مانند جریان آب در زیر سطح مجاز می تواند به پمپ اسمز معکوس آسیب برساند.


2- سلول بالا (محفظه غشا)

سلول تحت فشار محفظه ای است که غشاها در آن قرار می گیرند و بسته به ظرفیت و کاربرد سیستم تصفیه آب ، می توان از یک جز (با یک غشا قابل تعمیر) تا 6 جز components (با نصب 6 غشا) استفاده کرد. اتاق های غشایی با توجه به فشار علاوه بر نوع آنها که درگاه کناری یا خروجی نهایی است ، انتخاب می شوند. غشاهای صنعتی بسته به قطر آنها که شامل دیافراگم های 4 و 8 اینچی هستند ، به ترتیب در فشارهای 4 و 8 اینچی قرار می گیرند.

3- غشاm اسمز معکوس

قسمت اصلی کارخانه صنعتی نمک زدایی RO فیلتر غشایی است. این فیلتر با استفاده از غشاهای نیمه تراوا کلیه مواد جامد محلول در آب (TDS) را از آب خارج کرده و آب خالص تولید و تأمین می کند. فیلتر غشایی همچنین قادر است آلودگی های شیمیایی ، نمک ها ، نمک ها ، فلزات سنگین ، نیترات ها ، نیتریت ها ، سرب ، جیوه و سایر ناخالصی های موجود در آب را از بین ببرد.

دمای کارکرد غشاهای RO بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است. دمای زیر 10 درجه و بالاتر از 35 درجه سانتیگراد باعث فرسایش غشا می شود.


4- سیستم شستشوی غشایی خودکار (CIP)

برای جلوگیری از رسوب در غشا، ، غشاها باید به طور خودکار در فواصل منظم شسته شوند. سیستم CIP از شیر برقی و مخزنی متناسب با ظرفیت دستگاه تشکیل شده است. سیستم CIP فعال می شود تا دستگاه در فواصل معینی به طور خودکار متوقف شده و وارد مرحله شستشوی غشا شود و آب ذخیره شده در مخزن سیستم CIP به غشا وارد شود. شستشوی اتوماتیک فیلم ها از رسوبگذاری جلوگیری کرده و باعث افزایش عمر مفید آنها می شود.

5- شیر را مخلوط کنید

این شیر با افزودن آب خام به آب خالص TDS آب را تنظیم می کند.





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

مهمترین مزیت استفاده از بسته های DAF در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی ، کارایی و اثربخشی بالای فرآیند (95٪) در شرایط گلدهی آب خام مانند جزر و مد یا جزر و مد قرمز و شکوفه جلبک است. شکوفه) یا نشت روغن در آب در مقایسه با سایر روشهای پیش تصفیه. هیچ یک از فن آوری های موجود در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی آب دریا (مانند اولترافیلتراسیون یا فیلترهای رسانه ای) توانایی جداسازی جلبک ها و روغن را در صورت شکوفایی جلبک ها یا افزایش بیش از حد محتوای روغن آب ندارند. ویژگی منحصر به فرد فرآیند DAF محافظت از غشاهای UF و بسترهای فیلتر رسانه در برابر آلودگی شدید ناشی از حملات جلبک ها یا مواد آلی است.


از دیگر مزایای
یکی دیگر از مزایای استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های آب شیرین کن کاهش نیاز به تزریق منعقد کننده است. در فرآیند DAF ، به دلیل چسبندگی ذرات به سطح حباب های هوا ، بر خلاف سیستم های رسوبی سریع ، تزریق پلیمر برای تجمع و چسبندگی ذرات اغلب مورد نیاز نیست. این ویژگی به ویژه در هنگام استفاده از این واحد به عنوان پیش درمانی در سیستم های فیلتراسیون غشایی ، به دلیل خطر مسدود شدن غشاها با پلیمرها و منعقد کننده ها ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سیستم شناور سازی
عامل محدود کننده استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های آب شیرین کن آب دریا ، کدورت آب خام ورودی است. سیستم شناور سازی هوای فشرده در مواردی که آب خام ورودی خام (آب دریا) حاوی ذراتی با تراکم بالا و کدورت بیشتر از 100 NTU باشد به دلیل نیاز به پمپاژ آب بیشتری به سیستم و صرف انرژی بیشتر از روش های جایگزین ، توجیه اقتصادی کمتری دارد. به دلیل حجم زیاد آب برگشتی در فرآیند DAF ، به انرژی بیشتری نسبت به روشهای رسوب گذاری معمولی نیاز دارد.

به منظور حذف رنگها ، مواد آلی و آلاینده هایی مانند آهن و منگنز در پساب ، باید از روشهای مناسب در پیش تصفیه استفاده شود. اگر مقدار لجن در ذرات معلق زیاد باشد ، هزینه اولیه سیستم DAF به دلیل طراحی سیستم در جریان کم و هزینه افزایش ظرفیت کارکرد به دلیل افزایش نیاز سیستم برای شستشو و مواد شیمیایی.


استفاده از DAF به عنوان پیش تصفیه در سیستم های فیلتراسیون غشای MF / UF تأثیر عمده ای در افزایش کارایی سیستم و کاهش احتمال گرفتگی غشا دارد. به همین دلیل ، از آن به عنوان روشی م effectiveثر و محبوب در پیش تصفیه سیستم های غشایی استفاده می شود.
تزریق مواد شیمیایی
ذرات غیر آهنی ، کلوئیدها ، مواد آلی و مواد معدنی محلول در آب ، پس از تزریق مواد شیمیایی و تشکیل هیدروکسیدهای آهن و آلومینیوم ، حباب های سبک ایجاد می شود که نمی تواند ته نشین شود و به تزریق مواد شیمیایی و زمان بیشتری برای مخلوط شدن نیاز دارد تا بتواند برای رسوب مناسب باشد (اندازه حدود صدها میکرون و بالاتر) ، در حالی که تنها ده ها میکرون برای شناور سازی ذرات معلق کافی است ، بنابراین بهترین گزینه در منابع آب برای بالاترین میزان حذف لجن شناور ، روند شناورسازی است. . لجن شناور روی سطح مخزن با غلظت حدود 2 تا 5٪ ماده جامد ، توسط تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی مناسب همراه با لجن جمع شده از کف مخزن به مخزن ذخیره لجن جمع آوری می شود و آب تصفیه شده از پایین مخزن جمع می شود.

مزایای استفاده از DAF با سرعت بالا در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی عبارتند از:

افزایش شار غشا به دلیل کاهش SDI
کاهش دفعات شستشو و مقدار مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی فیلم ها
باعث افزایش عمر غشاها می شود



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

قیمت دستگاه آب شیرین کن چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت سیستم تصفیه آب شور قطعا هزینه اولیه و خرید یک سیستم تصفیه آب ، از عمده ترین مشکلات و دغده های یک خریدار سیستم RO، می‌باشد. قیمت یک اب شیرین کن بعد از تعیین ظرفیت سیستم و نوع آب ورودی به سیستم به متریال، برند قطعات، آپشن ها ی دستگاه، جنس و غیره در یک آب شرین کن بستگی دارد.

با توجه به اینکه فقر آبی کره زمین را در کشور ما و سراسر جهان تهدید می کند ، باید بتوانیم از آن بهینه استفاده کنیم تا نسل های آینده با مشکلات کمتری روبرو شوند. صنعت کشت و صنعت یکی از صنایع پرکاربرد است که در آن میزان آب هدر رفته زیاد است. با تجهیز سیستم کشاورزی به آبیاری تحت فشار می توانیم مصرف آب را کاهش دهیم. سپس با توجه به اینکه نصب دستگاه آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن کشاورزی باعث رقیق شدن آب می شود ، می توان محصولات بهتری نیز تولید کرد. اگر ما در صنعت آب خالص تولید یا استفاده کنیم ، میزان مصرف آب بسیار کمتر از آب سخت است.

از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید:

تصفیه آب RO

دانلود فونت فارسی

دستگاه آب شیرین کن متشکل از قسمتهای مختلفی است که بر روی سازه جمع شده و دستگاه آب شیرین کن را تشکیل می دهند - به دلیل حساسیت تأمین آب در مراکز و صنایعی که به آب نرم و سبک نیاز دارند ، بهتر است قطعات انتخاب شوند. سلامتی. وی کارهای بیشتری انجام داد و از تجهیزات با کیفیت بالا برای ساخت دستگاه آب شیرین کن استفاده کرد.
و چرا انرژی به دستگاه آب شیرین کن آمد؟

کیفیت در کار اتفاقی نیست. ما با استفاده از استادانی با دانش و تجربه گسترده توانسته ایم بهترین دستگاه تصفیه آب را ایجاد کنیم. نصب در ایران و کشورهای همسایه و کمک خوب به صنایع مرتبط با آب

اطمینان حاصل کنید که یک تجزیه و تحلیل کامل آب را تهیه کنید ، اگر مشکلی در آب وجود دارد ، مشکل را در پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن حل کنید ، سپس این آب وارد فیلتر غشایی می شود ، به عنوان مثال ، اگر کدورت آب زیاد باشد ، ابتدا در پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی و سپس وارد آن شوید این آب غشایی است.

پاسخ: با توجه به اینکه دستگاه شیرین سازی اسمز معکوس از قسمتهای مختلف مونتاژ شده و بر روی قاب فولادی سوار می شود ، بنابراین بهتر است قطعات اصلی مانند پمپ ورودی ، پمپ کف ، مخازن فایبرگلاس ، مخزن تحت فشار ، صفحه برق ، سخت افزار و ... را انتخاب کنید. فوق العاده تولید کننده کارخانه آب شیرین کن باید از قطعات با کیفیت بالا برای کاهش کارکرد ، تعمیر و فرسودگی قطعات استفاده کند.
برای آب شیرین کن آب برای تصفیه آب سیستم نمک زدایی طراحی کنید

پاسخ: اهدافی که در هنگام بحث در مورد کارخانه تصفیه آب و نمک زدایی صنعتی مورد توجه قرار می گیرند باید برابر با برنامه باشند. مخازن شن و ماسه و کربن باید از نوع FRP یا رنگهای اپوکسی با پوشش های دریایی پلی اورتان ساخته شوند تا دستگاه شیرین سازی مشکل خوردگی کمتری داشته باشد.

برای تصفیه آب در دستگاه شیرین سازی اسمز معکوس صنعتی ، با توجه به آلودگی میکروبی بالا در روش تصفیه آب. سیستم اسمز معکوس و کلر باید نصب شود
فیلترهای میکرون در پیش تصفیه آب نمک زدایی صنعتی نصب می شوند تا عمر غشاها را با مش 5 میکرون افزایش دهند.

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی - دستگاه تصفیه آب صنعتی - دستگاه RO

آب معمولاً از 3 منبع اصلی و طبیعی قابل استخراج است:

همانطور که مشاهده می کنید ، در این روش که کاملاً فیزیکی نیز است ، ابتدا آب از طریق پمپ وارد فیلترهای شن و ماسه و کربن می شود و سپس وارد سیستم میکروفیلتراسیون می شود.

در این مرحله کدورت و حلالهای معلق در آب به طور کامل از بین می روند.

اکنون پس از عبور از پمپ فشار قوی و افزایش فشار تا مقدار محاسبه شده ، به غشا memb غشا وارد شده و به یک پساب فاضلاب با کیفیت عالی ، شیرین و پساب تبدیل می شود.

(البته گاهی اوقات می توان از آب در طول روز برای مصارف مختلفی که به آب بهینه نیاز ندارند استفاده کرد.)

مطالعه غشاها از قرن هجدهم آغاز شد و در سالها و قرنهای بعدی تا تولید غشا مدرن در دهه شصت کمتر متداول شد.این غشا alsoها همچنین با مشکلاتی روبرو بودند که از گسترش آنها جلوگیری می کرد که یکی از این مشکلات است. غشاها قابل شستشو و گران نبودند ، اما در 20 سال گذشته فناوری نیز این مشکلات را برطرف کرده است.

یکی از این فناوری ها تولید غشاهای RO است و یکی از مزایای این غشاها چگالی زیاد جریان آب است. این غشاها نمک را جدا کرده و از آب برمی گردانند و آب خالص را با فشار مناسب عبور می دهند و همچنین به دلیل ماندگاری بالا ، این غشاها به کاهش هزینه ها کمک می کنند.

آب شیرین کن صنعتی

نمک زدایی یا اسمز معکوس صنعتی ، فناوری است که در آن آب از طریق یک غشا sem نیمه تراوا عبور می کند و تقریباً آب خالص به دست می آورد که تقریباً 99٪ مواد معدنی محلول و 97٪ کلوئیدها را از بین می برد.

اسمز چیست؟

با قرار دادن غشایی نیمه تراوا در بین دو محلول با غلظت های مختلف ، محلول با غلظت کمتر به محلول با غلظت بالاتر منتقل می شود و در نتیجه محلول غلیظ نازک می شود که اصطلاحاً اسموز نامیده می شود. سطح آب مقطر افزایش می یابد ، که به آن اختلاف سطح فشار اسمزی می گویند.

نمک زدایی یا فرآیند جداسازی غشایی که در آن آب دریا فشرده می شود تا با ایجاد یک جریان آب غیر محلول از غشا جدا شود.

دستگاه شیرین سازی صنعتی

قیمت دستگاه شیرین سازی آب صنعتی Ro با توجه به نوع و ظرفیت آن متفاوت است و برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با ما تماس بگیرید.

مزایای فرآیند اسمز معکوس در دستگاه اسمز معکوس

اندازه های مختلف مخازن آب وجود دارد که از دستگاه اسمز معکوس بدست می آید. بسته به نیاز صنعت ، انواع مختلفی از دستگاه های نمک زدایی صنعتی استفاده می شود. در این سیستم ها ، هر گونه باکتری و آلودگی از بین می رود. به همین دلیل ، یکی از اصلی ترین مزایای دستگاه اسمز معکوس ، کاهش هزینه های آب و انرژی است. نصب این دستگاه ها از همه لحاظ مقرون به صرفه است ، زیرا آب در یک چرخه می تواند وارد دستگاه آب شیرین کن شود ، آن را تصفیه کرده و در فرآیند ها مجدداً استفاده شود.



آب های زیرزمینی مانند چاه ها و کانال ها (می توان آن را شیرین یا شور و دارای سختی کم یا زیاد نامید - یعنی TDS و TH می توانند هر تعداد باشند)
آبهای سطحی مانند رودخانه ها و چشمه ها (غالباً تازه اما ممکن است سختی زیادی داشته باشند - یعنی رنج TDS آنها معمولاً کم و TH می تواند نسبتاً زیاد باشد).
آب دریاچه ها ، دریاها و اقیانوس ها (همیشه بسیار شور - یعنی رنج مواد جامد محلول بسیار زیاد است)

به طور کلی برای انسان طبیعی است که حداقل برای سه مورد از نیازهای اصلی خود به آب احتیاج داشته باشد:

نوشیدن: آب باید کاملاً شیرین و ترجیحاً کم جامد باشد (همچنین عاری از هرگونه آلودگی)
کشاورزی: ​​آب باید شیرین باشد اما سختی آن از اهمیت زیادی برخوردار نیست مگر در مورد کشاورزی مدرن ، به عنوان مثال از تجهیزات آبیاری قطره ای یا بارانی استفاده می شود که نباید ته نشین شود.
صنعت: آب باید شیرین و نرم باشد (حداقل محلول و سختی - حاوی حداقل مقدار ممکن TDS و TH باشد)

همانطور که مشخص شد ، انسان در اکثر موارد ذکر شده برای تهیه آب مورد نیاز به تصفیه آب نیاز دارد ، بنابراین دانشمندان و صنعتگران با کمک یکدیگر فن آوری ها و دستگاه های مختلفی را طراحی کرده اند.

 در این میان فن آوری های مبتنی بر روش اسمز معکوس (RO = اسمز معکوس) وجود دارد که به آن دستگاه RO یا دستگاه اسمز معکوس نیز گفته می شود.

همچنین ، از آنجا که این دستگاه ها به طور کلی آب نمک را به آب شیرین تبدیل می کنند ، در بین عموم مردم به آن آب شیرین کن یا آب شیرین کن صنعتی نیز می گویند.

دستگاه RO یا دستگاه نمک زدایی یا دستگاه اسمز معکوس قادر به کاهش یا حتی کاهش شوری ، نمکهای محلول و نامحلول ، سختی TDS ، سختی TH ، باکتریها و ویروس ها یا حتی رنگ و بو است. بنابراین ، در دنیای امروز ، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد.
به منظور هدایت فشار زیاد آب به پشت غشاها ، باید یک پمپ زمینی با کیفیت بالا پس از سیستم پیش تصفیه آب تهیه شود. شیرین کننده مصنوعی نصب شده است
غشاهای سیستم اسمز معکوس (آب شیرین کن صنعتی) برای تصفیه آب مهمترین وظیفه را در یک کارخانه آب شیرین کن صنعتی دارند - آنها به وسیله غشاها تهیه می شوند تا 99٪ آب محلول را از آب جدا کنند.
برای کنترل حجم آب در یک دستگاه تصفیه آب صنعتی ، از یک جریان سنج یا در تنظیمات پردازش دستی یا خودکار استفاده می شود. بودن
ماژول CIP برای شستن غشاها استفاده می شود

abpaksazan.com
abpaksazan

آب شیرین کن برای مصارف کشاورزی



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

نمک زدایی فرآیند تولید آب شیرین با حذف آب نمک (نمک) از آب نمک است. درجات مختلفی از شوری در آب وجود دارد که بر دشواری و هزینه فرآوری آن تأثیر می گذارد و سطح نمک معمولاً در میلیون (قسمت در میلیون) اندازه گیری می شود. سازمان زمین شناسی ایالات متحده نمودار آنچه را تشکیل می دهد آب شور را نشان می دهد: 1000 قسمت در میلیون - 3000 قسمت در میلیون شوری کم ، 3000 قسمت در میلیون - 10 هزار قسمت در میلیون شوری متوسط ​​و 10 هزار قسمت در میلیون - 35000 قسمت در میلیون شوری بالا.
آب با سطح نمک زیر 1000 قسمت در میلیون به طور کلی آب شیرین در نظر گرفته می شود و قابل نوشیدن و استفاده از آن برای مصارف خانگی و کشاورزی بی خطر است. برای یک نقطه مرجع ، یک آب معمولی اقیانوس حاوی حدود 35000 قسمت در میلیون است ، دریاچه نمک بزرگ حاوی تغییرات 50 تا 270 هزار قسمت در میلیون و دریای خزر به طور متوسط ​​حدود 12000 قسمت در میلیون است. هرچه غلظت محلول نمک در بدن آب بیشتر باشد ، انرژی و تلاش لازم برای شیرین سازی آب بیشتر خواهد بود.
عملیات شیرین سازی
اسمز
اسمز معکوس
چندین شکست برای معکوس شدن اسمز وجود دارد. در حال حاضر غشاها مستعد تجمع باکتری ها و 'گرفتگی' هستند ، اگرچه از زمان استفاده اولیه بهبود یافته اند. وقتی از کلر برای درمان باکتری استفاده می شود ، غشاها خراب می شوند. مشکلات دیگر کیفیت بحث برانگیز آب تولید شده توسط اسمز معکوس ، همراه با پیش تصفیه قابل توجهی است که آب نمک نیاز دارد.
اسمز به جلو
نمک زدایی فارغ التحصیل فشار
اشکال اصلی FO این است که پتانسیل بالایی دارد ، اما هنوز برای نمک زدایی در مقیاس بزرگ تا حدودی جدید است و بنابراین برای بررسی امکاناتی که می تواند باعث بهبود و کاهش هزینه های انرژی شود ، نیاز به بودجه و تحقیقات دارد.
شستشوی برقی
نمک زدایی حرارتی

نمک زدایی (همچنین نمک زدایی املایی) فرآیند ایجاد آب شیرین با حذف نمکی (نمک) از بدن آب نمک است. درجات مختلفی از شوری در آب وجود دارد که بر دشواری و هزینه تصفیه تأثیر می گذارد و سطح نمک به طور معمول در قطعات در میلیون (ppm) اندازه گیری می شود. سازمان زمین شناسی ایالات متحده خلاصه ای از آنچه را که آب شور تشکیل می دهد ارائه می دهد: 1000 ppm - 3000 ppm شوری کم ، 3000 ppm - 10،000 ppm شوری متوسط ​​و 10،000 ppm - 35،000 ppm شوری بالا است.
آبی که دارای مقادیر شور کمتر از 1000 ppm باشد ، به طور کلی آب شیرین در نظر گرفته می شود و نوشیدن و استفاده آن برای مصارف خانگی و کشاورزی بی خطر است. برای یک نقطه مرجع ، آب معمولی اقیانوس حاوی حدود 35000 ppm ، دریاچه نمک بزرگ حاوی تغییرات 50،000 - 270،000 ppm و دریای خزر به طور متوسط ​​حدود 12،000 ppm است. هرچه مقدار نمک غلیظ در بدن آب وجود داشته باشد ، انرژی و تلاش بیشتری برای شیرین سازی آن لازم است.
فرآیندهای نمک زدایی

یکی از دائمی ترین خواسته های جهان تأمین آب آشامیدنی شسته و رفته برای مردم آن است. امروزه تقریباً نیمی از جمعیت جهان به آب شیرین و مرتب دسترسی ندارند. آب دریا بیشتر نمک است و همچنین باید تمیز شود. این عنصر اصلی برای اکثر کشورهایی است که نمک زدایی آب دریا را به عنوان گزینه ای برای تأمین جمعیت خود با آب الکل خالص و تازه مصرف می کنند.

نمک زدایی آب نمک یک روش قابل اعتماد برای خلاص شدن از نمک های آب دریا است ، اما نمی توان آن را به صورت گسترده استفاده کرد زیرا در عوض پرهزینه است و همچنین برای موجودات زنده خطرناک است. بنابراین ، این یک تقاضا برای پیدا کردن تکنیک های نمک زدایی آب نمک ایجاد می کند.

رویکرد کاملاً جدیدی برای آب شیرین کن توسعه یافته است که از آن به عنوان الکترو دیالیز شوک یاد می شود و همچنین نه تنها از شر نمک با این حال میکروب و همچنین مواد شیمیایی موجود در آب خلاص می شود. الکترودياليز شوک می تواند سيستم تصفيه آب قابل اعتمادتری را فراهم کند. این ماده در مقایسه با تکنیک های اساسی نمک زدایی ، به میزان قابل توجهی انرژی کمتری را مصرف می کند اما هنوز محدودیتی در قیمت آب برای عبور از لایه غشا ندارد.

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا. بهترین انواع آب شیرین کن و آب تصفیه کن خانگی با تخفیف و ارسال رایگان.فروش ویژه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در راد گستر نوین و خرید بهترین برندهای تصفیه آب با قیمت تخفیف خورده، گارانتی و ارسال و نصب رایگان.آخرین قیمت ، خرید و فروش انواع دستگاه تصفیه آب اسمارت سی سی کا اکسیژن سامسونگ هیوندای سافت واتر ال جی بوش آکواجوی آکوا پرو ربن ایزی ول اطلس دلفین ...دستگاه تصفیه آب خرید و فروش، لیست قیمت و مشخصات انواع تصفیه کننده آب تایوان، ویتنام، آمریکایی، کانادایی، ایرانی و چینی با ضمانت و خدمات پس از فروش.

آیا لیست قیمت بروز می یاشد؟

.بله این لیست قیمت هر روز جدید و بروز میشود

آیا دستگاه هایی که از فروشگاه به آبی خرید می کنیم خدمات پس از فروش هم دارد؟

jwtdi Hf - آب پاکسازان

  jwtdi Hf wkujd

 

بله 100% ما با تمام توان خود سعی میکنیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود بدهیم، بصورت حضوری، تلفنی و از طریق اپ های ارتباطی پس نگرانی داشته باشید.

برای تهیه دستگاه تصفیه آب با کیفیت و قیمت مناسب از کجا باید تهیه کنیم؟

ما در قسمت فروشگاه سایت دستگاه های مختلفی داریم از جنس مرغوب ایرانی و تایوان که همگی از قطعات با کیفیت استفاده شده است.

برای خرید از کجا مطمئن بشیم چه دستگاه ی خریداری میکنیم؟

آسان هست کافیه شما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دستگاه تصفیه آب: قیمت های فروش ویژه و اطلاعات انواع دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر، میدیا و... با تحویل فوری + ارسال فوری و گارانتی اصلی | دماتجهیز.

شرکت پاک آب ، بزرگترین وارد کننده و توزیع کننده دستگاه تصفیه آب خانگی در سراسر کشور ، ارسال و نصب رایگان ، مشاوره تخصصی.

دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای. آب لوله‌کشی شهری علی‌رغم تصفیه در تصفیه‌خانه همچنان با آلودگی‌های مختلفی به مصرف‌کننده می‌رسد. دلیل وجود این آلودگی‌ها می‌تواند ...

نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب خانگی، مقایسه برندها ، انتخاب بهترین آب شیرین کن و تسویه آب در شیراز،اکواجوی ، فلوکس تک ، سافت واتر ، آرتک ، ویولت.



برای تولید آب مصرف الکل مرتب و تازه در یک مرحله انفرادی و استفاده از روش الکترودیالیز ، یک لایه محصول متخلخل را در نزدیکی کاتد قرار دهید. این لایه به عنوان فیلتر عمل خواهد کرد و همچنین هر آنچه را که نمی تواند از طریق میکروپورها عبور کند حذف می کند. اندازه این لایه 0.5 میکرومتر است بنابراین هر چیزی بزرگتر از آن نمی تواند از طریق آن عبور کند. با این وجود ، میکروارگانیسم ها اندازه کوچکتری از لایه مورد جذب دارند و می توانند به راحتی آن را تجربه کنند ، اما متخصصان پیشنهاد می کنند که اینها نیز به دلیل اینکه از طریق میدانهای الکتریکی موثر نزدیک به کاتد خرد می شوند ، از بین نروند.

اسمز
اسمز معکوس
چندین شکست اسمز معکوس وجود دارد. غشاها در حال حاضر مستعد جمع آوری باکتریهای زیاد و "مسدود شدن" هستند ، اگرچه از زمان استفاده اولیه بهبود یافته اند. وقتی از کلر برای درمان باکتری استفاده می شود ، غشاها خراب می شوند. مشکلات دیگر کیفیت قابل بحث آب است که اسمز معکوس تولید می کند ، همراه با پیش تصفیه قابل توجهی که آب نمک نیاز دارد.
اسمز جلو
آب نمک زدایی شیب فشار

One of the most constant demands of the world is to provide clean drinking water for its people. Today, almost half of the world's population does not have access to fresh water. Sea water is more salty and should also be cleaned. This is a key element for most countries that use seawater desalination as an option to provide their population with pure, fresh alcohol.

آب شیرین کن خورشیدی از انرژی خورشید برای تأمین انرژی مورد نیاز شیرین سازی آبهای شور از طریق فناوری توان حرارتی خورشیدی ، نمک‌زدایی خورشیدی (به انگلیسی: Solar desalination) یعنی نمک‌زدایی آب شور با استفاده از انرژی خورشید. نمک‌زدایی نیاز به انرژی فراوانی دارد آشنایی با آب شیرین کن خورشیدی. ... در روش مستقیم، فقط از انرژی گرمای خورشید برای شیرین‌سازی آب استفاده می‌شود ولی در روش غیر مستقیم ، تولید آب شیرین کن خورشیدی جهت استفاده در صنایعی که نیاز به تصفیه آب دارند.آب شیرین کن خورشیدی چیست؟ سیستم های شیرین سازی آب با استفاده از انرژی خورشیدی به دو دسته سیستمهای حرارتی و غیرحرارتی تقسیم بندی می شود بسیاری از مناطقی که دارای مشکل آب شرب هستند، دارای پتانسیل بسیار بالای انرژی خورشیدی نیز می‌باشند. میزان استحصال آب تصفیه شده در این سیستم تابعی از میزان انرژی خورشید، میزان عایق کاری و دمای محیط بیرون است. آب شیرین کن خورشیدی می تواند آب شیرین کن خورشیدی می تواند عوامل بیماری زای موجود در آب، نمک ها و فلزات سنگین را که در برخی از روش های تصفیه قبلی امکان جداسازی آن ها ممکن است.


Desalination is a reliable way to get rid of seawater, but it can not be widely used because it is expensive and also dangerous for living organisms. Therefore, this creates a demand for saltwater desalination techniques.

A completely new approach to desalination has been developed, known as shock electrodialysis, which also gets rid of not only salt but also germs as well as chemicals in the water. Shock electrodialysis can provide a more reliable water treatment system. It consumes significantly less energy than basic desalination techniques, but still has no limit on the cost of water passing through the membrane layer.

Place a layer of porous product near the cathode to produce fresh, regular water consumption in a single step using electrodialysis. This layer will act as a filter and also removes anything that cannot pass through the micropores. The size of this layer is 0.5 micrometers so nothing bigger than that can pass through it. However, microorganisms are smaller than the adsorbed layer and can easily experience it, but experts suggest that they should not be destroyed because they are broken down by efficient electric fields near the cathode.


شکست اصلی برای اسمز رو به جلو این است که پتانسیل زیادی دارد ، اما هنوز برای نمک زدایی در مقیاس بزرگ کاملاً جدید است و بنابراین به بودجه و تحقیقات نیاز دارد تا امکاناتی را که می تواند آن را بهبود بخشد و هزینه های انرژی را کاهش دهد بررسی کند.
الکترودياليز
نمک زدایی حرارتی
تقطیر فلش چند مرحله ای
تقطیر با چند اثر
منفی های نمک زدایی
عربستان سعودی در حال حاضر شماره یک تولید کننده آب شیرین کن در جهان است. آنها از تقطیر چند فلش در چندین کارخانه بزرگ استفاده می کنند و آب بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله بزرگترین شهر ، ریاض را که صدها مایل از ساحل فاصله دارد تأمین می کنند.
در ایالات متحده ، بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در خلیج تمپا ، فلوریدا واقع شده است ، اگرچه در مقایسه با بیشتر امکانات در خاورمیانه ، تولید بسیار کمی دارد. سایر ایالت هایی که در حال برنامه ریزی برای کارخانه های بزرگ آب شیرین کن هستند شامل کالیفرنیا و تگزاس است. نياز آمريکا به نيروگاه هاي نمک زدايي به اندازه بسياري از کشورها نيست ، اما با ادامه انفجار جمعيت در مناطق ساحلي خشک ، نياز افزايش مي يابد.
گزینه های آینده نمک زدایی
نمک زدایی فرآیندی است که در درجه اول در کشورهای پیشرفته با پول و منابع کافی انجام می شود. اگر این فن آوری به تولید روشهای جدید و راه حلهای بهتر برای مسائلی که امروزه وجود دارد ادامه دهد ، برای هر چه بیشتر کشورهایی که با خشکسالی ، رقابت برای آب و جمعیت بیش از حد روبرو هستند ، یک منبع کاملاً جدید آب وجود خواهد داشت. اگرچه در دنیای علمی نگرانی هایی در مورد جایگزینی استفاده بیش از حد از آب با اعتماد کامل به آب دریا وجود دارد ، بدون شک این گزینه برای بسیاری از افراد که برای زنده ماندن یا حفظ سطح زندگی خود تلاش می کنند حداقل یک گزینه خواهد بود.

https://vrgl.ir/mFt4v

https://medad.io/nlp/
تقطیر فلش چند مرحله ای


تقطیر با چند اثر
مضرات نمک زدایی
در حال حاضر پادشاهی عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده آب شیرین کن در جهان است. آنها از تقطیر چند فلش در بسیاری از گیاهان بزرگ استفاده می کنند و آب بسیاری از شهرهای بزرگ ، از جمله بزرگترین شهر ریاض ، که صدها مایل از ساحل فاصله دارد را تأمین می کنند.
در ایالات متحده ، بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در خلیج تمپا ، فلوریدا واقع شده است ، اگرچه در مقایسه با بیشتر امکانات در خاورمیانه تولید بسیار کمی دارد. سایر ایالت هایی که در حال برنامه ریزی برای کارخانه های بزرگ آب شیرین کن هستند شامل کالیفرنیا و تگزاس است. نیاز ایالات متحده به گیاهان نمک زدایی به اندازه بسیاری از کشورهای دیگر نیست ، اما با ادامه انفجار جمعیت در مناطق خشک ساحلی ، این نیاز در حال افزایش است.
گزینه های آینده برای نمک زدایی
نمک زدایی فرآیندی است که عمدتا در کشورهای پیشرفته ای که بودجه و منابع کافی دارند انجام می شود. اگر این فن آوری به تولید روشهای جدید و راه حلهای بهتر برای مسائلی که امروز وجود دارد ادامه دهد ، برای تعداد بیشتری از کشورهایی که با خشکسالی ، رقابت بر سر آب و جمعیت بیش از حد مواجه هستند ، یک منبع آب کاملاً جدید وجود خواهد داشت. اگرچه در دنیای علمی نگرانی هایی در مورد جایگزینی بیش از حد فعلی آب با وابستگی کامل به آب دریا وجود دارد ، اما بدون شک این گزینه برای بسیاری از افرادی که برای بقا یا حفظ سطح زندگی خود تلاش می کنند یک گزینه خواهد بود.






:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

آب شیرین کن‌ صنعتی خورشیدی عملکردی مقرون به‌ صرفه در شیرین سازی آب دارد.

روش‌های تقطیری شیرین کردن و آب شیرین کن در مقیاس های صنعتی ، کشاورزی و دریایی نیاز به انرژی و توان حرارتی بالایی دارد که با استفاده از انرژی خورشیدی، در فناوری آب شیرین کن‌ صنعتی خورشیدی، از نظر فناوری و اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه و توجیه‌ پذیر می‌شوند.

در این روش انرژی ورودی به دستگاه آب شیرین کن صنعتی از طریق انرژی اشعه خورشید تأمین می‌شود و از قواعد اصلی تبخیر و تقطیر آب استفاده می‌کند.

با عبور اشعه‌ خورشید، آب دریا یا آب شور داخل دستگاه گرم شده و عملیات تبخیر صورت می‌گیرد.

سپس بخار آب پس از برخورد به سرپوش‌های دستگاه که دمای پایین‌تری دارند تقطیر شده و آب شیرین به‌ دست‌ آمده به سمت خروجی سیستم هدایت می‌شود.

مواد اضافه و برخی از میکروب‌ها حین تبخیر از مولکول‌های آب جدا شده و در دستگاه باقی می‌مانند.

مزیت عمده استفاده از انرژی خورشیدی به‌ جای انرژی الکتریکی تولید شده از سوخت‌های معمولی در ساخت آب شیرین کن صنعتی، تولید آب شیرین بدون تخریب محیط‌ زیست می‌باشد.


عملکرد دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی خورشیدی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

در روش مستقیم آب شیرین کن صنعتی خورشیدی تنها از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود در حالی که در روش غیر مستقیم انرژی خورشید به انرژی الکتریکی یا مکانیکی تبدیل می‌شود و سپس از انرژی تولید شده برای آب شیرین کن استفاده می‌شود.

جهت افزایش بازدهی در  خورشیدی باید نکات زیر را مد نظر داشت:

سرپوش پلاستیکی یا شیشه‌ای مناسب جهت حداکثر عبور نور خورشید

تشتک آب شور باید تیره‌رنگ باشد جهت جذب بهتر انرژی خورشید

جلوگیری از تشکیل بلورهای نمک در دستگاه

فاصله حداقل بین آب تشتک و سرپوش آب شیرین کن خورشیدی.

محیط کاملاً بسته و عدم ارتباط با فضای خارج از تصفیه خانه آب

شرکتهای سازنده آب شیرین کن صنعتی : 

از بروزترین شرکتهای تولید کننده آب شیرین کن صنعتی (سازنده دستگاه آب شیرین کن صنعتی) می توان به شرکت آب پاکسازان اشاره نمود .

شاید در اصطلاحی فراتر بتوان گفت شرکت های مونتاژ کننده آب شیرین کن صنعتی چرا که تقریبا بخش مهمی از اجزاء یک دستگاه شیرین کننده آب اعم از صنعتی ، کشاورزی و یا حتی سیستم شیرین کننده آب دریایی بصورت قطعات از کشورهای اروپایی ، آمریکایی و چین وارد می شود و در ایران مونتاژ می شود.

البته بحث مهندسی کار و محاسبات مربوط به ظرفیت های مورد نیاز در تولید آب شیرین کن صنعتی و دستگاه آب شیرین کن پزشکی و ... پارامتر بسیار مهمی است .

در هر صورت برای جستجو شرکت تولید کننده آب شیرین کن صنعتی بهترین روش جستجو از طریق گوگل و تماس با آنها و درخواست پروپوزال و مشخصات فنی دستگاههای تولیدی هر یک از آنها خواهد بود. 






:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

نکته مهم این است که وقتی فشار آب زیاد است به دیافراگم داخلی فشار وارد می شود و این کلید از کارکرد پمپ و بسته شدن مدار منبع تغذیه جلوگیری می کند و از وارد آمدن فشار اضافی به دستگاه جلوگیری می کند. در صورت افت فشار آب یا قطع شدن آب ، فشار از دیافراگم سوئیچ برداشته می شود و باعث می شود مدار منبع تغذیه باز شود و جریان قطع شود. در اینجا قطع و وصل مجدد جریان باعث قطع و وصل پمپ می شود.
در مدار الکتریکی این کلید به صورت سری با موتور پمپ قرار می گیرد و بلافاصله پس از قطع فشار آب سوئیچ ، پمپ خاموش می شود. این کلید عمر پمپ را افزایش می دهد.
برای خرید دستگاه های تصفیه آب پارشر و لو پارشر روی لینک زیر کلیک کنید:
خرید دستگاه های تصفیه آب فشار قوی و فشار قوی
 لیست انواع فیلترهای آب
دستگاه تصفیه آب خانگی

دیافراگم داخلی فشار وارد می شود و این کلید از کارکرد پمپ و بسته شدن مدار منبع تغذیه جلوگیری می کند و از وارد آمدن فشار اضافی به دستگاه جلوگیری می کند. در صورت افت فشار آب یا قطع شدن آب ، فشار از دیافراگم سوئیچ برداشته می شود و باعث می شود مدار منبع تغذیه باز شود و جریان قطع شود. در اینجا قطع و وصل مجدد جریان باعث قطع و وصل پمپ می شود.
در مدار الکتریکی این کلید به صورت سری با موتور پمپ قرار می گیرد و بلافاصله

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی که از فن آوری اسمز معکوس در ساخت خود استفاده می کنند دارای سوئیچ فشار بالا و کلید کم فشار هستند. کلیدهای فشار در دستگاه های تصفیه آب خانگی آب پاکسازان ساخت تایوان مسئول خاموش شدن پمپ دستگاه تصفیه آب هنگام پر شدن مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب هستند. این کلید بصورت اتوماتیک کار می کند و وقتی فشار آب داخل دستگاه زیاد و مخزن پر است ، برق قطع می شود تا فشاری به پمپ و ترانس وارد نشود.
از کلید فشار قوی (فشار بالا) در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می شود و وظیفه آن قطع برق دستگاه هنگام پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب است. کلید فشار قوی با برق 24 ولت در دستگاه تصفیه آب خانگی کار می کند و دو سر آن مجهز به پیچ و مهره است و می توان به راحتی شلنگ تصفیه آب را به آن متصل کرد.

وظیفه اصلی کلید فشار بالا قطع برق موتور در صورت افزایش فشار برای محافظت از موتور دستگاه است. با پر شدن مخزن ، فشار آب پشت غشاها بالا رفته و پمپ برای خاموش شدن لازم است. ویژگی سوئیچ آب پاکسازان های فشار این است که می توانید فشار را تنظیم کنید. یک پیچ کوچک در دستگاه وجود دارد که با تغییر فشار قابل تنظیم است.​

پرشر سوئیچ تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای یک مدار الکتریکی است که پمپ دستگاه تصفیه آب را کنترل می کند. مدار الکتریکی و موتور پمپ فقط در دستگاه های تصفیه آب با اسمز معکوس آب پاکسازان موجود است و در دستگاه های تصفیه آب تصفیه وجود ندارد. کلیدهای فشار قوی یا کلیدهای فشار بالا به صورت سری با پمپ قرار می گیرند و به عنوان کلید مدار خاموش و روشن عمل می کنند.


کلید تصفیه آب فشار بالا را تعویض کنید
برای تعویض کلید فشار بالا ، کافی است سیم ها را از سوئیچ جدا کرده و به سوئیچ جدید متصل کنید.

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی که از فن آوری اسمز معکوس در ساخت خود استفاده می کنند دارای سوئیچ فشار بالا و کلید کم فشار هستند. کلیدهای فشار در دستگاه های تصفیه آب خانگی آب پاکسازان ساخت تایوان مسئول خاموش شدن پمپ دستگاه تصفیه آب هنگام پر شدن مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب هستند. این کلید بصورت اتوماتیک کار می کند و وقتی فشار آب داخل دستگاه زیاد و مخزن پر است ، برق قطع می شود تا فشاری به پمپ و ترانس وارد نشود.
از کلید فشار قوی (فشار بالا) در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می شود و وظیفه آن قطع برق دستگاه هنگام پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب است. کلید فشار قوی با برق 24 ولت در دستگاه تصفیه آب خانگی کار می کند و دو سر آن مجهز به پیچ و مهره است و می توان به راحتی شلنگ تصفیه آب را به آن متصل کرد.
سوئیچ فشار بالا دارای پیچ تنظیم حساسیت است آب پاکسازان و می تواند در فشارهای مختلف کار کند.
کلیدهای فشار و کلیدهای فشار آب
وظیفه اصلی این دو کلید قطع و اتصال جریان الکتریکی در صورت فشار زیاد یا پایین است. به طور کلی ، این دو سوئیچ از پمپ دستگاه محافظت می کنند که نسبتاً گران است و باعث می شود پمپ در دستگاه در شرایط خوبی قرار گیرد.
 فشارها (کلید خاموش کردن فشار بالا)
کلیدهای فشار در مدار با پمپ قرار می گیرند و به عنوان کلید خاموش و روشن مدار عمل می کنند. این سوئیچ وظیفه خاموش کردن پمپ دستگاه را هنگام بسته شدن دریچه تخلیه و پر شدن مخزن دستگاه بر عهده دارد. به عبارت دیگر ، وقتی فشار دستگاه افزایش می یابد ، فشار زیاد مسئول خاموش شدن پمپ است.

 


آب شیرین کن
فیلتر شیراز را برای دستگاه تصفیه آب تعویض کنید
صنعتی
درخواست خدمات تصفیه آب در شیراز
ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شیراز
راهنما و دستورالعمل های کامل برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

 

در چنین مواردی ، هنگامی که فشار داخل دیافراگم به دلیل فشار پمپ افزایش می یابد ، این فشار به کلید فشار بالا منتقل می شود و این کلید با جریان قطع کننده پمپ ، فشار ورودی از دستگاه را کاهش می دهد. و وقتی شیر باز می شود یا مخزن خالی است ، این فشار کاهش می یابد و در نتیجه از کلید جریان پمپ استفاده می شود و پمپ دوباره کار می کند. این امر همچنین باعث افزایش عمر پمپ و محافظت آن در برابر کار می شود.
 فشار کم (سوئیچ فشار کم)
عملکرد سوئیچ حلقه خاموش کردن پمپ در هنگام آب پاکسازان افت فشار آب یا قطع منبع تغذیه است تا از کارکردن پمپ بدون آب و آسیب رساندن به پمپ جلوگیری کند. این کلید در واقع یک کلید برقی است که فشار آب در کارکرد آن بسیار مهم است به گونه ای که افت فشار آب باعث می شود پمپ در دیافراگم دستگاه متوقف شود.

نمک زدایی

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی که از فن آوری اسمز معکوس در ساخت خود استفاده می کنند دارای سوئیچ فشار بالا و کلید کم فشار هستند. کلیدهای فشار در دستگاه های تصفیه آب خانگی ساخت  آب پاکسازان تایوان وظیفه قطع اتصال پمپ تصفیه آب هنگام پر شدن مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب را بر عهده دارند. این کلید بصورت اتوماتیک کار می کند و وقتی فشار آب داخل دستگاه زیاد و مخزن پر است ، برق قطع می شود تا پمپ و اینورتر فشار نیایند.
کلید فشار (فشار بالا) برای تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده می شود و عملکرد آن قطع برق دستگاه هنگام پر شدن مخزن تصفیه آب است. کلید فشار قوی با تصفیه آب خانگی با برق 24 ولت کار می کند و انتهای آن مجهز به پیچ و مهره است و می توان به راحتی شلنگ تصفیه آب را به آن متصل کرد.
کلید فشار بالا دارای یک پیچ تنظیم حساسیت است و می تواند تحت فشارهای مختلف کار کند.
کلیدهای فشار و کلیدهای فشار آب
عملکرد اصلی این دو کلید قطع و اتصال جریان الکتریکی در صورت فشار زیاد یا پایین است. به طور کلی ، این دو سوئیچ از پمپ دستگاه محافظت می کنند ، نسبتاً گران هستند و عملکرد پمپ را در دستگاه خوب می کنند.
 فشارها (سوئیچ بستن فشار بالا)
کلیدهای فشار در مدار با پمپ قرار می گیرند و به عنوان کلید روشن و خاموش مدار عمل می کنند. این سوئیچ وظیفه خاموش کردن پمپ دستگاه را هنگام بسته شدن دریچه تخلیه و پر شدن مخزن دستگاه بر عهده دارد. به عبارت دیگر ، هنگامی که فشار دستگاه افزایش می یابد ، فشار بالا مسئول توقف عملکرد پمپ است.
در چنین مواردی ، وقتی فشار داخل دیافراگم به دلیل فشار پمپ افزایش می یابد ، این فشار به کلید فشار بالا منتقل می شود و این کلید با جریان برش پمپ ، فشار ورودی دستگاه را کاهش می دهد. با باز شدن شیر یا تخلیه مخزن ، این فشار کاهش می یابد و در نتیجه ، سوئیچ جریان پمپ تمام می شود و پمپ دوباره کار می کند. این امر همچنین باعث افزایش عمر پمپ می شود و باعث می شود که آن کار نکند.
 فشار کم (سوئیچ فشار کم)
عملکرد سوئیچ حلقه ای این است که هنگام کاهش فشار آب یا قطع منبع تغذیه ، پمپ را خاموش کنید تا از کارکردن پمپ بدون آب و آسیب رساندن به پمپ جلوگیری کند. این کلید در واقع یک کلید است که در آن فشار آب در عملکرد آن بسیار مهم است به طوری که افت فشار آب باعث می شود پمپ از دیافراگم دستگاه خارج شود.
نکته مهم این است که وقتی فشار آب زیاد است به آب پاکسازان دیافراگم داخلی فشار وارد می شود و این کلید از کارکرد پمپ و خاموش شدن مدار منبع تغذیه جلوگیری می کند و مانع از وارد آمدن فشار اضافی به دستگاه می شود. در صورت افت فشار آب یا قطع شدن آب ، فشار از دیافراگم سوئیچ برداشته می شود و باعث باز شدن مدار و جریان برق می شود. در اینجا قطع و وصل مجدد جریان باعث قطع و وصل پمپ می شود.
در مدار الکتریکی این کلید به صورت سری با موتور پمپ قرار می گیرد و به محض قطع فشار آب روی کلید ، پمپ خاموش می شود. این کلید عمر پمپ را افزایش می دهد.
برای خرید دستگاه های تصفیه آب پارشر و لو پارشر روی پیوند زیر کلیک کنید:
دستگاه های تصفیه آب با فشار و فشار بالا را خریداری کنید
 لیست انواع فیلترهای آب
دستگاه های تصفیه آب خانگی

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز
صنعتی
درخواست خدمات تصفیه آب در شیراز
ارسال رایگان فیلتر تصفیه  آب پاکسازان آب در شیراز
راهنما و دستورالعمل کامل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نوع سوئیچ: سوئیچ فشار بالا (فشار بالا)
     کاربرد: دستگاه های تصفیه آب خانگی
     نوع اتصالات: اتصال مهره
     ولتاژ کار: 24 ولت



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

پرشر وسل چیست و چگونه عمل می‌کند؟

طول محصولات عمده برای تصفیه ها با توجه به حداکثر تعداد فیلم هایی(ممبران ها) که در آنها قرار داده شده است به شرح زیر تقسیم می شوند:
(فشار و غشای تک سلولی)

(فشار و غشای دوسلولی)

(فشار و غشای سهسلولی)

(فشار و غشای چهار سلولی)

فشار و غشای پنج سلولی(فشار پنج عنصر)

(فشار و غشای شش سلولی)

(فشار و غشای هفت سلولی)

شرایط ورودی و خروجی آب فشار بالا ، محصولات فشار بالا و طراحان تصفیه

سلول تحت فشار را می توان از نظر ورود مایعات به دو گروه تقسیم کرد

پورت جانبی -

بندر Wessel و بندر انتهایی -

شرح فنی ابزارهای تصفیه برای پالایش طراحان

حداقل فشار کاری فشار بالا تولید شده توسط طراحان تصفیه 75 psi و حداکثر 1500 psi است. حداقل تحمل برای دمای بالا تولید شده توسط تصفیه خانه ها 20 درجه فارنهایت است که معادل 6 درجه سانتیگراد است و حداکثر 190 درجه فارنهایت است که برابر با 87 درجه سانتیگراد است. مخازن تحت فشار می توانند دارای استاندارد ASME - بخش X ، CE ، NSF-61 ، ISO 9001-2008 باشند. محدوده تحمل فشار 3 تا 10 ثانیه است.

مخازن تحت فشار فشارهای مختلفی دارند که می توان آنها را با توجه به نوع استفاده در دسته های زیر طبقه بندی کرد:

- دستگاه های فیلتراسیون نانو (50-150 psi)

- دستگاه های آب اسمز معکوس - آب نمک (300-600 psi)

دستگاه های آب اسمز معکوس - آب دریا (1000-1500 psi)

 

پرشروسل

پرشر وسل چیست؟

لایه غشایی یا ژاکت غشایی محفظه ای ساخته شده از SS یا فایبرگلاس است که وظیفه نگهداری غشاهای دستگاه RO را بر عهده دارد.

کلیدهای فشار صنعتی در اندازه های 4 اینچ و 8 اینچ در دسترس هستند و بسته به ورودی آب در دو کلاس خروجی کناری و درگاه انتهایی تقسیم می شوند و می توانند فشارهای 1200 psi را تحمل کنند.

مخازن تحت فشار بر اساس تحمل فشار به دو دسته کلی تقسیم می شوند: بیرکش و فشار آب دریا.

طول مخزن تحت فشار نیز از طول غشاهای تک عنصر شروع می شود و در نهایت می توان تا هفت غشا را به طور سری در داخل آنها قرار داد.

معمولاً طراحی اتصالات ورودی و خروجی فشار بالا به صورت درگاه جانبی و درگاه انتهایی است که به طور کلی نسبت به مدل درگاه کناری ترجیح داده می شود. دلیل این امر سهولت نصب و باز شدن لوله ها هنگام ورود یا خارج نمودن غشا از مخزن تحت فشار است.

در این صفحه انواع مخازن تحت فشار را مشاهده می کنید و ضمن مطالعه مشخصات فنی و مقایسه آنها با یکدیگر ، فیلتر مناسب را انتخاب و خریداری می کنید.

مخزن تحت فشار محفظه ای است که غشاهای دستگاه های صنعتی در آن قرار می گیرد. با توجه به اینکه بوستر پمپ سری RO قبل از مخزن تحت فشار است ، فشار آب ورودی به داخل مخزن تحت فشار بسیار زیاد است.

وسل 4 اینچ پرشر

قطر کامل:
فشار و سلول از نظر اندازه قطر داخلی در سه اندازه ساخته شده است -

فشار واشر 4 اینچی: برای دیافراگم های 4 اینچی

فشار کشتی 8 اینچ: برای 8 اینچ دیافراگم


مخازن تحت فشار دارای محفظه غشایی هستند و مخازن تحت فشار به طور گسترده ای در صنایع نمک زدایی ، اسمز معکوس ، نانو فیلتراسیون و اولترافیلتراسیون استفاده می شوند.
تفاوت بین پوسته ها در مواد پوسته ، ورودی و خروجی تغذیه ، دامنه جریان فشار ، دامنه عملکرد دما ، محدوده pH و اندازه های مختلف پورت های ورودی و خروجی نهفته است.
شرکت عمران سازان محاب وارد کننده دستگاه های کدلاین و ویتک است. تمام سلولهای فشار قوی دارای یک سطح داخلی صاف برای آب بندی بهتر غشا و سهولت حرکت در داخل رگ ، پوسته اپوکسی تقویت شده با فایبرگلاس ، ورودیهای خوراک انتهایی (ورودی سمت) ، اندازه های مختلف ورودی و خروجی برای آب تصفیه شده ، خوراک و زهکشی و دارای گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فیلتر کربنی [carbon Filter]

فیلترهای کربن فعال به دلایل مختلف به طور گسترده ای در سیستم های تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند که مهمترین آنها موارد زیر است:

رنگ ، بو و طعم را در آب از بین ببرید
ترکیبات کلر ، بنزن ، رادون و THM را حذف کنید
آب H2S را بردارید
نصب و نگهداری آسان و ارزان
سهولت شستشوی پشت

فیلترهای کربن فعال توانایی جذب بقایای واکنشهای شیمیایی و بسیاری از آلاینده های دیگر مانند شماره 2 را دارند. دی اکسید کربن ، مونوکسیدکربن ، ترکیبات آلی فرار (حاوی ترکیبات آلی فرار ، بنزن ، رادون ، فرمالدئید و ...) ، سرب و دی اکسید کربن (دی اکسید گوگرد) نیز توسط کربن فعال از هوا خارج می شوند.

ساختار کلی دستگاه های تصفیه آب فیلتر کربن فعال شامل مخزن ، شیر ورودی ، سیلیس ، کربن فعال و شیر خروجی است. بدنه فیلتر کربن فعال اغلب از فولاد یا فولاد کربن با پوشش اپوکسی یا FRP ساخته شده است. آب با pH موجود در سطح خنثی دریچه ورودی به مخزن وارد شده و با عبور از لایه های کربن مواد آلی را از دست می دهد و در نهایت با عبور از سیلیس مواد جامد معلق خارج شده و آب شفاف ، بدون بو ، طعم و رنگ شیر است. خروجی از مخزن انجام می شود.

کربن فعال به گونه ای فعال می شود که می توان سطح بسیار بزرگی را با استفاده از مقدار کمی از آن برای ساخت فیلتر تهیه کرد. به عنوان مثال ، یک گرم کربن فعال برای تهیه فیلتر هوای 500 فوت مربع (یک چهارم فوتبال ایالات متحده) برای جذب فیزیکی یا واکنش جذب شیمیایی برای فیلتر کردن آلاینده ها کافی است. فیلتر تعبیه شده توانایی جذب مقدار قابل اندازه گیری گاز نیتروژن را دارد. نیتروژن توسط تغییرات فیزیکی جذب شده و سپس مایع می شود.فیلتر کربن فعال(Activated carbon Filter) ، فیلتر کربن فعال یا فیلتر کربن فعال نیز نامیده می شود.
کربن فعال به عنوان کربن فعال فعال نیز شناخته می شود.
گفته می شود که کربن توسط اکسیژن به گونه ای تصفیه می شود که روزانه تعداد بیشماری سوراخ کوچک (در میلیون ها) بین اتم های آن تشکیل می شود. (مدل سنگ پا کوچکتر)

نکته مهم در ساخت فیلترهای کربن این است که علاوه بر کربن فعال ، در این فیلترها از سیلیس نیز استفاده می شود که نقش بسیار مهمی در جذب مواد جامد معلق در آب دارد. ابتدا لایه ای از سیلیس اعمال شده و با کربن پوشانده می شود. عبور ذرات معلق و جذب مواد آلی توسط فیلترهای کربن با گذشت زمان باعث ایجاد یک لایه ژلاتینی روی آنها می شود که عملکرد فیلتر را بسیار کاهش می دهد. بنابراین ، تمیز کردن و تمدید فیلتر به روش های مختلف مانند شستشوی پشتی با شستشوی مجدد ضروری است.

مزایای تصفیه آب فیلتر کربن


پیش درمانی با اسمز معکوس

به منظور افزایش کارایی و بهبود کارایی سیستم های تصفیه آب مانند اسمز معکوس ، یک مرحله پیش تصفیه در نظر گرفته می شود. نصب فیلترهای کربن در مرحله قبل از تصفیه اسمز معکوس ، گام اصلی در حذف مواد آلی و کلر موجود در آنها است که باعث افزایش عمر فیلترهای اسمز معکوس می شود.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

ممبران دستگاه اب تصفیه صنعتی RO

فیلم فیلتر فیلم 8 اینچ BW30-400 دارای گواهینامه تأیید اعتبار

فیلتر غشایی 8 اینچی Filmtec BW30-400 توسط شرکت آمریکایی DOW تولید شده است. غشاهای FILMTEC 8 ”با انواع سیستم های اسمز معکوس (RO) سازگار بوده و از بازده بالاتر و طول عمر بیشتری نسبت به غشاهای دیگر برای گیاهان نمک زدایی برخوردار هستند.

Membranes BW30-400 FILMTEC (FILMTEC) مناسب ترین فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس صنعتی در صنایع مختلف برای (RO) است و به دلیل هماهنگی با فناوری روز از نظر تولید غشاهای نیمه تراوا از سایر تولید کنندگان برتر است. از این غشاها برای تصفیه آب شور (آب نمک) استفاده می شود. . فیلتر غشایی Filtech BW30-400 توسط DOW تولید می شود که سابقه درخشانی در فیلترهای صنعتی ، اسمز معکوس و نمک زدایی دارد.

 

ممبران (ممبرین):

غشاهای اسمز معکوس یک لایه نازک است که اجازه عبور یونهای خاصی را از غشاهای آنها نمی دهد. با توجه به توانایی غشاها در حذف یونها از محلولها ، کاربرد اصلی آن در حذف نمکها از محلولهای آبی است. قبل از سال 1990 ، از استات سلولز در ساخت غشا استفاده می شد ، اما بعداً با ترکیبات پلی آمید جایگزین شد ، زیرا پلی آمیدها توانایی حذف نمک های بالاتر را با مصرف انرژی کمتر دارند. به دلیل توانایی حذف یونهای محلول از محلول بدون تغییر فاز این غشا برای حذف نمک و TDS آب استفاده می شود.

واحدهای اسمز معکوس بسته به نوع آب آشامیدنی که تصفیه می شود ، در انواع مختلف موجود است. واحدهای SW برای تصفیه آب دریا و واحدهای BW برای آب شور مناسب هستند. اما معیار اصلی ما در تعیین نوع مناسب غشا برای خوراک تصفیه شده ، مقدار مواد جامد محلول است. اگر TDS آب خوراک کمتر از 10،000 میلی گرم در لیتر باشد ، بنابراین از واحدهای BW استفاده می کنیم و اگر TDS بالاتر از این رقم باشد ، بهتر است از واحدهای SW برای تصفیه آب دریا استفاده شود.

معمولاً انتظار می رود که غشاهای اسمز معکوس حداقل 2 سال عمر مفید داشته باشند. اما عوامل زیادی در طول عمر آن تأثیر دارند. یکی از مهمترین عوامل کیفیت آب تغذیه است. برای جلوگیری از آسیب به غشاها و افزایش طول عمر آنها ، همیشه قبل از ورود آب خوراک به سیستم اسمز معکوس ، از پیش تصفیه های مختلف استفاده می شود. همچنین ، طراحی صحیح و مقدماتی سیستم تصفیه آب یکی از مهمترین مواردی است که می تواند از دوام غشا اطمینان حاصل کند. البته باید توجه ویژه ای به نگهداری و شستشوی غشاها داشت.

در سیستم اسمز معکوس (غشا) ، غشا مهمترین و ظریف ترین قسمت دستگاه است. زیرا فشار عملیاتی مورد نیاز با ضخامت غشا و قطر سوراخهای آن ارتباط مستقیم دارد. همچنین ، غشا should باید به دلیل تماس مداوم با مواد شیمیایی اضافه شده به آب ، مقاوم باشد و نباید با مهارکننده ها ، مواد ضد رطوبت و مواد کشنده برهم کنش داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

کاربرد پمپ زمینی در صنعت چیست؟

پمپ زمین عمودی و پمپ زمینی افقی در بیشتر صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند که برای عبور و انتقال مایعات ، به ویژه آب ، به فشار زیادی نیاز دارند ، از جمله
صنعت نمک زدایی صنعتی
صنایع تصفیه آب
خوراک دیگ بخار
دیگهای بخار و صنایع مرتبط با سیستمهای ترمودینامیکی
صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی
صنایع تولید اسید و پایه
صافی ها
آب و فاضلاب
برج های مسکونی
خانه مهر
آسمان خراش ها

مارک ها و مدل های موجود در گروه پمپ:

تولید کنندگان پمپ های برقی کف افقی و پمپ های کف عمودی برقی برای انتقال مایعات که به آنها پمپ های فشار قوی نیز می گویند ، به شرح زیر است:
پمپ سری PENTAX
پمپ سری LOWARA
پمپ سری GRUNDFOS
پمپ سری PUMPIRAN
پمپ سری EBARA
پمپ سری KSB
پمپ سری دنده
پمپ کلاس CNP
پمپ سری LEO
پمپ سری DAB
سایر پمپ های سری SAER

تعمیر و نگهداری پمپ زمینی:
از آنجایی که تعمیر پمپ به خصوص پمپ زمین عمودی و پمپ زمینی افقی نیاز به یک متخصص باتجربه دارد و از آنجا که داخل شافت و هسته اصلی پمپ پروانه ها و مخازن پروانه زیادی وجود دارد ، نگهداری آن بسیار حساس است و به آژانس نمی رود. و خدمات پس از فروش پمپ صدمات جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد خواهد کرد.
پس از تعمیر و مونتاژ پروانه ها در داخل شافت مرکزی به دلیل عدم تحمل دیده شده توسط سازنده ، متأسفانه پس از راه اندازی پمپ ، نشتی بلافاصله از قسمت مکانیکی رخ داده و باعث خرابی قسمت بوش سرامیکی و اصلاح ظرف سرامیکی و آستر پمپ می شود. .

مشخصات فنی پمپ کف عمودی:

پمپ کف عمودی به صورت عمودی نصب شده و کاملاً قابل حمل است و دارای رد پای کمی است. همانطور که مشاهده می کنید ، از یک موتور الکتریکی و مجموعه ای از پمپ ها تشکیل شده است که شامل پروانه ، دیفیوزر و اتصالات ورودی و خروجی است که به مایع وارد می شوند. این باعث افزایش فشار پس از عبور از پروانه می شود.

پمپ کف عمودی کف پمپ عمودی

پمپ گریز از مرکز که پمپ گریز از مرکز است ، یکی از پمپ های دینامیک است. پمپ گریز از مرکز نوعی پمپ جابجایی غیر مثبت است که با چرخش پروانه انرژی را به مایع منتقل می کند. در این پمپ ها نیرو از موتور الکتریکی گرفته شده و به سیال منتقل می شود. مقداری از این انرژی برای حمل مایع به سمت بالا و در جهت مخالف گرانش ، که در واقع سر پمپ است ، استفاده می شود.

در حقیقت ، نیروی گریز از مرکز انتقال انرژی از پروانه چرخان به مایع برای تولید فشار و در نتیجه حرکت سیال است. پمپ سانتریفیوژ پرکاربردترین پمپ آب در صنعت است و می توان گفت بیش از سه چهارم پمپ های مورد استفاده در صنعت گریز از مرکز هستند. بارزترین ویژگی پمپ گریز از مرکز این است که در هر شرایطی مقدار معینی از جریان آب را با فشار ثابت تولید می کند.

کلاس پمپ چیست؟

پمپ های سانتریفوژ برقی سری ، پمپ هایی هستند که در آنها مایعات از طریق پروانه های متعدد واقع در طبقات بالا نیز منتقل می شوند.
این پمپ ها به صورت پمپ های چند مرحله ای ، چند پروانه ای یا فشار قوی نیز ارائه می شوند.
پمپ کلاس از یک ستون ، شافت اصلی یا شافت اصلی پمپ تشکیل شده است که پروانه ها و رگ ها یا دیفیوزرها را در یک ستون قرار می دهد.
با ورود مایع به پروانه و پخش کننده پروانه به داخل محفظه پمپ ، فشار افزایش می یابد و با پیشروی مایع و ورود به پروانه بیشتر و بیشتر ، فشار افزایش می یابد و مایع به سمت خروجی پمپ هدایت می شود ، اما نکته اصلی در جریان تغییر نمی کند پمپ است. سرعت موتور الکتریکی در پمپ برقی کلاس ثابت.
پمپ چند طبقه

                                                         انواع پمپ های برقی رده:

پمپ برقی عمدتا به صورت پمپ کلاس عمودی و پمپ کلاس افقی تولید و عرضه می شود.
در نوع پمپ زمینی افقی که به پمپ زمینی دائمی نیز معروف است ، به دلیل اندازه کوچک و موقعیت کاملاً یکپارچه در محل نصب پمپ ، در مقایسه با پمپ برقی زمینی افقی کاربردهای زیادی دارد اما پمپ برقی زمینی افقی در مکان هایی با ارتفاع محدود. بسیار قابل بهره برداری است.
پمپ دسته افقی پمپ کلاس افقی

مزایا و ویژگی های پمپ کلاس:

از مزایای پمپ زمینی افقی و پمپ زمین عمودی افزایش فشار ناشی از کارکرد پمپ است همچنین می توان گفت که این پمپ کوچک و ساکت است اما دوره تعمیر و نوسازی این نوع پمپ ها باید کوتاه و کوتاه مدت باشد. وی همچنین معتقد بود که مایع نباید حاوی ذرات معلق باشد زیرا می تواند آسیب جدی به پمپ وارد کند.
سرانجام ، پمپ افقی و پمپ عمودی نباید به دلیل فشار زیاد خشک و مایع شوند.
پمپ عمودی ایتالیایی

مشخصات فنی پمپ یک کلاس چیست؟

فشار عملیاتی بالا تا 30 برابر
دبی بالای پمپ به 45 تا 50 متر مکعب در ساعت می رسد
مصرف برق از 45 تا 55 کیلو وات
اندازه ورودی و خروجی از 1 اینچ تا 3 اینچ
بدنه پمپ از فولاد و چدن ساخته شده است
پروانه پمپ ساخته شده از فولاد و چدن
شافت پمپ از فولاد ساخته شده است
بوش سرامیکی برای کنترل چرخش شافت
دیفیوزرها برای هدایت جریان شعاعی
پایه استیل و چدن



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

​به طور طبیعی ، در سیستم های دوز پمپ ، میزان جریان و فشار از مهمترین پارامترها هستند. بنابراین ، تمام پمپ های دوزینگ جریان قابل تنظیم دارند.
یکی از ویژگی هایی که پمپ دوز را از پمپ های مشابه متمایز می کند ، توانایی تغییر چرخه رفت و برگشت است. در تمام پمپ های دوزینگ ، تغییر سرعت جریان با تغییر مسیر قابل انجام است ، اگرچه در بیشتر پمپ های دوز ، تغییر فرکانس تزریق نیز برای کنترل جریان استفاده می شود. [1]

لازم به ذکر است که در پمپ های سانتریفیوژ معمولی ، سرعت تغییر با تغییر فشار ، توان الکتریکی و سایر عوامل تغییر می کند و برای استفاده به عنوان پمپ دوز مناسب نیست.(آب پاکسازان)

قوطی های تزریق کلر در سیستم کلرزنی گفته می شوند که با ابعاد ، ظرفیت های مختلف ، دستی یا هر مشخصه دیگری طراحی و اجرا می شوند. از محصول همان شرکت استفاده می شود ، البته از نمونه های اروپایی یا هر مارکی می توان برای سفارش استفاده کرد.

لازم به ذکر است که این بسته پمپ دوز فقط برای تزریق کلر نیست و می تواند برای تزریق سایر مواد شیمیایی مایع نیز مورد استفاده قرار گیرد و از آنجا که در موارد تزریق کلر از این بسته ها بیشتر استفاده می شود ، به طور گسترده ای به عنوان ایستگاه پاکسازی شناخته می شود که همان پمپ دوز است.

راهنمای انتخاب پمپ دوز مناسب

این پمپ های دوز دارای انواع و مکانیسم های مختلفی مانند پمپ دوز دیافراگم ، پمپ دوز پیستون ، پمپ دوز مارپیچ و پمپ دوز پریستالت (سیلندر) با مواد مانند: ST316 ، PE ، PTFE ، PVDF و ... هستند. سایر مواد شیمیایی تولید می شوند.
نیروی محرکه این پمپ های دوز دهی به طور کلی الکتریکی ، الکتریکی ، برقی یا مغناطیسی ، پنوماتیک و هیدرولیکی است.آب پاکسازان

پمپ های دوز یا پمپ های اندازه گیری یا به عبارت دیگر پمپ اندازه گیری ، پمپ هایی هستند که مقدار معینی (دوز مشخص) مایع را پمپ می کنند (تزریق می کنند).

امروزه پمپ های دوزینگ ، معروف به پمپ های اندازه گیری یا پمپ های سرنگ ، تجهیزاتی هستند که می توانند در صنایع مختلف برای افزودن مواد شیمیایی به محلول ها مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به تنوع این پمپ ها و تغییراتی که به طور مداوم در آنها ایجاد می شود ، انتخاب پمپ دوز مناسب می تواند یک روند چالش برانگیز باشد.


دبی
میزان جریان مهمترین عاملی است که هنگام انتخاب پمپ دوز باید در نظر گرفت. اگر جریان مورد نظر خود را بدانید ، گام مهمی در انتخاب پمپ مورد نظر خود برداشته اید. میزان جریان بر حسب گالن در دقیقه یا لیتر در دقیقه اندازه گیری می شود. اما مهم است که بدانیم اصطلاح دبی در بازار استفاده نمی شود اما به جای آن اصطلاح قطر پمپ استفاده می شود. زیرا هرچه آب پمپ بیشتر شود ، حجم آن نیز بیشتر خواهد بود. برای اینکه بدانید کدام پمپ جریان مورد نیاز را تأمین می کند ، باید پمپ را انتخاب کنید تا حداکثر دبی شما از 90٪ ظرفیت آن پمپ بیشتر نشود.
محیط عملیاتی

به نظر شما ، ممکن است محیط کار مربوط به انتخاب پمپ مناسب برای شما نباشد. اما بسیار مهم است که بدانید پمپ دوز شما در یک محیط گرم و آفتابی کار می کند یا در دمای بسیار پایین کار می کند؟ زیرا به عنوان مثال اگر قرار است یک پمپ در آفتاب کار کند ، باید پمپی را انتخاب کنید که بتواند در برابر دمای بالا کار کند. این حداکثر دما معمولاً در کاتالوگ دوز پمپ ذکر می شود.
تشکیل مایعات

با توجه به این فاکتور ، در طولانی مدت می توانید از ساییدگی و پاره شدن پمپ دوز جلوگیری کنید. ترکیب مایع همچنین در انتخاب اندازه و نوع پمپ دوز تأثیر دارد. بنابراین قبل از انتخاب پمپ دوز مناسب باید دقیقاً فرمولاسیون مایعاتی را که دارید بشناسید. از چه موادی تشکیل شده است؟ آیا این یک سوسپانسیون غلیظ با محلول رقیق است؟ به عنوان مثال ، اگر محلول شما حاوی ذرات جامد است ، باید پمپ دوز را انتخاب کنید که دارای غشا special خاصی باشد.
بسیاری از گیاهان به طور منظم از مواد خورنده یا ساینده استفاده می کنند که به اجزای پمپ بادوام نیاز دارند. بنابراین دانستن واکنشهای شیمیایی که اجزای پمپ تحت تأثیر آنها قرار دارد بسیار مهم است. این اطلاعات به شما امکان می دهد یک پمپ دوز دهی را انتخاب کنید که توانایی قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را داشته باشد. برای این منظور ، دوز پمپ ها از مواد مختلفی ساخته شده اند که می توانند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند. به عنوان مثال ، انتخاب پمپ دوز که سر آن از پلاستیک ساخته شده و یک حلال تزریق می شود ، بسیار خطرناک است. زیرا حلالهای پلاستیکی می خورد و بهتر است از فولاد ضد زنگ استفاده شود.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

شستشوی شیمیایی غشاهای اسمز معکوس

پاک کننده های اسیدی توانایی حل مواد غیر آلی را دارند مانند پاک کننده های قلیایی و آهن توانایی جداسازی مواد آلی مانند مواد بیولوژیکی را دارند. اسید سولفوریک برای شستشوی فیلم ها توصیه نمی شود زیرا ممکن است سولفات کلسیم را رسوب دهد.
• برای تهیه محلول غشا شوینده ، استفاده از آب فیلتر شده ارجح است ، اما استفاده از آب خام و فیلتر شده نیز امکان پذیر است. آب خام معمولاً دارای خاصیت بافر کننده است ، بنابراین باید از اسیدها یا باز بیشتری استفاده شود تا به pH مورد نظر برسد. PH = 2 برای مواد شوینده اسیدی و pH = 12 برای مواد شوینده اساسی در 30 درجه سانتیگراد. در دمای 35 درجه سانتی گراد محدوده pH 11-11 و در دمای 50 درجه سانتی گراد محدوده pH مجاز 10-10 است.
• اگر سیستم باید بیش از 24 ساعت پس از شستشو خاموش شود.

رسوب سولفات

روش شستشوی زیر برای سیستمی طراحی شده است که از رسوب سولفات بر روی غشاها رنج می برد. تمیز کردن رسوبات سولفات بسیار دشوار است و اگر تشکیل شود به زودی ظاهر نمی شود ، احتمال حذف خوب این رسوبات بسیار کم است ، افت جریان به طور قابل توجهی بیشتر از تصور است که البته غیر قابل تعویض است. برای تمیز کردن سیستم غشا ، چندین جلسه تمیز کردن و چندین دوره خیساندن لازم است.به طور کلی ، غشاalهای نمک زدایی اسمز معکوس به دلیل عبور آب خوراک از سطح غشا and و تصفیه آب خام توسط غشا eventually ، در نهایت مسدود می شوند ، ذرات کلوئیدی محلول در آب ، رسوبات و حلال ها. در این حالت ، دستگاه آب شیرین کن کاهش جریان آب تولید شده را تجربه می کند (در آن نفوذ می کند) و به طور کلی با کاهش کارایی دستگاه تصفیه آب مواجه می شود. در این حالت ، یک عمل غشای CIP (تمیز کردن در محل) باید انجام شود.آب پاکسازان

در فرآیندهای طبیعی درمان ، می توان سطح غشاها را در عناصر اسمز معکوس با استفاده از رسوبات مواد معدنی آلی ، بیولوژیکی ، کلوئیدی و نامحلول مقیاس بندی کرد. رسوبات در طی فرآیندهای تصفیه آب در سطح غشا memb تشکیل می شوند و جریان طبیعی آب نفوذ را کاهش می دهند و یا رد طبیعی نمک را کاهش می دهند. اگر در طی 48 ساعت اول کار ، جریان طبیعی آب تصفیه شده بیش از 10٪ کاهش یابد یا عبور طبیعی نمک بیش از 10٪ افزایش یابد یا اختلاف فشار (اختلاف فشار خوراک و فشار محلول غلیظ) بیش از 15٪ در مقایسه با شرایط استاتیک باشد و مرجع باید افزایش یابد ، انجام فرایند شستشو بر روی غشاها. اگر تمیز کردن به تأخیر بیفتد ، میزان بازیابی عملکرد سیستم به طور مثر کاهش می یابد.شرکت آب پاکسازان

روش های شستشو برای یک موقعیت خاص:
هر شستشو شرایط خاص خود را دارد ، بنابراین بسته به نوع رسوبات توصیه های تمیزکاری خاصی وجود دارد.

3 عامل مهم برای شستن غشاها:

1- مقدار خروجی TDS را افزایش دهید.
2- تفاوت فشار آب داخل و خارج غشاها (غشا inside داخلی و غشای خارجی)
3- کاهش تولید آب خالص (Permeate).

بهترین زمان برای شستن غشاها:
موارد باید بلافاصله پس از ذکر موارد زیر شسته شوند:
1- کاهش جریان طبیعی آب تولیدی 10 تا 15 درصد
2- کاهش درصد شیرین کننده به میزان 0.5٪.
3- افزایش اختلاف فشار بین آب خام و فاضلاب (p∆ پس از 24 تا 48 ساعت کارکرد دستگاه به 15٪ حالت اولیه می رسد).
cip غشای اسمز معکوس

نحوه شستن غشاهای اسمز معکوس:
مخزن شستشو و سایر تجهیزات:
مخزن مخلوط کردن پاک کننده باید از PP ساخته شود. یا فایبرگلاس که در محدوده pH = 12-12 = مقاوم است.
شوینده ها در دمای بین 35-40 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. وقتی سرعت شستشو کم است دما نباید کمتر از 15 درجه باشد. در برخی موارد ، تجهیزات گرمایش و سرمایش برای کنترل دمای محلول شستشو ضروری است.
حجم مخزن باید به اندازه کافی بزرگ باشد ، تقریباً به اندازه دیافراگم مخزن تحت فشار به اضافه حجم آب خام و لوله های برگشتی.
روش شستشوی غشایی:

1- مخزن شستشو (CIP) را از آب اسمز معکوس پر کنید. حجم محلول شستشو باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مخزن تحت فشار و لوله های مربوط به آن کاملا پر شود. سپس باید مقدار کامل محلول شستشوی محاسبه شده را به مخزن اضافه کرد تا از طریق میکسر یا پمپ انتقال خوب مخلوط شود تا محلول شستشو قبل از مخلوط شدن کامل وارد مواد نشود.
2- آب باید به سیستم اسمز معکوس تخلیه شود تا از رقت جلوگیری کرده و محلول شستشو با آب باقیمانده در اسمز معکوس مخلوط شود.
انحلال گرما را برای مخلوط شدن کامل فراهم کنید. برای افزایش اثر شستشو ، محلول را طبق دستورالعمل های سازنده مواد شیمیایی گرم کنید. فشار آب ورودی باید حداکثر روی 4.5 بار تنظیم شود.
3- پمپاژ محلول شستشوی گرم شده درون ظرف تحت فشار با جریان کم و فشار کم تا آب باقیمانده ظرف خارج شود. آب خروجی از ظرف را تخلیه کنید تا محلول فیلتر در فاضلاب RO یا لوله های برگشتی مشاهده شود ، که با pH و درجه حرارت محلول فیلتراسیون نشان داده می شود. سپس جریان و فشار مطابق جدول زیر تنظیم می شود. دریچه گاز کاملاً باز است
SEP Membranes Wash
4- پساب را به مخزن محلول شستشو برگردانید تا دما به مقدار تعیین شده برسد.
توجه به هرگونه کدورت در محلول شستشو ، به ویژه هنگامی که محلول قلیایی است ، نشانگر این است که شستشو به خوبی انجام شده است ، در این زمان باید از محلول شستشوی جدید استفاده شود. هنگام استفاده از اسید برای حل بقایای غیر آلی ، pH باید در حین اسید شویی حفظ شود. به درستی تنظیم شده است. اگر pH بیش از 0.5 واحد افزایش یابد ، باید اسید بیشتری اضافه شود.
5- پمپ را خاموش کرده و اجازه دهید تا فرآیند مکش و مایع لباسشویی به غشا نفوذ کند. در برخی موارد ، 1 ساعت زمان نفوذ کافی است ، اما در مواردی که رسوب شدید است ، 10 تا 15 ساعت زمان نفوذ توصیه می شود. برای دستیابی به درجه حرارت بالا در طول مدت طولانی نفوذ محلول ، محلول باید با سرعت کم گردش کند
6- اجازه دهید محلول شستشو با سرعت جریان مشخص شده در جدول به مدت 30 تا 60 دقیقه در غشا ها گردش کند.
7- جریان زیاد رسوبات را از بین می برد. اگر گرفتگی غشا شدید است ، بهتر است میزان جریان محلول شستشو را تا 50٪ افزایش دهید همانطور که در جدول نشان داده شده است. با افزایش جریان ، ممکن است افت فشار افزایش یابد. حداکثر افت فشار مجاز 20 psi در هر جز component یا 60 psi در مخازن تحت فشار چند جز component است. به منظور جلوگیری از تلسکوپی غشاها ، جریان محلول در حین شستشو باید مشابه زمان کار نرمال سیستم باشد.
8- محلول شستشوی استفاده شده را تخلیه کنید. تجزیه و تحلیل محلول مذکور نوع و مقدار رسوب جدا شده از عناصر غشا و در نتیجه علت انسداد را تعیین می کند.
9. سیستم مطابق با شرایط استاندارد RO را مجدداً راه اندازی می کند. با این حال ، آب حاصل باید طبیعی باشد تا PH و رسانایی طبیعی داشته باشد. محصول را بریزید.
10- در سیستمهای چند مرحله ای یا چند مرحله ای بهتر است هر مرحله را جداگانه بشویید.(آب پاکسازان)

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

(Solenoid valve)شیر برقی صنعتی چیست؟

شیر برقی NC به طور معمول بسته است.
ساخت داخلی شیر برقی
مطابق شکل بالا ، وقتی فرمان به سیم پیچ می رسد ، سیم پیچ القا می شود و یک میدان مغناطیسی بزرگ ایجاد می شود.
این میدان مغناطیسی باعث می شود نیروی زیادی به پیستون وارد شود ، پیستون را بالا بیاورد و فنر فشرده شود.
در نتیجه مسیر مایع باز می شود و مایع از آن عبور می کند.
و سپس ، هنگامی که ولتاژ ورودی سیم پیچ قطع می شود ، نیروی مغناطیسی از بین می رود و فنر پیستون به موقعیت طبیعی خود برمی گردد.
ماده پیستونی مورد استفاده بسیار خوب است و از عبور مایعات در شرایط عادی جلوگیری می کند.
شیرهای برقی در کاربردهای بسیار متنوعی از صنایع رنگ و رزین گرفته تا واشرهای خانگی و آبیاری اتوماتیک مزارع مورد استفاده قرار می گیرند.شرکت آب پاکسازان

- شیر برقی چیست؟
شیر برقی وسیله ای است که برای کنترل جریان مایعات و گازها استفاده می شود.
این شیر دارای بدنه فلزی و سیم پیچ است. سیم پیچ سیم پیچ با خواص مغناطیسی بالا است.
با تحریک سیم پیچ ، میدان مغناطیسی بزرگی ایجاد می شود و با اعمال نیرو به پیستون یا محرک ، تغییرات ایجاد می شود.

شیر برقی
اگر تعداد پورت های ورودی و خروجی شیر برقی 2 باشد ، این بدان معنی است:
این شیر روشن یا خاموش است و تک حالته است (بستگی به NC یا NO دارد).
اگر تعداد پورت های ورودی و خروجی یک شیر برقی 3 باشد:
این یک شیر برقی دو طرفه (سه طرفه) است که قادر است مایعات را به دو جهت متفاوت هدایت کند.
در این حالت ، از دو پرونده استفاده می شود.

سلونوئید (شیر برقی) چگونه کار می کند؟


عملکرد این شیرها کنترل وضعیت مایعات مختلف مانند گاز ، آب ، روغن و مواد شیمیایی است.


- کاربرد شیر برقی
از شیرهای برقی برای کنترل میزان دبی در سیستم ها و موتورهایی که با مایعات و هوا کار می کنند استفاده می شود.
این نوع نیز در است

ماشین لباسشویی
دیگهای بخار گاز
پمپ های هیدرولیک
سیستم بارانی صنعتی و اتوماتیک
صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی
سیستم تهویه هوا
همچنین استفاده می شود.

شیرهای برقی را می توان برای کاربردهای خاص و کنترل مایعات مختلف مانند موارد دیگر تنظیم کرد
هوا
گاز
بخار
روغن
استفاده می کند.



نقل قول
- انواع شیر برقی
همه شیرهای برقی ، صرف نظر از طراحی آنها ، در یکی از دو دسته کلی قرار می گیرند
بازیگری مستقیم
خلبان
مزیت استفاده از شیر برقی
شیر برقی یک شیر کنترل الکترومغناطیسی است که به آن شیر برقی نیز می گویند.
با شیر برقی دیگر نیازی به محرک نیست و می توان آن را به صورت خودکار باز یا بسته کرد.
از جمله مزایای دیگر می تواند باشد

سرعت بالا
قابلیت اطمینان بالا
سریع قطع و وصل شوید
مصرف کم جریان(آب پاکسازان)
- شیر مستقیم یا مستقیم شیر برقی
شیر برقی شیر مستقیم سیم پیچ است که به صورت مغناطیسی شیر را با حرکت مستقیم باز می کند
شیر برقی مستقیماً کار می کند
شیر برقی شیر مستقیم ، شافت و شیر را بدون نیاز به فشار خارجی بالا می برد.


-شیر خلبان شیر برقی
دسته دوم شیر برقی پیلوت است که به آن عمل غیر مستقیم یا غیرمستقیم نیز گفته می شود.
شیر برقی تجربی
در این شیرها پیستون با استفاده از فشار ورودی خلبان را باز می کند.
این شیر از دو قسمت مجزا جدا شده توسط دیافراگم تشکیل شده است.


- مقایسه شیرهای برقی مستقیم و غیرمستقیم
دریچه های برقی غیر مستقیم برای باز و بسته شدن به انرژی الکتریکی کمتری نیاز دارند و معمولاً این کار را می کنند
تمام انرژی را برای باز ماندن ذخیره می کند و عملکرد کمتری نسبت به شیر برقی مستقیم دارد.
شیرهای برقی مستقیم برای باز کردن شیر به حداکثر توان نیاز دارند و می توانند شیر را با قدرت کم باز نگه دارند.
شیرهای روشن و خاموش ساده یکی از محبوب ترین شیرهایی هستند که به دلیل استفاده در خطوط فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند
اکثر خطوط پردازش فقط باید برش داده شوند و شار متصل شوند.
از شیرهای برقی می توان در کارخانه ها و واحدهایی که هوای فشرده در دسترس نیست استفاده کرد.
دیگر فن آوری شیر برقی کمی پیچیده تر است ، به این معنی که می تواند جریان یا فشار را با توجه به سیگنال ورودی متغیر کنترل کند.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

کنترلر آب شیرین کن صنعتی (roc) چیست؟

این دستگاه برای مدیریت خودکار عملکرد سیستم تصفیه در مقیاس نسبتاً کوچک استفاده می شود. این سیستم شامل تست خودکار ، آزمایش عملیاتی ، کنترل وضعیت ، نمایشگر ، کنترل لمسی ، چراغ نشانگر و عملکردهای مشابه است.

Reverse osmosis controller کنترل کننده دستگاه اب تصفیه کن صنعتی:

چراغ های نشان گر بر روی roc کنترلر ها بسته به نوع کنترلر متغییر بوده و هر کدام معنا و مفهم خود را دارند.بطور مثال:در roc2313 چراغ هایی جهت هشدار :

1. اتمام آب خام

2. اخطار کلید لوپرشر سوئیچ(اخطار فشار پایین)

3. اخطار کلید های پرشر( فشار بالا)

4. اخطار پر بودن مخزن تولید

5. اخطار پمپ طبقاتی

تعببیه شده است.


این واحد کنترل بدون کمک نیروی انسانی مدیریت خودکار سیستم و بررسی آنلاین را فراهم می کند و قادر است با تمام تجهیزات تولید آب خالص و دستگاه های اسمز معکوس جهت آب شور و حتی آب دریا کار کند.


همچنین برای گیاهان نمک زدایی که سختی آن را از طریق تجزیه و تحلیل رسانایی الکتریکی آب و همچنین وظیفه کنترل و نمایش وضعیت عادی یا خرابی کلیه قسمتهای دستگاههای تصفیه آب صنعتی مانند پمپ ها و کلیدهای فشار نشان می دهند ، استفاده می شود. او مسئول است.

​در شکل زیر سنسور TDS دستکاه ROCرا مشاهده می کنید:

 





:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فیلتر های کارتریج (Cartridge filter): جامبو نخی و pp چیست؟

محفظه فیلتر میکرون و کارتریج فیلتر محفظه هایی هستند که فیلترهای میکرون به داخل آنها می روند. کارتریج های محفظه فیلتر در اندازه ها و انواع مختلفی از مواد موجود است.

ظروف فیلتر میکرون از ظروف استیل کربن و FRP ساخته شده اند که برای تصفیه آب استفاده می شوند.

محفظه فیلتر برای تصفیه آب با خلوص بالا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. محفظه فیلتر کارتریج شامل یک شیر تخلیه فشار و یک شیر تهویه است.
زمان تعویض فیلتر میکرون

به دلیل تجمع ذرات روی کارتریج فیلتر ، جریان از فیلتر محدود می شود. این محدودیت سرعت جریان را کاهش می دهد و افت فشار را افزایش می دهد.

فشار پارامتر اصلی برای تعیین وضعیت و کارایی فیلتر کارتریج است. اگر افت فشار در فیلتر کارتریج از حداکثر فشار توصیه شده بیشتر باشد ، این نشان می دهد که فیلتر کارتریج باید تعویض شود.

میزان افت فشار فیلتر میکرون با توجه به مشخصات و اندازه فیلتر میکرون متفاوت است. فیلترهای غشایی باید با افت فشار 1 بار و فیلترهای رشته ای با فشار 1.5 بار تعویض شوند.

1. فیلتر کارتریج جامبو

فیلترهای کارتریج Jumbo دارای قطر 4.5 اینچ هستند و در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای کارتریج جامبو از نظر ماده به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

یکی از ویژگی های فیلتر کارتریج Jumbo توانایی بیشتر آن در حفظ آلاینده ها است که باعث کاهش تعداد جایگزینی فیلترها می شود.
2. فیلتر کارتریج باریک

فیلترهای کارتریج فیلتر باریک با قطر 2.5 اینچ در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای نازک کارتریج از نظر مواد به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

در فیلترهای نازک ، فیلتر و فیلتر آب گام به گام در جهت حرکت آب ضخیم می شوند. قطر فیلتر نازک از خارج به داخل متفاوت است و در نتیجه مرحله به مرحله تصفیه آب انجام می شود که باعث افزایش جذب ذرات و افزایش عمر فیلتر می شود.
3. یک فیلتر بزرگ

فیلترهای میکرون ، فیلترهای شنی ، فیلترهای کربن فعال از جمله سیستم های فیلتراسیون هستند. فیلتراسیون فرآیندی است که طی آن ناخالصی های مواد و ذرات معلق فیلتر می شوند. روش های مختلفی برای تصفیه و تصفیه آب استفاده می شود.

برای هر نوع سیستم تصفیه آب ، تصفیه به عنوان یک روش پیش تصفیه برای حذف ذرات معلق و ناخالصی های آب ضروری است.
واحد فیلتراسیون میکرون چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، از واحد فیلتر میکرون برای فیلتر کردن و حذف ذرات میکرون از آب استفاده می شود. از فیلترهای میکرون و کارتریج برای از بین بردن ذراتی که اندازه آنها کمتر از 50 تا 80 میکرون است استفاده می شود.

در تصفیه منابع آب بسیار آلوده ، فیلترهای کارتریج به عنوان فیلترهای نهایی پس از فیلترهای شن و کربن برای حذف ذرات معلق استفاده می شوند. فیلترهای میکرون در داخل محفظه هایی به نام هوزینگ قرار دارند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین نوع فیلتر ساخته شده از مواد طبیعی یا مصنوعی هستند که در اطراف یک لوله مرکزی قرار می گیرند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین فیلترها برای تصفیه آب هستند.
در سیستم های نمک زدایی ، غشاها نقش اصلی در تصفیه آب دارند و به دلیل قیمت بالای آنها ، نگهداری آنها مهم و به صرفه است. یکی از راه های محافظت از دستگاه آب شیرین کن با فناوری اسمز معکوس استفاده از فیلترهای میکرون است.
اندازه های فیلتر میکرون

فیلتر میکرون پرکاربردترین تجهیزات در سیستم های تصفیه آب RO و اسمز معکوس است.

فیلترهای میکرون یا فیلترهای کارتریجی از پلی پروپیلن و الیاف ساخته می شوند و دارای منافذ مختلفی هستند.

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه منافذ به فیلترهایی با اندازه های زیر تقسیم می شوند که نشان دهنده حداقل قطر ذرات خارج شده توسط فیلتر است.

فیلتر کارتریج 1 میکرونی
فیلتر کارتریج 5 میکرونی
کارتریج فیلتر 10 میکرونی
کارتریج فیلتر 20 میکرونی



فیلترهای کارتریج 5 و 1 میکرونی پرکاربردترین فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب هستند.

فیلترهای کارتریج در اندازه های 10 ، 20 و 30 و در قطرهای 2.5 و 4.5 اینچ تولید و عرضه می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس اندازه فیلتر به شرح زیر است:

فیلتر کارتریج 10 اینچ
فیلتر کارتریج 20 اینچ
فیلتر کارتریج 30 اینچ
فیلتر کارتریج 40 اینچ

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه قطر فیلتر به دو نوع طبقه بندی می شوند: فیلترهای کارتریج جامبو و فیلترهای نازک کارتریج.

فیلتر کارتریج 2.5 "
فیلتر کارتریج جامبو 4.5 "

فیلترهای میکرون BIG ONE فیلترهای پلی پروپیلن هستند که در سیستم های فیلتراسیون آب استفاده می شوند. از فیلترهای BIG ONE برای ورود زیاد آب استفاده می شود. فیلترهای کارتریج BIG ONE در اندازه های 23 و 40 اینچ تولید می شوند. این فیلترها توانایی جدا کردن ذرات تا 5 میکرون را دارند.
انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب
تصفیه آب فاضلاب
انواع فیلترهای میکرون

فیلترهای میکرون نوعی فیلتر عمیق مناسب برای از بین بردن ذراتی با اندازه نسبتاً یکنواخت در سراسر فیلتر است. از فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب سطحی و چاه استفاده می شود. علاوه بر تقسیم بندی بر اساس اندازه منافذ و اندازه فیلتر ، فیلترهای میکرون نیز بر اساس ماده فیلتر طبقه بندی می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس نوع فیلتر به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

فیلترهای نخ نخ یا نخ میکرونی

فیلترهای الیاف PP میکرون

1. فیلتر میکرون-میکرون
فیلترهای کارتریج پنبه ای که به آنها فیلتر نخ نخ ریسی نیز می گویند ، در سیستم های تصفیه آب کاربرد زیادی دارند. از فیلترهای پنبه ای برای فیلتر کردن ذرات معلق در تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده می شود.

فیلترهای میکرونی پنبه ای نیز در از بین بردن گل و لای ، ذرات معلق و لجن به اندازه میکرون که توسط واحد فیلتر شن و ماسه برداشته نشده است ، بسیار م effectiveثر است و در نتیجه آب زلال و بدون رس ایجاد می شود.
یکی از مزایای فیلتر پنبه قابلیت شستشو و استفاده مجدد آن است. عملکرد و عمر مفید فیلترهای پنبه با خاصیت نفوذ آب ارتباط مستقیم دارد. وقتی آب ورودی حاوی مقدار زیادی رس است ، زمان تعویض فیلتر پنبه در مدت زمان بسیار کمتری انجام می شود.
فیلتر پنبه ای ، فیلتر الیافی


2. فیلتر فیبر میکرون PP
فیلتر PP میکرون برای حذف ذرات معلق و گل از آب استفاده می شود. فیلترهای ساخته شده از فایبرگلاس و پلی پروپیلن در حین کار به فیلترهای استوانه ای تبدیل می شوند.
فیلترهای الیاف PP دارای اندازه هایی از قطر 10 تا 40 اینچ ، 2.5 و 4.5 اینچ هستند.
محفظه فیلتر میکرون


به طور کلی ، زمان تعویض فیلترهای میکرون و حداکثر افت فشار مجاز توسط تولید کنندگان فیلترهای کارتریج فراهم می شود.
محفظه فیلتر میکرون
لوازم جانبی فیلتر جانی میکرون



فیلترهای کارتریج میکرون و لوازم جانبی فیلتر شامل آچارهای کارتریج فیلتر ، فشار سنج ورودی و خروجی ، شیرهای قطع کننده و شیرهای فشار دهنده می باشند.
تصفیه فاضلاب برای صنایع دارویی و کارخانه های داروسازی
تصفیه آب فاضلاب
ویژگی فیلتر میکرون

قدرت فیلتراسیون بالا و حذف مواد جامد معلق

باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد

به علاوه یک عمر طولان



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

یا رسانایی آب ، TDS یا سختی آب چیست؟

و آنها باید با یکدیگر چه کنند؟

در زیر مقاله ای در این مورد آورده شده است که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.
EC رسانایی الکتریکی چیست؟
رسانایی الکتریکی یا رسانایی الکتریکی بیانگر توانایی محلول در انتقال جریان الکتریکی است.

TDS چیست؟
جامدات محلول همان ذرات جامدی هستند که در محلول حل می شوند.
ضریب تبدیل کل مواد جامد محلول به کل مواد جامد محلول
TDS رسانای سنج را می خواند و سپس دستگاه به طور خودکار این مقدار را به فاکتور تغییر TDS تبدیل می کند ، که در PPM نشان داده شده است.

اصلاح دما چیست؟
دما بر فعالیت یونها در محلول تأثیر می گذارد اما تأثیری بر غلظت یا تجمع آنها ندارد. بنابراین دستگاه ها با اصلاح دما اثر دما را در افزایش جریان اصلاح می کنند.

TDS چگونه اندازه گیری می شود؟
با استفاده از مفهوم متر رسانایی ، رسانایی اندازه گیری می شود و سپس کل مواد جامد محلول محاسبه و با استفاده از یک معادله ثابت ریاضی در دستگاه نشان داده می شود.

تفاوت Micro-Siemens و Mili-Siemens چیست؟
هر دو واحد نشانگر هستند. 1000 میکروفیبر برابر با 1 میلی متر است.

چگونه میلی زیمنس را به PPM تبدیل کنیم؟
ابتدا آن را با ضریب 1000 به میکروایمنس تبدیل می کنیم و سپس (با فرض یک پارامتر 0.7) مقدار EC را در پارامتر ضرب می کنیم.
مثال: فرض کنید عدد خواندن 2.14 میلی ثانیه باشد. در 1000 ضرب کنید تا 2140 میکرون بدست آورید.
اکنون 2140 میکروسایمن را در 0.7 ضرب کنید تا 1498 ppm بدست آورید.

چه رابطه ای بین EC و TDS وجود دارد؟
اگرچه TDS و رسانایی الکتریکی یکسان نیستند ، اما رابطه بسیار نزدیک بین آنها وجود دارد. آنها دو پارامتر جداگانه هستند. جامدات محلول مجموع ذرات جامد محلول در آب است. رسانایی توانایی انتقال برق است. تنها روش صحیح برای اندازه گیری جامدات محلول ، محاسبه وزن جامدات محلول پس از تبخیر مایع است. آیا تا به حال پس از شستن یک فنجان خشک شده با هوای محیط ، لکه های سفید دیده اید؟ این همان TDS است!


ذرات دارای جرم هستند ، بنابراین می توانیم وزن آنها را محاسبه کنیم. اما اگر امکان محیط آزمایشگاهی را ندارید ، عملی نیست.
بنابراین می توان TDS را بر اساس رسانایی آب تخمین زد ، زیرا مولکول های اکسیژن و هیدروژن موجود در آب یا H2O فاقد بار الکتریکی هستند و بیشتر مواد معدنی ، مواد معدنی و نمکی دارای بار الکتریکی هستند و با افزایش کل مواد جامد محلول ، رسانایی الکتریکی افزایش می یابد و برعکس بسته به مقدار مواد معدنی مختلف ، مواد معدنی و نمکی که هدایت آنها بیشتر یا کمتر نسبت به یکدیگر است ، می توان از فاکتورهای مختلف تبدیل استفاده کرد.تحقیقات نشان می دهد که در شرایط مختلف فاکتورهای تبدیل بین 5/0 تا 7/0 را می توان در نظر گرفت. .
PPM (تعداد ذرات در میلیون) واحد TDS است.
US (میکرو زیمنس) واحد EC اندازه گیری است.






:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

هر دو عامل کاهش یا افزایش فشار سیال می توانند باعث آسیب یا عدم کارایی در بخشی از سیستم لوله کشی و لوله کشی شوند که ما باید این سیستم ها و فشار سیال را کنترل کنیم ، بنابراین برای این نظارت باید از گیج فشار استفاده شود. عمل کن

سنج ها می توانند مقدار دقیق فشار سیال را که از طریق لوله و اتصالات جریان دارد به ما نشان دهند و ما حرکات غیر طبیعی سیال را در داخل لوله و اتصالات مشاهده می کنیم.

مایعات عبوری از فشار سنج ها می توانند فشار خود را از طریق عقربه های فشارسنج نشان دهند و با کلاس هایی که در آن وجود دارد ، فشار در محدوده 0 تا 10 بار (جو) یا 0 تا 16 بار نمایش و حتی از 0 تا 40 بار برای سیستم های فشار بالا است. .

نام دیگر فشار سنج فشار سنج است که می توانید برای خرید این محصول از آن استفاده کنید ، حتی برخی از این عناصر لوله را به عنوان فشار سنج تعریف می کنند.

فشار سنج در داخل لوله و اتصالات همیشه یک سیال متحرک وجود دارد که با فشار و دمای مشخصی حرکت می کنند و تا زمانی که این دما و فشار در محدوده طراحی مهندسی باشد ، مشکلی وجود ندارد ، اما گاهی اوقات فرایندها یا اختلالات ایجاد می شود. در سیستم لوله کشی رخ می دهد و باعث کاهش یا افزایش فشار سیستم می شود.

 

فشار سنج چگونه متصل می شود؟

گیجها معمولاً رزوه ای هستند و اتصال آنها به صورت چرخ دنده های مارپیچی است که می تواند به لوله ها یا دستگاه های حاوی مایعات متصل شود که اندازه معمول آن 4 اینچ است و گاهی اوقات 4 اینچ نیز موجود است.
ما به دو نوع اتصال دنده ای اشاره خواهیم کرد:
از پایین متصل شوید

در فشار سنجهایی که نوع اتصال آنها از پایین است ، نخ در زیر فشار سنج قرار گرفته و اتصال آن عمودی خواهد بود.
قلاب از پشت

در فشار سنجها ، که از پشت متصل می شوند ، نخ در زیر فشار سنج قرار دارد و اتصال آن به صورت افقی خواهد بود.

نوع دیگر اتصال فشارسنج ها است که به صورت پیچ و مهره و از طریق فلنج بسته می شوند.
 
فشار سنج آلیاژی
سنجهای موجود در بازار به طور کلی آلیاژهای مس و فولادهای ضد زنگ هستند که از نوع بسیار گران قیمت فولاد ضد زنگ و مایعات با محیط های بسیار خورنده و خورنده هستند.

انواع فشار سنج های موجود در بازار
فشار سنج های موجود در بازار ایران به طور کلی در دو مدل است: فشار سنج روغن و فشار سنج خشک ، این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند ، اما هر دو مدل فشار سنج عملکرد اصلی خود را نشان دادن فشار مایع دارند. اما دقت اندازه گیری یا درجه کارایی این دو مدل با یکدیگر متفاوت است.

فشار سنج ها یا فشارسنج ها چه کاربردهایی دارند؟
مقیاس های خشک نقش مهمی در دنیای صنعت و تجارت دارند. کاربردهای معمول فشارسنج ها
مواد خشک را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کمپرسور هوا
چندین ماشین صنعتی
برخی از پمپ ها
مخازن تحت فشار
لوله و اتصالات

فشار سنج چیست؟
فشار سنج خشک متداول ترین فشار سنج است که در پروژه های صنعتی و تاسیساتی استفاده می شود ، داخل این فشار سنج خالی است و مانیتور دستی فشار مایع را نمایش می دهد و در مارک های مختلف موجود است.

فشار سنجهای خشک به دلیل لرزش دستگاههای مکانیکی و لوله های متصل به آنها همیشه لرزش دارند. این لرزش باعث لرزش دستهای فشار خون می شود و نمی تواند تعداد دقیق فشار مایع را نشان دهد. بنابراین ، یکی از مشکلات بزرگ این نوع فشارسنج ، لرزش عقربه های فشارسنج است.

مشکل دیگر فشار سنجهای خشک تولید رطوبت در فشار سنج مایع است ، در نتیجه اعداد داخل فشار سنج دیده نمی شوند و اپراتور قادر به دیدن فشار مایع نیست.

در فصول سرد ، وقتی دما کاهش می یابد ، رطوبت داخل فشارسنج خشک به یخ زدگی تبدیل می شود ، بنابراین دیگر قادر به خواندن اعداد داخل فشارسنج نخواهیم بود و فشارسنج عملاً عملکردی نخواهد داشت.

مزیت فشارسنجهای خشک قیمت پایین و بهره وری اقتصادی آنها است که با کمتر از سایر فشارسنجها قابل تهیه است.

فشار سنج روغن چیست؟
فشار سنج روغنی همان فشار سنج خشک است ، محفظه ای که با مایع مانند گلیسیرین یا سیلیکون پر شده است ، و ما دلیل آن را بررسی خواهیم کرد:

مایعاتی مانند گلیسیرین یا سیلیسیم باعث لرزش عقربه فشارسنج می شود و مقیاس می تواند تعداد فشارهای دقیق تری را نسبت به نمونه خشک نشان دهد زیرا مایع روغنی که دارای ویسکوزیته بالایی نیز می باشد ، می تواند دست فشارسنج را لرزاند. بدن

همچنین ، فشار سنج های روغن می توانند اصطکاک حرکت دست را در داخل حیاط کاهش دهند ، بنابراین ، با افزایش کارایی و طول عمر فشار سنج ، کمک زیادی به بحث اقتصادی خرید و تعویض فشار سنج می کند.






:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

دستگاه اشعه فرا بنفش چیست و چه مصارفی دارد؟

دستگاه آب اشعه ماورا بنفش دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
اساس سیستم ضد عفونی آب یا دستگاه اشعه ماورا بنفش آب اشعه ماوراrav بنفش است ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، گسترش طیف تابش با امواج رادیویی ، سپس اشعه مادون قرمز ، سپس امواج مرئی و اشعه ماوراio بنفش آغاز می شود. نور ماوراlet بنفش با طول موج بالاتر از UVA شروع می شود و به UVC می رسد. تابش لامپ UVC قدرت بسیار بالایی برای از بین بردن میکروب های کلی فرم دارد.


در واقع ، اساس نفوذ اشعه ماورا بنفش به دیواره های سلول نفوذ می کند ، و باعث تخریب و عدم تکثیر آنها می شود. از مزایای اصلی دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش این است که هیچ اثر مضر بر محیط ندارد. همچنین ، ضد عفونی فوری آب با اشعه ماورا بنفش میکروارگانیسم های بیماریزا را تا 100 s از بین می برد.
هزینه عملکرد و عملکرد دستگاه UV نسبت به سایر سیستم های ضد عفونی کننده مانند کلرزنی و ازن کمتر است.

مزایای سیستم های ضد عفونی UV:
حذف باکتری ها و ویروس ها تا 99.9٪
پاکسازی بهداشتی ، ساده و مثر
تعویض سریع و آسان لامپ های UV
پوسته های فولادی 304 و 316
از مواد شیمیایی استفاده نکنید
بدون تغییر در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب
در مسیر خط لوله آب نصب شده است
نصب آسان


توجه داشته باشید در مورد دستگاه UV:
دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش قادر به حذف آلودگی های فیزیکی نیست.
برخلاف مولد ازن (روش دیگر ضدعفونی آب) ، دستگاه UV استریل اثری در آب باقی نمی گذارد ، بنابراین پس از تصفیه آب با دستگاه UV ، اگر آلودگی به آب اضافه شود ، آلودگی در آب باقی می ماند.
برخلاف روش کلرزنی ، ضد عفونی کننده UV هیچگونه محصول جانبی مضر در آب باقی نمی گذارد.
 با توجه به میزان شار ورودی که غالباً با واحد gpm و متر مکعب در ساعت اندازه گیری می شود ، متفاوت است و از 2،000،000 تومان تا 50،000،000 تومان متغیر است.
دستگاه UV شامل تجهیزاتی مانند کوارتز ، لامپ UV و ترانسفورماتور یا مبدل است.
طول عمر لامپ UV از حدود 7000 تا 10000 ساعت است.
دستگاه UV با توجه به طول موج UVA ، UVB و UVC با توجه به طول موج UVA که به ترتیب دارای طول موج کم تا زیاد است ، به سه دسته تقسیم می شود. لازم به ذکر است که هرچه طول موج کمتر باشد ، خاصیت ضد میکروبی نیز بیشتر خواهد بود.


مشاوره برای حفظ و افزایش کارایی دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
به دلیل الکترونیکی بودن دستگاه ضد عفونی کننده آب ، قبل از سیستم UV باید از محافظ الکترونیکی استفاده شود تا نوسانات برق را کاهش دهد.
هنگام نصب لامپ UV ، از تمیز بودن لوله شیشه ای یا لامپ UV کوارتز اطمینان حاصل کنید. زیرا کدورت باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
بعد از یک سال ، لامپ ماورا UV بنفش را تعویض کنید ، زیرا با گذشت زمان ، لامپ و کوارتز دستگاه کم نور می شود و این باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
نصب فیلتر میکرون قبل از سیستم آب اشعه ماورا بنفش کدورت آب خام را برطرف می کند و کارایی بالای دستگاه را از بین می برد.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز چیست؟

مولکول های آبگریز غیرقطبی هستند و دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به همین خاطرتمایل به دیگر مولکولها و حلالهای غیرقطبی دارند. این مولکولهای آبگریز در درون آب به هم پیوسته و تشکیل مسیل می دهند. متقابلاً آب برروی سطوح هیدروفوب زاویه تماس بسیار بزرگی به خود میگیرد و به شکل قطرههای کروی درمی آید.

مثال هایی از مولکول آبگریز شامل نفت،آلکنها، روغن و چربی می شوند. طبق اصول ترمودینامیک ، ذرات به سطوح پایینتر انرژی تمایل دارند. آب یک مولکول قطبی است و از خصلت های شگرف آن این است که توانایی ایجاد پیوند هیدروژنی دارد.

اما مولکولهای آب گریز بعلت غیرقطبی بودن نمیتوانند با مولکولهای آب پیوندی ایجادکنند. در نتیجه از هم دور شده تا جایی که مولکولهای آب با هم پیوندایجاد میکنند، سطوح برخورد بین دو نوع مولکول به کمینه و حداقل رسیدهو پدیده جداشدگی ایجاد میشود. به زاویهای گفته میشود که 7 زاویه تماس در مبحث هیدروفوب هیدروفیل آخرین لبه یک مایع با سطح زیرین خود ایجاد می کند.

هر چه این زاویه بزرگتر باشد، نسبت هیدروفوبیک بین دو ماده بیشتر است. مثلاً قطره آب برروی برگ نیلوفرآبی زاویهای حدود 150 درجه ایجاد میکند و حجم کروی تری به خود میگیرد. هرچه این زاویه بازتر باشد احتمال خیس شدن سطح زیرین کمتر میشود، امروزه از این پدیده برای ساخت پارچه های ضدآب نیز استفاده میشود.

مقره شور

به خصوص وجود رطوبت کافی بر روی دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به منظور تبدیل نمک خشک به ماده الکترولیت برای ایجاد جریان خزشی لازم می باشد.توانایی یک سطح در جذب رطوبت توسط پارامتری به نام تعریف می شود.آبگریزی آبگریز یا هیدروفوب یک پدیده فیزیکی در مولکولها است که از آبدوری میکنند.

دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز در این مقاله دستگاه مقره شوی برق ( مقره های آبگريز و آبدوست ) دستگاه مقره شوی برق رطوبت روی عایق مقره های سرامیکی تمایل بیشتری به گسترده شدن و تشکیل یک فیلم کم مقاومت نسبت به قطره قطره شدن دارد که سبب ایجاد مقاومت بالا می شود. اگر یک پوشش محافظ دارای انرژی سطحی پایینی باشد تا سطح را آبگریز نماید، سطح مقره مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد و بنابراین، جریان نشتی به دست آمده حداقل می شود. همانطور که بیان شد وجود لایه رسانا در سطح مقره از دلایل اصلی فروپاشی مقره است

 

مقره سراميكی ( آبدوست )

مواد سراميكی و مقره های آبگريز و آبدوست برخي مواد پليمري آبدوستند راحتي در سطحشان جمع مي شود. براي برخي از مواد مانند لاستيكهاي سيليكوني آب به شكل دانه دانه در سطحشان در مي آيد. لاستيك سيليكوني در زماني كه نو است خاصيت آبگريزی عالياي از خود نشان مي دهد. با اين حال ميدانيم كه شرايط محيطي نامناسب و يا تنشهاي الكتريكی شديد ميتواند اين خاصيت را از لاستيك سيليكوني سلب كند. هر چند اين ماده مي تواند خاصيت آبگريزي خود را پس از يك دوره استراحت بازيابد

مقره سراميكی (آبدوست) ضد آب كردن با عايق نانو عمل كردن ناميده ميشود ولي ضد آب كردن با سيليكون و ديگر انواع ضدآب كردن را پوشش مينامند زيرا عايق نانو وارد 9 داراي تركيبات واكنش پذير در سطح خود مي باشد. با سطح سوبسترا واكنش ميشود و ويژگيهاي شيميايي آن را تغيير ميدهد (آب دوست به آب گريز). بنابراين به عمل كردن معروف است. نوع ديگر ضد آب كردن پوششي را بر روي سطح سوبسترا ايجاد ميكند كه بوسيله آن منافذ سوبسترا بسته ميشود. بنابراين اين نوع ضدآب كردن به پوشش معروف است.

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

ماده شیمیایی آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولاً به سیستمهای اسمز معکوس تزریق می شود. با گذشت زمان ، به دلیل وجود نمک های محلول در آب که به سیستم اسمز معکوس وارد می شوند ، عبور آب از غشا مسدود شده و اصطلاحاً پوسته ایجاد می شود. برای جلوگیری از این رسوب ، دوز مناسب مقیاس ضد مقیاس به سیستم اسمز معکوس روی غشاهای آب ورودی تزریق می شود. عدم استفاده از این ماده باعث آسیب گسترده غشای سیستم اسمز معکوس و کاهش جریان خروجی و همچنین افزایش TDS در آب می شود.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

چرا از ضد آلودگی استفاده می کنیم:

برای حفظ کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی و افزایش طول عمر غشاها ، قبل از غشاها باید یک سیستم پیش تصفیه مناسب نصب شود که این به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. علاوه بر این ، علاوه بر استفاده از این روش قدرتمند تصفیه آب ، همیشه با این واقعیت روبرو هستیم که به دلیل وجود این منافذ کوچک ، فیلم ها به تدریج مسدود می شوند. تشکیل رسوبات روی لایه های غشایی نیز از آب در غلظت های بالای یون های کلسیم ، سولفات و بی کربنات تشکیل شده است. حتی در بهترین حالت ، موادی مانند گچ و کلسیت در سطح فیلم های نمک زدایی صنعتی اشباع و متبلور می شوند.آب پاکسازان از ماده شیمیایی تصفیه آب به عنوان افزودنی آب قبل از تصفیه برای جلوگیری از افت غشا از سیستم اسمز معکوس استفاده می کند.

در طی فرآیند تصفیه در سیستم اسمز معکوس ، قبل از ورود آب به غشاm اسمز معکوس ، آب از طریق سیستم تزریق می شود.

برای تمیز کردن سیستم های فیلتراسیون آب و تمیز کردن نمک زدایی مسدود شده یا غشاهای ضد مقیاس اسمز معکوس ، که به عنوان یک حلال شیمیایی در نظر گرفته می شوند ، باید توجه داشت که پس از یک دوره اسمز معکوس ، نمک های موجود در آب باعث بارندگی می شوند. یک لایه در فیلترهای غشایی دستگاه حل می شود ، که از مواد ضد رسوب برای از بین بردن این رسوبات استفاده می کند.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

عدم استفاده از این ماده محلول می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند ، برخی از آنها عبارتند از:

  • جریان خروجی را کاهش دهید
  • هیچ قطره ای در آب TDS وجود ندارد
  • خرابی فیلتر غشایی
  • غشاها در اثر تماس با رسوبات پاره می شوند

 

ضد رسوب چگونه کار می کند:

عملکرد ضد پوسته ریزی به گونه ای عمل می کند که واکنش تولید رسوب را مختل می کند ، که از عبور رسوبات از طریق عبور آب از فیلترها جلوگیری کرده و رسوبات ناشی از عبور آب از فیلترهای غشایی را از بین می برد.

همیشه هنگام تزریق بازدارنده های آهک به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجزیه و تحلیل آب
  • جریان آب
  • دمای آب
  • پی اچ آب
  • میزان بازیابی سیستم
  • نوع غشاهای استفاده شده در سیستم

با توجه به موارد فوق و برخی شرایط دیگر ، مانند نوع آرایش فیلتر غشایی ، سرعت پخت موثر 1 تا 6 ppm است.

یادداشت مهم:

استفاده از روش اسمز معکوس یکی از گران ترین روش های تصفیه آب است ، بنابراین باید همیشه در نگهداری این دستگاه دقت کنیم تا آسیب نبیند و یکی از راه های نگهداری دستگاه اسمز معکوس استفاده از ترازوی شمارنده است. (Abpaksazan.com)

آنتی اسکالانت

ضد رسوب چیست؟

ضد کالک زیرا یکی از آسیب های اصلی سیستم اسمز معکوس (RO) تشکیل رسوبات در غشا است. بدون برخی از مهار کننده های رسوب ، غشاهای اسمز معکوس و کانالهای جریان به دلیل رسوب مواد محلول کم مانند کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات باریم و سولفات استرانسیوم در عناصر غشا مسدود می شوند. بیشتر آبهای طبیعی حاوی غلظتهای نسبتاً بالایی از یونهای کلسیم ، سولفات و بی کربنات هستند.

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

 

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

مکانیسم عملکرد آنتاگونیست ایجاد اختلال در واکنشهای تولید رسوب است یا به عبارت دیگر ، این ماده توسط برخی مواد در ساختار خود می تواند سرعت واکنش مخلوط قلیایی را با تمام یونهای فلزی موجود در آب کاهش دهد و در این حالت غشاها رسوب تشکیل می دهند. از بین رفتن.

به طور کلی ، کلیه سیستم هایی که از فن آوری غشایی برای تصفیه آب استفاده می کنند ، در معرض مسدود شدن منافذ غشا هستند و نوع اصلی آنها سیستم نمک زدایی اسمز معکوس است.

حجم اسمز معکوس برای آب ورودی به مدت 24 ساعت (متر مکعب) * برای مصرف پیشنهادی برنامه ریزی شده (1-6 ppm) = مقیاس ضد اسکالانت در 24 ساعت مصرف شود (گرم)



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

آنتی اسکالانت فلوکن260( Flucon anti-scalant )

طبق استاندارد NSF-60 و استانداردهای بین المللی برای استفاده در تولید آب آشامیدنی

عملکرد ضد مقیاس فلوکن260 (abpaksazan.com)

مقیاس های فلوکون 260 به آلاینده ها و عوامل تشکیل رسوب در آب متصل می شوند و از چسبیدن آنها به سطح فیلم ها جلوگیری می کنند.

مواد ضد عفونی کننده رسوبات موجود در آب را از طریق غشاها عبور داده و آنها را با پساب خارج می کنند.

اگر از ضد رسوب Flucon 260 در تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده شود ، می توان عمر غشا را افزایش داد و بازده تولید را افزایش داد.

آنتی اسکالانت فلوکن

آنتی اسکالانت فلوکن

مشخصات فنی ضد آلودگی فلوکن 260

نام موضوع: ضد لایه برداری Flucon 260

شکل ظاهری: مایع زرد

پی اچ : 1-2

تراکم: 1.14-1.165

محدوده نقطه انجماد: 0-10 درجه سانتیگراد

آنتی اسکالانت فلوکن260 در صنعت آب و فاضلاب استفاده می شود

فیلم های ضد رسوب در نمک زدایی صنعتی

در دیگهای بخار و برجهای خنک کننده استفاده کنید

در دیگهای بخار استفاده کنید

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک محلول آبی بر پایه اسید پلی کربوکسیلیک است. این آنتی اسکالانت برای کنترل رسوبات نمک معدنی و جلوگیری از تشکیل رسوبات روی سطح فیلم ها استفاده می شود.

 

آنتی اسکالانت فلوکن

آنتی اسکالانت فلوکن

 

عامل ضد مقیاس Flocon 260 برای اسید کربوکسیلیک در نظر گرفته شده است که یک ماده ضد مقیاس است که برای کنترل رسوبات نمک معدنی و جلوگیری از رسوب در سطح فیلم استفاده می شود. صنعت بسیار کارآمد است. گروه صنعتی آب پاک سازان با توجه به حذف واسطه ها ، سابقه طولانی در واردات ، تأمین و فروش شمارنده های مقیاس و ارائه بهترین قیمت برای دستگاه های سنج اصلی و با کیفیت را دارد. کلیه مواد ضد رسوب در آب پاک سازان مورد تأیید کارشناسان آزمایشگاه ما می باشد.

فلوکن260 یک دستگاه پخش مقیاس ضد رسوب و ضد مقیاس است

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک آنتاگونیست طیف گسترده ای است که برای کنترل انواع رسوبات تشکیل شده در غشاهای اسمز معکوس استفاده می شود.

مزایای ضد مقیاس FLOCON 260

در کنترل رسوبات و رسوبات آهن جامد و نامحلول موثر است. کنترل عالی انسداد کربنات ، سولفات و فلوراید با هزینه نگهداری پایین. این ماده در برابر رسوبات سیلیس م effectiveثر است ، با تمام غشاها و غشاها سازگار است و مورد تایید سازمانهای بین المللی در زمینه آب آشامیدنی است. غلظت زیاد باعث افزایش فرکانس شستشوی فیلم های ضد کلسیم می شود ، عمر غشا را کوتاه می کند و جایگزینی غشا را به تأخیر می اندازد. اجازه هیچ گونه رسوب کربنات یا فسفات را نمی دهد و به دلیل مقاومت زیاد ، عملکرد بهتری را در برابر رسوب کربنات و سولفات نشان می دهد. این عملکرد عالی است ، از بین بردن احتمال وجود جلبک ها و آلاینده ها بر روی غشاها ، کنترل موثر رسوبات کربنات و سولفات ، کنترل موثر سیلیس ، سازگار و مناسب برای انواع فیلم های پلی آمید و سلولزی ، باعث افزایش طول عمر غشاها ، جلوگیری از تعویض زودرس غشاها ، کاهش تعداد دفعات شستشو و تشکیل غشا می شود. جلبک ها و آلاینده ها ، لطفا برای اطلاعات بیشتر با دستگاه های تصفیه آب تماس بگیرید.

 

 

آنتی اسکالانت فلوکن

آنتی اسکالانت فلوکن

 

آنتی اسکالانت فلوکن260 یک آنتاگونیست طیف گسترده ای است که برای کنترل طیف وسیعی از رسوبات تشکیل شده در غشاهای اسمز معکوس استفاده می شود. عامل ضد رسوب ماده شیمیایی رسوب زدایی است که در صنایع نمک زدایی و بهداشت در سیستم های نمک زدایی اسمز معکوس استفاده می شود. از غشاها استفاده می شود.

 

 

آنتی اسکالانت فلوکن

آنتی اسکالانت فلوکن

 

مزایای آنتی اسکالانت فلوکن260

از خواص ضد تحریک فلوکن260260 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل موثر رسوبات کربنات و سولفات

در کنترل رسوب سیلیس مثر است

وار با طیف گسترده ای از فیلم های پلی آمید و سلولز سازگار است

عمر غشا را افزایش دهید

جلوگیری از جایگزینی زودرس غشا

بار تعداد دفعات شستشو غشاها را کاهش دهید

هیچ جلبکی یا آلاینده ای در سطح غشا وجود ندارد



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت ( Chemical formula of anti-scalant )

نبولایزرها: آنها سورفاکتانتهایی هستند که از سه طریق با واکنشهای رسوبی برهم کنش دارند:
کنترل آستانه:
این توانایی ضد کالک برای حفظ محلول اشباع نشده نمک های محلول در بهار است.

آماده سازی کریستال:
این خاصیت ضد پوسته ریزی است که اشکال بلوری را تحریف می کند و رسوبات نرم و نچسب ایجاد می کند. وقتی بلوری در زیر سطح میکروسکوپی تشکیل می شود ، گروههای منفی موجود در مولکول ضد کلک به بارهای مثبت هسته رسوب حمله کرده و به تعادل الکترونیکی مورد نیاز برای انتشار بلور حمله می کنند. هنگامی که با اصلاح کننده های کریستالی درمان می شود ، کریستالهای رسوبی تغییر شکل یافته معمولاً بیضی شکل و کم حجم تر به نظر می رسند.

در صنعت نفت و گاز ، تشکیل رسوبات ، تاسیسات بخار ، برج های خنک کننده و دستگاه های اسمز معکوس یک مشکل جدی است که باعث مسدود شدن مخازن ، خطوط لوله و غشاها شده و هزینه های تولید را افزایش می دهد. یک روش معمول برای کنترل رسوبات استفاده از مواد شیمیایی ضد رسوب است.

نبولایزرها مواد شیمیایی هستند که به عنوان عوامل ضد رطوبت و مشتقات رسوبی برای کنترل رسوب و بهبود عملکرد هر دو سیستم اسمز معکوس Ro و NF استفاده می شوند.

فرمول شیمیایی و ترکیب عوامل ضد مقیاس بسته به نوع ماده اولیه مورد استفاده برای مقیاس ضد مقیاس ، کاربرد و کارایی روی رسوبات ، بر اساس وزن مخصوص ، pH و نوع رسوب موجود در آب متفاوت است.

به طور کلی ، لایه بردارها بر اساس مواد تشکیل دهنده خود به دو گروه تقسیم می شوند: فسفات ها و پلیمرها.
حاوی فسفات ضد آسیب است.

در ترکیب شیمیایی و فرمول این نوع آنتی اسکالانتها ، گروههای عملکردی فسفاتها و اسید کربوکسیلیک وجود دارد. این نوع عوامل ضد خارش برای جلوگیری از تشکیل رسوبات مختلف مناسب هستند.

تجزیه آنتی اسکلان های حاوی فسفات به دلیل وجود ترکیبات فسفر دشوار است و پس از معرفی برای سالها در محیط باقی می مانند. بنابراین ، به دلیل محدودیت های مربوط به انتشار فسفر به محیط ، استفاده از این نوع مواد ضد عفونی کننده در اکثر کشورهای جهان رو به کاهش است.
پایه پلیمری ضد رسوب یا همان بی صدا است

از ترکیبات پایه پلیمری در ساخت مسدودکننده های آهک بر پایه پلیمر استفاده می شود. این ترکیبات دارای وزن مولکولی بالایی هستند و در کنترل رسوبات گوگرد و سولفات موثر هستند. ساختار ضد مقیاس از مواد پلیمری ساخته دست بشر استفاده می کند.

از جمله مواد پلیمری مورد استفاده در تهیه آنتی اسیدها می توان به اسید پلی اکریلیک ، اسید کربوکسیلیک ، اسید پلیمریک ، پلی فسفات و پلیمرهای آنیونی اشاره کرد. آنتی اسکلانت های مبتنی بر پلیمر دارای عملکرد کنترل رسوب قابل قبول با سرعت تزریق کم هستند.

وزن مولکولی پلیمرها می تواند از 2000 تا 10000DA باشد. بسته به pH ، مواد ضد جمع شدگی را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

    لایه برداری ضد اسید
    اسکراب ضد اسید
    ضد قلیایی


1. مقیاس گذاری ضد اسید
این شمارنده مقیاس pH دارای PH <3 است. در ترکیب این نوع ضد پاشش ، از مواد پلیمری یا فسفاتیک که دارای pH اسیدی هستند استفاده می شود.
عوامل ضد رسوب در کنترل رسوبات بسیار مثر هستند و در آبی که رسوبات کربنات کلسیم شاخص رسوب زدگی است بسیار م effectiveثر است.از جمله عوامل ضد مقیاس موجود در ایران ضد مقیاس Foucan 260 و ضد مقیاس Avista VITECT 5000 است. با pH <3 علامت گذاری شده است.
فلوکون 260 یک ماده ضداسیدی اسیدی است که در کنترل رسوبات مختلف مثر است.

تخفیف خنثی
گروه دیگری از کلینیک ها PH نزدیک به خنثی دارند.
محدوده pH در این نوع آنتی اسکالانت ها 5.5-6.6 است. این نوع مواد ضد لایه برداری شامل آزار و اذیت Avista VITEC 5100-5300 است.
یکی از مزایای این نوع آنتی اسکالانت این است که در کنترل رسوبات در بازه وسیعی از pH موثر بوده و با انواع غشاها سازگار است.

3- مقیاس ضد قلیایی
این مواد ضد مقیاس دارای PH قلیایی و وزن مخصوص بالایی هستند. از خصوصیات مقاومت قلیایی در آب بسیار محلول و مواد جامد محلول استفاده می شود. این نوع آنتی اسکالانت برای کنترل عناصر رسوب ، به ویژه ذخایر گوگرد مناسب است. پاک کننده های قلیایی Genesis و Flucon 190 شامل عوامل پاداش هستند.
بازدارنده مقیاس  Prime Aqua در سه کد 2400 ،  1400و Prime Aqua3400 دارای PH قلیایی است. این نوع آنتی اسکالانت محلول مخصوص فسفات برای کنترل طیف وسیعی از ذخایر معدنی است. Abpaksazan.com

علاوه بر این ، از ضد رسوب جنسیس می توان برای کنترل ذخایر معدنی مانند آهن ، منگنز و آلومینیوم استفاده کرد. در فرمول شیمیایی و ساختاری ، این نوع مواد اولیه ضد کلسیم ، پلیمر و فسفات با PH قلیایی است.
ضد عفونی کننده های Prime Aqua دارای PH بیشتر از 8. ضد عفونی کننده دیگر در مقیاس قلیایی Flucon 260است که دارای PH> 10 و وزن مخصوص 1.22-1.32 است.
بسته به شرایط ، مقدار ورودی DDS و شاخص رسوب در آب ، می توان از هر نوع متر سنج استفاده کرد.



پراکندگی:
 پراکندگی توانایی برخی از عوامل ضد انعطاف پذیری در جذب بلورها یا ذرات کلوئیدی و انتقال بار آنیونی بالایی است که تمایل به جدا شدن بلورها دارد. بار آنیون زیاد نیز ذرات را از بار آنیون متصل به سطح غشا جدا می کند.

طی دو دهه گذشته ، نسل جدیدی از درزگیرهای تجاری ظهور کرده است ، که در آن مواد تشکیل دهنده اغلب مخلوط خاصی از پلی کربوکسیلات و مولکولهایی با وزنهای مختلف مولکولی هستند.






:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

ستون های رزین تبادل یونی (IX)چیست؟

به طور کلی وجود 2 و 3 کاتیون ظرفیت مانند کلسیم ، منیزیم ، آهن ، منگنز و آلومینیوم باعث سختی آب می شود ، اما از آنجا که مقدار این کاتیون ها در مقایسه با کلسیم و منیزیم بسیار ناچیز است ، سختی آب عمدتا مشتق کلسیم کاتیونی و منیزیم است.
از نظر استفاده های صنعتی ، به ویژه در ترموپانل ها ، سختی می تواند مسئله ای باشد و باعث رسوب و مسدود شدن این فرمول ها شود. از نظر مصرف صنعتی ، آب بر اساس سختی به 4 گروه تقسیم می شود :
گروه 1: آب با سختی کمتر از 50 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب سخت.
گروه 2: آب با جامدادی بین 50 تا 150 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب نسبتاً سخت.
گروه 3: آب با سختی 150-300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم یا آب سخت.
گروه 4: آب سخت تر از 300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم ، که به آن آب بسیار سخت گفته می شود.
با استفاده از آب گل آلود با مواد جامد معلق و همچنین آب حاوی آهن ، منگنز ، مس و سایر فلزات سنگین ، باعث خراب شدن رزین ها و کاهش تولید سخت کننده می شود. توصیه می شود مواد جامد معلق را با فیلتر شن و ماسه قبل از سخت کننده جدا کنید. برای کاهش مواد محلول در فلزات سنگین باید اقداماتی انجام شود.
سختی گیر رزین ممکن است به صورت دستی یا توسط دریچه های رباتیک فعال ، کار و بارگیری شود.
سخت شدن و نرم شدن آب دیگ بخار
سختی آب سیستم گرمایشی و سرمایشی را از بین ببرید یا کاهش دهید
رزین های سخت کننده کاتیونی بوده و پس از مدت زمان معینی اشباع می شوند و کارایی خود را از دست می دهند. اگر رزین با محلول 10٪ کلرید شسته شود ، خاصیت سخت شدن آن را بازیابی می کند. غلظت کمتر یا بیشتر نمک اثر کمتری دارد.

- ستون کاتیون ،معمولاً از مواد جامد برای شیرین سازی آب استفاده می شود. این دستگاه از یک سیلندر فلزی یا فایبرگلاس (FRP) تشکیل شده است که مواد رسوب زدایی فعال (رزین های تبادل یونی) در آن قرار می گیرد و این رزین ها می توانند یون های سدیم و آب سخت را جایگزین یون های منیزیم و کلسیم کنند. برای تبدیل. فرآیند تبادل یونی در آب اتفاق می افتد ، جایی که یون های موجود در فاز مایع به سمت رزین جامد یا تبادل یونی حرکت می کنند و از آنجا که آب ترکیبی است که یونهای خود را متعادل می کند و دارای بار الکتریکی متعادل است ، بنابراین سایر یونها از فاز جامد به آب یا ضایعات مایع منتقل می شوند و یون های خارج شده از آب را جایگزین می کنند . این رزین ها معمولاً از ترکیبات پلیمری مانند پلی استایرن ، رزین های فنل-فرمالدئید و رزین های اپوکسی ساخته می شوند و دارای گروه های گوگرد ، کربوکسیل یا آمین فعال هستند. در طبیعت ، زئولیت به عنوان منبع طبیعی این فرآیند شناخته می شود. به طور کلی ، اگر درصد کل مواد محلول در آب بیشتر از 2000 میلی گرم در لیتر باشد ، فرایند تبادل یونی روش مناسبی برای کاهش املاح نیست.
قبل از تصفیه آب قبل از ورود به واحدهای UF ، NF ، RO و یک
کاهش سختی آب آشامیدنی. طبق استاندارد WHO ، میزان سختی آب آشامیدنی از نظر CaCo3 معادل 250 میلی گرم است.
سخت شدن آب برای تأمین آب صنعتی مورد نیاز نیروگاه ها ، مواد شیمیایی ، نساجی و رنگرزی

برنامه های کاربردی:
سخت شدن و نرم شدن آب دیگ بخار
سختی آب سیستم گرمایشی و سرمایشی را از بین ببرید یا کاهش دهید
قبل از تصفیه آب قبل از ورود به واحدهای UF ، NF ، RO و یک
کاهش سختی آب آشامیدنی. طبق استاندارد WHO ، میزان سختی آب آشامیدنی از نظر CaCo3 معادل 250 میلی گرم است.
سخت شدن آب برای تأمین آب صنعتی مورد نیاز نیروگاه ها ، مواد شیمیایی ، نساجی و رنگرزی
سخت شدن فرآیند جداسازی کلسیم ، منیزیم و تا حدی ترکیبات معدنی مانند آهن ، منگنز و آلومینیوم است. اگر این دو عنصر از آب جدا نشوند ، در کتری همان چیزی اتفاق می افتد که در سماور خانگی دیدیم. رسوبات تشکیل شده باعث کاهش کارایی سیستم و کاهش ظرفیت آن می شود. متداول ترین روش برای نرم شدن آب استفاده از سخت کننده های رزین از جمله ستون کاتیون است. رزینهای تبادل یونی یونهای سدیم را جایگزین یونهای کلسیم و منیزیم می کنند و آب سخت را به آب سخت تبدیل می کنند.
عوامل مختلفی بر عملکرد رزین ها تأثیر می گذارند مانند غلظت یون کاتیون ، کدورت ، کلر باقیمانده و دمای آب. رزین ها پس از یک دوره خاص از عمل اشباع می شوند و کارایی خود را از دست می دهند ، که باید با محلول 10٪ کلرید سدیم شسته شود.

مشخصات فنی ماشین های سخت کننده رزین ساخت آب پاکسازان:
- فشار کار را تا 10 برابر تحمل می کند
- مخازن از FRP یا کربن استیل با رنگ و اپوکسی ساخته شده اند.
- قابلیت طراحی با شیرهای کاملاً اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک و چند جهته
- قابلیت طراحی دستی ، نیمه اتوماتیک و کاملا اتوماتیک.
از پایین و بالا به منهول ها مشرف است
استفاده از رزین های Prolite UK
- از سیلیس با کیفیت بالا برای ملافه استفاده کنید
- دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی یا اسمز معکوس چیست؟

اهمیت تصفیه آب صنعتی چیست؟
آب صنعتی در صنعت بسیار مهم است.
کیفیت و خصوصیات آب صنعتی باید قبل از مصرف بررسی شود.
کیفیت آب مورد استفاده باید به گونه ای باشد که به تجهیزات آسیب نرساند.
تصفیه آب و استفاده مجدد از آن نیز امروزه در صنایعی مانند صنایع فولاد و مواد غذایی رایج است.
کاربرد تصفیه باعث کاهش مصرف آب و آلودگی و همچنین کاهش هزینه ها می شود.
بنابراین ، آب مورد استفاده در صنعت یکی از مهمترین موارد استفاده از آب در جهان است و برای عملکرد بهتر چرخه صنعت باید تصفیه آن در نظر گرفته شود.
شرکت فنی مهندسی آب پاکسازان با بهره مندی از کادر مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه طراحی ، ساخت و نصب دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی و دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از نظر عملکرد و مکانیسم کلی عملکرد مشابه دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند با این تفاوت که برای طیف وسیعی از مصرف طراحی و تولید می شوند.آب پاکسازان. در واقع ، این نوع دستگاه ها ، مانند دستگاه تصفیه آب خانگی ، دارای مراحلی هستند که در هر مرحله از فیلتر خاصی استفاده می کنند. همچنین ، از آنجا که بسیاری از تأسیسات صنعتی برای تولید محصولات خود به مقدار زیادی آب نیاز دارند ، سرعت تصفیه آب باید زیاد باشد. علاوه بر این ، مخزن ذخیره آب در تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی بسیار بزرگتر از دستگاه تصفیه آب خانگی است. تفاوت تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی به میزان تولید آب تصفیه شده مربوط می شود. دستگاه های صنعتی به طور معمول می توانند 4 متر مکعب آب در روز تصفیه کنند ، اما دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی کمتر از این حجم فیلتر می شوند.
دستگاه های تصفیه آب با توجه به عملکرد و اندازه دستگاه های تصفیه آب به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از: دستگاه های تصفیه آب خانگی ، دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه های تصفیه آب صنعتی. هر یک از این سه نوع دستگاه ویژگی های خاص خود را دارد و ضروری است خریداران دستگاه تصفیه آب قبل از انتخاب محصول از تفاوت ها و این سه عملکرد مطلع شوند.
تصفیه آب صنعتی چیست
بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی را با شما در میان بگذاریم و ضمن بیان تفاوت آنها با دستگاه های تصفیه آب خانگی ، نکات مهم در خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی و بهترین شرایط فروش دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی را بیان کنیم. او توضیح می دهد.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی
دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی دستگاه هایی مشابه دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند که در مقیاس صنعتی و برای استفاده زیاد از حجم آب خالص استفاده می شوند. دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی در مکان هایی مانند صنایع ، کارخانه ها و بیمارستان ها
از آنها در رستوران ها و هرجای دیگر که به مقدار زیادی آب خالص نیاز دارد استفاده می شود.
تفاوت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با دستگاه های تصفیه آب خانگی چیست؟
 دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در مکان هایی مانند شرکت ها ، دفاتر و مجتمع های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. در همین حال ، از لوازم صنعتی برای مکان های بزرگ با مصرف زیاد مانند کارخانه ها ، بیمارستان ها و ... استفاده می شود. وسایل نیمه صنعتی و صنعتی از حداقل 1000 لیتر شروع می شوند و برای وسایل بزرگتر ، تا 300000 لیتر در روز ، می توان آب را تصفیه کرد.
برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
با توجه به نکات فوق ، اولین و مهمترین نکته در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی برآورد میزان آب خالص مورد نیاز روزانه است. نکته دیگری که هنگام انتخاب محصول باید به آن توجه شود ، انتخاب دستگاه تصفیه آب است که با اسمز معکوس (RO) آب را تصفیه می کند. مزیت این نوع دستگاه ها مصرف انرژی کمتر و قابلیت نصب ، کار و استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین سرویس دهی منظم دستگاه های اسمز معکوس آسان بوده و تعویض فیلترهای آنها ساده و آسان است. در زیر برخی از توصیه های فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی را توضیح خواهیم داد.
فروش دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی
خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارای پیچیدگی هایی است. اول از همه ، شما باید در اصل بودن محصول مراقب باشید. همچنین ، تنوع محصولات موجود در بازار از نظر مارک ، مدل و قیمت بسیار زیاد است که این امر خریداران را دشوار می کند؛ اگر می خواهید هر نوع دستگاه تصفیه آب بخرید ، پیشنهاد می کنیم دستگاه تصفیه آب صنعتی خود را از آب پاک سازان خریداری کنید. این شرکت بیش از ده سال تجربه واردات و تهیه دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، صنعتی و خانگی تایوانی دارد که خیال شما را در مورد اصالت محصولات راحت می کند. همچنین شرایط فروش دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، صنعتی و خانگی بسیار منحصر به فرد بوده و به دلیل تأمین مستقیم و غیر واسطه ای دارای تخفیف های غیرمعمول است. آب پاکسازان .لازم به ذکر است ، همه دستگاه های تصفیه آب دارای یک سال ضمانت طلا ، خدمات پس از فروش طولانی مدت و پشتیبانی مادام العمر ، حمل و نصب محصولات بصورت رایگان خواهد بود. علاوه بر این ، در حضور مشتری ، یک تست عملکرد نیز انجام می شود. اگر هنوز در تعیین نیاز خود با مشکل یا ابهام روبرو هستید یا در مورد فروش دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و انواع مدل ها و قیمت س questionsالی دارید ، می توانید با کارشناسان و متخصصان آب پاک سازان تماس بگیرید تا از مشاوره آنها به صورت رایگان بهره مند شوید.
تصفیه آب صنعتی که گروهی از فرآیندهای تولید آب صنعتی است. آب صنعتی آبی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صنایعی که از آب صنعتی استفاده می کنند شامل صنایع دارویی ، صنایع الکترونیک ، صنایع غذایی و صنایع رنگرزی است.
برخی از فاضلاب های صنعتی حاوی مواد خطرناکی مانند اسیدها و فلزات سنگین هستند.
تصفیه فاضلاب دارای این ویژگی شامل خنثی سازی و فیلتراسیون است.
تصفیه آب صنعتی چیست
یکی از شاخص های نشان دهنده اهمیت آب در جهان ، طبقه بندی صنایع و محصولات با توجه به میزان آب مصرفی در سال های اخیر است. صنایع مختلف باید برنامه ویژه ای برای صرفه جویی در مصرف آب ، این منبع گرانبها داشته باشند.
آب بسیار خالص
آب فوق خالص آب فوق العاده خالصی است که زیر مجموعه ای از آب صنعتی است.
اصطلاح آب فوق العاده خالص تأیید می کند که آب پس از فرآیند تصفیه حاوی ترکیبات نیست. موادی مانند محلول و ذرات معلق ، مواد فرار و غیر فرار ، مواد آلی و غیرآلی ، مواد واکنش پذیر و بی اثر ، آب دوست و آبگریز و همچنین گازهای محلول.
مراحل تصفیه آب صنعتی تصفیه آب صنعتی شامل مراحل زیر است:
هوادهی ، فیلتر ، فیلتراسیون ، نرم سازی ، تبادل یونی و استفاده از سیستم های غشایی.
در تصفیه آب صنعتی ، از فرآیند تبادل یونی و روشهای غشایی مانند اسمز معکوس علاوه بر روشهای سنتی ، به عنوان روش کمکی استفاده می شود. علاوه بر این ، از ژنراتورهای الکتروفورز و ائوزن در تصفیه آب صنعتی استفاده می شود.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی چه کاربردهایی دارند؟
پردازش صنعتی برای بهبود فعالیتهای صنعتی مبتنی بر آب استفاده می شود.
فعالیت هایی مانند وسایل خنک کننده و شستشو.
استفاده از تصفیه آب صنعتی باعث کاهش هزینه های مصرف آب و همچنین افزایش کارایی وسایل صنعتی می شود.
تحولات صنعت تصفیه آب بر کلیه زمینه های تصفیه آب از جمله تصفیه آب صنعتی تأثیر می گذارد.
اینها شامل فیلتراسیون مکانیکی مانند اسمز معکوس است که به طور گسترده ای برای فیلتر کردن آلاینده ها استفاده می شود. نقل قول سایر فرآیندهای مورد استفاده برای تصفیه آب صنعتی شامل ازن و الکترولیز است. تصفیه ازن فرآیندی است که در آن گاز ازن به آب اضافه می شود تا مواد ناخواسته از آب خارج شود. از آب صنعتی برای تولید یک محصول ، تصفیه ، شستشو و رقیق سازی آن استفاده می شود. از این نوع آب در پالایشگاه های نفت ، صنایع شیمیایی ، تولید مواد غذایی و کاغذ استفاده می شود.
آب مورد استفاده در این صنایع بسیار زیاد است.


:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي
دستگاه تصفیه آب چاه صنعتی جهت مصارف مختلف :
در فرآیند تصفیه آب (نمک زدایی / نمک زدایی / نمک زدایی از آب نمک و آب دریا) و اصول طراحی دستگاه های تصفیه آب در نتیجه استفاده از غشا os اسمزی و اختلاف غلظت جریان نمک های محلول در آب و جامدات و جامدات محلول در آب از غلظت های بالاتر به پایین تر جریان دارد. آب ورودی علاوه بر ظرفیت های مورد نظر ، پارامترهایی مانند فشار ورودی ، فشار اسمزی ، بازده تولید پساب و پارامترهای لازم باید طبق برنامه معتبر ، کل فرایند محاسبه شود. کنترل طراحی را در دست بگیرید.
ظرفیت سیستم های تصفیه آب تولید شده توسط شرکت مهندسی آب پاکسازان ، تولید کننده و سازنده دستگاه های تصفیه آب (دستگاه آب شیرین کن) در حالت های نیمه صنعتی با ظرفیت 400 GPD و در مدل های صنعتی از 5 متر مکعب در روز تا 5000 متر مکعب در شب می تواند امروزه طراحی و ساخته شود.
شرکت آب پاکسازان که تولید کننده دستگاه های تصفیه آب (نیمه صنعتی - صنعتی) می باشد ، برای خرید دستگاه های تصفیه آب و خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی از واحد فروش ، مایل به همکاری با مشتریان عزیز و ثبت سفارش آنلاین می باشد.
تصفیه آب چاه شامل چندین روش است. یکی از روشهایی که برای تصفیه آب چاه با نانو فیلتراسیون استفاده می شود ، سخت کننده رزین اسمز معکوس است. عواملی مانند شوری آب چاه ، آلودگی فاضلاب و فاضلاب و همچنین ذرات معلق موجود در آب چاه منجر به استفاده از روش های تصفیه آب چاه شده است.
با توجه به میزان و نوع آلاینده های مختلف موجود در آب چاه و همچنین نوع استفاده ، باید یک دستگاه تصفیه آب مناسب انتخاب و طراحی شود.

دستگاه تصفیه آب چاه صنعتی

آب مورد استفاده از چاه ها کاربردهای مختلفی دارد از جمله:
  • تأمین آب آشامیدنی
  • تأمین آب کشاورزی
  • کارخانه ها
  • گاو
استفاده از منابع آب زیرزمینی در ایران سابقه تاریخی دارد. در گذشته آنها برای تأمین آب مورد نیاز خود کانال هایی حفر می کردند و طی قرن ها با استفاده از این روش توانسته اند منابع آبی خود را مدیریت و بهبود بخشند. این کانال متشکل از چندین چاه است که به صورت عمودی روی یک سطح مایل حفر شده اند. این چاه های زیرزمینی توسط یک گذرگاه متصل می شوند که دارای شیب ملایم زمین است.
در سالهای اخیر ، با گسترش صنعت ، کشاورزی و رشد جمعیت ، فشار بیشتری برای تأمین آب ، به ویژه از منابع زیرزمینی وجود داشته است. این فشار منجر به احداث بسیاری از چاههای آب در مناطق مختلف ایران شد. در همین حال ، شوری یا تلخی آب چاه ، آلودگی با فاضلاب و پساب های صنعتی و انسانی ، کدورت و ذرات شن و ماسه در آب منجر به روند استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای تصفیه آب چاه شده است.
تصفیه آب چاه برای تأمین آب آشامیدنی
تصفیه آب چاه با توجه به نوع مصرف طراحی شده است. برخی از چاه های عمیق با ابعاد بزرگ برای استخراج آب متعلق به وزارت نیرو است. از آب مورد استفاده در این چاه ها برای تأمین آب آشامیدنی شهرها استفاده می شود. آب این چاه ها بلافاصله پس از بهره برداری به تصفیه خانه ها منتقل می شود. پس از انتقال به تصفیه خانه ، آب مراحل تصفیه و تصفیه را طی می کند.
تصفیه آب چاه برای تأمین آب کشاورزی
وقتی هدف از تصفیه آب چاه تأمین آب کشاورزی است ، مسئله اصلی و اجتناب ناپذیر آنالیز آب است. دستگاه تصفیه آب با توجه به سختی آب ، نوع نمک ها ، شوری آب و تجزیه و تحلیل آن و نوع مصرف کشاورزی طراحی شده است. با توجه به نکات ذکر شده می توان مناسب ترین دستگاه تصفیه آب را طراحی و ساخت.
در برخی موارد ، بسته به نوع آب و نوع مصرف ، استفاده از یک سیستم تصفیه آب ساده و ارزان می تواند به هدف ما برسد.
تصفیه آب چاه برای تأمین آب لازم برای کارخانه ها و کارگاه ها
در مواردی که چاه کم عمق باشد و برای کارگاه یا کارخانه استفاده شود. با توجه به اهمیت وجود بسیاری از باکتری های بیماری زا ، نیاز به استفاده از تصفیه آب با تجزیه و تحلیل دقیق اجتناب ناپذیر است. در برخی از چاه ها ، احتمال آلودگی آب به فاضلاب انسان نیز زیاد است که با تجزیه و تحلیل می توان به آن دست یافت.
توجه: وضوح و رنگ شفاف و بدون بو آب به معنای عدم وجود باکتری ها و میکروارگانیسم ها در آب نیست.
تصفیه آب چاه برای تأمین آب مورد نیاز دام
تصفیه آب چاه برای استفاده در دام مانند تصفیه آب برای مصارف آشامیدنی است. طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب و فرآیند استفاده از آن بر اساس تجزیه و تحلیل آب چاه و مصرف آن ؛ طراح.
روش های تصفیه آب چاه
  • کلرزنی
  • استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • از یک شیرین کننده دریایی استفاده کنید
  • اسمز معکوس RO
  • استفاده از سخت کننده های رزین
  • فیلتراسیون نانو
  • اولترافیلتراسیون
دستگاه تصفیه آب چاه صنعتی
روش های تصفیه آب چاه با توجه به کیفیت مورد نیاز طراحی شده است. در برخی موارد ، آب فقط با سیستم کلرزنی قابل استفاده است. با این حال ، در بعضی از چاه ها ، به دلیل شوری زیاد (تلخی) ، نیاز به اصلاحات بیشتر است.
یکی از روش های تصفیه آب چاه ، استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی است. علاوه بر این ، می توان از نمک زدایی دریایی برای تصفیه چاههای نزدیک دریا استفاده کرد.
روش دیگری که استفاده می شود یا اسمز معکوس است یا اسمز معکوس. همچنین استفاده از سختی گیرهای رزینی و استفاده از نانو فیلتر از محبوب ترین روش های تصفیه آب چاه است.
در روش اسمز معکوس ، فاکتورهای شوری ، حلال ها و سختی آب توسط غشایی نیمه تراوا با کمک پمپ فشار بالا از آب جدا می شوند. در نتیجه ، آب با خلوص بالا و کیفیت خوب تولید می شود.
در روش سخت شدن رزین در تصفیه آب چاه ، فقط عوامل تصفیه آب موقتی شامل یون های کلسیم و منیزیم از آب خارج می شوند و کاتیون های آبی و آنیون های دیگر در آن باقی می مانند.
چاه های آب به دلیل ساختار و شکل زمین شناسی مانند یک فیلتر شن بزرگ عمل می کنند و بنابراین قسمت بزرگی از ذرات معلق و شن و ماسه را عبور نمی دهند. با این حال ، این شکل گیری طبیعی زمین به دلایل مختلف و به دلیل عواملی مانند زمین لرزه یا افت شدید سطح آب های زیرزمینی مختل می شود ، که باعث می شود مقدار زیادی شن از چاه خارج شود. در چنین مواردی ، تصفیه شن ، هیدروسیکلون یا در صورت لزوم اولترا فیلتراسیون در تصفیه آب چاه توصیه می شود.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي
تصفیه آب چاه صنعتی چه مکانیزمی دارد؟
سیستم های اکسیداسیون و فیلتراسیون
در سیستم های تصفیه اکسیداتیو ، یک ماده اکسید کننده مانند کلر یا هوا به آب تزریق می شود و سپس در یک مخزن ذخیره می شود تا مواد اکسید کننده رسوب و جدا شود. پس از مدت زمان کافی در مخزن ، عامل اکسید کننده سولفید هیدروژن را به گوگرد تبدیل می کند و همچنین آهن و منگنز محلول را به ذرات جامد تبدیل می کند که به راحتی توسط یک فیلتر از آب جدا می شود. این سیستم ها معمولاً برای تصفیه آب چاه هایی که دارای مقدار زیادی آهن ، منگنز ، سولفید هیدروژن و آرسنیک هستند استفاده می شود.آب پاکسازان اگر از کلر به عنوان ماده اکسید کننده استفاده شود ، قبل از ورود به خانه برای استفاده ، کلر اضافی موجود در پساب باید با فیلتر کربن فعال حذف شود. این سیستم نوعی سیستم تصفیه آب ورودی ساختمان (POE) است.
نکته مهم در این زمینه انتخاب دستگاه تصفیه آب بر اساس نوع آلاینده موجود در آب چاه مورد استفاده است. نصب ، بهره برداری و نگهداری صحیح دستگاه های تصفیه آب طبق دستورالعمل سازنده از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به تعمیر و نگهداری رعایت نشود ، کارایی این دستگاه ها به مرور کاهش می یابد. علاوه بر این ، آب تصفیه شده توسط هر دستگاه تصفیه آب باید در زمان های مختلف آزمایش شود تا از اصالت آن اطمینان حاصل شود.
 
در اینجا چند روش معمول تصفیه آب وجود دارد:
این فیلترها حاوی موادی بر پایه ذغال چوب ، ذغال سنگ یا چوب کربن هستند که ظرفیت جذب بالایی دارند و توانایی حذف بسیاری از انواع مواد آلی را دارند که باعث ایجاد طعم و بوی نامناسب در آب می شوند. قیمت آنها معمولاً کمتر از سایر دستگاه های تصفیه آب است و باعث هدر رفتن آب نمی شوند. البته برخی از این فیلترها مستعد رشد میکروب ها هستند و نیاز به نگهداری ، شستشو یا تعویض به موقع دارند. بسته به میزان آلاینده های موجود در آب و همچنین اندازه فیلتر استفاده شده ، زمان تعویض فیلترهای کربنی از چند روز تا چندین سال متفاوت است. از فیلترهای کربن می توان هم در دستگاه های تصفیه آب نقطه استفاده (POU) و هم در تصفیه آب POE استفاده کرد.
روش ها و دستگاه های مختلفی برای از بین بردن آلاینده ها و همچنین موادی که ظاهر یا طعم و بوی آب چاه را تغییر می دهند وجود دارد. در پایان این مقاله ، جدولی ارائه شده است که روش های درمانی مناسب برای هر آلاینده را ارائه می دهد.آب پاکسازان دستگاه های تصفیه آب مختلف ، در یک دسته بندی کلی ، به دو دسته تقسیم می شوند: دستگاه های تصفیه آب (محل استفاده) و دستگاه های تصفیه آب (محل ورود). دستگاه های تصفیه آب در یک نقطه خاص برای فیلتر کردن مقدار کمی آب برای استفاده محدود مانند نوشیدن یا پخت و پز استفاده می شوند. این دستگاه ها معمولاً روی پیشخوان ، زیر سینک یا از شیر آب قرار می گیرند. با این وجود دستگاه های تصفیه آب ورودی برای تصفیه کامل مصرف آب طراحی شده اند و در خط اصلی آب ورودی به خانه قرار دارند.
تصفیه آب چاه صنعتی

مواد مخصوص تصفیه جاذب
این مواد اخیراً به طور خاص برای حذف آلاینده هایی مانند آرسنیک تولید شده اند. این مواد معمولاً از رزینهای هیدروکسید آهن ، اکسید آهن و تبادل یونی غنی شده با آهن استفاده می کنند. برخی از این مواد برای اطمینان از انطباق با استانداردهای ANSI و NSF آزمایش و تولید انبوه شده اند. این مواد علاوه بر تصفیه کامل آب ورودی می توانند برای تصفیه محل نیز مورد استفاده قرار گیرند.
تصفیه آب با اسمز معکوس بیشتر مواد محلول و غیرآلی را از آب خارج می کند. این فرآیند با وارد آوردن فشار به آب و عبور آن از یک غشا sem نیمه نفوذ پذیر رخ می دهد. در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس ، تقریباً 1 تا 4 گالن آب ورودی ، حدود 1 گالن آب تصفیه شده تولید می کند و باقیمانده آن وارد فاضلاب می شود. دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس باید به صورت دوره ای بررسی و نگهداری شوند و فیلترها و غشاهای آنها به موقع تعویض شود. در غیر این صورت ، احتمال گرفتگی غشاها و در نتیجه کاهش کیفیت آب خروجی دستگاه وجود دارد. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در نقطه مصرف آب استفاده می شود.
تقطیر فرآیندی است که در آن آب جوشانده می شود و بخار آب حاصل دوباره سرد می شود ، مایع می شود و در یک ظرف جداگانه ذخیره می شود.آب پاکسازان به این ترتیب املاح موجود در آب در سمت اولیه باقی مانده و آب تغلیظ شده کاملاً از مواد محلول در امان خواهد بود. تولید دستگاه تقطیر معمولاً چهار ساعت طول می کشد. به همین دلیل ، این روش انرژی زیادی را برای تولید آب خالص مصرف می کند. البته روش تقطیر مقداری از مواد آلی موجود در آب را از بین نمی برد بلکه غلظت آن را در آب افزایش می دهد. روش تقطیر در Point of Conservation Water (POU) استفاده می شود.
تبادل یونی فرآیندی است که طی آن یک یا چند نوع یون در آب با یون های موجود در "رزین" جایگزین می شوند. یکی از انواع این فرآیند ، انتقال یون های بار مثبت (کاتیون ها) است که مشهورترین نمونه آن سخت کننده های رزین است. در دستگاه های سخت کننده ، آب با سختی بالا ، ناشی از مقدار زیاد یون های کلسیم و منیزیم ، با رزین های حاوی یون های سدیم یا پتاسیم در تماس است و این یون ها مکان های خود را با یکدیگر مبادله می کنند. دستگاه های سخت کننده همچنین مقدار کمی یون آهن را از آب خارج می کنند. نوع دیگر تبادل یونی تبادل یونهای منفی (آنیون) بین رزین و آب است. در این نوع تبادل یونی ، آنیونهای موجود در آب (مانند یونهای سولفات یا یونهای آرسنیک) با یونهای کلر موجود در رزین جایگزین می شوند و از انواع مختلف رزینها در تبادل آنیون استفاده می شود.
با گذشت زمان ، با اشباع شدن رزین ها از یونهایی که توسط آب جذب می شوند ، فرایند "بازسازی" روی رزین ضروری است. به عنوان مثال ، رزین سخت کننده توسط محلول NaCl کاهش می یابد. اگر رزین در فواصل زمانی مناسب احیا نشود ، یونهای جمع شده در رزین وارد پساب می شوند و کیفیت آب ناگهان کاهش می یابد. بنابراین ، نگهداری مناسب و به موقع دستگاه های رزین تبادل یونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از دستگاه های تعدیل کننده برای تصفیه تمام آب ورودی به خانه استفاده می شود.
تصفیه آب چاه صنعتی
فیلترهای اکسید کننده
این فیلترها حاوی موادی هستند که با اکسید کردن مواد محلول در آب و تبدیل آنها به ذرات جامد ، آنها را از آب جدا می کند. در واقع ، در این فیلترها ، اکسیداسیون و فیلتراسیون به طور همزمان انجام می شود. فیلترهای اکسید کننده معمولاً برای حذف آهن ، منگنز و سولفید هیدروژن استفاده می شوند. قبل از رسیدن به اشباع ، مواد فیلتر مورد استفاده در این فیلترها باید "بازسازی" شوند. متداول ترین نوع این فیلترها گرانولهای سیلیس است که با دی اکسید منگنز یا نوع دیگر "شن سبز" پوشانده شده است. برای کاهش مواد فیلتر اکسید کننده ، از محلول "پرمنگنات پتاسیم" استفاده می شود. از فیلترهای اکسیداتیو برای تصفیه آب ورودی استفاده می شود.


:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی جامبو چیست؟

موارد زیر برای نصب و استفاده از پوشش باید در نظر گرفته شود:
محفظه یا محفظه فیلتر باید در داخل ساختمان و به دور از نور آفتاب ، گرمای شدید یا سرما و نوسانات درجه حرارت بالا یا پایین و همچنین در یک محیط تمیز نصب شود.
قوطی های آبی برای آب سرد و قرمزها برای آب گرم تا 80 درجه سانتیگراد طراحی و ساخته می شوند.
تغییرات شدید محیطی و جوی از جمله نوسانات دما و نور خورشید تأثیر منفی بر عملکرد سیستم و مسکن ندارد و باعث ضعف و کاهش عمر آن می شود.
از نصب محل قرارگیری در معرض آفتاب خودداری کنید زیرا باعث رشد عواملی مانند باکتری ها ، جلبک ها و عناصر تک سلولی می شود.
در صورت نیاز به نصب محفظه در محیط آفتابی ، می توانید از نمونه های مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش با آرم ضد شکن استفاده کنید.
پوشش باید حداقل 10 سانتی متر از سطح زیر آن فاصله داشته باشد ، به طوری که هنگام تعویض فیلتر داخل ، باز و بسته شود.
توجه:آب پاکسازان. در صورت عدم استفاده از زیره مخصوص تولید شده توسط Sofilter ، باید بین مهره بدنه و دیواره حداقل 3 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. همچنین به دلیل پلاستیکی بودن سوراخ های اتصال بین براکت و محفظه ، پیچ و مهره های مربوط به اتصال باید همزمان بسته شوند ، در غیر این صورت سوراخ های اتصال از هم فاصله می گیرند و در نصب محفظه مشکل خواهید داشت.
مسکن جامبو
1- در باغها و ویلاهای جنگلی برای تصفیه آب چاه
دسترسی به آب لوله کشی در پارک ها و ویلاهای جنگلی دشوار است. بنابراین ، فقط می توان از آب چاه استفاده کرد. آب چاه حاوی مقدار زیادی رس و ماسه است. در برخی موارد ، می توان از فوم برای تهیه آب چاه استفاده کرد ، که می تواند در معرض وجود نمک های مختلف مانند شن و ماسه باشد. بنابراین ، در این موارد ، استفاده از تصفیه آب چاه بهترین گزینه است.
2- مسکن جامبو در ورودی ساختمان
وسایلی مانند ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی یا آبگرمکن و حتی ظروف آب را اداره می کنند. بنابراین ، اگر از آب تصفیه نشده یا سخت برای آنها استفاده شود ، مشکلات زیر ممکن است ایجاد شود ، از جمله:
رسوبی که لوله ها را آب بندی می کند و قطر آنها را کاهش می دهد
کاهش فشار آب
تشکیل رسوبات آهک در بدن دستگاه های گرمایش
رسوب در دریچه ها
انرژی بیشتری مصرف کنید
برای رفع این مشکلات می توان از تله های پیش تصفیه و رسوبات استفاده کرد اما فضای زیادی را اشغال می کنند و بهترین گزینه نصب محفظه تصفیه آب ورودی است. این محفظه می تواند از لوازم منزل شما محافظت کرده و عمر مفید آن را بسیار افزایش دهد.
3- در کشاورزی برای آبیاری قطره ای
در سیستم آبیاری قطره ای ، سختی آب می تواند یک مشکل باشد و باعث انسداد سیستم آبیاری شود. شن و ماسه و گل موجود در آب ، نازل را مسدود کرده و کارایی آن را کاهش می دهد. بنابراین ، برای جلوگیری از این مشکلات ، استفاده از پیش درمانی با محفظه جامبو گزینه خوبی است.
تصفیه آب صنعتی جامبو
این شرکت معتبر دارای انواع محفظه های مات و شفاف دارای براکت های ساخته شده از پلاستیک ضد باکتری بهداشتی است که توسط براکت ها به دیواره ثابت می شوند. تکیه گاه پوشش دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز از صفحات مخصوص و مقاوم ساخته شده است که برای این منظور مناسب هستند. از ویژگی های بارز این دستگاه تصفیه آب صنعتی می توان به نصب کم ، جمع و جور و ساده ، عدم اتلاف آب در آن ، عدم نیاز به مصرف برق اشاره کرد و برای از بین بردن ذرات معلق در آب بزرگتر از 5 میکرون بسیار مناسب است. در حال بودن است.
این محفظه اتاقی است که فیلترها در آن قرار می گیرند و انواع مختلفی دارند و از جعبه های جامبو به دلیل ارتفاع 20 اینچی در صنایع و مکانهایی که دبی آب زیاد است استفاده می شود. این محفظه ها قادر به نصب طیف گسترده ای از فیلترهای آب هستند.آب پاکسازان این قوطی ها ممکن است دارای یک فیلتر الیافی باشند که قادر است شن و ماسه و گل را از آب جذب کند. یا از فیلترهای کربن برای بهبود طعم آب یا کلر موجود در آن استفاده کنید. به طور کلی ، بسته بندی جامبو برای از بین بردن کلر موجود در آب و رسوبات آن طراحی شده است که می تواند آب خالص و با کیفیتی را برای مصرف کننده فراهم کند.
برنامه های هوزینگ جامبو
عملکرد این محفظه ها محافظت از فیلتری است که در آن قرار داده شده است. از محفظه های بزرگتر برای فیلتر کردن آب از 4 تا 4.5 اینچ استفاده می شود. در دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا نیمه صنعتی از محفظه نازک 20 اینچی یا محفظه جامبو 20 اینچ استفاده می شود. از خانه های بزرگ به منظورهای مختلفی استفاده می شود ، از جمله استفاده در منزل برای محافظت از لباسشویی ، شیر آب ، آب و برق ، منابع آب آشامیدنی و باغ و ویلا قبل از درمان. این محفظه برای کاربردهای صنعتی در حفاظت از پمپ ، سیستم تصفیه اسمز معکوس ، برای سخت کننده ها و سیستم های گرمایشی استفاده می شود.

یکی از قطعات اساسی که در سیستم تصفیه آب صنعتی برای شیرین سازی آب چاه و حتی آب شهر به روش اسمز معکوس در ورودی آپارتمان ها و ویلاها استفاده می شود ، محفظه فیلتر تصفیه آب صنعتی جامبو با پشتی فلزی است که مواد را از بین می برد. مواد آلی موجود در آب چاه و کلر به آب شهری تبدیل می شود ، بنابراین آبی که توسط دستگاه تصفیه آب صنعتی با محفظه جامبو تصفیه می شود ، طعم و بوی مطبوعی دارد و به دلیل از بین بردن کلر در آب تصفیه شده شهری ، آب آشامیدنی موجود در آن نیز مانع از استفاده مردم می شود.

تصفیه آب صنعتی جامبو
مزایای مسکن جامبو در تصفیه آب
فضای کمی را اشغال می کند
از هدر رفتن آب جلوگیری می کند
نیازی به برق نیست
با فیلتر الیاف توانایی حذف ذرات معلق در آب مانند گل و ماسه را دارد.
دارای آچار و براکت مخصوص است
رشته پلاستیکی فشرده شده است
نصب آسان
از مسدود شدن فیلترهای لباسشویی و ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید
بدنه سازه نشکن است و از پلی اتیلن ساخته شده است.
استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا برای ساخت و مقاومت در برابر ضربه
ساخته شده از مواد غذایی و مناسب برای آب آشامیدنی
دارای استانداردهای لازم آب آشامیدنی و استانداردهای ملی ایران است
این دارای یک دکمه کاهش فشار برای قرار دادن کارتریج آسان است
او یک حلقه اضافی و یک آچار مخصوص دارد
محفظه جامبوی ورودی 1 "مستقیماً به ورودی آب ساختمان متصل می شود.آب پاکسازان. این محفظه به راحتی به درج سیستم متصل می شود و مشکلی ایجاد نمی کند.
هوزینگ جامبو
مشخصات فنی محفظه جامبو
جعبه های جامبو از نظر تحمل دما ، تحمل فشار ، اندازه ورودی و خروجی و ارتفاع متفاوت است ، از جمله:
قوطی های جامبو با هر اندازه ورودی و خروجی حداکثر 8 برابر تحمل فشار دارند.
حداکثر تحمل دما در این اقامتگاه ها 45 درجه سانتی گراد و 4 درجه سانتی گراد است.
این جعبه ها از نوع پروپیلن و غذای معتبر ساخته شده اند.
ارتفاع آن 20 اینچ است.
اندازه ورودی و خروجی برای پوسته های جامبو 1 ، 1-1 / 2 اینچ ، 1-1 / 4 اینچ و در نهایت 2 اینچ است.
زنجیره مسکن از پروپیلن تقویت شده ساخته شده است.
این قالبها یا از نرمتر ساخته می شوند یا از نوع تایوان هستند
چه فیلترهایی در جعبه های جامبو قرار می گیرند؟
1- فیلترهای مشبک صنعتی: از این فیلترها برای از بین بردن شن و ماسه و ذرات بزرگ معلق در آب استفاده می شود.
2- فیلترهای پلی فسفات: از این فیلترها برای جلوگیری از رسوب دستگاه گرمایشی استفاده می شود.
3- فیلترهای رزین صنعتی: این فیلتر برای کاهش سختی آب استفاده می شود.
پوشش جامبو 20 اینچ نرم تر
انعطاف پذیری شکل پذیری 20 اینچ برای صنایع و مکانهایی با مصرف آب و دبی بالا استفاده می شود. فیلترهای کارتریج در قطرهای 4 تا 4.5 اینچ در داخل جعبه نرم 20 اینچی استفاده می شوند. همچنین جعبه های نرم افزاری 20 اینچی با اندازه های مختلف ورودی و خروجی در دسترس هستند که شامل: ورودی و خروجی ، 1 ، 1/2 و 4.3 اینچ است.
تصفیه آب صنعتی جامبو
از نرم ترین بدنه جامبو 20 اینچی بهره می برد
جلد نرم 20 اینچی Jumbo دارای ویژگی های زیر است:
  • ساخته شده از مواد اولیه گیاهی
  • دارای مشخصات کارخانه ملی ایران است
  • حداکثر فشار: 8 برابر
  • دمای کار: از 4 تا 45 درجه سانتیگراد
  • برنامه ها 20 اینچ ساختار نرم و صاف
  • از ظرف بزرگ 20 اینچی SOU FILTER برای تصفیه آب آشامیدنی با PH خنثی استفاده می شود.
این نوع مسکن در شرایط زیر استفاده می شود:
1- مصارف خانگی: تأمین آب آشامیدنی ، پیش تصفیه آب ورودی ساختمان و ویلا ، حفاظت از تاسیسات ، شیرآلات ، دیگهای بخار و ماشین لباسشویی.
2- کاربرد فنی: این پوشش با فیلتر داخلی برای پیش تصفیه ، تصفیه ذرات ریز ، محافظت از پمپ و سیستم های تصفیه آب RO و همچنین سیستم های گرمایشی و سخت کننده ها استفاده می شود.
نکات مربوط به نصب بدنه Jumbo 20 اینچ

بهتر است با اتصالات انعطاف پذیر ، پوشش را به سیستم لوله متصل کنید. اگر این امکان وجود ندارد ، اطمینان حاصل کنید که توسط اتصالات و لوله ها فشاری به محفظه وارد نشده است. همچنین اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت آب و جمع شدن یا گسترش لوله ها به محفظه فشار وارد نمی کند. برای جلوگیری از لرزیدن و پیچ خوردگی لوله های جانبی ، ابتدا و انتهای لوله ای که به محفظه متصل است باید با گیره به دیوار متصل شود.
از مهره های استوانه ای شامل چرخ دنده های 3/4 ، 1/2 و 1 اینچ استفاده کنید. استفاده از چرخ دنده های مورب باعث فشرده سازی و ایجاد ترک در دنده برنجی محفظه می شود. بهترین حالت فرم نصب محفظه سیستم بای پس است که برای نگهداری یا تعویض فیلتر نیازی به قطع آب به کل سیستم نیست.
فقط از نوار تفلون برای آب بندی دنده های مسی محفظه متصل به سیستم لوله کشی استفاده کنید.
نصب کارتریج باید توسط یک متخصص انجام شود.
در صورت استفاده از پوشش در یخ سازها و آبسردکن ها ، احتمال شکستن شیشه به دلیل احتمال بازگشت آب سرد و ایجاد شوک حرارتی وجود دارد. در این موارد باید از عینک های فشار قوی استفاده شود.
آیا این محصول برای من مناسب است؟
انعطاف پذیری شکل پذیری 20 اینچ برای صنایع و مکانهایی با مصرف آب و دبی بالا استفاده می شود. فیلترهای کارتریج با قطرهای 4 تا 4.5 اینچ در داخل محفظه های فیلتر 20 اینچ استفاده می شوند. همچنین جعبه های نرم افزاری 20 اینچی با اندازه های مختلف ورودی و خروجی در دسترس هستند که شامل: ورودی ، خروجی 1 ، 2 و 2 اینچی می باشد.
این محفظه فقط برای آب سرد استفاده می شود ، از مواد اولیه گیاهی ساخته شده و دارای استاندارد کارخانه ملی ایران است.


:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی با جوشاندن چه تفاوت ها و شباهت هایی دارد؟

چگونه ذرات در آب فیلتر می شوند؟
بهترین راه برای از بین بردن ذراتی که با جوشیدن از بین نمی روند استفاده از دستگاه تصفیه خانگی است. در این بخش ، ما باید نحوه کار با دستگاه تصفیه آب خانگی را بیاموزیم. دستگاه تصفیه آب خانگی تنها در چند مرحله می تواند آب کاملاً سالم شما را تأمین کند. در مرحله اول فیلتر ، نمک های درشت از آب خارج می شوند. این نمک ها ممکن است شامل رسوبات ماسه ای یا ریز از دیواره داخلی لوله ها باشد. فیلتر مرحله دوم یک فیلتر کربن فعال است که دارای خاصیت جذب است و قادر به از بین بردن کلر ، مواد شیمیایی آلی ، گازهای شیمیایی محلول در آب ، متان سه گانه (محصول جانبی کلرزنی) ، سموم دفع آفات و بوها و همچنین طعم نامطبوع آب است. به آرامی فیلتر سوم را فیلتر بلوک کربن می نامند. عملکرد این فیلتر دقیقاً مشابه فیلتر مرحله اول است. تفاوت این است که در این مرحله ، دقت تصفیه آب حدود یک میکرون است. این دقت بالا ذرات معلق را که در مرحله اول آب از آب خارج نشده اند از بین می برد و آب کاملاً شفاف می شود. فیلتر چهارم فیلتر اسمز معکوس است و به آن قلب دستگاه تصفیه آب خانگی نیز گفته می شود. فیلتر اسمز معکوس ناخالصی های محلول در آب از جمله نیترات ، سرب ، جیوه و آرسنیک و همچنین فلزات سنگین مضر را از بین می برد. بنابراین ، این روش می تواند 90 تا 98٪ از مواد محلول در آب را کاهش دهد.


در روش شیمیایی ، مقدار مشخصی کلر و ید برای تصفیه به آب اضافه شد.
ید:
ید در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها بسیار مثر است ، اما نمی توان از تأثیرات طولانی مدت آن چشم پوشی کرد ، به عنوان مثال ، به دلیل عوارض جانبی ، نوشیدن آب تصفیه شده با ید برای زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های تیروئید توصیه نمی شود.
می توانید مقداری شکر به آب یددار اضافه کنید تا از شر طعم و مزه نامطبوع خلاص شوید.
کلر:
دومین ماده مورد استفاده کلر است که علاوه بر نقاط خوب آن در تصفیه آب ، از مضرات و مضرات آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد.
از جمله نقاط منفی کلر در زمینه تصفیه آب ، تشکیل ماده ای به نام تری هالون متان در آب است که ماده سرطان زایی است.
علاوه بر این ، به دلیل سمیت کلر ، اگر با آب اضافی مخلوط شود ، می تواند به اندام های داخلی و همچنین اختلالات پوستی و مو آسیب برساند.
با توجه به موارد فوق ، استفاده و جایگزینی روشهای جدید تصفیه آب به نظر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
روش های جدید و تا حدودی پیشرفته تصفیه آب امروزه
امروزه با استفاده از فناوری ، فیلترهای کربن ، سرامیک و الیاف مصنوعی تولید می شوند که نقش عمده ای در تصفیه آب دارند.

روش های تصفیه آب چیست؟

به زبان ساده ، جداسازی و حذف ناخالصی ها و آلاینده های موجود در آب را تصفیه آب می نامند. هرچه جامدات معلق موجود در آب بیشتر باشد ، روشهای تصفیه آب ساده تر و بالعکس ، هرچه این مواد جامد معلق کوچکتر باشند ، فرایندهای پیچیده و ظریف تری در تصفیه آب و تولید آب شیرین مورد نیاز ما امروز وجود دارد.آب پاکسازان صنایع مختلف علاوه بر افزایش آلودگی محیط زیست ، به دستگاه های تصفیه آب با فرآیند پیچیده تری برای تأمین آب مورد نیاز نیاز دارند.
اکنون ما شما را با روش های تصفیه آب در گذشته و امروز آشنا می کنیم. یکی از متداول ترین روش های تصفیه آب در گذشته ، جوشاندن آب برای از بین بردن میکروب ها و میکروارگانیسم ها بود و با توجه به اینکه میزان آلودگی محیطی و محیطی در گذشته بسیار کمتر از امروز بود ، جوش تقریباً کامل به نظر می رسد. اما همین روش دارای اشکالاتی نیز است.
تصفیه آب صنعتی جوشاندن
مضرات آب جوش
1- به مقدار زیادی انرژی و سوخت نیاز دارید
2- از بین رفتن مقداری آب جوش به صورت تبخیر
3- آب جوش نامناسب و زمان خنک شدن است
4- حذف کامل آلاینده ها مانند سرب ، نیترات و مواد معلق موجود در آب
روش های تصفیه آب شیمیایی
روش های تصفیه آب شیمیایی روش دوم تصفیه آب در گذشته بوده است.
در تصفیه آب از روشهایی مانند اسمز معکوس ، اولترافیلتراسیون و استفاده از کربن در مقادیر خاص استفاده می شود.
از کربن که ظرفیت بالایی در این زمینه دارد برای از بین بردن مواد مضر موجود در آب مانند کلر و از بین بردن آلاینده ها و بوی نامطبوع آب استفاده می شود.
با توجه به اینکه کربن توانایی از بین بردن میکروارگانیسم ها را ندارد ، یک روش تصفیه آب کامل نیست و همیشه به عنوان پیش تصفیه همراه با روش هایی مانند اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون استفاده می شود.
اولترافیلتراسیون
در روش اولترافیلتراسیون ، با عبور آب از منافذ بسیار کوچک فیلترها ، تقریباً همه میکروارگانیسم ها و ذرات مضر در آب گرفته می شوند ، اما باید توجه داشت که این روش قادر به حذف نیترات و فلزات سنگین در آب نیست.
کاملترین روش تصفیه آب در حال حاضر روش اسمز معکوس (RO) است که با عبور آب از دستگاه تصفیه آب و فیلتر کردن آب آشامیدنی و استفاده از آن در صنعت در چند مرحله ایجاد می شود.
در اسمز معکوس ، تمام ناخالصی های آب از جمله نیترات ، فلزات سنگین ، سرب ، مواد جامد محلول ، رادیوم و مواد آلی حذف می شوند.
آیا آب جوش همان تأثیر تصفیه آب را دارد؟
یکی از روش هایی که بیشتر افراد برای تصفیه آب در خانه و هنگام مسافرت استفاده می کنند ، جوشاندن آب است.آب پاکسازان. اما سوال این است که آیا آب جوش بر تصفیه آب تأثیر دارد؟ آب جوش دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ آیا آب جوش مواد شیمیایی را از بین می برد؟ آیا جوشاندن ذرات را از بین می برد؟ آیا آب جوش طعم آب را تغییر می دهد؟
تصفیه آب صنعتی جوشاندن
آب جوش دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟
آیا تا به حال به مقصد طبیعت رفته اید و تنها آبی که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید آب یا آبی است که فکر می کنید حیوانات از آن نوشیده اند؟ در این حالت ، شما به دنبال یک راه حل برای از بین بردن باکتری ها و انگلی ها در آب هستید. ساده ترین راه حل در این مورد جوشاندن آب است. با جوشاندن آب ، هیچ موجود زنده ای در آب وجود نخواهد داشت و هرچه هست می میرد. بنابراین ، آب جوشانده به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی عمل می کند.
آیا آب جوش طعم آن را تغییر می دهد؟
جوشاندن آب باعث از بین رفتن باکتری های موجود در آب می شود ، اما اگر به دلیل مخلوط شدن با مواد معدنی یا هر ماده دیگر ، آب بی مزه باشد ، آب جوشیده تاثیری در طعم آن نخواهد داشت. بعضی اوقات کتری را روی ذغال می گذارید. در این حالت ممکن است مزه آن ذغال باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود دیگ بخار را روی آتش قرار دهید تا در تماس مستقیم با آن قرار نگیرد.
آیا آب جوش همان تأثیر تصفیه آب را دارد؟
یکی از روش هایی که بیشتر افراد برای تصفیه آب در خانه و هنگام مسافرت استفاده می کنند ، جوشاندن آب است. اما سوال این است که آیا آب جوش بر تصفیه آب تأثیر دارد؟ آب جوش دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ آیا آب جوش مواد شیمیایی را از بین می برد؟ آیا جوشاندن ذرات را از بین می برد؟ آیا آب جوش طعم آب را تغییر می دهد؟
آب جوش دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟
آیا تا به حال به مقصد طبیعت رفته اید و تنها آبی که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید آب یا آبی است که فکر می کنید حیوانات از آن نوشیده اند؟ در این حالت ، شما به دنبال یک راه حل برای از بین بردن باکتری ها و انگلی ها در آب هستید. ساده ترین راه حل در این مورد جوشاندن آب است. با جوشاندن آب ، هیچ موجود زنده ای در آب وجود نخواهد داشت و هرچه هست می میرد. بنابراین ، آب جوشانده به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی عمل می کند.
آیا آب جوش طعم آن را تغییر می دهد؟
جوشاندن آب باعث از بین رفتن باکتری های موجود در آب می شود ، اما اگر آب به دلیل مخلوط شدن با مواد معدنی یا هر ماده دیگر بی مزه باشد ، آب جوشیده تاثیری در طعم آن نخواهد داشت. بعضی اوقات کتری را روی ذغال می گذارید. در این حالت ممکن است مزه آن ذغال باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود دیگ بخار را روی آتش قرار دهید تا در تماس مستقیم با آن قرار نگیرد.
آیا آب جوش سایر مواد شیمیایی و سموم را از بین می برد؟
جوشاندن آب تاثیری در زنگ زدگی آب ، نمک ، سایر مواد شیمیایی ، خاک و گرد و غبار ندارد ، بنابراین برای از بین بردن این مواد به فیلتر نیاز دارید. جوشاندن ، مانند کلر ، تمام ناخالصی های شیمیایی موجود در آب را آزاد نمی کند و همچنین نمی تواند ناخالصی های محلول مانند سرب ، آرسنیک ، کلسیم ، منیزیم ، نمک و نیتراتها را به طور موثر از بین ببرد.
آیا آب جوش بر کلر موجود در آب تأثیر می گذارد؟
آب جوش می تواند با از بین بردن نمک ها و میکروب های موجود در آب ، آب را تصفیه کند. واقعیت این است که عملیات حرارتی (آب جوش) کلر را از آب آشامیدنی پاک نمی کند.آب پاکسازان. برای حذف کلر از آب آشامیدنی می توانید از لیمو استفاده کنید. به ازای هر لیتر آب ، سه قطره لیمو اضافه کنید. به عنوان روش دوم ، می توانید آب را بیرون از منزل در جایی قرار دهید که برخی میکروب ها با هوا مخلوط شده و از بین می روند. به عنوان راه حل سوم ، می توانید از دستگاه تصفیه آب در خانه استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي
جزوه اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی و...
آنیونهای موجود در آبهای طبیعی:
بی کربنات و کربنات: منشا آن انحلال کربنات کلسیم و دی اکسید کربن در آب است. آنها خاصیت ذخیره آب را می دهند.
کلرید کلرید: غلظت زیاد آن باعث شوری شده و به بسیاری از گیاهان آسیب می رساند. همچنین باعث تجزیه فلزات می شود.
ماده So42-Sulfate: منبع آن انحلال نمک های سولفات و تا حدودی فعالیت باکتری ها است که باعث می شود مقدار زیادی از آنها باعث اسهال و فرمول های خورنده گیاهان شود.
سیلیس: سیلیس را می توان به دو صورت یونی و کلوئیدی در آب یافت. که به PH بستگی دارد.آب پاکسازان. در آبهای طبیعی ، حدود 1-130 ppm برای نیروگاه ها مشکل ساز است.
ماده NO3- نیترات: در آب طبیعی حدود 1 ppm است. در آبهای زیرزمینی در حضور باکتریها می تواند به ppm 50 برسد.
ناخالصی های گازی مهمترین ناخالصی های گازی آب:
اکسیژن (O2): منبع آن اکسیژن موجود در هوا است (مطابق قانون هنر) و اکسیژن آب را خوش طعم و خورنده می کند.
دی اکسید کربن (CO2): منشأ آن تجزیه بی کربنات است که به دلیل pH کم و دی اکسید کربن ایجاد می شود
آمونیاک (NH3): منشا باکتری ها و ترکیبات آلی نیتروژن دار است.
سولفید هیدروژن (H2S): منبع آن تجزیه ترکیبات گوگرد توسط باکتری ها و در نتیجه بو و بوی بد است.
خواص آب شور
1- مقدار نمکهای محلول زیاد است ، از 1000 تا 40000 قسمت در میلیون
2- مصرف زیاد یون های کلر و سدیم ، بیش از 500 قسمت در میلیون
ناخالصی های آب
در طبیعت آب خالص وجود ندارد.
هنگامی که آب در مکانی مستقر می شود یا در منطقه ای جریان می یابد ، مواد جامد و گازهای محلول در آب حل شده و مواد ریز محلول در آن معلق می شوند. و بنابراین:
جزوه اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی
ناخالصی های آب به سه دسته کلی وجود دارد:
یونها (کاتیونها و آنیونها)
گازهایی که در آب محلول هستند (اکسیژن ، دی اکسید کربن و غیره)
کلوئیدی و سوسپانسیون (رس ، باکتری و غیره)
ناخالصی های یونی
یونهای مثبت
کاتیونها تقریباً در همه آبهای طبیعی یافت می شوند:
منیزیم منیزیم ++ ، خوردن موجودات زنده را دشوار می کند.
سدیم Na + ، غلظت بالای آن باعث شوری ، مضر برای گیاهان و ماهی ها می شود.
کلسیم Ca ++ ، که باعث سختی می شود ، غذای موجودات زنده است.
پتاسیم K + کمتر از سدیم است.
آهن + Fe2 ، مقدار آن به pH و اکسیژن آب ، حدود 0.2 - 0.5 قسمت در میلیون بستگی دارد
در آبهای سطحی و حدود 1 تا 10 میلی گرم در لیتر در آبهای عمیق
منگنز ++ منگنز ، غلظت آن در حدود 0.1 - 1 میلی گرم در لیتر است.
مقدار زیاد آن باعث بوی نامطبوع و رشد میکروارگانیسم ها می شود.
آب های زیرزمینی مانند چاه ها و چشمه ها
آبهای سطحی مانند رودخانه ها و نهرها
آبهای شور دریاها و اقیانوس ها
خصوصیات آب زیرزمینی
1- مواد معلق ، معمولاً مواد آلی موجود در آن کم است.
2- Fe2 + و Mn2 + کم و دی اکسید کربن نسبتاً زیاد است
3- مواد محلول و مقاومت نسبتاً زیاد آنها
چاه های کم عمق ممکن است به میکروب آلوده شوند.
خصوصیات آب سطحی
1- مشخص است.
2- معمولاً به میکروارگانیسم ها آلوده می شوند.
3. سطح آمونیاک و نیترات ممکن است زیاد باشد.
4- اگر از مناطق صنعتی عبور کند به مواد شیمیایی آلوده می شود.
5- مواد حل شده در آن نسبتاً کم است.
6- وPH حدود 7-8 است.
شیمی آب
فرمول مولکولی آب H2O با توجه به ایزوتوپ H (H ، 2H ، 3H1) و 16O ، 17O ، 18O (O):
18 نوع ایزوتوپ آب وجود دارد.
اما 99.7٪ از مولکول های آب H2O16 هستند. 2/0٪ H2O18
و 0.04 H H2O17 و HDO فقط 0.03
به دلیل وجود پیوندهای هیدروژن در آب ؛آب پاکسازان. خواص دیل در آب نسبت به مواد مشابه با وزن مولکولی بیشتر است.
نقطه جوش و نقطه ذوب ، ظرفیت گرما
تراکم ، گرانروی ، کشش سطح ، ثابت دی الکتریک
مولکول آب قطبی است و بسیاری از مواد یونی را حل می کند.
فشار بخار آب زیاد نیست. (17.5 میلی متر جیوه در 0 درجه سانتیگراد 20 درجه سانتیگراد)
پس زباله زیاد نیست.
ظرفیت حرارت بالای آب (کالری / گرم 0C)
مناسب برای انتقال گرما.
دمای زیاد نهان آب جوش. Cal / C 540
انتقال ارزان برای انتقال نیرو
موارد اصلی استفاده از آب
کشاورزی؛ بیشترین مصرف آب در کشاورزی است. مقدار pH و سدیم آب کشاورزی باید کنترل شود. عاری از مواد سمی.
سیستم های سرمایشی و گرمایشی
واحدهای تولید کننده بخار
کیفیت آب مصرفی در صنعت به نوع صنعت و نوع مصرف بستگی دارد.
روش های کلی تصفیه آب برای مصارف صنعتی:
الف- ناخالصی ها را حذف یا کاهش دهید
مانند کاهش یا از بین بردن سفتی
ب- افزایش کمکی های آب
مانند تزریق ترکیبات خاص ضد خوردگی یا ضد رسوب
آب آشامیدنی و مصرف خانگی
ویژگی های اساسی این آب:
الف - هیچ ماده جامد معلق ، کلوئید و رنگ وجود ندارد
ب- بدون میکروب بیماریزا
ج - هیچ ماده سمی وجود ندارد
د- مقدار مواد آلی و اکسیدان ها نباید از حد مجاز بیشتر شود.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) یکی از ارگان هایی است که برای آلودگی های آب آشامیدنی حد مجاز تعیین کرده است.
مشکلات ناشی از ناخالصی های آب
1- تولید رسوبات در وسایل گرمایشی دیگ بخار که منجر به موارد زیر می شود:
کاهش انتقال گرما
کاهش عمر مفید دستگاه ها
2- تولید بخار با کیفیت پایین
به عنوان مثال وجود سیلیس باعث رسوب آن روی پره های توربین می شود.
3- خوردگی دیگها و تاسیسات
در مخازن و لوله ها سوراخ کنید
4- از بین رفتن مواد شیمیایی مانند صابون
5- بر روی مواد غذایی و محصولات نساجی لکه بگذارید
ذرات معلق و کلوئیدی M Mn2 + اکسید ، Fe2 +
نیاز به تصفیه آب
آب طبیعی باید برای مصارف شرب و صنعتی تصفیه شود.
عواملی که تصفیه آب را ضروری می کنند:
وجود باکتری های بیماری زا در آب
کمبود یا بیش از حد برخی از یونها
وجود ذرات معلق
بو ، طعم و رنگ آب
نکته مهم: مطلوب ترین کیفیت آب برای هر صنعت این است که هزینه تصفیه آب کمتر از هزینه رفع مشکلات ناشی از وجود ناخالصی ها باشد.
جزوه اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی
برخی از موارد استفاده از آب در صنعت:
1- به عنوان ماده اولیه
2- به عنوان حلال مواد اولیه
3- به صورت مواد ذخیره انرژی
4- محافظ در برابر گرما و تابش (D2O)
5- آتش را خاموش کنید
6- در فرآیندهایی مانند تبخیر ، تبلور و ...
تعاریف و اصول کلی مربوط به آب و تصفیه آب
آب پاکسازان.نحوه گزارش میزان آلودگی های آب:
به طور معمول تمام ناخالصی های آب به جز Co2 ، Mn2 + ، Fe2 + ، SiO2 و O2 از نظر ppm کربنات کلسیم گزارش می شوند:
روش محاسبه غلظت ناخالصی از نظر معادل ppm کربنات:
تعداد کل معادل های هزار = تعداد معادل میلی لیتر معادل کربنات
فرمول 50 x تعداد معادل کربن = ppm معادل کربنات (کربنات کلسیم)
کربنات ppm برابر است با یک میلی گرم کربنات کلسیم در هر لیتر نمونه آب.
مزایای بیان غلظت ها از نظر معادل کربنات
1. غلظت ها به تعداد نسبتاً زیادی تبدیل می شوند.
2-معادل ppm معادل آنیون کربنات = یک معادل PPM کاتیون کربنات
3- غلظت ها با هم جمع می شوند.
4- مقایسه و بررسی نتایج تجزیه و تحلیل آسان است.
5- اصل بی طرفی به راحتی قابل کنترل است.
نمونه ای از تبدیل غلظت از نظر خود ماده به غلظت کربنات معادل
مثال 1-2 اگر غلظت کلرید (Cl-) در یک نمونه آب 71 میلی گرم در لیتر باشد
غلظت آن از نظر معادل کربنات چقدر است؟
غلظت 16 = O 12 = C 40 = Ca 5/35 = Cl
حل:
5/35 = معادل کلرید گرم
تعداد معادلات کلرید در هر لیتر آب
هر معادل کربنات کلسیم معادل یک کلرید است
2 = تعداد گرم معادل کربنات
میلی گرم در لیتر == 100 میلی گرم کربنات کلسیم معادل در لیتر


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی حوض چه فرآیندی دارد؟

اگر می خواهید بدانید که دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب در شبانه روز به قیمت استاندارد فیلتراسیون آب در صنایع مختلف می رسد ، باید س followingالات زیر را به ما بگویید.
1. تولید آب مورد نیاز (چقدر آب در ساعت مورد نیاز است؟ تولید آب به طور مستقیم بر قیمت تأثیر می گذارد) ؛
2. منابع آب خام (آب لوله کشی ، آب زیرزمینی ، آب رودخانه ، فاضلاب ...) ، علاوه بر آب لوله کشی ، ارائه گزارش کیفیت آب برای سایر منابع آب ، جایی که منبع آب متفاوت است ، روند تصفیه نیز متفاوت است و قیمت متفاوت خواهد بود. .
3. الزامات مربوط به کیفیت آب: رسانایی یا مقاومت چیست؟ از چه صنعتی استفاده می شود؟ یا سایر الزامات خاص ؛
4. آیا الزاماتی برای مخزن پیش تصفیه و مواد خط لوله وجود دارد؟ (پیکربندی استاندارد مخزن فیلتر FRP است ، پیکربندی استاندارد خط لوله PVC است)
5- آیا برای ذخیره آب امکانات ذخیره سازی آب وجود دارد؟ آیا مخزن آب قیمتی دارد؟ (در اصل توسط کاربر ارائه می شود)
6. آیا پیش درمانی اتوماتیک است؟ دستی؟ (اشاره به کنترل خودکار یا کنترل دستی در هنگام شستشوی مجدد و تمیز کردن رزین ، قیمت اتوماتیک نسبتا بالا است) ؛
تصفیه آب ، آهن و منیزیم در آب
آب همیشه قسمت مهمی از زندگی روزمره و نیاز به تصفیه آب بوده است.
آهن و منگنز مواد معدنی رایج موجود در پوسته زمین هستند.
نشت آب از طریق خاک و سنگها می تواند مواد معدنی حاوی آهن و منگنز را حل کرده و حفظ کند ، بنابراین تصفیه آب مهم است.
در چاه های عمیق ، جایی که میزان اکسیژن کم است ، آب حاوی آهن / منگنز شفاف و بی رنگ است (آهن و منگنز حل می شود).
آب شیر ممکن است خالص باشد ، اما هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد ، آهن و منگنز اکسید می شوند و از شکل های محلول و بی رنگ به شکل های رنگی و جامد تبدیل می شوند.
تصفیه اب صنعتی حوض
1. فرایند تکنولوژیکی تجهیزات تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب در شبانه روز
مخزن آب خام - پمپ آب خام - فیلتر شن کوارتز - فیلتر کربن فعال - فیلتر ایمنی - پمپ میزبان اسمز معکوس - میزبان غشای RO - مخزن آب خالص
شماره تماس / WeChat: 13713176037 Miss Xu QQ78095311 ، نصب و رفع اشکال در سراسر کشور در دسترس است.
از آنجا که شرکت تصفیه آب آب پاکسازان یک تولید کننده است ، می تواند انواع مختلف و مشخصات تجهیزات تصفیه آب را با توجه به نیاز کاربران طراحی و تولید کند. ظرفیت تولید آب کم تجهیزات آب خالص شرکت 5 متر مکعب در شبانه روز تن در ساعت ، 2 تن در ساعت ، 3 تن ، 4 تن ، 6 تن ، 5 تن در ساعت ، 8 تن ، 9 تن ، 10 تن است تن / ساعت ..... تولید آب در مقیاس بزرگ 15T / H ، 20T / H ، 30T / H ، 50T / H است ، تصفیه آب Lvjian به منظور ارائه راه حل های مناسب آب به مشتریان طراحی شده است! ما برای همکاری برنده تلاش می کنیم!
لطفا توجه داشته باشید! لطفا توجه داشته باشید!
قیمت مشخص شده در وب سایت هیچ ارزش مرجعی ندارد. لطفا با پرسنل فروش مشورت کنید. اگر فقط به قیمت اهمیت می دهید ، لطفا ادامه دهید. شرکت ما آب پاکسازان بیش از ده سال تولید کننده است. رقابت شدید آنچه می خواهیم سود منطقی است.
به منظور تأمین برخی صنایع با نیاز کم آب ، ما تجهیزات کوچک و استاندارد را در تمام طول سال در انبار نگه خواهیم داشت. حجم تولید بیشتر خواهد بود و هزینه کنترل خواهد شد. برای برداشت هرچه سریعتر پول ، نرخ نسبتاً پایینی خواهیم داشت. البته ، هر چقدر قیمت ارزان باشد ، ارزش پول پیش فرض اصلی است.
حتی با تولید آب و الزامات کیفیت آب یکسان ، بسیاری از فاکتورها مانند فناوری تجهیزات ، مواد تجهیزات ، مارک تجهیزات و درجه اتوماسیون در قیمت تأثیر می گذارد.

تصفیه اب صنعتی حوض
شرح فرآیند تجهیزات تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب در شبانه روز:
دستگاه تصفیه آب صنعتی فرآیند اسمز معکوس نسبتاً پیشرفته ای را انجام می دهد که عمدتا برای حذف ناخالصی ها (مواد معلق) ، نمک (حالت یونی) ، میکروارگانیسم ها و باکتری ها در بدن آب استفاده می شود. فرآیندهای شیرین سازی سنتی تر ، تقطیر ، تبادل یونی و تجهیزات آب برقی دیونیزه نسبتاً جدید است. با این حال ، به دلیل مزایای هزینه و کار ساده ، از درمان غشای اسمز معکوس به طور عمده استفاده می شود و میزان نمک زدایی سیستم در بالاترین 97٪ ثابت است. اگر الزامات کیفیت آب کمی بیشتر باشد ، می توان حدود 98٪ از یونها را با غشا os اسمز معکوس حذف کرد ، سپس نمک زدایی عمیق توسط لایه خاص درجه هسته ای ، عمر طولانی ، هدایت آب 0.2-5us / cm ، تولید آب این محلول را می توان کمتر از 1 تن در ساعت ، به طوری که بتواند بدون تخلیه فاضلاب اسید و قلیایی و بدون مراحل کار پیچیده ، نیازهای کیفیت آب را برآورده کند. اگر خروجی آب نسبتاً زیاد باشد یا کیفیت آب به بیش از 10M um نیاز داشته باشد ، می توان از لایه مخلوط شده با استفاده از آب EDI تولید مجدد یا دیونیزه الکترولیتی استفاده کرد ، مقاومت آب خالص می تواند به 18.2MΩ برسد. cm @ 25 ℃ ، تا رسیدن به استاندارد آب فوق العاده خالص ، فراتر از سطح آب آزمایشگاه 1. طرح جدید انسانی برای دستیابی به جداسازی آب و برق و افزایش عملکرد ایمنی محصول به کار رفته است. این محصول با یک دستگاه یکپارچه ، کاربری آسان و کم هزینه ای دارد.
آهن در آب
غلظت آهن در آب آشامیدنی محدودیتی ندارد ، اما می تواند اثرات غیر سمی ناشی از آب با غلظت زیاد آهن داشته باشد.
مانند آسیب به لوله کشی. اکسیداسیون ذرات آهن محلول در آب ، آهن را به سفید ، سپس زرد و در نهایت به ذرات جامد قهوه ای مایل به قرمز از آب تغییر می دهد.
علاوه بر این ، طیف گسترده ای از غلظت آهن در آبهای طبیعی وجود دارد.
دسترسی به آب تمیز قسمت مهمی از زندگی همه افراد است ، اما اغلب نگرانی در مورد آلودگی آب به فلزات سنگین وجود دارد.
فلزات سنگین موجود در آب را می توان با ردیاب های رنگی قابل مشاهده ماوراio بنفش (UV) که غلظت آهن در آنها اندازه گیری می شود ، تشخیص و اندازه گیری کرد.
در آب چاه اتو کنید
معمولاً آهن موجود در آب برای سلامتی خطرناک نیست. بدن شما برای حمل اکسیژن در خون به آهن نیاز دارد.
بیشتر آهن از طریق غذا تامین می شود زیرا بدن نمی تواند به راحتی آهن را از آب جذب کند.
اگر باکتری های مضر وارد چاه شوند ، می توانند باعث اضطراب شوند.
برخی ارگانیسم های مضر برای رشد به آهن احتیاج دارند.
در صورت وجود آهن در آب ، خلاص شدن از شر باکتری های مضر دشوارتر خواهد بود.
لذت بردن
آهن ممکن است طعم فلزی به آب بدهد و بر طعم غذاها و نوشیدنی ها تأثیر بگذارد.
رنگ
آهن موجود در آب باعث ایجاد لکه های زرد ، قرمز یا قهوه ای روی ظروف ، لباسشویی و وسایل لوله کشی می شود.
آهن لباس های قهوه ای مایل به قرمز ، ظروف چینی ، ظروف فلزی و حتی ظروف شیشه ای را لکه دار خواهد کرد.
آهن می تواند چاه ها ، پمپ ها ، سم پاش ها ، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل را مسدود کند.
آب زرد یا قرمز اغلب نشانه خوبی از آهن است.
با این حال ، یک آزمایشگاه می تواند مقدار دقیق آهن را برای شما تعیین کند ، که می تواند در تعیین بهترین نوع دستگاه تصفیه آب مفید باشد.


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی حرفه ای یا سیستم تصفیه آب حرفه ای :

چندین مطالعه مقطعی نشان داده است که غلظت بالای منگنز در آب آشامیدنی با رفتار شناختی ، رفتارهای سازگارانه یا هر دو در کودکان 6 تا 13 ساله ارتباط دارد.
حداکثر غلظت قابل قبول یک میلی گرم در لیتر (100 میکروگرم در لیتر) برای کل منگنز موجود در آب آشامیدنی است.
منگنز به طور طبیعی در محیط یافت می شود و به طور گسترده ای در هوا ، آب ، خاک ، مواد غذایی و محصولات مصرفی توزیع می شود.
منگنز ممکن است از منابع طبیعی (آب و هوای سنگها و خاک) و یا در نتیجه فعالیتهای انسانی (مانند استخراج معدن ، تخلیه صنعتی ، شستشوی محل دفن زباله) در محیط وجود داشته باشد.
از منگنز در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد برای تهیه محصولات متنوع (مانند آتش بازی ، باتری سلول خشک ، کود ، قارچ کش ، مواد آرایشی و رنگ) استفاده می شود.
به صورت پرمنگنات از آن به عنوان ماده اکسید کننده در تصفیه آب آشامیدنی نیز استفاده می شود.
نگرانی در مورد وجود منگنز در آب آشامیدنی اغلب با شکایت مصرف کنندگان در مورد تغییر رنگ آب در ارتباط است.
تصفیه موثر آهن بستگی به فرم (های) آهن موجود ، شیمی آب ، نوع سیستم چاه و سیستم آب دارد. بهتر است با یک دستگاه تصفیه آب کار کنید تا بهترین راه حل را پیدا کنید.
بسته به شرایط ، گزینه های کنترل آهن ممکن است شامل موارد زیر باشد:
از منبع آب متفاوتی که آهن آن کم است مانند سیستم آب عمومی یا چاه آب استفاده کنید
تصفیه آب در خانه رایج ترین روش برای کنترل آهن در آب است.
باکتری های آهن و درمان خوب
باکتری های آهن موجوداتی هستند که برای زنده ماندن آهن را مصرف می کنند.
در این فرآیند ، آنها رسوبات آهن و لجن قرمز یا قهوه ای به نام "بیوفیلم" تولید می کنند. موجودات زنده برای انسان مضر نیستند.
ارگانیسم ها به طور طبیعی در خاک کم عمق و آب های زیرزمینی یافت می شوند و ممکن است در حین ساخت یا تعمیر وارد چاه ها یا سیستم های آبی شوند.
تصفیه آب صنعتی حرفه ای
با استفاده از اسمز معکوس ، بیش از 97٪ نمک های محلول و 99٪ چسب ها ، میکروب ها ، ذرات ، مواد آلی و غیره را می توان از بین برد.
این برنامه برای برنامه های مودم برای آب خالص ، آب خالص و هوا ایده آل است.آب پاکسازان از ویژگی های بارز این تجهیزات می توان به مصرف کم انرژی ، عدم آلودگی ، فن آوری های ساده ، کیفیت بالای آب و کارایی و نگهداری آسان اشاره کرد.
دستگاه اسمز معکوس دستگاهی برای تصفیه آب نمک با تأثیر اختلاف فشار غشا نیمه نفوذپذیر است. به این حالت اسمز معکوس گفته می شود زیرا در خلاف جهت طبیعی نفوذ تلقی می شود.آب پاکسازان مواد مختلف فشار اسمزی متفاوتی دارند.
برای رسیدن به هدف جداسازی ، استخراج ، تمیز کردن و تمرکز ، از روش اسمز معکوس استفاده می شود تا فشار بیشتری به آب میوه وارد شود.
مخزن آب خام APP پمپ آب filter فیلتر ماسه کوارتز موثر فیلتر کربن فعال
سیستم تصفیه آب
1. پمپ آب خام - فشار را برای فیلتر شن کوارتز / فیلتر کربن فعال فراهم می کند
2. فیلتر چندرسانه ای - از شر کدورت ، مواد معلق ، مواد آلی ، کلوئید و ... خلاص شوید.
3. فعال سازی فیلتر کربن - حذف رنگ ، کلرید آزاد ، مواد آلی ، مواد مضر ، ECT.
4. نرم کننده - مبادله "یون" کلسیم و منیزیم به رایج ترین و ساده ترین روش.
5. فیلتر میکرون - جلوگیری از ذرات بزرگ ، باکتری ها و ویروس ها برای غشای RO ، دقت 5um
6. پمپ فشار قوی - فشار زیاد غشای RO را فراهم می کند
7. سیستم RO - قسمت اصلی گیاه. میزان تخریب غشا os اسمز معکوس می تواند به 99٪ برسد و بیش از 99٪ یون را از بین می برد.
علاوه بر آزمایش آهن ، می تواند سختی ، pH ، قلیایی بودن و باکتری های آهن را نیز آزمایش کند.
منگنز در آب
منگنز (منگنز) عنصری اساسی است که به عنوان یک فاکتور در تعدادی از آنزیم ها و برخی از آنتی اکسیدان ها عمل می کند.
این امر باعث می شود این مهم در اوایل رشد زندگی وجود داشته باشد. منگنز معمولاً در آب محلول است ،
با این حال ، برخی از چاه های کم عمق حاوی منگنز لزج (سیاه) هستند.
این رسوبات مسئول رنگ آمیزی آب حاوی غلظت بالای آهن و منگنز هستند.
منبع اصلی منگنز رژیم غذایی است که معمولاً 3.3 میلی گرم در روز برای زنان باردار و 0.5 تا 0.2 میلی گرم در روز برای کودکان فراهم می کند.آب پاکسازان.
قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب آشامیدنی در سراسر جهان معمول است و این نگرانی در حال افزایش است که ممکن است این قرار گرفتن بر سیستم عصبی مرکزی به ویژه در کودکان تأثیر منفی بگذارد.

تصفیه آب صنعتی حرفه ای
منگنز به راحتی از آب آشامیدنی جذب می شود تا مواد غذایی.
سطح منگنز در آب شیرین معمولاً کمتر از 1/0 میلی گرم در لیتر است.
سطوح بالاتر می تواند در آبهای زیرزمینی اسیدی همراه با تخلیه صنعتی ایجاد شود.
منگنز به طور کلی در آب های زیرزمینی بیشتر از آب های سطحی است.
منگنز از طریق نوشیدن آب با تماس پوست یا استنشاق قابل هضم نیست.
روش های مختلفی برای کاهش سطح منگنز در آب آشامیدنی وجود دارد.
انتخاب روش مناسب بستگی به شکل منگنز موجود در آب منبع دارد.
مقادیر کم منگنز ممکن است در آب چشمه یا آب تصفیه شده در سیستم توزیع جمع شده و به صورت دوره ای منجر به افزایش سطح منگنز در شیر شود.آب پاکسازان .چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند در از بین بردن منگنز در مقیاس مسکونی موثر باشد ، از جمله دستگاه های تصفیه آب که میزان نمکهای مفید آب را تنظیم می کنند.
منگنز باعث ایجاد لکه قهوه ای مایل به سیاه می شود.
صابون ها و شوینده ها لکه ها را از بین نمی برند و استفاده از سفید کننده های کلر و سازنده های قلیایی (مانند سدیم و کربنات) باعث تشدید لکه ها می شود.
منگنز معمولاً به عنوان ماده مغذی در غذا و آب مصرف می شود.
از آنجا که برای انسان و همچنین زندگی آبزیان نسبتاً سمی نیست ، محدودیت 50 میکروگرم در لیتر در آیین نامه های ملی آب آشامیدنی ثانویه آژانس حفاظت از محیط زیست تعیین شده است.


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی قابل حمل چیست؟

این فیلتر نانوسلولزی محیطی دارای مزایایی نسبت به فیلترهای معمولی است.
نانوسیت ها با روش های مختلفی از جمله هیدرولیز اسید سولفوریک و فرز مکانیکی تهیه می شوند.
سیستم تصفیه آب عمدتا بر اساس اصل جذب است.
برای جذب گونه های معدنی آنیونی ، نانومواد سلولزی با یک گروه کاتیونی با بار مثبت عمل می کنند.
به همین ترتیب ، برای جذب توسط گونه های فلزی کاتیونی ، نانو سلولز با گروه آنیونی با بار منفی کاربردی می شود.
مواد مبتنی بر نانولولوز در تولید در مقیاس بزرگ و خواص آنها محدودیت هزینه دارند.
تحقیقات فعلی برای بهبود ظرفیت جذب ، به سنتز نانومواد کامپوزیتی سلولز همراه با بسیاری از نانومواد دیگر متکی است.
در صورت استفاده فصلی ، می توان آن را به راحتی به انبار و مکان مناسب منتقل کرد.
حمل و نقل آسان و سریع
در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید
دستگاه مورد آزمایش دقیق را ارسال کرده و تمام نشت های موجود در کارخانه را برطرف کنید.
تصفیه آب با فیلتر نانو و فیلتر نانو
نانو فیلتراسیون یکی از غشاهای مورد استفاده در تصفیه خانه های آب است که دارای تصفیه اسمز معکوس هستند.
در حقیقت ، از فیلترهای تصفیه آب نانو برای جداسازی ذرات کوچک از مواد آلی موجود استفاده می شود.
نیاز به استفاده از فناوری مفید برای دستیابی به تصفیه آب ، علاقه به مواد پیشرفته مانند غشاهای نانوالیاف را برای دستگاه های تصفیه آب ایجاد کرده است.
در Container RO System یکی از مدلهای محبوب برای تصفیه آب قابل حمل است. کانتینر یکی از مهمترین ابزارها در حمل کالا و محصولات است. دلایل اصلی محبوبیت ظروف ظرفیت و ظرفیت بالا ، طراحی ارگونومیک و زیبا ، سهولت حمل و نقل و مقاومت بالای سازه است. وقتی صحبت از دستگاه های تصفیه آب قابل حمل می شود ، این بدان معنا نیست که این سیستم ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند.آب پاکسازان متناوباً ، تمام فاکتورهای ساخت یک دستگاه تصفیه آب صنعتی (RO) مانند طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی ، انتخاب صحیح پیش تصفیه کننده ها ، انتخاب صحیح پمپ ها و تجهیزات و ... نیز در این سیستم ها ذکر شده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
تصفیه آب صنعتی حمل
دستگاه تصفیه آب ظرف چگونه کار می کند؟
این مدل سخت افزاری تفاوتی با سایر دستگاه های معمولی ندارد و فقط آن را در محفظه نصب می کند. اساس این دستگاه ها اسمز معکوس است و فرآیند تصفیه توسط فیلتر غشایی انجام می شود. در این دستگاه ها ، مانند سایر مدل ها ، آب از طریق فیلترهای شن و ماسه و کربن از طریق یک پمپ عبور می کند و پس از عبور از فیلترهای کارتریج از طریق یک پمپ فشار بالا یا پمپ اسمز معکوس ، آب به داخل مخازن تحت فشار و غشاها پمپ می شود. . روند پاکسازی اتفاق می افتد. سپس از آب تولید شده توسط دستگاه استفاده می شود.
مزایای نرم کننده آب ظرف
هزینه ساخت و ساز و ساختمان در این مدل از سیستم ها نزدیک به صفر است
نصب سریع در سایت
وجود سیستم تهویه در ظرف و سقف آن باعث آسیب نرفتن دستگاه و سیستم می شود
نانو فیلتراسیون چیست؟
دستگاه های تصفیه آب زیادی در بازار وجود دارند که از فن آوری های مختلفی مانند جوشکاری ، فیلتراسیون ، تقطیر ، فیلتراسیون ، رسوب گذاری و اکسیداسیون استفاده می کنند.
امروزه ، فناوری نانو نقش مهمی در فناوری های تصفیه آب دارد.
فناوری نانو فرآیند پردازش اتم ها در سطح مقیاس نانو است.
فناوری نانو از نانو غشاها برای نرم کردن آب و از بین بردن آلاینده هایی مانند آلاینده های فیزیکی ، بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می کند.
فن آوری های زیادی در فناوری نانو وجود دارد که از نانوذرات برای تأمین آب آشامیدنی سالم با کارایی بالا استفاده می کند.
فناوری نانو یا اسمز معکوس برای بهبود تصفیه آب یا بهبود فرایندهای تصفیه آب ترجیح داده می شود.
انواع مختلفی از نانو مواد یا نانو ذرات در فرآیندهای تصفیه آب استفاده می شود.
فناوری نانو در ترمیم ، نمک زدایی و تصفیه آب مفید است.
سیستم تصفیه آب نانو سلولز:
مواد تجدید پذیر مبتنی بر نانو سلولز حاوی فرمولاسیون استاندارد بالایی از مواد با مقاومت بالا هستند.
این ماده از نظر شیمیایی بی اثر است.
این خصوصیات مانند غشا و فیلتر در سیستم های تصفیه آب ، آنها را به نانومواد تبدیل می کند تا آلودگی های باکتریایی و شیمیایی را از آب آلوده پاک کند.
ذکر شده است که نانو سلولز در فن آوری تصفیه آب از پتانسیل بالایی برخوردار است.
انواع مختلف نانو مواد سلولزی موجود در سیستم های تصفیه آب شامل نانوکریستالهای سلولزی (CNC) و نانوالیاف سلولزی (CNF) است.
این نانومواد میله مانند هستند که اندازه آنها از 100 تا 2000 نانومتر و قطر آنها از 2 تا 20 نانومتر است.
طول و قطر آنها بیشتر به منشا و روند آماده سازی سنتز نانو سلولز بستگی دارد.
این مواد نانوسلولزی برای از بین بردن آلاینده های آلی موجود در آب مانند رنگ ها ، روغن ها و سموم دفع آفات از آب استفاده می شود.آب پاکسازان.
در حال حاضر ، غشاهای بی هوازی به طور کامل با نانو سلولز ساخته می شوند که برای حذف یونهای فلزی مانند Cu2 ، Fe2 و غیره ، سولفات ها ، فلوراید و سایر ترکیبات آلی استفاده می شود.

تصفیه آب صنعتی حمل
فیلتر نانو
فیلتر Chanson Nano Filter با یونیزرهای آب چگونه کار می کند؟
سیستم نانو فیلتراسیون برترین سیستم پیش تصفیه است که امروزه برای یونیزرهای آب موجود است.
اندازه منافذ در غشا enough به اندازه کافی بزرگ است که به آن امکان می دهد باکتری ها ، عفونت های ویروسی و سایر عناصر خطرناک را از بین ببرد.
مزایای سیستم تصفیه نانو در تصفیه آب
هزینه اجرای کم
هزینه کم انرژی
زهکشی و زباله 500٪ کمتر از سیستم های اسمز معکوس معمولی است
کاهش 95 درصدی در فلزات سنگین
کاهش 70٪ سختی آب (TDS)
- حذف 80٪ فلوراید (برای حذف 98٪ ما می توانیم کارتریج حذف فلوراید را اضافه کنیم)
باکتری ها ، آلاینده های ویروسی و آفت کش ها را از بین ببرید
کاهش نیتراتها و سولفیدها
کاهش محتوای نمک
تصفیه بدون مواد شیمیایی
-در PH آب برای سلامتی بیشتر
- ایده آل برای تامین آب شهری ، آب چاه ، آب رودخانه و آب باران
آهن ، آهک و سایر مواد شیمیایی که نرم کننده های آب از آنها غافل می شوند را از بین می برد.
- حتی می توان از آن برای تصفیه آب دریا استفاده کرد.
از سیستم های نانو فیلتر می توان برای رفع مشکلات خاص آب استفاده کرد
مزایای استفاده از سیستم نانو فیلتراسیون نسبت به سیستم های اسمز معکوس:
فیلتراسیون نانو به شما امکان می دهد مواد معدنی لازم برای سلامتی را عبور داده و آب خود را به شکل گیری طبیعت نزدیک کنید.آب پاکسازان.
- عرضه نامحدود "در خواست" آب ، نیاز به مخزن ذخیره را برطرف می کند.
کمترین میزان زباله مایع هدر می رود ، فقط 1 گالن در هر 1 گالن ساخته شده ، اما سیستم های اسمز معکوس حدود 5 گالن تا 1 گالن ساخته شده را هدر می دهند.
از نظر سلیقه برتر است
- کاملاً قابل تنظیم و متناسب با منبع تغذیه محلی شما
هزینه های عملیاتی و نگهداری پایین تر (نانو فیلم ها می توانند تا 2 سال بین تغییرات طول بکشد).


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفیه آب صنعتی خاکستری چیست؟

تصفیه جداگانه آب خاکستری تحت مفهوم جداسازی منبع قرار می گیرد ، اصلی که معمولاً در اقدامات بهداشت محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
مهمترین مزیت جداسازی آب خاکستری از زباله های توالت ، کاهش زیاد میزان پاتوژن و در نتیجه تسهیل تصفیه و استفاده مجدد از آب خاکستری است.
آب خاکستری غرق آشپزخانه حاوی چربی ، روغن ، گریس و مقدار زیادی مواد آلی است.
این مواد اولیه باید قبل از تخلیه در مخزن آب خاکستری تصفیه شوند.
تصفیه و بازیافت اکثر آبهای خاکستری به دلیل پایین بودن میزان آلاینده های موجود در آن ، نسبت به فاضلاب آسان تر است. اگر با استفاده از سیستم لوله کشی جداگانه از ناودان مونتاژ شود.
آب خاکستری خانگی را می توان به طور مستقیم در یک خانه ، باغ یا شرکت بازیافت و بلافاصله استفاده کرد یا تصفیه و ذخیره کرد.
در صورت ذخیره سازی ، باید مدت زمان بسیار کمی از آن استفاده شود.
هرگز از آب خاکستری خالص برای نوشیدن استفاده نکنید ، اما چندین مرحله بهبودی می تواند برای تأمین آب برای شستن ظروف یا شستشوی توالت استفاده شود.
در مطالعه ای در سال 2014 با هدف استفاده مجدد از آب خاکستری برای آبیاری نامحدود در مصر ، از سیستم های تصفیه آب خاکستری ترکیبی استفاده شد. در این مطالعه ، از یک مرحله رسوب گذاری با زمان های باقی مانده مختلف با یک مرحله هوادهی با زمان های باقیمانده مختلف و افزودن میکروارگانیسم ها با مقادیر مختلف برای تصفیه استفاده شد. هدف از این مطالعه به دست آوردن آب مایع با کیفیت مناسب برای آبیاری بود. نتایج نشان داد که طی 3 ساعت تثبیت و 90 دقیقه هوادهی ، میزان حذف TDS ، COD ، BOD5 ، چربی ها و روغن به ترتیب 70/8 ، 63/1 ، 70/6 و 63/5 درصد بود. با افزایش زمان ته نشینی به 4.5 ساعت و هوادهی به 120 دقیقه ، کیفیت پساب به استانداردهای مورد نیاز برای استفاده مجدد نرسیده است.آب پاکسازان در مرحله بعدی ، با افزودن 1/2 میلی گرم در هر لیتر میکروارگانیسم ، جریان نهایی به کیفیت مورد نیاز برای استفاده مجدد رسید. سرانجام ، برای بهبود اوضاع با افزودن 1.5 میلی گرم در لیتر میکروارگانیسم ، در مدت زمان ته نشینی 5.4 ساعت و هوادهی 90 دقیقه ، کیفیت فاضلاب به استانداردهای مصر برای استفاده مجدد رسید.
تصفیه آب خاکستری و کاربردهای آن
آب بازیافت شده یا فاضلاب خانگی می تواند به روش های مختلف دوباره فرآوری شده و در چرخه تولید و توزیع مورد استفاده قرار گیرد.

 

تصفیه آب صنعتی خاکستری
در تصفیه آب خاکستری 4 معیار باید رعایت شود:
1- بهداشت و ایمنی
2- دوستدار محیط زیست باشد
3- مسائل زیبایی شناسی
4- امکان سنجی اقتصادی
استفاده از روش های تصفیه آب خاکستری در اکثر کشورهای جهان بسته به وضعیت اقتصادی آنها متفاوت است. روش های تصفیه آب خاکستری را می توان به روش های ساده ، فیزیکی ، بیولوژیکی ، شیمیایی و پیشرفته تقسیم کرد.
مطالعات مربوط به تصفیه آب خاکستری و استفاده مجدد از آن به دهه 1970 برمی گردد. اولین روش های تصفیه آب خاکستری روش های درمان فیزیکی مانند فیلتراسیون و روش های ضد عفونی غشایی بود.آب پاکسازان. بعداً در دهه 1980 و 1990 ، سیستم های تصفیه بیولوژیکی مانند هادی های بیولوژیکی چرخان ، فیلترهای بیولوژیکی هوازی و راکتورهای بیولوژیکی هوازی مورد کاوش قرار گرفتند. در اواخر دهه 1990 ، فناوری های پیشرفته ای مانند راکتورهای بیولوژیکی غشایی و فن آوری های ارزان قیمت و طبیعی مانند تالاب ها و حوضچه های تثبیت کننده معرفی شدند. به طور کلی ، یک سیستم تصفیه آب خاکستری بسته به کیفیت مورد انتظار پساب می تواند چندین مرحله را شامل شود.
در آینده ، ما در مورد هر روش تصفیه آب خاکستری صحبت خواهیم کرد.
اما در اینجا می خواهیم روش های جدید درمان آب خاکستری را توضیح دهیم.
فرآیندهای اکسیداسیون کاتالیزوری فناوری های جدیدی هستند که برای درمان آلاینده های آلی مقاوم در برابر آب خاکستری نیز استفاده می شوند. این فرآیندها همچنین در آلوده سازی پساب ها نیز مثر خواهد بود. در این فرآیند ، نانوذرات دی اکسید تیتانیوم نور ماوراlet بنفش را جذب کرده و رادیکال های هیدروکسیل آزاد تولید می کنند که باعث اکسیداسیون ترکیبات آلی و از بین بردن میکروارگانیسم ها می شوند. در تحقیقی توسط سانچز و همکاران در مورد تصفیه اکسیداتیو آب خاکستری با نانوذرات اکسید تیتانیوم ، نتایج نشان داد که متوسط ​​حذف COD در زمان اقامت 150 دقیقه 65٪ بوده است. در این مطالعه ، سورفاکتانت های آنیونی موجود در آب خاکستری به طور کامل از بین رفت. نتایج این مطالعه نشان داد که اکسیداسیون کاتالیزوری برای تصفیه شیمیایی آب خاکستری با COD کم مناسب است. در یک مطالعه ، ازن و فرآیند جذب برای حذف آلاینده های جزئی از مواد آرایشی موجود در آب خاکستری خالص استفاده شد و میانگین حذف این آلاینده ها در فرآیند ازن حداقل 79٪ و در فرآیند جذب 72٪ درد بود. در یک مطالعه ، ترکیبی از فرآیند الکترو انعقاد و MBR غوطه ور برای درمان آب خاکستری استفاده شد. نتایج نشان داد که استفاده از انعقاد الکتریکی انسداد MBR را 13٪ کاهش می دهد. میزان حذف جامدات معلق و قولنج مدفوع با این روش ترکیبی نزدیک به 100٪ بود. با این حال ، میزان حذف COD ، کدورت و رنگ آمیزی در مقایسه با روش MBR به تنهایی کمی افزایش یافت. بیشترین میزان حذف در روش EC-SMBR برای فسفر بود.
آب خاکستری چیست؟
آب خاکستری تمام فاضلاب هایی است که در خانه ها یا ساختمان های اداری از نهرها و بدون آلودگی مدفوع تولید می شود ، یعنی همه جریان ها به جز آب توالت.
منابع آب خاکستری شامل سینک ظرفشویی ، دوش ، دوش ، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی است.
از آنجا که آب خاکستری در مقایسه با فاضلاب خانگی حاوی عوامل بیماری زای کمتری است ، به طور کلی کنترل و استفاده مجدد از آن برای شستشوی توالت ، محوطه سازی یا آبیاری محصولات و سایر مصارف غیرقابل استفاده آسان تر است.
مزایای استفاده از آب خاکستری
استفاده مجدد از آب خاکستری در سیستم های تصفیه آب شهری از طریق کاهش تقاضا برای آب تمیز و زیر سیستم های فاضلاب با کاهش میزان فاضلاب مورد نیاز برای انتقال و تصفیه آب ، مزایای قابل توجهی را برای هر دو زیر سیستم تامین آب فراهم می کند.
آب خاکستری خالص کاربردهای زیادی مانند شستشوی توالت یا آبیاری دارد.
مدیریت پایدار هدف آن مدیریت منابع طبیعی برای تأمین نیازهای نسلهای آینده است.
منابع محدود آب شیرین در مناطق خشک منجر به تدوین استراتژی های جایگزین مدیریت آب شده است.
برای پاسخگویی به چالش های آینده کمبود آب ، در این مطالعه سعی در استفاده از آب خالص حاصل از فیلتراسیون کنترل شده توسط جاذبه و ضد عفونی کننده برای مصارف خانگی است.
در این مطالعه ، امکان شارژ مجدد آبهای زیرزمینی با آب خاکستری تصفیه شده نشان داده شده است.
آب خاکستری معمولاً از ظرفشویی یا دوش آشپزخانه ، ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی و غیره تولید می شود که به صورت فاضلاب تخلیه می شود و سپس می توان با یک روش تصفیه ساده و مقرون به صرفه از آن استفاده کرد. مشاهده شده است که بسیاری از کشورها بر روی تصفیه و استفاده مجدد از آب شیرین برای اهداف مختلفی از جمله آبیاری ، اطفا حریق ، شستشوی توالت و غیره تمرکز دارند.
تصفیه آب صنعتی خاکستری
گلوکوم چیست؟
وقتی در توالت آب خاکستری با فاضلاب مخلوط شود ، به آن فاضلاب یا فاضلاب گفته می شود.
باید در تصفیه خانه فاضلاب یا تصفیه خانه فاضلاب در محل تصفیه شود که غالباً یک سیستم فاضلاب است.
دستگاه تصفیه آب خاکستری
فرآیندهای تصفیه ای که می توانند مورد استفاده قرار گیرند ، در واقع مشابه فرآیندهای تصفیه فاضلاب است.
با این تفاوت که معمولاً در مقیاس کوچکتر ، اغلب در سطح خانه یا ساختمان نصب می شوند.
سیستم های بیولوژیکی مانند حوضچه های ساخته شده یا دیوارهای زنده و راکتورهای زیستی یا سیستم های جمع و جورتر مانند راکتورهای غشایی که تغییر فرآیند لجن را فعال می کنند نیز برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود.آب پاکسازان.
سیستم های مکانیکی (فیلتراسیون شن و ماسه ، سیستم های فیلتراسیون گدازه ، سیستم های مبتنی بر UV)
در تالاب ها ، گیاهان از آلاینده های آب خاکستری مانند ذرات غذا به عنوان مواد مغذی در رشد خود استفاده می کنند.
با این حال ، نمک و صابون مانده می تواند به همان اندازه برای زندگی میکروبی و گیاهان سمی باشد.
اما می تواند توسط تالاب های ساخته شده و پوشش گیاهی آبزی مانند جرقه ، گل رز و علفزار جذب و نابود شود.
منابع جهانی منابع آب رو به زوال است.
براساس گزارش سازمان ملل ، کمبود آب تا سال 2025 2.7 میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
این بدان معنی است که از هر 3 نفر 1 نفر در جهان تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند.
استفاده مجدد از فاضلاب به روشی مناسب برای حل این مشکل تبدیل شده است.
در ایالات متحده و جنوب غربی خاورمیانه ، که منابع آب موجود محدود است ، به ویژه با توجه به رشد سریع جمعیت ، نیاز به فناوری های جایگزین آب وجود دارد.
مزایای بازیافت آب خاکستری:
تقاضا برای تأمین آب معمولی و تنش بر روی سیستم های تصفیه فاضلاب با آب خاکستری کاهش می یابد.
استفاده مجدد از آب خاکستری همچنین باعث کاهش حجم فاضلاب خانگی می شود که می تواند برای محیط زیست مفید باشد.
در زمان خشکسالی ، به ویژه در مناطق شهری ، استفاده از آب خاکستری در پارک ها یا توالت ها به دستیابی به برخی از اهداف توسعه پایدار محیط زیست کمک می کند.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

برترین تصفیه آب صنعتی خوزستان کدام است ؟

در سيستمهای RO نسبت به سيستم های گرمايی مصرف انرژي پايين مي باشد و بسياری از مشكلات همانند خوردگي كه در سيستم هاي گرمايی به دليل عملكرد در دما هاي بالا وجود دارد ، در اين سيستم ديده نمي شود، از نقطه نظر آلودگی نيز روش اسمز معكوس به روش تبادل يوني ارجحيت و برتری دارد ، زيرا هيچگونه نا خالصي به جز آنجه قبلاً در آب وجود داشته است ، به محيط زيست اضافه نمي كند .
برخلاف سيستمهای تقطيری و تعويض يوني به دليل آنكه قسمت اصلي تصفيه ی آب در سيستمهاي RO توسط غشا ها ( ممبرین ) انجام مي شود ، در صورتي كه اشكالي در سيستم به دليل خرابي يكي از آنها اتفاق افتاد ،‌ نيازی به متوقف كردن كامل سيستم نيست ، غشاء خراب را مي توان به سادگي از سيستم خارج ، شستشو ( CIP ) ، تعويض يا تغيير داد . در مقايسه با سيستمهاي تعويض يونی ، هزينه يك سيستم RO ، نسبت به تغييرات نا خالصی های آب وابستگي كمي دارد ، بنابراين در صورت تغيير خلوص آب ورودی تغييرات زيادی در هزينه های تمام شده آب نهايی داده نمی شود .
شهر شوشتر
ارائه بهترین خدمات در شهر شوشتر تهیه و تولید آب شرب از آب های شور شوشتر تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت مصارف کارخانه جات ( مجید و … در شهرستان شوشتر ) تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی, گلخانه‌ای و تامین و تولید آب فرآیندی کارخانه‌های داروسازی و لوازم آرایشی ، تامین و تولید آب فرآیندی کارخانه‌های پتروشیمی، فولاد، نساجی، کاغذ سازی و غیره.، تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی، تامین و تولید آب دیگ های بخار، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی و بازیافت پساب های صنعتی
شهر آبادان
ارائه انواع مواد بهسازی آب آنتی اسکالنت و مواد شستشوی شیمیایی و میکروبی ممبران و سیلیس و کربن اکتیو و پودر پر کلرین و مواد منعقد کننده و انواع پلی الکترولیت های کمک منعقد کننده و … ارائه انواع TDS متر و PH متر های قلمی و رومیزی و کیت های سنجش سختی کل و کلسیم و کیت سنجش کلرو اهن ، نیترات و نیتریت و … سرویس و رفع عیب و تعمیر انواع سیستم های تصفیه آب وپساب و بازسازی کامل آب شیرین کن های فرسوده و مستعمل و از کار افتاده سرویس میکروبی و شیمیایی و اسید شویی ممبران.

واحد خدمات شرکت آب‌پاکسازان، از سال 1377 با ارائه‌ی خدمات نوین در زمینه‌ی تعمیر ونگهداری سیستم‌های تصفیه‌ی آب از قبیل mf , uf , ro و nf در ابعاد و مدال‌های مختلف هم‌چون دستگاه‌های تصفیه‌ی آب دریایی، کشاورزی، صنعتی، دام‌وطیور، پزشکی و شرب فعال می‌باشد. هدف و اولویت این واحد خدماتی ارئه‌ی سرویس‌های پشتیبانی بر مبنای رضایت‌مندی مشتریان است، هم‌چنین می‌توان به ویژگی‌هایی از قبیل پاسخ‌گویی در لحظه، ارئه‌ی خدمات در هفت روز هفته و بیست وچهار ساعت شبانه روز، سرعت عمل در سرویس‌دهی خدمات، استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت اشاره نمود.آب پاکسازان.شما می‌توانید از طریق تماس با مرکز خدمات شرکت آب‌پاکسازان، علاوه بر در خواست خدمات تعمیر ونگهداری از مشاوره‌های فنی‌ومهندسی به صورت کاملا رایگان استفاده نمائید.

تصفیه آب صنعتی خوزستان
در این بخش با پروژه های تصفیه آب در استان خوزستان همراه شما هستیم
استان خوزستان استانی در جنوب‌ غربی ایران است، که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید. مساحت استان خوزستان ۶۴٫۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل ۴٬۷۱۰٬۵۰۶ نفر (۱۳۹۵) پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.در سال ۱۳۰۳ مرکز استان خوزستان از شوشتر به اهواز منتقل شد.[۴] از آن زمان تاکنون شهر اهواز مرکز این استان است.آب پاکسازان.
در استان خوزستان هر روز با مشکلات آب و فاضلاب دسته پنجه نرم کرده ایم و ما هم درد مردم این استان در آب تصفیه کن ها و تصفیه آب های صنعتی حرف اول را زده ایم
تصفیه آب صنعتی خوزستان
شهر اهواز
ساخت و نصب سیستم های تصفیه آب و آب شیرین کن های صنعتی طبق سفارش جهت واحد های صنعتی ، کشاورزی و دامپروری ، گلخانه ها و انواع مجتمع های تجاری و اداری و … خرید و فروش و ارائه انواع دستگاه های آب شیرین کن صنعتی دست دوم بازسازی شده در حد نو و عالی ارائه انواع تجهیزات و لوازم شامل ممبران و فیلتر سیلیس و کربن و هوزینگ های جامبو و میکرو فیلتر استیل و پکیج های کلر زن و انواع سیستم های میکروب کشی بروش اشعه فوق بنفش و اوزون و انواع پمپ های طبقاتی و پمپ تزریق و …
شهر دزفول
اگر به دنبال دستگاه تصفیه آب و یا خرید و فروش دستگاه تصفیه آب در شهر دزفول هستید | نصب دستگاه تصفیه آب خانگی در دزفول 69 نصاب دستگاه تصفیه آب در دزفول عوامل موثر بر هزینه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی قیمت دستگاه تصفیه آب در دزفول نصب دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار دزفول با چه قیمتی ارائه می‌شود؟ برای استعلام قیمت با کارشناسان ما برای مشاوره در ارتباط باشید.
شهر شوش
فروش عمده قطعات تصفیه آب شوش و مرکز فروش عمده انواع قطعات و لوازم دستگاه تصفیه آب با توجه به اینکه ما در شهرهای شوش ، شوشتر … و نمایندگی تصفیه آب cck در شوش ، آب تصفیه کن دزفول ، نمایندگی سافت واتر در دزفول و آشنایی با قیمت تصفیه آب cck تایوانی و پخش فیلتر تصفیه آب و نمایندگی تصفیه آب cck در شوش
جدول شهر های تحت پوشش واحد خدمات شرکت آب پاکسازان در استان خوزستان ( آب تصفیه کن | آب شیرین کن صنعتی و خانگی | دستگاه تصفیه آب )
تصفیه آب صنعتی خوزستان
دستگاه تصفیه آب صنعتی
دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست یا آب شیرین کن که اغلب به عنوان RO شناخته می شود، یک روش بسیار پیشرفته برای تولید آب تصفیه شده می باشد. این تکنولوژی ابتدا در نیروی دریایی آمریکا برای تولید آب شرب ، از آب دریا استفاده شده است . امروزه از فرآيند اسمز معكوس ( RO ) ( reverse osmosis ) به عنوان يك فرآيند جداسازی در بسياری از صنايع توليد آب تصفیه (آب شرب یا آب آشامیدنی ها)، ‌تصفيه پساب ها ، صنعت پرورش دام (دام داری ها) ، صنعت پرورش طیور (مرغداری ها) ، صنعت کشاورزی ، آب ورودی کولینگ تاور ها ، دیگ های بخار ( boiler ) ، آب استفاده در نازل های مه پاش ، صنايع غذايی ، دارو سازی ، پزشکی و غیره استفاده می شود .
ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی
استفاده از روش فوق الذکر با توليد غشاهای جديد ( فیلتر ممبرین یا ممبران ) ( membrane ) كه مي توانستند در محدوده وسيعی از PH و دما های مختلف عمل كنند و نسبت به بسياری از مواد شيميايی بيولوژيكی موجود در آب مقاومت داشته باشند توسعه چشم گيری يافته است . روش RO نسبت به بسياري از فرآيندهاي جداسازی ديگر ، همانند تقطير ، استخراج ، تعويض يوني و جذب داراي مزاياي فراوانی مي باشد . در اين روش به هيچ گونه تغييرات فازی شديد انرژي و يا استفاده از محلول هاي گران قيمت جاذب نيازی نيست . که توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است .آب پاکسازان. طراحی و عملكرد اين روش در مقايسه با بسياری از روشهاي قديمی جداسازی راحت تر مي باشد . در صنايعی که نیاز به توليد آب تصفیه شده دارند ،
  • مصرف پايين انرژي ( نسبت به روشهاي تقطيری )
  • هزينه نگهداری پايين
  • حجم و سايز كوچك سيستم
  • راهبري آسان
  • نصب و راه اندازي در كوتاهترين زمان
  • مصرف پايين مواد شيميايی در مقايسه با روش تعويض يونی


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

مزایای تولید:
دستگاه جوشکاری پیشرفته.
فناوری پیشرفته جوشکاری
درمان سطح پیشرفته.
برای پردازش صفحه و فلنج لوله از پیش صفحه استفاده کنید.
با استفاده از انتهای بسته دریای شمال
با کرک X-Ray می توانید کیفیت داخلی را بررسی کنید.
برای بررسی کیفیت جوش از آندوسکوپ استفاده کنید.
برای بررسی کیفیت رنگ از یک ردیاب زبری استفاده کنید.
استفاده از پاشش مکانیکی و الکتروشیمیایی ، اسیدپاشی و منفی (قطعات حساس).
ویژگی اصلی
(1) لبه لبه محلول پمپ هوا الهام بخش است ، مخلوط تحت فشار پمپ در داخل است ، گاز را به یک محلول مایع کارآمد ، حباب های کوچک 30.
(2) عملکرد کم ولتاژ ، راندمان گاز محلول 99 ، سرعت انتشار تا 99.
(3) حباب های کوچک و ذرات معلق به طور موثر اثر SS را جذب می کنند.
(4) بازده انحلال گاز در آب 80-100٪ است ، در مقایسه با گاز محلول سنتی ، و این سه برابر بازده شناور است.
(5) منحنی فشرده سازی ظرفیت خنک ، دستیابی آسان به کنترل اتوماتیک ، کارکرد آسان ، نگهداری آسان و سر و صدای کم.
جهت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
اسمز معکوس جهت مخالف نفوذ طبیعی است. در اثر فشار شمع به محلول غلیظ ، که در تماس با غشای نیمه تراوا است ، تشکیل می شود. اگر فشار وارد شده از فشار اسمز طبیعی بیشتر باشد ، محلول از غشا semi نیمه تراوا عبور می کند.
سپس محلول رقیق در طرف دیگر تشکیل می شود. در همین حال ، یک محلول غلظت در کنار فشار وارد شده تشکیل می شود. اگر فشار وارد شده برابر با فشار اسمز طبیعی محلول باشد ، محلول نمی تواند به طرف دیگر سرازیر شود. اگر فشار وارد شده از فشار اسمز نرمال محلول کمتر باشد ، محلول از سمت رقیق به سمت مرکز جریان می یابد.
سرعت آب غشا به ظرفیت غشاها و درجه حرارت محلول مربوط است. این نیز با میزان اختلاف فشار بین غشاها ارتباط دارد و هر دو طرف اختلاف فشار بین اسمز در محلول رقیق و محلول را کاهش می دهند.
فشار اسمزی ارتباط مستقیمی با تراکم و دمای محلول دارد. همچنین به نوع یون موجود در محلول مربوط می شود.
یک اصل اختلاف فشار وجود دارد: یک محلول با تراکم 1000 میلی گرم در لیتر حاوی NaCl ، در دمای اتاق ، فشار اسمزی 0.069 MPa است.
خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی
نیمه هادی ها) ، آب مورد استفاده در تولید مواد شیمیایی (صنایع دارویی یا آرایشی) ، تولید مواد غذایی و آشامیدنی (تولید آب میوه و پنیر غلیظ) و تصفیه فاضلاب صنعتی (تصفیه فاضلاب و غیره) روش RO آسان برای به دست آوردن نمک زدایی با بازده بالا آب: با ظرفیت بالای اتلاف گرما ، با عاطفه اقتصادی ، تجهیزات ایده آل برای صنایع دارویی است.
در EDI یونیزاسیون الکتریکی است.آب پاکسازان. طراحی EDI ترکیبی از دو روش فن آوری تصفیه آب ثابت ، دیالیز و یونیزاسیون رزین تبادل یونی است. با استفاده از این فناوری انقلابی ، نمکهای محلول را می توان با صرف انرژی کم و بدون نیاز به بازسازی شیمیایی ، از بین برد.
اصل کار سیستم اسمز معکوس
اسمز فرآیند آب از محلول رقیق است که به طور خودکار از غشا membrane نیمه تراوا عبور می کند.
اسمز معکوس فرایند مخالف نفوذ طبیعی است. در اثر فشار شمع به محلول غلیظ ، که در تماس با غشای نیمه تراوا است ، تشکیل می شود.آب پاکسازان.
اسمز معکوس تقریباً در همه صنایع از جمله شیرین سازی (آب آشامیدنی از آب تلخ ، نمک و آب دریا) ، آب تصفیه شده (تصفیه آب خنک کننده و دیگ بخار) و آب فوق العاده خالص (آب) استفاده شده است. برای رنگ و تصفیه آب.
فن آوری های سیستم اسمز معکوس
سیستم RO معمولاً شامل تجهیزات قبل از درمان ، تجهیزات اصلی و کمکی است اما تجهیزات کمکی مورد نیاز نیست.
کاردستی های ساده قبل از درمان شامل یک فیلتر تخت چند لایه ، یک ایستگاه دوز نرم کننده یا ضد رسوب و ضد فشار و یک فیلتر فوق العاده است.
کاردستی قبل از درمان شامل ایستگاه دوز انعطاف پذیر ، فیلتر بستر چند لایه ، فیلتر کربن فعال ، ایستگاه یا فیلتر دوز ضد جمع شدن ، مبدل حرارتی ، فیلتر فوق العاده ، تجهیزات تنظیم pH
تجهیزات کمکی برای بازیافت تجهیزات عقیم سازی شیمیایی.
واحدهای EDI به طور مداوم آب فوق العاده خالص تا 18.2 متر سانتی متر دارند. تولید کردن. EDI همچنین می تواند به طور مداوم یا متناوب اجرا شود.
در Electropure EDI با بیرون راندن یونها از آب از طریق جریان تغذیه به جریانهای مجاور از طریق پتانسیل الکتریکی ، آب را از بین می برد.آب پاکسازان. EDI در استفاده از رزین در محفظه های رقیق کننده از ED متفاوت است ، که امکان انتقال کارآمد یون ها به آب با هدایت بسیار کم را فراهم می کند. رزین ها در یک حالت پایدار کار می کنند ، آنها به عنوان مخزن یونی عمل نمی کنند بلکه به عنوان یک کانال یونی عمل می کنند.
مزایای استفاده از EDI برای سیستم اسمز معکوس
در EDI نیازی به بازسازی شیمیایی ندارد.
نیازی به ذخیره تنظیمات اسید و قلیایی ، رقت و شارژ نیست.
تنظیماتی برای مقابله با آب کثیف و بازیابی آب کثیف وجود ندارد.
صرفه جویی در آب برای مالش و تمیز کردن پشت. ظرفیت تولید بالا برای آب فوق العاده خالص.
هنگام بازسازی EDI نیازی به توقف دستگاه نیست.
یک جدول کیفیت آب تهیه کنید.
اتلاف توان کم
کار و مدیریت آن ، با شدت کار کم.
نصب آسان ، هزینه های نگهداری کم.
در EDI یون ها را از جریان ها پاک می کند ، معمولاً با اسمز معکوس و فیلترهای دیگر.
یک مرحله RO + EDI
دو مرحله RO + EDI
دو مرحله RO + EDI + Ultra-filterIt (می تواند نیازهای WFI را در فارماکوپه در کشورهای کوچک برآورده کند ، بنابراین نیازی به استفاده از دستگاه تقطیر چند منظوره نیست).

 

 

 

 

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی
مشخصات تجهیزات سیستم اسمز معکوس:
زمان تولید: آب پاکسازان تجربه اضافی در تولید تجهیزات سیستم های آب زودتر از دیگران دارد.
روش کنترل: عادی: PLC + صفحه لمسی + ضبط کاغذ بدون کنترل یا کنترل کاملاً خودکار چاپگر. همچنین می تواند با توجه به نیاز مشتری سفارشی شود. این می تواند زنگ زدگی سطح ، رسانایی و غیره را توسط PLC تشخیص دهد و همچنین می تواند مقادیر آنلاین دما ، فشار ، رسانایی ، جریان و غیره را کنترل کند.
ارتباطات: با توجه به نیاز مشتری ، می توان به صورت سفارشی ارتباط تجهیزات و مخازن ذخیره را تحقق بخشید.
بودجه هزینه: این تجهیزات با توجه به نیاز مشتری طراحی و با بودجه هزینه ساخته می شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی RO

این محصول با کیفیت بالا منجر به توسعه صنایع تولیدی و کشاورزی در بازار محلی شده است و همچنین با ایجاد شغل و بهبود کیفیت کشاورزی به اقتصاد کشور کمک می کند.آب پاکسازان.
عدم استفاده از فیلترهای تصفیه آب کشاورزی در مزارع باعث تخریب این اراضی طی چند سال آینده خواهد شد.
بنابراین ، در کشاورزی صنعتی امروز ، با استفاده از این دستگاه تصفیه آب ، محصولات با کیفیت بالا برداشت می شود.
برای خرید فیلترهای تصفیه آب در مقادیر زیاد بهتر است به شرکت هایی که این نوع محصول را تولید می کنند مراجعه کنید که در صورت خرید عمده شامل تخفیف های سنگین است.
زیرا این شرکت ها محصولات خود را با قیمت درب کارخانه و با کمترین قیمت به خریداران عرضه می کنند و این خود کشاورزان سنتی را به سمت روی آوردن به کشاورزی صنعتی سوق می دهد.
تولید کننده فیلترهای تصفیه آب کشاورزی در ایران باید توجه داشته باشد که به دلیل شوری آب ایران ، این فیلترهای تصفیه یک مورد حیاتی برای صنعت کشاورزی ایران است.
اگر این محصول بی کیفیت باشد و از آب نمک استفاده شود ، خاک مزرعه به دلیل محتوای زیاد نمک از بین می رود.
خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی چگونه است ؟
دستگاه های تصفیه آب صنعتی توسط DOW حاوی فیلترهای دیافراگم هستند. این شرکت یک شرکت معتبر آمریکایی است که انواع مختلفی از مواد شیمیایی ، غشاها ، رزین ها و فعالیت ها را تولید می کند.
ساخت انواع غشاهای اسمز معکوس ، نانو فیلتراسیون یکی از محصولات این شرکت عظیم است ، غشاهای فیلم 4 و 8 اینچی در انواع صنعت ، آب شور ، دریایی موجود است.
این فیلترها قادر به حذف کامل آلاینده های میکروبیولوژیکی مانند اندوتوکسین های ویروس های خطرناک هستند و همین ویژگی و توانایی دستگاه های تصفیه آب صنعتی باعث رونق بازار این دستگاه ها در ایران شده است.
برای خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی به فروشگاه شرکت آب پاکسازان مراجعه کنید. ما مفتخریم که به شما خدمت می کنیم.
در دستگاه های تصفیه آب پیشرفته صنعتی که شرکت آب پاک سازان بصورت آنلاین ارائه می دهد از ماده ای به نام ازن استفاده شده است.
این ماده ماده ضدعفونی کننده اصلی است ، زیرا ده ها برابر کلر کار می کند و کلیه میکروب ها و باکتری های موجود در آب را از بین می برد.
از کلر در آب های شهری برای از بین بردن نمک های مضر از آب استفاده می شود ، اما کلر نه تنها نمک ها را از بین می برد ، بلکه استفاده طولانی مدت از آن می تواند برای سلامتی نیز مضر باشد ، اما در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی نه تنها از کلر استفاده نمی شود بلکه ازن نمک های مفید را به حالت اولیه برمی گرداند. اب.
در دستگاه های تصفیه آب پیشرفته صنعتی که شرکت آب پاک سازان بصورت آنلاین ارائه می دهد از ماده ای به نام ازن استفاده شده است.
خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی
مناسب ترین دستگاه تصفیه آب کارخانه صنعتی ، دستگاه تصفیه آب استاندارد صنعتی RO است که توسط شرکت آب پاکسازان در ایران تهیه می شود.
با وجود فیلترهای غشایی ، این دستگاه ها کاربردهای گسترده ای مانند آب نمک و نمک زدایی آب دریا دارند و استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی در صنایع نفت و پتروشیمی مناسب ترین روش برای تولید آب خالص است.
غشاها از یک لایه نازک از غشای نیمه نفوذ پذیر با توانایی بالا در حذف املاح مضر برای آب ساخته شده اند ، FiLMTEC آرم حک شده بر روی این فیلترها توسط شرکت آمریکایی DOW است.
این مارکهای غشایی دارای تأییدیه از سازمانهای بهداشتی NSF و ANSI هستند ، به اندازه کافی برای خرید مناسب ترین دستگاه تصفیه آب صنعتی برای صنایع خود.
ما مفتخریم که با شما کار می کنیم.
برای خرید انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی ، از روش خرید آنلاین استفاده کنید.
فیلترهای تصفیه آب صنعتی زمانی تعویض می شوند که کارایی خود را از دست دهند و معمولاً پس از یک چرخه زمانی خاص تعویض می شوند ، زیرا فیلترها از ناخالصی ها اشباع شده اند.
انواع فیلترهای تصفیه آب صنعتی را با کیفیت عالی از الیاف مخصوص تولید و در نمایندگی های خود در سراسر کشور تحویل می دهد.
این ماده ماده ضدعفونی کننده اصلی است ، زیرا ده ها برابر کلر کار می کند و کلیه میکروب ها و باکتری های موجود در آب را از بین می برد.
از کلر در آب های شهری برای از بین بردن نمک های مضر از آب استفاده می شود ، اما کلر نه تنها نمک ها را از بین می برد ، بلکه استفاده طولانی مدت از آن می تواند برای سلامتی نیز مضر باشد ، اما در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی نه تنها از کلر استفاده نمی شود بلکه ازن نمک های مفید را به حالت اولیه برمی گرداند. اب.
برای خرید بهترین نوع فیلتر تصفیه آب کشاورزی می توانید با مقایسه قیمت و کیفیت کالا به مراکز و نمایندگی ها مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را در صورت نیاز تهیه کنید.
خرید یک کاندیدا کار خیلی تخصصی نیست ، اما همچنان بهتر است با مشاوران فروش در آژانس ها مشورت کنید تا تصمیم درستی بگیرید.
زیرا این افراد باتجربه بوده و متناسب با نیاز خریدار و توانایی مالی وی می توانند محصولی را که مشتری درخواست می کند ارائه دهند.
این نمایندگی ها با دانش کلاس جهانی در زمینه پیشرفت در صنایع تولیدی امروزه نامی شناخته شده و محبوب در بازار ایران هستند.
با ساخت دستگاه های فیلتر پیشرفته ، تولید کنندگان در واقع نمونه های خارجی موجود در بازار داخلی را حذف می کنند و تولید ملی را در بازار داخلی گسترش می دهند.
فیلتر تصفیه آب صنعتی به دستگاهی گفته می شود که بر اساس نیاز در ظرفیت ها و تجزیه و تحلیل های مختلف برای مصارف مختلف صنعتی تهیه شده است.
برای خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی ، می توانید با مراجعه به نمایندگی های فعال یا مرور اینترنت ، این محصول را ارزان و با کیفیت درجه یک تهیه کنید.
این آژانس ها مجوز رسمی دارند و برای خرید و فروش محصولات خود با کمترین قیمت مطابق با استانداردهای جهانی موجود وارد بازار می شوند.

تأمین کنندگان این محصول در کشور باید مطابق با استانداردهای جهانی با محصولات درجه یک وارد بازارهای دولتی شوند و توانایی مالی کشاورزان برای خرید این محصول را در نظر بگیرند.
استفاده از فیلتر آب در خانه این روزها یک امر ضروری است.
این مراکز به عنوان بهترین فروش فیلترهای تصفیه آب خانگی شناخته می شوند و محصولی را به بازار عرضه می کنند که با استفاده از اسمز معکوس نمک ها و باکتری های مضر را از آب لوله کشی شهری پاک می کند.
بهترین نوع دستگاه فیلتر هفت مرحله ای است که در هر مرحله برخی از مواد مضر را از آب خارج می کند.
فروشندگان باید با ساخت ماشین آلات مناسب با استانداردهای کلاس جهانی در کشور و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به بازار ایران ، مشتریان خود را با قیمت مناسب ، نصب رایگان و خدمات پس از فروش و در بازار رقابت راضی نگه دارند.





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و دیتاشید آنها :

فیلترهای قبل از تصفیه برای تصفیه آب نیمه صنعتی
در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، معمولاً از سه فیلتر پیش تصفیه استفاده می شود که در ادامه بررسی خواهیم کرد:
فیلتر الیافی برای تصفیه آب نیمه صنعتی: در مرحله اول فیلتراسیون دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم اسمز معکوس ، از فیلترهای الیافی استفاده می شود. فیلترهای الیافی این دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 20 اینچی در بدنه نصب شده است. از فیلترهای الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است و توانایی از بین بردن گل و لای ، شن و ماسه ، جلبک ، قارچ ، لجن ، زنگ زدگی و لوله های زنگ زدگی را در آب دارد. طول عمر فیلترهای الیاف تصفیه آب نیمه مصنوعی معمولاً 3 تا 4 ماه است ، اما این بار بسته به عوامل مختلفی مانند میزان آب مصرفی و سطح آلاینده های موجود در آب ، می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این ، ورود دوغاب غلیظ و روغن به فیلتر الیاف تأثیر بسیار بدی در کاهش عمر مفید دارد.
فیلتر کربن گرانول برای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: در مرحله دوم فیلتراسیون دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، فیلتر کربن گرانول نصب می شود. این فیلترها به عنوان کارتریج در محفظه (محفظه ذخیره فیلتر) دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی نصب می شوند. فیلترهای کربن گرانول توانایی حذف کلر و مشتقات آن ، گازهای شیمیایی ، مواد آلی فرار و آفت کش ها را دارند ، اما مهمترین عملکرد این فیلترها حذف بوهای نامطبوع و طعم های نامطبوع در آب است.
فیلترهای کربن بلوک برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی: در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، از فیلترهای بلوک کربن در مرحله سوم فیلتراسیون استفاده می شود و این فیلترها می توانند برخی از آلاینده های موجود در آب مانند کلر و مشتقات آن و برخی از فلزات سنگین و مواد را از بین ببرند.آب پاکسازان. مواد آلی فرار موجود در آب را از بین ببرید. به علاوه ، این فیلترهای کربنی بوی و طعم آب را کاملا از بین می برند. فیلترهای کربن بلوک مرحله دوم فیلتراسیون را برای حذف آلاینده ها از آب به پایان می رسانند.
فیلتر ممبران برای تصفیه آب نیمه صنعتی
همانطور که گفته شد ، سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی از فناوری اسمز معکوس برای حذف آلاینده های موجود در آب استفاده می کند. ممبران اصلی ترین فیلترها در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم تصفیه اسمز معکوس است ، این فیلتر توانایی حذف آلاینده های آب را با دقت بسیار بالایی دارد. در ساختار فیلتر غشایی ، از یک غشای نیمه تراوا استفاده شده و از پلی آمید ساخته شده است.آب پاکسازان. تصفیه آب فیلتر غشایی به گونه ای است که آب با استفاده از پمپ وارد فیلتر می شود و غشای نیمه تراوا از عبور آلودگی ها به داخل آب جلوگیری می کند. علاوه بر این ، فیلترهای غشایی توانایی بسیار خوبی در کاهش سختی آب و از بین بردن تمام آلاینده های موجود در آب با ظرفیت بسیار خوب دارند. فیلترهای ممبران با ظرفیت های مختلف در بازار دستگاه تصفیه آب موجود است و هرکدام کاربردهای مختلفی برای قرار دادن در دستگاه های تصفیه آب مختلف دارند.
قوطی های نیمه صنعتی برای تصفیه آب
فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، کارتریج هستند ، بنابراین برای نصب این فیلترها در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، استفاده از محفظه یا انبار ضروری است. محفظه های این دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی دارای اندازه 20 اینچ و نوسان است. در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، از یک فیلم شفاف و دو درپوش مات استفاده می شود. دلیل محفظه شفاف فیلتر الیاف این است که فیلترهای الیافی توانایی مرتب سازی رسوبات در آب را دارند بنابراین رنگ آنها پس از مدتی از سفید به قهوه ای تغییر می کند.
خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
انواع دستگاه های تصفیه آب مبتنی بر ظرفیت شامل دستگاه های تصفیه آب خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی است. در زیر ، نگاه دقیق تری به تصفیه آب های نیمه صنعتی خواهیم داشت. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از روش و فناوری اسمز معکوس استفاده می کند که توانایی حذف آلاینده های موجود در آب را با دقت 99٪ دارد و این امر منجر به کیفیت بسیار بالای آب خروجی و در محدوده استاندارد شده است.
کاربردهای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در صنایع مختلف عبارتند از:
  • رستوران ها و کافه ها
  • شرکتها و ساختمانهای اداری
  • کارگاه ها و کارخانه های تصفیه آب کارگران
  • آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها و صنعت داروسازی
  • یخ سازها
  • کارواش
  • صنعت غذا و نوشیدنی
  • در خانه ها و ساختمانهایی که نیاز به تصفیه آب برای کل ساختمان دارند استفاده کنید.
ظرفیت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولاً بر اساس تعداد غشا، در ظرفیت های مختلف بسته به میزان آب مورد نیاز هر شخص در دسترس هستند. اما به طور کلی ، دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی را می توان با توجه به ظرفیت خود به موارد زیر تقسیم کرد:
کاربردهای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی
پیش از این ، به طور خلاصه به کاربردهای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اشاره شد ، اما در زیر ، کاربرد آنها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی به دلیل ظرفیت بالای تصفیه آب ، در ساختمانهای اداری ، مراکز تجاری ، کارگاهها ، کارخانه ها ، آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها ، صنایع دارویی ، کارواش و ... استفاده می شود. اما مهمترین کاربرد این دستگاه ها تصفیه آب در رستوران ها و هتل ها است. در این حالت ، آب قبل از ورود به ساختمان با دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی تصفیه می شود و از تمام خصوصیات لازم برای استفاده برخوردار است. کیفیت آب خروجی دستگاه یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در شرایطی مانند صنایع غذایی ، بیمارستان ها ، رستوران ها و هتل ها مورد توجه قرار گیرد.
در قرن های اخیر ، تأمین آب آشامیدنی سالم به دلیل بیماری های بسیار خطرناک ناشی از نوشیدن آب با کیفیت پایین ، به یک نگرانی انسانی تبدیل شده است. این امر باعث شده تا انسان ها از روش های مختلفی برای تصفیه و حذف آلاینده ها از آب استفاده کنند.آب پاکسازان. اما در پایان ، یک سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس با فناوری بسیار دقیق و کاربردی برای حذف آلاینده های موجود در آب ، آب را با کیفیت استاندارد در دسترس بسیاری از افراد قرار داد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب ، از فیلترهای مختلف برای افزایش سطح کیفیت و در برخی موارد خواص دارویی آب استفاده می شود. این دستگاه ها با ظرفیت ها و کاربردهای مختلف در صنایع ارائه می شوند و یا به عنوان برنامه های خانگی در بازار تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند.
خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
معمولاً فیلترهای غشایی دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی دارای ظرفیت 100 گالن هستند ، بنابراین بسته به ظرفیت دستگاه و تعداد استفاده ، از فیلترهای غشایی بیشتری استفاده می شود. اما حداکثر ظرفیت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن است که از دو فیلتر غشایی 400 گالنی از دستگاه های تصفیه آب استفاده می کند. معمولاً عمر فیلتر غشایی تصفیه کننده آب نیمه مصنوعی تا 2 سال است ، اما این بار به دلیل عوامل زیر می تواند متفاوت باشد:
1. مصرف آب: همانطور که گفته شد ، ظرفیت و میزان تصفیه آب فیلترهای غشایی کاملاً مشخص است ، بنابراین اگر مقدار آب مصرفی بسیار بیشتر از این مقدار باشد ، عمر فیلترهای غشایی کاهش می یابد.
2. کیفیت فیلترهای قبل از تصفیه: اگر فیلترهای قبل از تصفیه کیفیت خوبی نداشته باشند عملکرد خوبی در حذف آلاینده های موجود در آب ندارند و همین امر باعث می شود ذرات آلاینده موجود در آب به فیلتر غشایی وارد شده و بر عمر آن تأثیر بگذارد. دادن.
3. کیفیت پمپ تصفیه آب: اگر پمپ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از کیفیت خوبی برخوردار نباشند ، فشار آب ایجاد نمی کند تا آلودگی های موجود در فیلتر غشا را از بین ببرد. این امر عمر فیلتر غشا را تا حد زیادی کاهش می دهد.
4- مقدار کلر در آب: فیلترهای غشایی از پلی آمید ساخته شده اند که ماده ای بسیار حساس در برابر کلر است. بنابراین اگر کلر توسط فیلترهای تصفیه آب قبل از تصفیه حذف نشود ، با ورود به فیلتر غشایی اکسید شده و از عمر آن می کاهد.
5. کیفیت فیلتر ممبران: غشا واحد اصلی تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اسمز معکوس است و اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشد ، توانایی خوبی در حذف آلاینده های موجود در آب دارد و طول عمر بالایی دارد.
6. سختی آب: اگر سختی آب بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد ، عمر فیلتر غشا کاهش می یابد.

 در ساختار فیلترهای کربن ، از کربن فعال با خاصیت جذب استفاده شده است. عمر مفید فیلترهای کربن در دستگاه تصفیه آب نیمه مصنوعی معمولاً 6 ماه است ، اما همچنین می تواند تغییر کند:
1. سختی آب: اگر سختی آب بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد ، عمر مفید فیلتر بلوک کربن فیلتر آب نیمه صنعتی کاهش می یابد.
2. مقدار مصرف آب: ظرفیت دستگاه های تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی کاملاً مشخص است. اما اگر میزان تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بسیار بیشتر از این مقدار باشد ، عمر فیلترهای کربن نیمه صنعتی برای تصفیه آب کاهش می یابد.
3. کیفیت فیلتر کربن گرانول: اگر فیلتر کربن گرانول مورد استفاده در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از کیفیت لازم برخوردار نباشد ، در حذف آلاینده های آب کار خوبی نخواهد داشت. این باعث کاهش عمر مفید فیلترهای بلوک کربنی در طی فرآیند فیلتراسیون می شود.
4. کیفیت فیلتر الیاف: اگر فیلترهای الیافی عملکرد غربالگری رسوبی در آب نداشته باشند ، پس از ورود این آلاینده ها به فیلتر بلوک کربن ، عمر آن بسیار کاهش می یابد.
5. کیفیت فیلتر بلوک کربن برای تصفیه آب نیمه صنعتی: برای خرید فیلترهای بلوک کربنی برای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ، یکی از مواردی که باید در نظر گرفت کیفیت کربن فعال مورد استفاده در ساختار فیلتر بلوک کربن است.

 

 

 

 

خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

محفظه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
فیلتر پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یک کارتریج فیلتر است ، بنابراین برای نصب این فیلترها در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی باید از یک محفظه یا انبار استفاده کنید. پوسته دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 20 اینچ بوده و دارای لرزش است ، در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از پوسته شفاف و دو پوسته مات استفاده می شود. دلیل شفاف بودن محفظه فیلتر الیاف این است که فیلتر الیاف توانایی غربال رسوب در آب را دارد ، بنابراین رنگ پس از مدتی از سفید به قهوه ای تغییر می کند.
پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی
در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم تصفیه اسمز معکوس ، از پمپ برای تولید فشار آب در فیلتر غشایی استفاده می شود. یکی از مهمترین عواملی که باعث خرابی فیلتر غشایی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می شود ، مشکل پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی است.آب پاکسازان. به این ترتیب ، پمپ نمی تواند فشار لازم را به فیلتر غشا provide وارد کند ، که می تواند باعث اشباع و اختلال عملکرد فیلتر غشا شود. در این پمپ ها معمولاً حجم آب تحویل شده 4 تا 6 لیتر در دقیقه است و می تواند حداکثر فشار 180 psi را تولید کند. علاوه بر این ، لطفا توجه داشته باشید که در پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی ، فشار آب بسته به میزان آب عبور داده شده متفاوت خواهد بود. هرچه حجم آب کمتر باشد ، فشار تولید شده توسط پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی بیشتر خواهد بود.
پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی از دو قسمت تشکیل شده است: بدنه اصلی و سر پمپ. پمپ های نیمه صنعتی معمولاً در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با همان تعداد فیلتر غشایی استفاده می شوند.
برخی از عواملی که ممکن است در خرابی پمپ های تصفیه آب نیمه صنعتی تأثیر بگذارد عبارتند از:
1. نوسانات برق و سوختن آداپتور برق موتور ممکن است باعث نشت آب شود.
2. عدم توجه به کیفیت و تعویض به موقع فیلتر پیش تصفیه و اشباع فیلتر غشایی باعث عملکرد سخت و خرابی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی خواهد شد.
3. خرابی کلید قطع فشار قوی یکی از شرایطی است که ممکن است در خرابی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی تأثیر بگذارد.
4- خرابی فیلتر ممبران یکی از شرایطی است که ممکن است پمپ های تصفیه آب نیمه صنعتی را با مشکل روبرو کند.
5. فشار زیاد در حین کار پمپ ، که ممکن است به دلیل کیفیت پایین پیش فیلتر یا غشا ایجاد شود.


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

آموزش‌ تخصصی تصفیه آب صنعتی در تلويزيون آب پاکسازان بیاموزید.

طرز کار دستگاه تصفیه آب صنعتی

اولین تلویزیون تخصصی تصفیه آب صنعتی در ایران، که کلیپ‌هایی در مورد قواعد کار با تصفیه آب صنعتی، سرویس تصفیه آب، تعمیرات و خلاصه هر چیزی در مورد دنیای آب شیرین کن صنعتی به نمایش خواهد گذاشت.همچنین تلویزیون آب پاکسازان در نظر دارد با ارائه‌ی این بخش تحولی جدید در امر آموزش سیستم های تصفیه آب صنعتی ایجاد کند.

از دیگر مطالب ما دیدن فرمایید:

دانلود فونت فارسی

تصفیه آب RO

تلویزیون آب پاکسازان

کلاس آموزش تعمیرات، نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی

کلیپ‌های بخش تلویزیون آب پاکسازان به‌صورت کاملاً اختصاصی توسط گروه آب پاکسازان تدوین و منتشر خواهد شد. هر هفته ویدیو‌های جدیدی در مورد تصفیه آب صنعتی، فیلتر شنی و … در این بخش منتشر خواهیم کرد.کلیدی‌ترین نکاتی که هر فرد برای پیشرفت کسب‌وکار خود نیاز دارد در این صفحه به‌صورت ویدئوهای کوتاه قرار خواهد گرفت. در صورتی که قصد دارید آموزش بعدی را در مورد مبحث مورد نظر شما ضبط کنیم، لطفا از بخش نظرات اعلام کنید،

تعمیر تصفیه آب صنعتی

آیا واقعاً به دستگاه تصفیه آب نیاز دارید؟

بعد از نوشیدن آب معدنی ، سپس آب جوشانده آب بنوشید ، می توانید مقایسه کنید که کدام یک بهتر است. در صورت عدم مقایسه هیچ ضرری ندارد. بسیاری از خانواده ها دیگر از آب لوله کشی استفاده نمی کنند ، به خصوص خانواده هایی که نوزاد دارند و حتی لباس های کودک نمی خواهند با آب شیر بشویند. مردم به طور فزاینده ای از کیفیت آب شیر نگران هستند ، بنابراین دستگاه های تصفیه آب روی شیرهای آشپزخانه نصب می شوند.

با توسعه اقتصادی و بهبود سطح استاندارد زندگی مردم ، نیازهای بالاتر و بیشتری برای کیفیت آب آشامیدنی دارند. در عین حال ، توسعه سریع اقتصاد و صنعت ، آلودگی آب را بیش از پیش جدی کرده و آلودگی منابع آب لوله کشی اولین بار است که متحمل فشار می شود.

تلویزیون تصفیه آب صنعتی

بسیاری از گیاهان سنتی آب هنوز در روند لخته سازی - بارش - فیلتراسیون - کلرزنی باقی می مانند. این فقط می تواند کلوئیدهای موجود در آب ، فلزات سنگین یا آلودگی های آلی محلول را از بین ببرد (فقط قسمت کوچکی از آن) ، و استفاده از گاز کلر باعث آسیب پسماند کلر می شود. علاوه بر این ، به دلیل بسیاری از شبکه های خط لوله انتقال آب غیرمجاز و قدیمی ، مخازن ذخیره سازی برای انتقال ثانویه آب برای مدت طولانی بدون مراقبت باقی مانده اند ، در نتیجه آلودگی ثانویه با کیفیت پایین آب در کارخانه ایجاد می شود. جلبک ها ، زنگ زدگی ، فلزات سنگین و باکتری ها با هم مخلوط شده اند. بنابراین ، در بسیاری از شهرهای بزرگ ، دستگاه های تصفیه آب شیر آب برای بسیاری از خانواده ها به یک نیاز ضروری روزمره تبدیل شده اند.(https://abpaksazan.com/tv/)

در حال حاضر در بازار ، فن آوری های تصفیه آب که به طور کلی با آنها در تماس هستیم شامل فیلتراسیون کربن فعال ، فناوری یونیزاسیون و فناوری اسمز معکوس RO است. به زبان ساده ، فیلتراسیون کربن فعال این مزیت را دارد: قیمت نسبتاً پایین است.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

معایب: آب فیلتر شده توسط کربن فعال استانداردهای آب آشامیدنی را برآورده نمی کند. فناوری یونیزاسیون ،

مزایا: آب تصفیه شده را می توان به آب اسیدی و آب قلیایی تقسیم کرد که می تواند برای استریل و نوشیدن استفاده شود.

معایب: قیمت بالاتر. RO فن آوری اسمز معکوس ،

مزایا: تصفیه آب با خلوص بالا. معایب: اتلاف بیشتر آب و عمر مفید کمتر غشای فیلتر.

هر یک از سه نوع دستگاه تصفیه آب مزایا و معایب خاص خود را دارد ، اما مقایسه جامع ، توصیه می شود ابتدا دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس Ro را خریداری کنید ، مگر اینکه از کیفیت آب لوله کشی در خانه اطمینان زیادی داشته باشید. غشاm اسمز معکوس آب خالص را فیلتر می کند و آب فیلتر شده توسط دستگاه های تصفیه آب غیر اسمز معکوس نمی تواند کیفیت آب واجد شرایط را تضمین کند. ممکن است فلزات سنگین ، مواد آلی ، باکتری ها و غیره وجود داشته باشد. علاوه بر این ، آب شیر حاوی کلر زیاد است و آب تصفیه کننده آب هنوز حاوی کلر است. فقط تجهیزات اسمز معکوس می توانند کلر را حذف کنند. با این حال ، نوشیدن مستقیم آب فیلتر شده توصیه نمی شود.

تعمیر تصفیه آب صنعتی

اما اگر مربوط به آب خانگی مانند شستن سبزیجات ، شستشو و غیره باشد و بودجه آن محدود باشد ، دستگاه تصفیه آب فوق تصفیه کننده می تواند تقاضا را برآورده کند ، میزان خروجی آب زیاد است و قیمت آن گران نیست و نگهداری آن ساده است ، اما نمی توان مستقیماً آن را مصرف کرد. مناطقی که خطر کم آلودگی فلزات سنگین دارند نیز می توانند به عنوان آب آشامیدنی استفاده شوند ، اما دستگاه های تصفیه آب فوق تصفیه کننده نمی توانند مقیاس را حذف کنند.

سرویس تصفیه آب صنعتی

حدود 70٪ از مقایسه های جهان توسط آب پخش می شود. آب غیر پاک می تواند به عملکردهای مختلف بدن آسیب برساند ، و عواقب جدی را به دنبال دارد. با وجود این همه تجهیزات تصفیه آب در بازار ، به کدام یک نیاز داریم؟

[دستگاه تصفیه آب برای آب آشامیدنی روزانه] می تواند آلودگی ثانویه آب شیر را برطرف کرده و به حد استاندارد نوشیدن خام برسد

چرا نمی توان مستقیماً آب لوله کشی را نوشید؟

آب آشامیدنی نیاز بسیار بالایی به کیفیت آب دارد. پس از اینکه آب لوله کشی توسط کلر از بین می رود ، می تواند بیماری ها و باکتری ها را از بین ببرد ، اما نمی تواند فلزات سنگین و مواد فرار را از بین ببرد.

وضعیت فعلی آب آشامیدنی در چین خوشبینانه نیست.

براساس داده های نظرسنجی آنلاین از اندیشکده Beidou ، 97٪ از مردم در سراسر کشور از آب آلوده مضر استفاده می کنند و حتی 700 میلیون نفر بیش از حد استاندارد باکتری E. coli می نوشند. فقط 23٪ از ساکنان 35 شهر مهم کشور دارای آب آشامیدنی هستند که اساساً از استانداردهای بهداشتی برخوردار است.

سرویس تصفیه آب صنعتی

بررسی سازمان بهداشت جهانی و کنفرانس منابع آب شیرین 2001 نشان داد که آلودگی آب آشامیدنی باعث سرطان ، سیروز عروقی قلبی عروقی و مغزی ، بیماری کبدی ، بیماری کلیوی ، سنگ ، ترتوژنزاسیون و عقب ماندگی جسمی و ذهنی نوزادان و کودکان خردسال می شود.

در existence وجود دستگاه تصفیه آب به طور موثری این مشکل را حل می کند.

دستگاه تصفیه آب می تواند آلاینده های مختلف مانند باکتری ها ، کلر باقیمانده ، فلزات سنگین ، مواد فرار ، زنگ زدگی ، رسوبات و سایر ناخالصی های آب و مواد مضر را جدا و از بین ببرد. پساب طعم خوبی دارد ، کیفیت آب ضعیف قلیایی ، مولکول کوچک و فعالیت قوی دارد.

مطالب مرتبط

یک دستگاه تصفیه آب عالی باید سالم ، ضد باکتری ، گرم برای گرم شدن معده ، باریک و نصب آسان باشد. آنچه ما به همه توصیه می کنیم مجموعه دستگاه های تصفیه آب نوشیدنی گرم Casa Di Tianmu است. آب تصفیه شده اولیه از طریق نوشیدنی گرم منتقل می شود. دستگاه تصفیه آب یون های فلزات سنگین و باکتری های موجود در آب را به شدت از بین می برد و همچنین می تواند مستقیماً آب گرم با درجه حرارت متوسط ​​55 ℃ تولید کند که معده را گرم کرده و سالم است.شما می توانید از شیرینی آب سطحی سطح 5A کوه Changbai در خانه لذت ببرید.

2. [نرم کننده آب برای شستشو و محافظت از آب] کیفیت زندگی را بسیار بهبود می بخشد

نگهداری تصفیه آب صنعتی

ضرر آب سخت چیست؟

از آنجا که سختی آب لوله کشی نسبتاً زیاد است ، مقدار زیادی آب و قلیایی با ماده شوینده در هنگام شستشو مقابله می کنند و مقیاس صابون را ایجاد می کنند ، که در شکاف الیاف لباس قرار می گیرد. پس از خشک شدن لباس ، لباس شسته شده سخت و سخت می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد در حال شستن لباس هستند. دلیل اینکه در طول فرآیند مقدار زیادی نرم کننده اضافه می شود تا لباس های شسته شده نرمتر شوند.

بیش از این ، بسیاری از سینک ظرفشویی ها و توالت های خانگی به طور مداوم مقیاس بندی می شوند ، لوله های آب و شیرهای آب زنگ زده و سخت شده و پیراهن های سفید پس از شستشو زرد می شوند.در تحلیل نهایی ، "آب سخت" مقصر است. به ویژه لازم است آب را نرم کنید.

تاثیر آب نرم می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد

لباسشویی با آب نرم تمیز ، کرکی ، زرق و برق دار است و هیچ شستشو و طعم باقیمانده ای ندارد و عمر لباس می تواند بیش از 15 درصد افزایش یابد. ظروف شستشوی آب نرم و ست چای کاملاً شفاف است و دستشویی و وان لکه دار نیستند ، این باعث می شود مواد شوینده زیادی صرفه جویی شود و بسیار کم مصرف است.

در sof نرم کننده آب به یک کمک کننده اساسی برای شستشو و مراقبت تبدیل می شود

نرم کننده آب ضد باکتری Tianmu Spa آب نرم شده را برای کل خانه فراهم می کند تا کیفیت آب چشمه آب گرم Evian را در خانه بازگرداند. در عین حال در زیبایی و مراقبت از پوست حرفه ای تر است. بهترین انتخاب برای مراقبت از منزل است.

3. [آبگرمکن برای استحمام آب] به باکتریوستاز توجه کنید

در quality کیفیت پایین آب حمام مضر است.

در یک حمام دربسته ، با افزایش دما منافذ افراد باز می شود و کلر ، جیوه ، ناخالصی ها و فلزات سنگین باقیمانده در آب لوله کشی به آرامی از طریق منافذ جذب پوست می شود. هنگامی که فلزات سنگین توسط بدن انسان جذب می شوند ، متابولیسم دوباره آنها دشوار است.

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

اثر مخرب کلر باقیمانده بر روی بدن انسان این است که پیری پوست ما را تسریع می کند ، پروتئین موجود در سر را اسیدی می کند ، کیفیت را خراب می کند و به راحتی سقوط می کند. بعلاوه ، خطرات پنهان سرطان وجود دارد.

به خصوص در خانواده هایی که نوزاد دارند ، پوست کودکان لطیف است و کلر باقیمانده به راحتی باعث ایجاد حساسیت پوستی و بثورات می شود.

نه تنها آب آشامیدنی به آب تمیز احتیاج دارد ، آب حمام به ضد باکتری نیز احتیاج دارد

بسیاری از افراد پس از استفاده از بخاری آب با عملکرد ضد باکتری احساس می کنند که پوست آنها مانند گذشته خشک نیست و کیفیت آن بهتر شده است.

در خانواده عادت به آبگرمکن های گازی باید به عملکرد ضد باکتری کارآمد توجه کنند.

آبگرمکن گازی Casarte CH ، محافظت از سلامتی دوگانه برای عقیم سازی یون نقره و سیستم ضد باکتری مس بی هوازی ، تصفیه عمیق کیفیت آب ، جلوگیری از رشد باکتری ها ، محافظت از آب سالم ، مراقبت های بهداشتی خانواده ، و حمام آرامش بخش.

آبگرمکن برقی از سلامت بیشتری برخوردار است.

خانواده هایی که به استفاده از آبگرمکن برقی عادت دارند می توانند آبگرمکن برقی خود تعبیه شده Casa Di Tianmu Pro یا آبگرمکن حرارتی لحظه ای Tianmu Mini را انتخاب کنند که دارای ظرفیت بازسازی مجدد فوق العاده و آب گرم مداوم است ، که در تابستان قابل باز و شستن است ؛ نه تنها این ، بلکه متوجه می شود به منظور سفارشی سازی دقیق حجم آب ، حداقل 1 فنجان آب گرم می تواند سفارشی شود.تجهیزات گرمایشی لحظه ای چهار هسته ای مجهز می توانند به افزایش 12 برابری در حجم آب بسیار بزرگ دست یابند ، که می تواند نیازهای مداوم حمام کل خانواده را برآورده کند.

نگهداری تصفیه آب صنعتی

[اجاق گاز برای گرم کردن] اجاق گاز برای گرم کردن در زمستان قابل تهیه است ، که راحت تر و طبیعی تر است

علاوه بر تجهیزات تصفیه آب فوق ، اجاق های گرمایشی سری Supreme ، تبادل گرما با انرژی بالا و کارآمد با سیستم گرمایش کف حرفه ای نیز وجود دارد که می تواند به راحتی تجربه گرمایش از چشمه آب گرم با درجه حرارت طبیعی در سطح جزیره را بازیابی کند.

در زمانی که منابع آب بسیار گرانبها هستند و آلودگی آب جدی است ، اگر می خواهید سلامت خانواده خود را تضمین کنید و از آب خالص محافظت کنید ، باید از تجهیزات تصفیه آب استفاده کنید.

آب پاکسازان دارای یک راه حل کامل آب برای خانه است ، و یک سیستم تصفیه آب دقیق برای هر خانواده ایجاد می کند. طراحی کامل نه تنها از نظر ظاهری برجسته است ، بلکه با پشتیبانی داخلی از طریق تکنولوژی سیاه و سفید ، یک تجربه جدید جدید آب خانگی را ارائه می دهد. عصر.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

تصفيه آب صنعتي به روش اسمز معکوس و نحوه عملکرد آن :
تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس یا همان reverse osmosis (ro)  یکی از مقرون به صرفه ترین روش‌ در میان چندین روش شیرین سازی آب است که شرکت آب پاکسازان به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، فیلترهای شنی وانواع پکیج‌های تصفیه آب ساختمانی ،چربی گیر و تصفیه فاضلاب درجنوب کشور مشغول به فعالیت می‌باشد .جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما به سایت abpaksazan.com مراجعه نمایید.
بعد از خیس شدن اولیه ، عناصر را همیشه مرطوب نگه دارید. اگر محدودیت ها و دستورالعمل های ارائه شده در این بولتن به شدت رعایت نشود ، ضمانت محدود باطل است. برای جلوگیری از رشد بیولوژیکی در هنگام خاموش شدن طولانی مدت سیستم ، توصیه می شود که عناصر غشا در یک محلول نگهدارنده غوطه ور شوند. مشتری کاملاً مسئول تأثیرات مواد شیمیایی و روان کننده های ناسازگار بر روی عناصر است. حداکثر افت فشار در کل مخزن تحت فشار (محفظه) 50 psi (3.4 bar) است. در هر زمان از فشار استاتیک طرف نفوذ در کنار فشار خودداری کنید.

مشاهده مقالات مرتبط بیشتر :

دانلود فونت فارسی

دستگاه تصفیه آب

راه اندازی مناسب سیستم های تصفیه آب با اسمز معکوس برای آماده سازی غشاها برای سرویس دهی و جلوگیری از آسیب غشای ناشی از تغذیه بیش از حد یا شوک هیدرولیکی ضروری است. پیروی از توالی راه اندازی مناسب همچنین به شما اطمینان می دهد که پارامترهای عملکرد سیستم با مشخصات طراحی مطابقت دارند تا اهداف کیفیت و بهره وری آب سیستم قابل دستیابی باشد. قبل از شروع مراحل راه اندازی سیستم ، قبل از غشا ، بارگیری عناصر غشا membrane ، کالیبراسیون ابزار و سایر بررسی های سیستم باید انجام شود. برای اطلاعات بیشتر لطفاً به ادبیات اطلاعات برنامه با عنوان "ترتیب شروع" (فرم شماره 609-02077) مراجعه کنید.

دستورالعمل های عملیاتی:
برای جلوگیری از آسیب احتمالی غشا ، از ایجاد فشار ناگهانی یا تغییرات جریان متقابل بر روی عناصر مارپیچ در هنگام راه اندازی ، خاموش شدن ، تمیز کردن یا توالی های دیگر خودداری کنید. در هنگام راه اندازی ، تغییر تدریجی از حالت سکون به حالت عملیاتی به شرح زیر توصیه می شود: فشار خوراک باید به تدریج در یک بازه زمانی 30-60 ثانیه ای افزایش یابد. سرعت جریان متقاطع در نقطه کار تنظیم شده باید به تدریج و طی 15-20 ثانیه حاصل شود. نفوذ بدست آمده از ساعت اول عمل باید دور ریخته شود.

اطلاعات کلی:

توجه: استفاده از این محصول به خودی خود تضمین کننده حذف کیست و عوامل بیماری زا از آب نیست. کاهش کیست و پاتوژن موثر به طراحی کامل سیستم و عملکرد و نگهداری سیستم بستگی دارد. توجه: هیچ گونه حق آزادی حق ثبت اختراع متعلق به فروشنده یا دیگران قابل استنباط نیست. از آنجا که شرایط استفاده و قوانین قابل اجرا ممکن است از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشد و ممکن است با گذشت زمان تغییر کند ، مشتری مسئولیت تعیین مناسب بودن محصولات و اطلاعات موجود در این سند را برای استفاده مشتری و همچنین اطمینان از مطابقت با محل کار و شیوه های دفع مشتری را بر عهده دارد. قوانین قابل اجرا و سایر مصوبات دولتی. فروشنده هیچ گونه تعهدی یا مسئولیتی را در قبال اطلاعات موجود در این سند به عهده نمی گیرد. هیچ ضمانتی داده نمی شود. کلیه ضمانت های قابل تحمل در مورد قابلیت تحمل یا تناسب برای یک هدف خاص به طور صریح منتفی است.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

غشایی که برای ماده ای که از آن عبور می کند انتخابی باشد غشای نیمه تراوا نامیده می شود.به طور کلی غشایی که فقط می تواند از طریق حلال ها عبور کند اما از املاح نیست ، غشای نیمه تراوا ایده آل نامیده می شود. هنگامی که حجم یکسانی از محلول رقیق (مانند آب شیرین) و محلول غلیظ (مانند آب نمک) در دو طرف غشا semi نیمه تراوا قرار گیرد ، حلال موجود در محلول رقیق به طور طبیعی از غشا semi نیمه تراوا عبور می کند و خود به خود به طرف محلول غلیظ جریان می یابد. به این پدیده نفوذ گفته می شود. وقتی اسمز به تعادل رسید ، سطح مایع کنار محلول غلیظ با ارتفاع مشخصی از سطح مایع محلول رقیق بالاتر خواهد بود ، یعنی اختلاف فشار ایجاد می شود و این اختلاف فشار همان فشار اسمزی است. اندازه فشار اسمزی به خصوصیات ذاتی محلول بستگی دارد ، یعنی به نوع ، غلظت و دمای محلول غلیظ مربوط می شود و هیچ ارتباطی با خصوصیات غشای نیمه تراوا ندارد. اگر فشار بیشتری از فشار اسمزی در کنار محلول غلیظ اعمال شود ، جهت جریان حلال مخالف جهت نفوذ اولیه خواهد بود و از محلول غلیظ به سمت محلول رقیق شروع به جریان می کند.به این فرآیند اسمز معکوس گفته می شود.


   اسمز معکوس یک حرکت معکوس اسمز است. این یک روش جداسازی است که با احتباس انتخابی یک غشا semi نیمه نفوذ پذیر تحت فشار ، ماده حل شده و حلال را در محلول جدا می کند و به طور گسترده ای در مایعات مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. تصفیه و غلظت ، متداول ترین نمونه کاربرد در فرآیند تصفیه آب ، استفاده از فناوری اسمز معکوس برای از بین بردن ناخالصی هایی مانند یون های غیر آلی ، باکتری ها ، ویروس ها ، مواد آلی و کلوئیدهای موجود در آب خام برای بدست آوردن آب تصفیه شده با کیفیت بالا است.
1. دامنه کاربرد
  تهیه آب فضایی ، آب تصفیه شده ، آب مقطر و غیره ؛ تولید شراب و تخریب آب ؛ پیش آماده سازی آب برای داروسازی ، الکترونیک و سایر صنایع ؛ غلظت ، جداسازی ، تصفیه و توزیع آب فرآیندهای شیمیایی ؛ مینزدایی و نرم شدن آب خوراک دیگ بخار ؛ آب دریا ، تلخ نمک زدایی آب نمک ؛ تصفیه آب و فاضلاب در صنایع تولید کاغذ ، آبکاری ، چاپ و رنگرزی. به عنوان یک فناوری بهره برداری واحد جداسازی مایعات جدید و با بازده بالا ، فناوری جداسازی غشایی که توسط غشاهای جداسازی پلیمری ارائه شده است ، در 30 سال گذشته به پیشرفت سریع چشمگیری دست یافته است و به طور گسترده ای در زمینه های مختلف اقتصاد ملی مورد استفاده قرار گرفته است.
2. وضعیت کاربرد غشای اسمز معکوس
در میان فن آوری های مختلف جداسازی غشاها ، فناوری اسمز معکوس موفق ترین ، سریع ترین رشد و محبوب ترین یکی از فناوری های چند سال اخیر در چین است. تخمین زده می شود که از سال 1995 ، استفاده از غشاهای اسمز معکوس هر ساله به طور متوسط ​​20٪ افزایش یافته است ؛ طبق آمارهای محافظه کارانه ، بازار عرضه عناصر غشای اسمز معکوس صنعتی در سال 1999 6000 غشای 8 اینچی و 26000 غشای 4 اینچی بوده است. بازار در سال 2012 حتی قویتر بود و میزان غشاها سال به سال به طور قابل توجهی افزایش می یافت. تخمین زده می شود که استفاده از فناوری اسمز معکوس ارزش تولید سالانه بیش از 1 میلیارد یوان در صنعت تصفیه آب ایجاد کرده است. بزرگترین زمینه داخلی کاربرد غشای اسمز معکوس داخلی هنوز هم در مقیاس بزرگ آب دیگ بخار ، انواع مختلف آب خالص صنعتی ، اندازه بازار آب آشامیدنی دوم ، الکترونیک ، نیمه هادی ، دارویی ، پزشکی ، مواد غذایی ، نوشیدنی ، شراب ، مواد شیمیایی ، حفاظت از محیط زیست و سایر صنایع است این برنامه مقیاس خاصی را نیز تشکیل داده است.
3. آخرین توسعه غشاهای اسمز معکوس
غشای فشار ضعیف دارای مزایای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش سطح فشار قطعات مکانیکی مربوطه و در نتیجه کاهش در هزینه های مواد است. از سال 1999 ، نسبت کاربرد غشاهای فشار بسیار کم افزایش یافته است. این مورد در دستگاه های کوچک عمدتا با استفاده از غشاهای 4 اینچی استفاده می شود. برجسته ترین موارد ، استفاده از غشاهای فشار خیلی کم در تاسیسات در مقیاس بزرگ نیز روند افزایشی را نشان می دهد.در حال حاضر ، میزان آب تولیدی بزرگترین تاسیسات با استفاده از غشاهای فشار فوق العاده کم 650 تن در ساعت است. رسوب زدگی غشای کم رسوب بزرگترین خطر در کاربردهای اسمز معکوس است. در حال حاضر ، چندین غشای با آلودگی کم با عملکرد ضد آلودگی قوی ، عمر طولانی ، فرکانس تمیز کردن کم و تمیز کردن آسان ظاهر شده است.
غشاهای اسمز معکوس با بار مثبت در حال حاضر به طور گسترده ای از غشاهای کامپوزیتی فشار کم و فشار بسیار کم استفاده می شود. مواد همگی از پلی آمیدهای معطر هستند و سطح غشا negative منفی است. اکنون برخی از تولید کنندگان غشا have غشاهای کامپوزیتی با فشار کم با بار مثبت تولید کرده اند. غشا، ، این نوع غشا currently در حال حاضر عمدتا در تهیه سیستم های آب با خلوص بالا با مقاومت بالا استفاده می شود. غشا charge بار مثبت ES10C تولید شده توسط شرکت نیتو دنکو ژاپن به آب با خلوص بالا با مقاومت 10-15 مگا اهم در سیستم اسمز معکوس سه مرحله ای صنعت نیمه رسانا رسیده است ؛ کل تولید نهایی آب سه کارخانه تولید شرکت الکترونیکی هیوندای کره 800 تن است سیستم اسمز معکوس سه مرحله ای ساعتی دارای مقاومت در برابر آب 8-9 مگا اهم است ؛ سیستم اسمز معکوس سه مرحله ای 170 تن در ساعت یک کارخانه نیمه هادی در شانگهای نیز دارای شاخص های فوق است. بعلاوه ، در سیستم اسمز معکوس دو مرحله ای با مقیاس 20-5 تن در ساعت در چندین کارخانه داروسازی داخلی ، مقاومت در برابر آب تولید اسمز معکوس 7/1 مگا اهم است.


غشای اسمز معکوس مقاوم در برابر درجه حرارت بالا ، درجه مواد غذایی ، درجه بهداشتی غشای نفوذپذیر. علاوه بر این ، غشاهای مختلف اسمز معکوس با درجه غذایی یا بهداشتی با ساختارهای خاص عناصر غشایی نیز در چین شروع به استفاده کرده اند.

در تولیدات صنعتی ، غشاهای اسمز معکوس نوعی از اجزای تصفیه آب هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افراد نیز چنین سوالاتی را می پرسند. غشا os اسمز معکوس صنعتی چه مدت استفاده می شود؟ چند بار باید غشای اسمز معکوس تعویض شود؟ در حقیقت ، هیچ پاسخ روشن و واحدی برای این سوال وجود ندارد ، اما این به کاربرد خاص آن بستگی دارد.


غشای اسمز معکوس GE در هنگام استفاده دچار خطا می شود اما اگر به موقع حل نشود ، به طور حتم عمر مفید آن کوتاهتر می شود.برخی از کاربران می گویند غشاهای اسمز معکوس GE غالباً در حین استفاده دچار خطا می شوند.علت چیست؟ برای اطمینان از بهبود به موقع عملکرد آن ، باید علت را به روشنی درک کرد.

1. تغییرات مکرر کیفیت آب باعث آلودگی غشا می شود

کیفیت آب آب اصلی همان کیفیت آب طراحی شده است که باعث افزایش بار پیش تصفیه می شود.از آنجا که آب نفوذ شده حاوی ناخالصی های بیشتری از جمله غیر آلی ، آلی ، میکروارگانیسم ، گرانول و کلوئیدها است ، احتمال آلودگی غشا افزایش می یابد.

2. رسوب غشا ناشی از تمیز کردن نادرست و روش های نادرست تمیز کردن

در فرآیند استفاده ، علاوه بر تخریب طبیعی عملکرد غشا ، تمیز کردن نامناسب و روش های تمیز نادرست نیز از عوامل مهمی هستند که باعث آلودگی جدی غشا می شوند.

3. دارو به درستی تجویز نشده است

در استفاده از غشای پلی آمید کامپوزیت ، از آنجا که غشا poly پلی آمید مقاومت کمی در برابر کلر باقیمانده دارد ، استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند کلر به درستی اندازه گیری نشده و کاربر توجه کافی به جلوگیری از میکروارگانیسم ها ندارد ، که ممکن است به راحتی منجر به آلودگی میکروبی شود.

4. سایش سطح فیلم

عنصر غشا توسط ماده خارجی مسدود می شود یا سطح غشا ab ساییده می شود (مانند شن و ماسه و غیره). در این حالت ، برای تشخیص اجزای موجود در سیستم ، یافتن عنصر آسیب دیده ، اصلاح پیش تصفیه و جایگزینی عنصر غشا باید از روش تشخیص استفاده شود.

غشای اسمز معکوس GE

طبیعی است که غشا os اسمز معکوس در حین استفاده آلوده شود. تا زمانی که علت واقعی آن مشخص شود ، مشکل واقعی را می توان به صورت علامتی برطرف کرد. نگهداری صحیح می تواند به طور موثری باعث افزایش طول عمر غشاm اسمز معکوس شود. بنابراین ، لازم است کاربر آن را به طور دقیق درک کند.

غشا os اسمز معکوس برای ایجاد ثبات در عملکرد فیلتراسیون آن ، باید مرتباً در طول استفاده طولانی مدت تمیز شود. در مقاله قبلی ، ما پدیده های آلودگی رایج و روش های درمانی مربوطه را معرفی کرده ایم. اپراتورها می دانند که چگونه غشاهای اسمز معکوس GE را قضاوت کنند. اینکه آیا باید تمیز شود ، اما من مراحل صحیح تمیز کردن غشاهای اسمز معکوس GE را نمی دانم.

1. برای پمپاژ آب محصول اسمز معکوس تمیز و بدون کلر از مخزن تمیز کننده (یا منبع آب مربوطه) به داخل مخزن تحت فشار قرار دهید و آن را برای چند دقیقه تخلیه کنید.

2. از آب محصول تمیز برای تهیه مایع تمیز کننده در مخزن تمیز کننده استفاده کنید.

3. مایع تمیز کننده را به مدت 1 ساعت یا یک زمان از پیش تعیین شده در مخزن تحت فشار قرار دهید.

4. پس از اتمام تمیز کردن ، جعبه تمیزکاری را تخلیه کرده و بشویید و سپس جعبه تمیز کردن را برای آبکشی بعدی با آب محصول تمیز پر کنید.

5- با استفاده از پمپ آب محصول تمیز و بدون کلر را از مخزن تمیز کننده (یا منبع آب مربوطه) به مخزن فشار وارد کنید و آن را برای چند دقیقه تخلیه کنید. 6. پس از شستشوی سیستم اسمز معکوس ، سیستم اسمز معکوس را با دریچه تخلیه آب محصول باز تا زمانی که آب محصول تمیز شود ، بدون کف یا مواد پاک کننده اجرا کنید (معمولاً 15 تا 30 دقیقه).
غشاهای اسمز معکوس صنعتی عموماً بین زمان استفاده و محل استفاده و کیفیت آب رابطه بسیار نزدیک دارند. غشا os اسمز یا غشاm اسمز معکوس جایگزین می شود. اگر می خواهید در مورد دانش غشای اسمز معکوس بیشتر بدانید ، می توانید "خلاصه ای از مشکلات رایج سیستم غشا اسمز معکوس و راه حل ها [اخبار فنی و سریع]"

از آنجا که فناوری اسمز معکوس به سطح کاربرد صنعتی رسیده است ، به طور گسترده ای در نمک زدایی آب دریا ، تأمین آب و تصفیه فاضلاب شهری و همچنین پتروشیمی ، مهندسی برق ، مهندسی متالورژی ، صنایع شیمیایی سبک و سنگین ، صنایع الکترونیک ، صنایع دارویی ، صنایع غذایی و سایر زمینه ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. تصفیه آب و آب شیرین کن به یکی از اصلی ترین فن آوری های فرآیندهای تصفیه آب در بسیاری از زمینه های مهم صنعتی تبدیل شده است. <br> در زمینه تصفیه فاضلاب ، اسمز معکوس به یک فرآیند معمول برای تصفیه منابع فاضلاب تبدیل شده است ، و امکان استفاده مجدد از فاضلاب با کیفیت بالا در محل را فراهم می کند. در مقایسه با سایر فن آوری های تصفیه آب ، فرآیند اسمز معکوس به طور موثری کیفیت آب را بهبود می بخشد ، مصرف انرژی را کاهش می دهد ، آلودگی را کاهش می دهد و سطح فناوری و سطح محصول صنایع مرتبط را بهبود می بخشد. <br> این مقاله به روند بازیافت اسمز معکوس فاضلاب آبکاری آبکاری فلزات سنگین در یک کارخانه بزرگ الکترونیک در شنژن متمرکز است. این مقاله به طور عمده در مورد نقایص فرآیند اسمز معکوس بحث کرده و راه حلهای مربوطه را پیشنهاد می کند. ابتدا باید برنامه کنترل خودکار دوباره بازنویسی شود ، به طوری که با توقف سیستم ، مناسب است که سیستم را به مدت 10 دقیقه با آب خام شستشو دهید. دوم ، تأثیر فیلترهای مکانیکی در حذف مواد آلی قابل توجه نیست. میانگین TOC پساب 5 میلی گرم در لیتر است. توصیه می شود پس از آن فرآیند اولترافیلتراسیون یا فیلتر کربن فعال اضافه کنید. سوم ، کیفیت عنصر فیلتر مورد استفاده در فیلتر امنیتی و آب بندی آن ضعیف است. می توان از عنصر فیلتر کاملاً دقیق BetaPure CUNO برای مرجع بعدی استفاده کرد. روش آب بندی فیلتر موجود فیلتر باید بهبود یابد. چهارم ، پمپ اندازه گیری دارویی در سیستم دوز شیمیایی باید بزرگتر و بهتر باشد و بازدارنده مقیاس ترجیحاً باید فسفات آلی یا اسید پلی اکریلیک باشد. پنجم ، مصرف زیاد انرژی پمپ فشار قوی در محل بر عمر آن تأثیر می گذارد. توصیه می شود از Grundfos CRN64-4 برای تأمین فشار غشای آب خوراک مناسب (13 12 12 بار) و کاهش مصرف انرژی سیستم استفاده کنید. ششم ، سیستم تمیز کردن شیمیایی ابتدا جریان تمیز کنندگی کمی دارد (30-40 متر مکعب در ساعت). ماده تمیز کننده اسید سیتریک اثر محدودی دارد ، بنابراین نمی تواند آلودگی های غشای اسمز معکوس را به طور کامل تمیز کند. جریان تمیز کردن توصیه شده حدود 70 متر مکعب در ساعت است. فشار تمیز کردن باید 3 ~ 5 بار باشد و ماده تمیز کننده باید همراه با اسید و قلیا استفاده شود. سرانجام ، بهتر است یک سیستم شستشوی آب خالص تنظیم کنید. وقتی سیستم خاموش شد ، سیستم را با آب محصول به مدت 10 دقیقه با جریان شستشوی حدود 70 متر مکعب در ساعت شستشو دهید ، بهترین اثر خواهد بود. علاوه بر این ، برای بهبود عمر عملی اسمز معکوس ، تقویت آموزش فنی مربوطه به اپراتورهای داخلی ضروری است. علاوه بر این ، مدیریت طبقه بندی و تخلیه فاضلاب را تقویت کرده و تخلیه پرمنگنات پتاسیم با غلظت بالا و سایر مایعات زائد را در آب خام اسمز معکوس منع کنید.

 

محدود کردن عملکرد با حفظ آرامش خاطر

RO اشتیاق ماست. نقاط قوت آن را می دانیم. ما همچنین محدودیت های آن را می دانیم. با فرآیند و نرم افزار CCRO ، سرانجام می توانیم از قدرت کامل آن استفاده کنیم و سیستم شما را بسازیم
آسان

آب و شرایط عملیاتی به مرور زمان تغییر می کنند. CCRO به طور خودکار با شرایط گسترده ای سازگار می شود و نیاز به تخصص و نظارت دائمی را از بین می برد و عملکرد RO را آسان تر می کند.
قابل اعتماد

انعطاف پذیری ذاتی و رسوب گذاری CCRO تعمیر و نگهداری را به نصف کاهش می دهد و به طور چشمگیری باعث کاهش زمان خرابی می شود.
کارآمد
50٪ -90٪ اتلاف آب کمتر ، مصرف کم انرژی و کاهش تعمیر و نگهداری ، بازپرداخت سریع را انجام می دهد ، اغلب طی چند ماه.

FilmTec ™ Aqualast ™ 1812-HR
 

عناصر مسکونی RO FilmTec ™ Aqualast ™ 1812-HR عملکرد فوق العاده ضد مقیاس سازی و رد زیاد دارند تا در هنگام تصفیه TDS و سختی آبهای معمول در عملکرد سیستم بازیابی بالا یا ذاتی آبهای منبع منطقه ای ، بتوانند منجر به بهره وری آب در صنعت با طول عمر عناصر طولانی شوند. عملکرد با رد بالا ، ورق مسطح ضد مقیاس سازی و فناوری طراحی عناصر که در پیکربندی عناصر 1812 مناسب برای محفظه های استاندارد عناصر گنجانیده شده است ، حاصل می شود.

منبع : abpaksazan.com



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فروش دستگاه تصفيه آب صنعتي يا به عبارتي فروش آب شيرن کن صنعتي:

جهت خريد يا فروش دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي ro يا همان آب شيرين کن‌هاي صنعتي و نيمه صنعتي شما مي‌توانيد با از يکي از راه‌هاي مردمي(folkd) يا اينستاپيپر(Instapaper) اقدام کنيد، همچنين مي‌وانيد با مراجعه به سايت اخبار رسمي اطلاعات خود را در زمينه سيستم ro (اسمز معکوس) ارتقا دهيد.بسياري از سيستم‌هاي اسمز معکوس به گونه اي طراحي شده اند که در زير سينک آشپزخانه شما نصب مي‌شوند و شامل يک تلگراف آب براي نصب بر روي سينک يا پيشخوان مي‌باشد. همچنين سيستم‌هاي اسمز معکوس پيشخوان نيز وجود دارد که انتخاب خوبي براي اجاره کنندگان يا هر کسي است که از حفاري در کابينت‌ها يا پيشخوان‌ها بيزار است. سيستم‌هاي با خروجي بالا مي‌توانند نيازهاي يک خانواده بزرگ تشنه آب بهتر را برآورده کنند، در حالي که سيستم‌هاي بدون مخزن به شما آب تصفيه شده فيلتر شده را مي‌دهند که هميشه تازه است.

مشاهده مطالب مرتبط  بیشتر :

شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب

دانلود فونت رایگان


در قلب اين سيستم‌هاي تصفيه آب غشاي اسمز معکوس قرار دارد که آنقدر خوب است که در واقع چيزي جز مولکول‌هاي آب خالص نمي تواند از آن عبور کند. اکثر سيستم‌هاي اسمز معکوس معمولاً شامل 3 تا 6 مرحله فيلتراسيون براي از بين بردن همه چيز از سرب و آرسنيک تا هورمون‌ها و باکتري‌ها هستند. نکته اي که شما به شدت مي‌خواهيد در ليست موارد لازم براي يک سيستم اسمز معکوس در نظر بگيريد، فيلتر معدني سازي مجدد است که مقدار مفيد کلسيم و منيزيم را به شما اضافه مي‌کند.
 با افزودن سيستم فيلتر آب 6 مرحله اي اسمز معکوس براي خانه، آب خالص و تميز بنوشيد. نصب اين سيستم اسمز معکوس به راحتي در زير سينک ظرفشويي انجام مي‌شود و براي نصب آسان و خدمات عالي به مشتري امتيازات بالايي را کسب مي‌کند. با استفاده از فيلترهاي فوق العاده ظرفيت، فقط يکبار در سال بايد فيلترها را تعويض کنيد تا هر روز از آب تميز و سالم لذت ببريد.
سيستم اسمز معکوس نهايي 6 مرحله اي تا 99 درصد باکتري‌ها، آلاينده‌ها و مواد جامد را از بين مي‌برد. اما همچنين کلسيم و منيزيم را که مواد معدني مفيدي براي سلامتي شما هستند و طعم آب آشاميدني را بهبود مي‌بخشد، دوباره به بدن شما اضافه مي‌کند. اين سيستم براي تصفيه حداکثر 75 گالن در روز رتبه بندي شده است که براي نيازهاي متوسط ??خانواده روزانه کافي است. اين سيستم شامل يک محدود کننده جريان و يک شير خاموش کننده اتوماتيک است که به کاهش فاضلاب به 3 گالن براي هر 1 گالن آب تصفيه شده توليد شده کمک مي‌کند. برخي از سيستم هاي ديگر بيش از 5 گالن فاضلاب به ازاي هر 1 گالن آب تصفيه شده توليد مي‌کنند.

از آنجا که اين سيستم اسمز معکوس زير سينک است، بايد فضايي را براي مخزن تحت فشار 4 گالني اختصاص دهيد - که ابعاد آن 11 اينچ عرض و 15 اينچ طول است. به نظر مي‌رسد که وقتي آب تصفيه شده از سيستم را چشيديد، از فضاي کابينت خود ارزش آن را داشته باشيد.
در حالي که تقريباً همه افراد طعم اين سيستم تصفيه آب را دوست دارند، چند نفر pH را آزمايش کردند و شکايت داشتند که در سيستمي که مواد معدني مفيد را باز مي‌گرداند، قليايي نيست. با اين حال، اين شرکت اظهار داشت که فيلتر pH اسيديته را 1 تا 5/1 سطح افزايش مي‌دهد، بنابراين pH نهايي به شيمي آبي که از آن شروع مي‌کنيد بستگي دارد.

با افزودن سيستم فيلتر آب 6 مرحله اي اسمز معکوس براي خانه، آب خالص و تميز بنوشيد. نصب اين سيستم اسمز معکوس به راحتي در زير سينک ظرفشويي انجام مي‌شود و براي نصب آسان و خدمات عالي به مشتري امتيازات بالايي را کسب مي‌کند. با استفاده از فيلترهاي فوق العاده ظرفيت، فقط يکبار در سال بايد فيلترها را تعويض کنيد تا هر روز از آب تميز و سالم لذت ببريد.
گر در حال خريد يک سيستم فيلتراسيون آب هستيد، به سرعت متوجه مي‌شويد که سيستم‌هاي اسمز معکوس يک انتخاب محبوب هستند. بسياري از اين سيستم‌هاي تصفيه آب چند مرحله اي تا 99 درصد کل مواد جامد محلول (TDS) را از منبع آب شما خارج مي‌کنند و به شما آبي مي‌دهند که طعم تازه اي داشته و از آلودگي‌ها پاک باشد.
سيستم اسمز معکوس نهايي 6 مرحله اي تا 99 درصد باکتري‌ها، آلاينده‌ها و مواد جامد را از بين مي‌برد. اما همچنين کلسيم و منيزيم را که مواد معدني مفيدي براي سلامتي شما هستند و طعم آب آشاميدني را بهبود مي‌بخشد، دوباره به بدن شما اضافه مي‌کند. اين سيستم براي تصفيه حداکثر 75 گالن در روز رتبه بندي شده است که براي نيازهاي متوسط ??خانواده روزانه کافي است. اين سيستم شامل يک محدود کننده جريان و يک شير خاموش کننده اتوماتيک است که به کاهش فاضلاب به 3 گالن براي هر 1 گالن آب تصفيه شده توليد شده کمک مي‌کند. برخي از سيستم‌هاي ديگر بيش از 5 گالن فاضلاب به ازاي هر 1 گالن آب تصفيه شده توليد مي‌کنند.

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=
از آنجا که اين سيستم اسمز معکوس زير سينک است، بايد فضايي را براي مخزن تحت فشار 4 گالني اختصاص دهيد - که ابعاد آن 11 اينچ عرض و 15 اينچ طول است. به نظر مي‌رسد که وقتي آب تصفيه شده از سيستم را چشيديد، از فضاي کابينت خود ارزش آن را داشته باشيد.
در حالي که تقريباً همه افراد طعم اين سيستم تصفيه آب را دوست دارند، چند نفر pH را آزمايش کردند و شکايت داشتند که در سيستمي که مواد معدني مفيد را باز مي‌گرداند، قليايي نيست. با اين حال، اين شرکت اظهار داشت که فيلتر pH اسيديته را 1 تا 5/1 سطح افزايش مي‌دهد، بنابراين pH نهايي به شيمي آبي که از آن شروع مي‌کنيد بستگي دارد.
اگر به دنبال سيستم اسمز معکوس زير سينک هستيد تا کيفيت آب خانه خود را بهبود ببخشد، اين يک انتخاب عالي است که داراي گواهي WQA Gold Seal است و با قيمت متوسط ??بدون کاهش عملکرد و کيفيت.

مانند اکثر سيستم‌هاي اسمز معکوس سينک، شما بايد فضاي کافي براي مخزن ذخيره سازي تحت فشار 3.2 گالن و کارتريج‌هاي فيلتر را تميز کنيد. اما پس از انجام اين کار، خواهيد فهميد که بقيه مراحل نصب از نظر اکثر بازرسان آسان است. يکي از کاربران اشاره مي‌کند که آنها هر 3 سال يکبار منتقل مي‌شوند اما به دليل عملکرد بالا و نصب آسان سيستم، در نصب و راه اندازي مجدد سيستم خوشحال هستند.
غشا اسمز معکوس که در آن استفاده مي‌شود حداکثر 75 گالن در روز است که براي تأمين نياز اکثر خانوارهاي خريداري شده براي سيستم اسمز معکوس زير سينک بسيار مناسب است. براي پر کردن مخزن ذخيره سازي از 1 تا 3 ساعت زمان لازم است، اما پس از پر شدن مخزن، آب تصفيه شده آماده و زير ظرفشويي منتظر خواهيد بود. يک شير آب فلزي نيکل برس دار بدون سرب براي نصب روي ميز قرار داده شده است تا بتوانيد شير آب را دور بزنيد و آب تميز و تازه داشته باشيد.
براي يک ليوان آب آشاميدني تصفيه شده عجله، به سختي مي‌توان Home Master TMAFC-ERP Full Contact Reverse Osmosis فيلتر فيلتر آب را شکست. اين سيستم اسمز معکوس با کيفيت بالا، تصفيه کامل تماس، کاني سازي مجدد و عمل سريع پخش کننده را ارائه مي‌دهد.
يکي از متداولترين تعريفهاي سيستم فيلتر تصفيه آب معکوس اسمز معکوس Home Master اين است که فشار زيادي را در مقايسه با ساير کيتهاي اسمز معکوس ارائه مي‌دهد. اين را مي‌توان به همراه پمپ نفوذ به همراه لوله تلگراف 3/8 اينچي استفاده شده در اين سيستم، که منجر به جريان آب سريعتر از لوله معمولي اينچ در بسياري از سيستم‌هاي اسمز معکوس ديگر مي‌شود، دانست.
مانند اکثر سيستم‌هاي تصفيه آب با اسمز معکوس، هنگامي که سيستم در حال فيلتر کردن آب است، سر و صداي زيادي وجود خواهد داشت - اما اين نبايد باعث حواس پرتي شود. اگر چنين باشد، ممکن است هنگام نصب مشکلي پيش آمده باشد. خوشبختانه، بيشتر افراد نصب را ساده و پشتيباني از مشتري را در صورت وجود مشکلي عالي مي‌دانند.
اين مقرون به صرفه ترين سيستم نيس، اما در مقايسه با بسياري از سيستم‌هاي ديگر، فاضلاب را کاهش مي‌دهد. به ازاي هر 1 گالن آب تصفيه شده، فقط 1 گالن فاضلاب وجود دارد که بخشي از آن به لطف پمپ نفوذ است. تعمير و نگهداري براي اين سيستم اسمز معکوس آسان است - فقط لازم است فيلتر را يک بار در سال يا هر 2000 گالن تعويض کنيد. بنابراين يک ليوان آب تميز و تميز براي خود بريزيد و به لطف Home Maker Full Contact Reverse Osmosis سيستم با آرامش خاطر بنوشيد!
اگر خانه شما از چاه طبيعي بهره مي‌برد، مي‌توانيد از سيستم اسمز معکوس استفاده کنيد تا مطمئن شويد آب آشاميدني سالم و خالص است. اگر در حال خريد سيستم اسمز معکوس براي آب چاه هستيد -UV يک گزينه برتر است.

اين سيستم تصفيه آب داراي 7 مرحله تصفيه است که شامل نور ماورا UV بنفش 11 وات است تا ميکروارگانيسم‌هايي را که ممکن است در کمين آب چاه باشند، پنهان کند. اگرچه اين مسئله معمولاً مورد توجه صاحبان خانه‌هاي آب شهري نيست، اما شرايط چاه گاه باکتري‌ها و ميکروارگانيسم‌هايي را در خود جاي مي‌دهد که مي‌توانند از لوله کشي و شيشه شما عبور کنند. دستگاه ضدعفوني کننده UV يک روش کارآمد و موثر براي از بين بردن اين خطر و داشتن آرامش بيشتر است.

ذهن شما هنگام نوشيدن آب خوب است.
غشا اسمز معکوس اين سيستم براي پردازش 75 گالن آب در روز مجهز است. مانند ديگر سيستم‌هاي معروف اسمز معکوس، -UV به راحتي مي‌تواند در زير سينک ظرفشويي نصب شود. براي داشتن بيشترين آرامش خاطر هنگام نوشيدن آب چاه، از قدرت تصفيه اسمز معکوس همراه با عقيم سازي نور UV در اين سيستم تصفيه آب استفاده کنيد.
با يک قيمت مقرون به صرفه، مي‌توانيد از نوشيدن آب طعم بهتر و پاک از آلودگي‌ها لذت ببريد. اگر براي دستيابي به همان نتيجه هزينه‌هاي خود را صرف آب بطري کنيد، احتمالاً با سيستم تصفيه آب مقرون به صرفه PureDrop Reverse Osmosis به سرعت شکست خواهيد خورد.
اين سيستم مي‌تواند حداکثر 50 گالن آب در روز تصفيه کند و داراي 5 مرحله فيلتراسيون است تا 99 درصد TDS را از بين ببرد. براي هر گالن آب تصفيه شده توليد شده، 3 گالن فاضلاب وجود دارد. اين يک نرخ تبديل متوسط ??است و از برخي سيستم‌هاي فيلتراسيون آب که براي هر گالن تصفيه شده 4 يا 5 گالن فاضلاب دارند، بسيار بهتر است.
مردم به لطف لوله‌هاي رنگي و اتصالات، نصب سيستم PureDrop Reverse Osmosis را آسان مي‌دانند. گرچه قوي ترين سيستم اسمز معکوس موجود در بازار نيست، اما تقريباً همه از کيفيت آبي که توليد مي‌کند راضي هستند - و قيمت آن طعم مطبوعي را بر جاي نمي گذارد!

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=
اگر ترجيح مي‌دهيد آب تصفيه شده خود را "در صورت تقاضا" تهيه کنيد، يک سيستم اسمز معکوس بدون مخزن ممکن است بهترين شرط شما باشد. سيستم فيلتر آب اسمز معکوس گران قيمت اما داراي توانايي 5 مرحله فيلتراسيون و مانند اکثر گزينه‌هاي اسمز معکوس، تا 99 درصد TDS را از بين مي‌برد.
آنچه در مورد طراحي بدون مخزن منحصر به فرد است، اين واقعيت است که هر بار که يک ليوان را براي پختن يک ليوان پر از آب يا گلدان مي‌کنيد، در صورت تمايل، آب تصفيه مي‌شود. در نتيجه، ممکن است متوجه شويد که کمي کندتر و با فشار آب کمتري نسبت به سيستم‌هاي مشابه پر مي‌شود، اما مي‌دانيد که آب تازه فيلتر شده است و در يک مخزن ذخيره نشده است.
پمپ تقويت کننده موجود در اين سيستم اسمز معکوس بدون مخزن به برق نياز دارد اما به حداکثر رساندن بازده سيستم کمک مي‌کند. مي‌تواند تا نسبت 1: 1 فاضلاب تصفيه شده به فاضلاب دست يابد. با اين حال، در استفاده در دنياي واقعي، برخي افراد دريافتند که فاضلاب بيشتر از هر 1 گالن آب تصفيه شده توليد شده، شبيه 2 گالن است. اشاره مي‌کند که عوامل زيادي در اين رتبه بندي کارايي تأثير مي‌گذارند، بنابراين انتظار مي‌رود که اختلافاتي در نتايج وجود داشته باشد.

اين يک سيستم اسمز معکوس با ظرفيت بالا است که مي‌تواند در ظرفيت مسکوني يا حتي در يک فضاي تجاري سبک مورد استفاده قرار گيرد. غشاm اسمز معکوس براي تصفيه حداکثر 500 گالن آب در روز درجه بندي شده است.
مهم نيست که خانه را چه مي‌خوانيد، مي‌خواهيد به آب تصفيه شده و فاقد آلودگي دسترسي داشته باشيد. اگر به دنبال يک سيستم اسمز معکوس براي استفاده در آپارتمان يا در فضاي کوچک ديگري مانند کانکس يا RV هستيد ، فيلتر آب Countertop Reverse Osmosis با کمترين هزينه را بررسي کنيد.
Zip از رد پا و شکل ظاهري مشابه دستگاه قهوه ساز غلاف برخوردار است، اما اين دستگاه قدرتمند به جاي سرويس دهي جاوا، آب تصفيه شده را تحويل مي‌دهد. آب لوله کشي را در مخزن بريزيد و Zip در حدود 15 دقيقه 0.5 گالن آب فيلتر شده و متعادل با pH به شما مي‌دهد. فقط بخاطر داشته باشيد که قبل از اينکه بتوانيد براي دور ديگري از فيلتر، آب به مخزن پر کننده اضافه کنيد، بايد مخزن آب تصفيه شده را خالي کنيد.
مردم عاشق کارکرد سريع و سريع فيلتر آب Zip Reverse Osmosis و اين هستند که مجبور نيستند چيزي نصب کنند يا شيلنگ را روي شير بزنند. سهولت سيستم اسمز معکوس براي آپارتمان‌ها ارزان نيست. هنوز هم، اين يکي از زيبا ترين و قابل حمل ترين سيستم‌هاي اسمز معکوس است که ديده ايم. خواه مستاجر باشيد يا به دنبال يک سيستم فيلتراسيون آب سيار باشي، Zip يک انتخاب عالي است.
بيشتر سيستم‌هاي اسمز معکوس شما را ملزم به نصب مقداري از زير مخزن و سوراخ کردن براي يک تلگراف جداگانه مي‌کنند، اما همچنين مي‌توانيد يک مدل پيشخوان را انتخاب کنيد که فضاي کابينت شما را ذخيره مي‌کند و نيازي به سوراخکاري ندارد. سيستم فيلتر آب آشکارساز معکوس آشپزخانه APEC به سرعت و به آساني و بدون نياز به نصب دائمي قابل تنظيم است.
اين سيستم اسمز معکوس پيشخوان نزديک به شير سينک ظرفشويي شما قرار دارد و فيلترها از طريق چندين لوله به شير متصل مي‌شوند. مهم است که بدانيد اين سيستم فقط با شير آشپزخانه استاندارد قابل استفاده است - مدل‌هاي طراح، سر اسپري يا نسخه‌هاي کششي کار نمي کنند.
اگر جاي خود را براي پيش تصفيه آب در پيشخوان خود اختصاص داده ايد، مي‌توانيد حداقل با خريد مدلي که داراي يک جعبه سفيد سفيد است، فيلترها را پنهان کنيد. اما مهم نيست که شما با کيس همراه هستيد يا نه، بايد با لوله‌هايي که به سمت شير آب مي‌روند زندگي کنيد.

سيستم تصفيه آب زير غرق را غرفه کنيد. با کمال تعجب، فيلتر اسمز معکوس براي اين واحد فشرده براي تصفيه حداکثر 90 گالن آب در روز تعيين شده است.
در فيلتر آب اسمز معکوس چه چيزي را جستجو کنيد

پسماند آب
برخلاف فيلترهاي سنتي آب، تمام آبي که از طريق فيلتر اسمز معکوس پمپ مي‌شود از طرف ديگر به عنوان آب قابل آشاميدن خارج نمي شود. فقط درصد نسبتاً کمي - 50 درصد يا کمتر - فيلتر مي‌شود و بقيه زباله محسوب مي‌شوند. در صورت امکان از واحدهايي با 75 درصد زباله يا بيشتر خودداري کنيد، خصوصاً اگر روزانه حجم زيادي از آب را تصفيه مي‌کنيد.

اندازه ظرف
فيلتر کردن اسمز معکوس زمان بر است، بنابراين اکثر فيلترهاي اين نوع مخازني دارند که آب را ذخيره مي‌کنند و نه فيلتر را بر اساس تقاضا. اگر خانواده شما مقدار زيادي آب فيلتر شده مي‌نوشند يا تمام آب لوله کشي خود را از طريق اسمز معکوس فيلتر مي‌کنيد، مطمئن شويد که مخزن شما به اندازه کافي بزرگ است تا بتواند نياز شما را تأمين کند.

سرعت فيلتر
در حالي که فيلترهاي اسمز معکوس وجود دارد که مي‌توانند آب را در صورت نياز فيلتر کنند، اما پر کردن مجدد اکثر آنها مدتي طول مي‌کشد. اگر آب عادي شير خود را با آب تصفيه شده جايگزين مي‌کنيد، به دنبال واحدي باشيد که بتواند 50 گالن يا بيشتر در روز فيلتر کند. اگر فقط از آن براي نوشيدن آب استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد واحدي با سرعت دوباره پر کردن و مخزن کوچکتر را انتخاب کنيد.

منبع مقاله



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد