نوشته شده توسط : مسلم شريفي

​به طور طبیعی ، در سیستم های دوز پمپ ، میزان جریان و فشار از مهمترین پارامترها هستند. بنابراین ، تمام پمپ های دوزینگ جریان قابل تنظیم دارند.
یکی از ویژگی هایی که پمپ دوز را از پمپ های مشابه متمایز می کند ، توانایی تغییر چرخه رفت و برگشت است. در تمام پمپ های دوزینگ ، تغییر سرعت جریان با تغییر مسیر قابل انجام است ، اگرچه در بیشتر پمپ های دوز ، تغییر فرکانس تزریق نیز برای کنترل جریان استفاده می شود. [1]

لازم به ذکر است که در پمپ های سانتریفیوژ معمولی ، سرعت تغییر با تغییر فشار ، توان الکتریکی و سایر عوامل تغییر می کند و برای استفاده به عنوان پمپ دوز مناسب نیست.(آب پاکسازان)

قوطی های تزریق کلر در سیستم کلرزنی گفته می شوند که با ابعاد ، ظرفیت های مختلف ، دستی یا هر مشخصه دیگری طراحی و اجرا می شوند. از محصول همان شرکت استفاده می شود ، البته از نمونه های اروپایی یا هر مارکی می توان برای سفارش استفاده کرد.

لازم به ذکر است که این بسته پمپ دوز فقط برای تزریق کلر نیست و می تواند برای تزریق سایر مواد شیمیایی مایع نیز مورد استفاده قرار گیرد و از آنجا که در موارد تزریق کلر از این بسته ها بیشتر استفاده می شود ، به طور گسترده ای به عنوان ایستگاه پاکسازی شناخته می شود که همان پمپ دوز است.

راهنمای انتخاب پمپ دوز مناسب

این پمپ های دوز دارای انواع و مکانیسم های مختلفی مانند پمپ دوز دیافراگم ، پمپ دوز پیستون ، پمپ دوز مارپیچ و پمپ دوز پریستالت (سیلندر) با مواد مانند: ST316 ، PE ، PTFE ، PVDF و ... هستند. سایر مواد شیمیایی تولید می شوند.
نیروی محرکه این پمپ های دوز دهی به طور کلی الکتریکی ، الکتریکی ، برقی یا مغناطیسی ، پنوماتیک و هیدرولیکی است.آب پاکسازان

پمپ های دوز یا پمپ های اندازه گیری یا به عبارت دیگر پمپ اندازه گیری ، پمپ هایی هستند که مقدار معینی (دوز مشخص) مایع را پمپ می کنند (تزریق می کنند).

امروزه پمپ های دوزینگ ، معروف به پمپ های اندازه گیری یا پمپ های سرنگ ، تجهیزاتی هستند که می توانند در صنایع مختلف برای افزودن مواد شیمیایی به محلول ها مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به تنوع این پمپ ها و تغییراتی که به طور مداوم در آنها ایجاد می شود ، انتخاب پمپ دوز مناسب می تواند یک روند چالش برانگیز باشد.


دبی
میزان جریان مهمترین عاملی است که هنگام انتخاب پمپ دوز باید در نظر گرفت. اگر جریان مورد نظر خود را بدانید ، گام مهمی در انتخاب پمپ مورد نظر خود برداشته اید. میزان جریان بر حسب گالن در دقیقه یا لیتر در دقیقه اندازه گیری می شود. اما مهم است که بدانیم اصطلاح دبی در بازار استفاده نمی شود اما به جای آن اصطلاح قطر پمپ استفاده می شود. زیرا هرچه آب پمپ بیشتر شود ، حجم آن نیز بیشتر خواهد بود. برای اینکه بدانید کدام پمپ جریان مورد نیاز را تأمین می کند ، باید پمپ را انتخاب کنید تا حداکثر دبی شما از 90٪ ظرفیت آن پمپ بیشتر نشود.
محیط عملیاتی

به نظر شما ، ممکن است محیط کار مربوط به انتخاب پمپ مناسب برای شما نباشد. اما بسیار مهم است که بدانید پمپ دوز شما در یک محیط گرم و آفتابی کار می کند یا در دمای بسیار پایین کار می کند؟ زیرا به عنوان مثال اگر قرار است یک پمپ در آفتاب کار کند ، باید پمپی را انتخاب کنید که بتواند در برابر دمای بالا کار کند. این حداکثر دما معمولاً در کاتالوگ دوز پمپ ذکر می شود.
تشکیل مایعات

با توجه به این فاکتور ، در طولانی مدت می توانید از ساییدگی و پاره شدن پمپ دوز جلوگیری کنید. ترکیب مایع همچنین در انتخاب اندازه و نوع پمپ دوز تأثیر دارد. بنابراین قبل از انتخاب پمپ دوز مناسب باید دقیقاً فرمولاسیون مایعاتی را که دارید بشناسید. از چه موادی تشکیل شده است؟ آیا این یک سوسپانسیون غلیظ با محلول رقیق است؟ به عنوان مثال ، اگر محلول شما حاوی ذرات جامد است ، باید پمپ دوز را انتخاب کنید که دارای غشا special خاصی باشد.
بسیاری از گیاهان به طور منظم از مواد خورنده یا ساینده استفاده می کنند که به اجزای پمپ بادوام نیاز دارند. بنابراین دانستن واکنشهای شیمیایی که اجزای پمپ تحت تأثیر آنها قرار دارد بسیار مهم است. این اطلاعات به شما امکان می دهد یک پمپ دوز دهی را انتخاب کنید که توانایی قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را داشته باشد. برای این منظور ، دوز پمپ ها از مواد مختلفی ساخته شده اند که می توانند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند. به عنوان مثال ، انتخاب پمپ دوز که سر آن از پلاستیک ساخته شده و یک حلال تزریق می شود ، بسیار خطرناک است. زیرا حلالهای پلاستیکی می خورد و بهتر است از فولاد ضد زنگ استفاده شود.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

شستشوی شیمیایی غشاهای اسمز معکوس

پاک کننده های اسیدی توانایی حل مواد غیر آلی را دارند مانند پاک کننده های قلیایی و آهن توانایی جداسازی مواد آلی مانند مواد بیولوژیکی را دارند. اسید سولفوریک برای شستشوی فیلم ها توصیه نمی شود زیرا ممکن است سولفات کلسیم را رسوب دهد.
• برای تهیه محلول غشا شوینده ، استفاده از آب فیلتر شده ارجح است ، اما استفاده از آب خام و فیلتر شده نیز امکان پذیر است. آب خام معمولاً دارای خاصیت بافر کننده است ، بنابراین باید از اسیدها یا باز بیشتری استفاده شود تا به pH مورد نظر برسد. PH = 2 برای مواد شوینده اسیدی و pH = 12 برای مواد شوینده اساسی در 30 درجه سانتیگراد. در دمای 35 درجه سانتی گراد محدوده pH 11-11 و در دمای 50 درجه سانتی گراد محدوده pH مجاز 10-10 است.
• اگر سیستم باید بیش از 24 ساعت پس از شستشو خاموش شود.

رسوب سولفات

روش شستشوی زیر برای سیستمی طراحی شده است که از رسوب سولفات بر روی غشاها رنج می برد. تمیز کردن رسوبات سولفات بسیار دشوار است و اگر تشکیل شود به زودی ظاهر نمی شود ، احتمال حذف خوب این رسوبات بسیار کم است ، افت جریان به طور قابل توجهی بیشتر از تصور است که البته غیر قابل تعویض است. برای تمیز کردن سیستم غشا ، چندین جلسه تمیز کردن و چندین دوره خیساندن لازم است.به طور کلی ، غشاalهای نمک زدایی اسمز معکوس به دلیل عبور آب خوراک از سطح غشا and و تصفیه آب خام توسط غشا eventually ، در نهایت مسدود می شوند ، ذرات کلوئیدی محلول در آب ، رسوبات و حلال ها. در این حالت ، دستگاه آب شیرین کن کاهش جریان آب تولید شده را تجربه می کند (در آن نفوذ می کند) و به طور کلی با کاهش کارایی دستگاه تصفیه آب مواجه می شود. در این حالت ، یک عمل غشای CIP (تمیز کردن در محل) باید انجام شود.آب پاکسازان

در فرآیندهای طبیعی درمان ، می توان سطح غشاها را در عناصر اسمز معکوس با استفاده از رسوبات مواد معدنی آلی ، بیولوژیکی ، کلوئیدی و نامحلول مقیاس بندی کرد. رسوبات در طی فرآیندهای تصفیه آب در سطح غشا memb تشکیل می شوند و جریان طبیعی آب نفوذ را کاهش می دهند و یا رد طبیعی نمک را کاهش می دهند. اگر در طی 48 ساعت اول کار ، جریان طبیعی آب تصفیه شده بیش از 10٪ کاهش یابد یا عبور طبیعی نمک بیش از 10٪ افزایش یابد یا اختلاف فشار (اختلاف فشار خوراک و فشار محلول غلیظ) بیش از 15٪ در مقایسه با شرایط استاتیک باشد و مرجع باید افزایش یابد ، انجام فرایند شستشو بر روی غشاها. اگر تمیز کردن به تأخیر بیفتد ، میزان بازیابی عملکرد سیستم به طور مثر کاهش می یابد.شرکت آب پاکسازان

روش های شستشو برای یک موقعیت خاص:
هر شستشو شرایط خاص خود را دارد ، بنابراین بسته به نوع رسوبات توصیه های تمیزکاری خاصی وجود دارد.

3 عامل مهم برای شستن غشاها:

1- مقدار خروجی TDS را افزایش دهید.
2- تفاوت فشار آب داخل و خارج غشاها (غشا inside داخلی و غشای خارجی)
3- کاهش تولید آب خالص (Permeate).

بهترین زمان برای شستن غشاها:
موارد باید بلافاصله پس از ذکر موارد زیر شسته شوند:
1- کاهش جریان طبیعی آب تولیدی 10 تا 15 درصد
2- کاهش درصد شیرین کننده به میزان 0.5٪.
3- افزایش اختلاف فشار بین آب خام و فاضلاب (p∆ پس از 24 تا 48 ساعت کارکرد دستگاه به 15٪ حالت اولیه می رسد).
cip غشای اسمز معکوس

نحوه شستن غشاهای اسمز معکوس:
مخزن شستشو و سایر تجهیزات:
مخزن مخلوط کردن پاک کننده باید از PP ساخته شود. یا فایبرگلاس که در محدوده pH = 12-12 = مقاوم است.
شوینده ها در دمای بین 35-40 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. وقتی سرعت شستشو کم است دما نباید کمتر از 15 درجه باشد. در برخی موارد ، تجهیزات گرمایش و سرمایش برای کنترل دمای محلول شستشو ضروری است.
حجم مخزن باید به اندازه کافی بزرگ باشد ، تقریباً به اندازه دیافراگم مخزن تحت فشار به اضافه حجم آب خام و لوله های برگشتی.
روش شستشوی غشایی:

1- مخزن شستشو (CIP) را از آب اسمز معکوس پر کنید. حجم محلول شستشو باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مخزن تحت فشار و لوله های مربوط به آن کاملا پر شود. سپس باید مقدار کامل محلول شستشوی محاسبه شده را به مخزن اضافه کرد تا از طریق میکسر یا پمپ انتقال خوب مخلوط شود تا محلول شستشو قبل از مخلوط شدن کامل وارد مواد نشود.
2- آب باید به سیستم اسمز معکوس تخلیه شود تا از رقت جلوگیری کرده و محلول شستشو با آب باقیمانده در اسمز معکوس مخلوط شود.
انحلال گرما را برای مخلوط شدن کامل فراهم کنید. برای افزایش اثر شستشو ، محلول را طبق دستورالعمل های سازنده مواد شیمیایی گرم کنید. فشار آب ورودی باید حداکثر روی 4.5 بار تنظیم شود.
3- پمپاژ محلول شستشوی گرم شده درون ظرف تحت فشار با جریان کم و فشار کم تا آب باقیمانده ظرف خارج شود. آب خروجی از ظرف را تخلیه کنید تا محلول فیلتر در فاضلاب RO یا لوله های برگشتی مشاهده شود ، که با pH و درجه حرارت محلول فیلتراسیون نشان داده می شود. سپس جریان و فشار مطابق جدول زیر تنظیم می شود. دریچه گاز کاملاً باز است
SEP Membranes Wash
4- پساب را به مخزن محلول شستشو برگردانید تا دما به مقدار تعیین شده برسد.
توجه به هرگونه کدورت در محلول شستشو ، به ویژه هنگامی که محلول قلیایی است ، نشانگر این است که شستشو به خوبی انجام شده است ، در این زمان باید از محلول شستشوی جدید استفاده شود. هنگام استفاده از اسید برای حل بقایای غیر آلی ، pH باید در حین اسید شویی حفظ شود. به درستی تنظیم شده است. اگر pH بیش از 0.5 واحد افزایش یابد ، باید اسید بیشتری اضافه شود.
5- پمپ را خاموش کرده و اجازه دهید تا فرآیند مکش و مایع لباسشویی به غشا نفوذ کند. در برخی موارد ، 1 ساعت زمان نفوذ کافی است ، اما در مواردی که رسوب شدید است ، 10 تا 15 ساعت زمان نفوذ توصیه می شود. برای دستیابی به درجه حرارت بالا در طول مدت طولانی نفوذ محلول ، محلول باید با سرعت کم گردش کند
6- اجازه دهید محلول شستشو با سرعت جریان مشخص شده در جدول به مدت 30 تا 60 دقیقه در غشا ها گردش کند.
7- جریان زیاد رسوبات را از بین می برد. اگر گرفتگی غشا شدید است ، بهتر است میزان جریان محلول شستشو را تا 50٪ افزایش دهید همانطور که در جدول نشان داده شده است. با افزایش جریان ، ممکن است افت فشار افزایش یابد. حداکثر افت فشار مجاز 20 psi در هر جز component یا 60 psi در مخازن تحت فشار چند جز component است. به منظور جلوگیری از تلسکوپی غشاها ، جریان محلول در حین شستشو باید مشابه زمان کار نرمال سیستم باشد.
8- محلول شستشوی استفاده شده را تخلیه کنید. تجزیه و تحلیل محلول مذکور نوع و مقدار رسوب جدا شده از عناصر غشا و در نتیجه علت انسداد را تعیین می کند.
9. سیستم مطابق با شرایط استاندارد RO را مجدداً راه اندازی می کند. با این حال ، آب حاصل باید طبیعی باشد تا PH و رسانایی طبیعی داشته باشد. محصول را بریزید.
10- در سیستمهای چند مرحله ای یا چند مرحله ای بهتر است هر مرحله را جداگانه بشویید.(آب پاکسازان)

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

(Solenoid valve)شیر برقی صنعتی چیست؟

شیر برقی NC به طور معمول بسته است.
ساخت داخلی شیر برقی
مطابق شکل بالا ، وقتی فرمان به سیم پیچ می رسد ، سیم پیچ القا می شود و یک میدان مغناطیسی بزرگ ایجاد می شود.
این میدان مغناطیسی باعث می شود نیروی زیادی به پیستون وارد شود ، پیستون را بالا بیاورد و فنر فشرده شود.
در نتیجه مسیر مایع باز می شود و مایع از آن عبور می کند.
و سپس ، هنگامی که ولتاژ ورودی سیم پیچ قطع می شود ، نیروی مغناطیسی از بین می رود و فنر پیستون به موقعیت طبیعی خود برمی گردد.
ماده پیستونی مورد استفاده بسیار خوب است و از عبور مایعات در شرایط عادی جلوگیری می کند.
شیرهای برقی در کاربردهای بسیار متنوعی از صنایع رنگ و رزین گرفته تا واشرهای خانگی و آبیاری اتوماتیک مزارع مورد استفاده قرار می گیرند.شرکت آب پاکسازان

- شیر برقی چیست؟
شیر برقی وسیله ای است که برای کنترل جریان مایعات و گازها استفاده می شود.
این شیر دارای بدنه فلزی و سیم پیچ است. سیم پیچ سیم پیچ با خواص مغناطیسی بالا است.
با تحریک سیم پیچ ، میدان مغناطیسی بزرگی ایجاد می شود و با اعمال نیرو به پیستون یا محرک ، تغییرات ایجاد می شود.

شیر برقی
اگر تعداد پورت های ورودی و خروجی شیر برقی 2 باشد ، این بدان معنی است:
این شیر روشن یا خاموش است و تک حالته است (بستگی به NC یا NO دارد).
اگر تعداد پورت های ورودی و خروجی یک شیر برقی 3 باشد:
این یک شیر برقی دو طرفه (سه طرفه) است که قادر است مایعات را به دو جهت متفاوت هدایت کند.
در این حالت ، از دو پرونده استفاده می شود.

سلونوئید (شیر برقی) چگونه کار می کند؟


عملکرد این شیرها کنترل وضعیت مایعات مختلف مانند گاز ، آب ، روغن و مواد شیمیایی است.


- کاربرد شیر برقی
از شیرهای برقی برای کنترل میزان دبی در سیستم ها و موتورهایی که با مایعات و هوا کار می کنند استفاده می شود.
این نوع نیز در است

ماشین لباسشویی
دیگهای بخار گاز
پمپ های هیدرولیک
سیستم بارانی صنعتی و اتوماتیک
صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی
سیستم تهویه هوا
همچنین استفاده می شود.

شیرهای برقی را می توان برای کاربردهای خاص و کنترل مایعات مختلف مانند موارد دیگر تنظیم کرد
هوا
گاز
بخار
روغن
استفاده می کند.



نقل قول
- انواع شیر برقی
همه شیرهای برقی ، صرف نظر از طراحی آنها ، در یکی از دو دسته کلی قرار می گیرند
بازیگری مستقیم
خلبان
مزیت استفاده از شیر برقی
شیر برقی یک شیر کنترل الکترومغناطیسی است که به آن شیر برقی نیز می گویند.
با شیر برقی دیگر نیازی به محرک نیست و می توان آن را به صورت خودکار باز یا بسته کرد.
از جمله مزایای دیگر می تواند باشد

سرعت بالا
قابلیت اطمینان بالا
سریع قطع و وصل شوید
مصرف کم جریان(آب پاکسازان)
- شیر مستقیم یا مستقیم شیر برقی
شیر برقی شیر مستقیم سیم پیچ است که به صورت مغناطیسی شیر را با حرکت مستقیم باز می کند
شیر برقی مستقیماً کار می کند
شیر برقی شیر مستقیم ، شافت و شیر را بدون نیاز به فشار خارجی بالا می برد.


-شیر خلبان شیر برقی
دسته دوم شیر برقی پیلوت است که به آن عمل غیر مستقیم یا غیرمستقیم نیز گفته می شود.
شیر برقی تجربی
در این شیرها پیستون با استفاده از فشار ورودی خلبان را باز می کند.
این شیر از دو قسمت مجزا جدا شده توسط دیافراگم تشکیل شده است.


- مقایسه شیرهای برقی مستقیم و غیرمستقیم
دریچه های برقی غیر مستقیم برای باز و بسته شدن به انرژی الکتریکی کمتری نیاز دارند و معمولاً این کار را می کنند
تمام انرژی را برای باز ماندن ذخیره می کند و عملکرد کمتری نسبت به شیر برقی مستقیم دارد.
شیرهای برقی مستقیم برای باز کردن شیر به حداکثر توان نیاز دارند و می توانند شیر را با قدرت کم باز نگه دارند.
شیرهای روشن و خاموش ساده یکی از محبوب ترین شیرهایی هستند که به دلیل استفاده در خطوط فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند
اکثر خطوط پردازش فقط باید برش داده شوند و شار متصل شوند.
از شیرهای برقی می توان در کارخانه ها و واحدهایی که هوای فشرده در دسترس نیست استفاده کرد.
دیگر فن آوری شیر برقی کمی پیچیده تر است ، به این معنی که می تواند جریان یا فشار را با توجه به سیگنال ورودی متغیر کنترل کند.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

کنترلر آب شیرین کن صنعتی (roc) چیست؟

این دستگاه برای مدیریت خودکار عملکرد سیستم تصفیه در مقیاس نسبتاً کوچک استفاده می شود. این سیستم شامل تست خودکار ، آزمایش عملیاتی ، کنترل وضعیت ، نمایشگر ، کنترل لمسی ، چراغ نشانگر و عملکردهای مشابه است.

Reverse osmosis controller کنترل کننده دستگاه اب تصفیه کن صنعتی:

چراغ های نشان گر بر روی roc کنترلر ها بسته به نوع کنترلر متغییر بوده و هر کدام معنا و مفهم خود را دارند.بطور مثال:در roc2313 چراغ هایی جهت هشدار :

1. اتمام آب خام

2. اخطار کلید لوپرشر سوئیچ(اخطار فشار پایین)

3. اخطار کلید های پرشر( فشار بالا)

4. اخطار پر بودن مخزن تولید

5. اخطار پمپ طبقاتی

تعببیه شده است.


این واحد کنترل بدون کمک نیروی انسانی مدیریت خودکار سیستم و بررسی آنلاین را فراهم می کند و قادر است با تمام تجهیزات تولید آب خالص و دستگاه های اسمز معکوس جهت آب شور و حتی آب دریا کار کند.


همچنین برای گیاهان نمک زدایی که سختی آن را از طریق تجزیه و تحلیل رسانایی الکتریکی آب و همچنین وظیفه کنترل و نمایش وضعیت عادی یا خرابی کلیه قسمتهای دستگاههای تصفیه آب صنعتی مانند پمپ ها و کلیدهای فشار نشان می دهند ، استفاده می شود. او مسئول است.

​در شکل زیر سنسور TDS دستکاه ROCرا مشاهده می کنید:

 





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فیلتر های کارتریج (Cartridge filter): جامبو نخی و pp چیست؟

محفظه فیلتر میکرون و کارتریج فیلتر محفظه هایی هستند که فیلترهای میکرون به داخل آنها می روند. کارتریج های محفظه فیلتر در اندازه ها و انواع مختلفی از مواد موجود است.

ظروف فیلتر میکرون از ظروف استیل کربن و FRP ساخته شده اند که برای تصفیه آب استفاده می شوند.

محفظه فیلتر برای تصفیه آب با خلوص بالا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. محفظه فیلتر کارتریج شامل یک شیر تخلیه فشار و یک شیر تهویه است.
زمان تعویض فیلتر میکرون

به دلیل تجمع ذرات روی کارتریج فیلتر ، جریان از فیلتر محدود می شود. این محدودیت سرعت جریان را کاهش می دهد و افت فشار را افزایش می دهد.

فشار پارامتر اصلی برای تعیین وضعیت و کارایی فیلتر کارتریج است. اگر افت فشار در فیلتر کارتریج از حداکثر فشار توصیه شده بیشتر باشد ، این نشان می دهد که فیلتر کارتریج باید تعویض شود.

میزان افت فشار فیلتر میکرون با توجه به مشخصات و اندازه فیلتر میکرون متفاوت است. فیلترهای غشایی باید با افت فشار 1 بار و فیلترهای رشته ای با فشار 1.5 بار تعویض شوند.

1. فیلتر کارتریج جامبو

فیلترهای کارتریج Jumbo دارای قطر 4.5 اینچ هستند و در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای کارتریج جامبو از نظر ماده به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

یکی از ویژگی های فیلتر کارتریج Jumbo توانایی بیشتر آن در حفظ آلاینده ها است که باعث کاهش تعداد جایگزینی فیلترها می شود.
2. فیلتر کارتریج باریک

فیلترهای کارتریج فیلتر باریک با قطر 2.5 اینچ در اندازه های 10 تا 40 اینچ تولید می شوند. فیلترهای نازک کارتریج از نظر مواد به دو نوع فیبر و پنبه تقسیم می شوند.

در فیلترهای نازک ، فیلتر و فیلتر آب گام به گام در جهت حرکت آب ضخیم می شوند. قطر فیلتر نازک از خارج به داخل متفاوت است و در نتیجه مرحله به مرحله تصفیه آب انجام می شود که باعث افزایش جذب ذرات و افزایش عمر فیلتر می شود.
3. یک فیلتر بزرگ

فیلترهای میکرون ، فیلترهای شنی ، فیلترهای کربن فعال از جمله سیستم های فیلتراسیون هستند. فیلتراسیون فرآیندی است که طی آن ناخالصی های مواد و ذرات معلق فیلتر می شوند. روش های مختلفی برای تصفیه و تصفیه آب استفاده می شود.

برای هر نوع سیستم تصفیه آب ، تصفیه به عنوان یک روش پیش تصفیه برای حذف ذرات معلق و ناخالصی های آب ضروری است.
واحد فیلتراسیون میکرون چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، از واحد فیلتر میکرون برای فیلتر کردن و حذف ذرات میکرون از آب استفاده می شود. از فیلترهای میکرون و کارتریج برای از بین بردن ذراتی که اندازه آنها کمتر از 50 تا 80 میکرون است استفاده می شود.

در تصفیه منابع آب بسیار آلوده ، فیلترهای کارتریج به عنوان فیلترهای نهایی پس از فیلترهای شن و کربن برای حذف ذرات معلق استفاده می شوند. فیلترهای میکرون در داخل محفظه هایی به نام هوزینگ قرار دارند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین نوع فیلتر ساخته شده از مواد طبیعی یا مصنوعی هستند که در اطراف یک لوله مرکزی قرار می گیرند.

فیلترهای کارتریجی رایج ترین فیلترها برای تصفیه آب هستند.
در سیستم های نمک زدایی ، غشاها نقش اصلی در تصفیه آب دارند و به دلیل قیمت بالای آنها ، نگهداری آنها مهم و به صرفه است. یکی از راه های محافظت از دستگاه آب شیرین کن با فناوری اسمز معکوس استفاده از فیلترهای میکرون است.
اندازه های فیلتر میکرون

فیلتر میکرون پرکاربردترین تجهیزات در سیستم های تصفیه آب RO و اسمز معکوس است.

فیلترهای میکرون یا فیلترهای کارتریجی از پلی پروپیلن و الیاف ساخته می شوند و دارای منافذ مختلفی هستند.

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه منافذ به فیلترهایی با اندازه های زیر تقسیم می شوند که نشان دهنده حداقل قطر ذرات خارج شده توسط فیلتر است.

فیلتر کارتریج 1 میکرونی
فیلتر کارتریج 5 میکرونی
کارتریج فیلتر 10 میکرونی
کارتریج فیلتر 20 میکرونی



فیلترهای کارتریج 5 و 1 میکرونی پرکاربردترین فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب هستند.

فیلترهای کارتریج در اندازه های 10 ، 20 و 30 و در قطرهای 2.5 و 4.5 اینچ تولید و عرضه می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس اندازه فیلتر به شرح زیر است:

فیلتر کارتریج 10 اینچ
فیلتر کارتریج 20 اینچ
فیلتر کارتریج 30 اینچ
فیلتر کارتریج 40 اینچ

فیلترهای کارتریج بر اساس اندازه قطر فیلتر به دو نوع طبقه بندی می شوند: فیلترهای کارتریج جامبو و فیلترهای نازک کارتریج.

فیلتر کارتریج 2.5 "
فیلتر کارتریج جامبو 4.5 "

فیلترهای میکرون BIG ONE فیلترهای پلی پروپیلن هستند که در سیستم های فیلتراسیون آب استفاده می شوند. از فیلترهای BIG ONE برای ورود زیاد آب استفاده می شود. فیلترهای کارتریج BIG ONE در اندازه های 23 و 40 اینچ تولید می شوند. این فیلترها توانایی جدا کردن ذرات تا 5 میکرون را دارند.
انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب
تصفیه آب فاضلاب
انواع فیلترهای میکرون

فیلترهای میکرون نوعی فیلتر عمیق مناسب برای از بین بردن ذراتی با اندازه نسبتاً یکنواخت در سراسر فیلتر است. از فیلترهای کارتریج برای تصفیه آب سطحی و چاه استفاده می شود. علاوه بر تقسیم بندی بر اساس اندازه منافذ و اندازه فیلتر ، فیلترهای میکرون نیز بر اساس ماده فیلتر طبقه بندی می شوند.

فیلترهای میکرون بر اساس نوع فیلتر به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

فیلترهای نخ نخ یا نخ میکرونی

فیلترهای الیاف PP میکرون

1. فیلتر میکرون-میکرون
فیلترهای کارتریج پنبه ای که به آنها فیلتر نخ نخ ریسی نیز می گویند ، در سیستم های تصفیه آب کاربرد زیادی دارند. از فیلترهای پنبه ای برای فیلتر کردن ذرات معلق در تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده می شود.

فیلترهای میکرونی پنبه ای نیز در از بین بردن گل و لای ، ذرات معلق و لجن به اندازه میکرون که توسط واحد فیلتر شن و ماسه برداشته نشده است ، بسیار م effectiveثر است و در نتیجه آب زلال و بدون رس ایجاد می شود.
یکی از مزایای فیلتر پنبه قابلیت شستشو و استفاده مجدد آن است. عملکرد و عمر مفید فیلترهای پنبه با خاصیت نفوذ آب ارتباط مستقیم دارد. وقتی آب ورودی حاوی مقدار زیادی رس است ، زمان تعویض فیلتر پنبه در مدت زمان بسیار کمتری انجام می شود.
فیلتر پنبه ای ، فیلتر الیافی


2. فیلتر فیبر میکرون PP
فیلتر PP میکرون برای حذف ذرات معلق و گل از آب استفاده می شود. فیلترهای ساخته شده از فایبرگلاس و پلی پروپیلن در حین کار به فیلترهای استوانه ای تبدیل می شوند.
فیلترهای الیاف PP دارای اندازه هایی از قطر 10 تا 40 اینچ ، 2.5 و 4.5 اینچ هستند.
محفظه فیلتر میکرون


به طور کلی ، زمان تعویض فیلترهای میکرون و حداکثر افت فشار مجاز توسط تولید کنندگان فیلترهای کارتریج فراهم می شود.
محفظه فیلتر میکرون
لوازم جانبی فیلتر جانی میکرون



فیلترهای کارتریج میکرون و لوازم جانبی فیلتر شامل آچارهای کارتریج فیلتر ، فشار سنج ورودی و خروجی ، شیرهای قطع کننده و شیرهای فشار دهنده می باشند.
تصفیه فاضلاب برای صنایع دارویی و کارخانه های داروسازی
تصفیه آب فاضلاب
ویژگی فیلتر میکرون

قدرت فیلتراسیون بالا و حذف مواد جامد معلق

باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد

به علاوه یک عمر طولان



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

یا رسانایی آب ، TDS یا سختی آب چیست؟

و آنها باید با یکدیگر چه کنند؟

در زیر مقاله ای در این مورد آورده شده است که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.
EC رسانایی الکتریکی چیست؟
رسانایی الکتریکی یا رسانایی الکتریکی بیانگر توانایی محلول در انتقال جریان الکتریکی است.

TDS چیست؟
جامدات محلول همان ذرات جامدی هستند که در محلول حل می شوند.
ضریب تبدیل کل مواد جامد محلول به کل مواد جامد محلول
TDS رسانای سنج را می خواند و سپس دستگاه به طور خودکار این مقدار را به فاکتور تغییر TDS تبدیل می کند ، که در PPM نشان داده شده است.

اصلاح دما چیست؟
دما بر فعالیت یونها در محلول تأثیر می گذارد اما تأثیری بر غلظت یا تجمع آنها ندارد. بنابراین دستگاه ها با اصلاح دما اثر دما را در افزایش جریان اصلاح می کنند.

TDS چگونه اندازه گیری می شود؟
با استفاده از مفهوم متر رسانایی ، رسانایی اندازه گیری می شود و سپس کل مواد جامد محلول محاسبه و با استفاده از یک معادله ثابت ریاضی در دستگاه نشان داده می شود.

تفاوت Micro-Siemens و Mili-Siemens چیست؟
هر دو واحد نشانگر هستند. 1000 میکروفیبر برابر با 1 میلی متر است.

چگونه میلی زیمنس را به PPM تبدیل کنیم؟
ابتدا آن را با ضریب 1000 به میکروایمنس تبدیل می کنیم و سپس (با فرض یک پارامتر 0.7) مقدار EC را در پارامتر ضرب می کنیم.
مثال: فرض کنید عدد خواندن 2.14 میلی ثانیه باشد. در 1000 ضرب کنید تا 2140 میکرون بدست آورید.
اکنون 2140 میکروسایمن را در 0.7 ضرب کنید تا 1498 ppm بدست آورید.

چه رابطه ای بین EC و TDS وجود دارد؟
اگرچه TDS و رسانایی الکتریکی یکسان نیستند ، اما رابطه بسیار نزدیک بین آنها وجود دارد. آنها دو پارامتر جداگانه هستند. جامدات محلول مجموع ذرات جامد محلول در آب است. رسانایی توانایی انتقال برق است. تنها روش صحیح برای اندازه گیری جامدات محلول ، محاسبه وزن جامدات محلول پس از تبخیر مایع است. آیا تا به حال پس از شستن یک فنجان خشک شده با هوای محیط ، لکه های سفید دیده اید؟ این همان TDS است!


ذرات دارای جرم هستند ، بنابراین می توانیم وزن آنها را محاسبه کنیم. اما اگر امکان محیط آزمایشگاهی را ندارید ، عملی نیست.
بنابراین می توان TDS را بر اساس رسانایی آب تخمین زد ، زیرا مولکول های اکسیژن و هیدروژن موجود در آب یا H2O فاقد بار الکتریکی هستند و بیشتر مواد معدنی ، مواد معدنی و نمکی دارای بار الکتریکی هستند و با افزایش کل مواد جامد محلول ، رسانایی الکتریکی افزایش می یابد و برعکس بسته به مقدار مواد معدنی مختلف ، مواد معدنی و نمکی که هدایت آنها بیشتر یا کمتر نسبت به یکدیگر است ، می توان از فاکتورهای مختلف تبدیل استفاده کرد.تحقیقات نشان می دهد که در شرایط مختلف فاکتورهای تبدیل بین 5/0 تا 7/0 را می توان در نظر گرفت. .
PPM (تعداد ذرات در میلیون) واحد TDS است.
US (میکرو زیمنس) واحد EC اندازه گیری است.






:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

هر دو عامل کاهش یا افزایش فشار سیال می توانند باعث آسیب یا عدم کارایی در بخشی از سیستم لوله کشی و لوله کشی شوند که ما باید این سیستم ها و فشار سیال را کنترل کنیم ، بنابراین برای این نظارت باید از گیج فشار استفاده شود. عمل کن

سنج ها می توانند مقدار دقیق فشار سیال را که از طریق لوله و اتصالات جریان دارد به ما نشان دهند و ما حرکات غیر طبیعی سیال را در داخل لوله و اتصالات مشاهده می کنیم.

مایعات عبوری از فشار سنج ها می توانند فشار خود را از طریق عقربه های فشارسنج نشان دهند و با کلاس هایی که در آن وجود دارد ، فشار در محدوده 0 تا 10 بار (جو) یا 0 تا 16 بار نمایش و حتی از 0 تا 40 بار برای سیستم های فشار بالا است. .

نام دیگر فشار سنج فشار سنج است که می توانید برای خرید این محصول از آن استفاده کنید ، حتی برخی از این عناصر لوله را به عنوان فشار سنج تعریف می کنند.

فشار سنج در داخل لوله و اتصالات همیشه یک سیال متحرک وجود دارد که با فشار و دمای مشخصی حرکت می کنند و تا زمانی که این دما و فشار در محدوده طراحی مهندسی باشد ، مشکلی وجود ندارد ، اما گاهی اوقات فرایندها یا اختلالات ایجاد می شود. در سیستم لوله کشی رخ می دهد و باعث کاهش یا افزایش فشار سیستم می شود.

 

فشار سنج چگونه متصل می شود؟

گیجها معمولاً رزوه ای هستند و اتصال آنها به صورت چرخ دنده های مارپیچی است که می تواند به لوله ها یا دستگاه های حاوی مایعات متصل شود که اندازه معمول آن 4 اینچ است و گاهی اوقات 4 اینچ نیز موجود است.
ما به دو نوع اتصال دنده ای اشاره خواهیم کرد:
از پایین متصل شوید

در فشار سنجهایی که نوع اتصال آنها از پایین است ، نخ در زیر فشار سنج قرار گرفته و اتصال آن عمودی خواهد بود.
قلاب از پشت

در فشار سنجها ، که از پشت متصل می شوند ، نخ در زیر فشار سنج قرار دارد و اتصال آن به صورت افقی خواهد بود.

نوع دیگر اتصال فشارسنج ها است که به صورت پیچ و مهره و از طریق فلنج بسته می شوند.
 
فشار سنج آلیاژی
سنجهای موجود در بازار به طور کلی آلیاژهای مس و فولادهای ضد زنگ هستند که از نوع بسیار گران قیمت فولاد ضد زنگ و مایعات با محیط های بسیار خورنده و خورنده هستند.

انواع فشار سنج های موجود در بازار
فشار سنج های موجود در بازار ایران به طور کلی در دو مدل است: فشار سنج روغن و فشار سنج خشک ، این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند ، اما هر دو مدل فشار سنج عملکرد اصلی خود را نشان دادن فشار مایع دارند. اما دقت اندازه گیری یا درجه کارایی این دو مدل با یکدیگر متفاوت است.

فشار سنج ها یا فشارسنج ها چه کاربردهایی دارند؟
مقیاس های خشک نقش مهمی در دنیای صنعت و تجارت دارند. کاربردهای معمول فشارسنج ها
مواد خشک را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کمپرسور هوا
چندین ماشین صنعتی
برخی از پمپ ها
مخازن تحت فشار
لوله و اتصالات

فشار سنج چیست؟
فشار سنج خشک متداول ترین فشار سنج است که در پروژه های صنعتی و تاسیساتی استفاده می شود ، داخل این فشار سنج خالی است و مانیتور دستی فشار مایع را نمایش می دهد و در مارک های مختلف موجود است.

فشار سنجهای خشک به دلیل لرزش دستگاههای مکانیکی و لوله های متصل به آنها همیشه لرزش دارند. این لرزش باعث لرزش دستهای فشار خون می شود و نمی تواند تعداد دقیق فشار مایع را نشان دهد. بنابراین ، یکی از مشکلات بزرگ این نوع فشارسنج ، لرزش عقربه های فشارسنج است.

مشکل دیگر فشار سنجهای خشک تولید رطوبت در فشار سنج مایع است ، در نتیجه اعداد داخل فشار سنج دیده نمی شوند و اپراتور قادر به دیدن فشار مایع نیست.

در فصول سرد ، وقتی دما کاهش می یابد ، رطوبت داخل فشارسنج خشک به یخ زدگی تبدیل می شود ، بنابراین دیگر قادر به خواندن اعداد داخل فشارسنج نخواهیم بود و فشارسنج عملاً عملکردی نخواهد داشت.

مزیت فشارسنجهای خشک قیمت پایین و بهره وری اقتصادی آنها است که با کمتر از سایر فشارسنجها قابل تهیه است.

فشار سنج روغن چیست؟
فشار سنج روغنی همان فشار سنج خشک است ، محفظه ای که با مایع مانند گلیسیرین یا سیلیکون پر شده است ، و ما دلیل آن را بررسی خواهیم کرد:

مایعاتی مانند گلیسیرین یا سیلیسیم باعث لرزش عقربه فشارسنج می شود و مقیاس می تواند تعداد فشارهای دقیق تری را نسبت به نمونه خشک نشان دهد زیرا مایع روغنی که دارای ویسکوزیته بالایی نیز می باشد ، می تواند دست فشارسنج را لرزاند. بدن

همچنین ، فشار سنج های روغن می توانند اصطکاک حرکت دست را در داخل حیاط کاهش دهند ، بنابراین ، با افزایش کارایی و طول عمر فشار سنج ، کمک زیادی به بحث اقتصادی خرید و تعویض فشار سنج می کند.






:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

دستگاه اشعه فرا بنفش چیست و چه مصارفی دارد؟

دستگاه آب اشعه ماورا بنفش دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
اساس سیستم ضد عفونی آب یا دستگاه اشعه ماورا بنفش آب اشعه ماوراrav بنفش است ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، گسترش طیف تابش با امواج رادیویی ، سپس اشعه مادون قرمز ، سپس امواج مرئی و اشعه ماوراio بنفش آغاز می شود. نور ماوراlet بنفش با طول موج بالاتر از UVA شروع می شود و به UVC می رسد. تابش لامپ UVC قدرت بسیار بالایی برای از بین بردن میکروب های کلی فرم دارد.


در واقع ، اساس نفوذ اشعه ماورا بنفش به دیواره های سلول نفوذ می کند ، و باعث تخریب و عدم تکثیر آنها می شود. از مزایای اصلی دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش این است که هیچ اثر مضر بر محیط ندارد. همچنین ، ضد عفونی فوری آب با اشعه ماورا بنفش میکروارگانیسم های بیماریزا را تا 100 s از بین می برد.
هزینه عملکرد و عملکرد دستگاه UV نسبت به سایر سیستم های ضد عفونی کننده مانند کلرزنی و ازن کمتر است.

مزایای سیستم های ضد عفونی UV:
حذف باکتری ها و ویروس ها تا 99.9٪
پاکسازی بهداشتی ، ساده و مثر
تعویض سریع و آسان لامپ های UV
پوسته های فولادی 304 و 316
از مواد شیمیایی استفاده نکنید
بدون تغییر در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب
در مسیر خط لوله آب نصب شده است
نصب آسان


توجه داشته باشید در مورد دستگاه UV:
دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش قادر به حذف آلودگی های فیزیکی نیست.
برخلاف مولد ازن (روش دیگر ضدعفونی آب) ، دستگاه UV استریل اثری در آب باقی نمی گذارد ، بنابراین پس از تصفیه آب با دستگاه UV ، اگر آلودگی به آب اضافه شود ، آلودگی در آب باقی می ماند.
برخلاف روش کلرزنی ، ضد عفونی کننده UV هیچگونه محصول جانبی مضر در آب باقی نمی گذارد.
 با توجه به میزان شار ورودی که غالباً با واحد gpm و متر مکعب در ساعت اندازه گیری می شود ، متفاوت است و از 2،000،000 تومان تا 50،000،000 تومان متغیر است.
دستگاه UV شامل تجهیزاتی مانند کوارتز ، لامپ UV و ترانسفورماتور یا مبدل است.
طول عمر لامپ UV از حدود 7000 تا 10000 ساعت است.
دستگاه UV با توجه به طول موج UVA ، UVB و UVC با توجه به طول موج UVA که به ترتیب دارای طول موج کم تا زیاد است ، به سه دسته تقسیم می شود. لازم به ذکر است که هرچه طول موج کمتر باشد ، خاصیت ضد میکروبی نیز بیشتر خواهد بود.


مشاوره برای حفظ و افزایش کارایی دستگاه آب اشعه ماورا بنفش:
به دلیل الکترونیکی بودن دستگاه ضد عفونی کننده آب ، قبل از سیستم UV باید از محافظ الکترونیکی استفاده شود تا نوسانات برق را کاهش دهد.
هنگام نصب لامپ UV ، از تمیز بودن لوله شیشه ای یا لامپ UV کوارتز اطمینان حاصل کنید. زیرا کدورت باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
بعد از یک سال ، لامپ ماورا UV بنفش را تعویض کنید ، زیرا با گذشت زمان ، لامپ و کوارتز دستگاه کم نور می شود و این باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.
نصب فیلتر میکرون قبل از سیستم آب اشعه ماورا بنفش کدورت آب خام را برطرف می کند و کارایی بالای دستگاه را از بین می برد.





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز چیست؟

مولکول های آبگریز غیرقطبی هستند و دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به همین خاطرتمایل به دیگر مولکولها و حلالهای غیرقطبی دارند. این مولکولهای آبگریز در درون آب به هم پیوسته و تشکیل مسیل می دهند. متقابلاً آب برروی سطوح هیدروفوب زاویه تماس بسیار بزرگی به خود میگیرد و به شکل قطرههای کروی درمی آید.

مثال هایی از مولکول آبگریز شامل نفت،آلکنها، روغن و چربی می شوند. طبق اصول ترمودینامیک ، ذرات به سطوح پایینتر انرژی تمایل دارند. آب یک مولکول قطبی است و از خصلت های شگرف آن این است که توانایی ایجاد پیوند هیدروژنی دارد.

اما مولکولهای آب گریز بعلت غیرقطبی بودن نمیتوانند با مولکولهای آب پیوندی ایجادکنند. در نتیجه از هم دور شده تا جایی که مولکولهای آب با هم پیوندایجاد میکنند، سطوح برخورد بین دو نوع مولکول به کمینه و حداقل رسیدهو پدیده جداشدگی ایجاد میشود. به زاویهای گفته میشود که 7 زاویه تماس در مبحث هیدروفوب هیدروفیل آخرین لبه یک مایع با سطح زیرین خود ایجاد می کند.

هر چه این زاویه بزرگتر باشد، نسبت هیدروفوبیک بین دو ماده بیشتر است. مثلاً قطره آب برروی برگ نیلوفرآبی زاویهای حدود 150 درجه ایجاد میکند و حجم کروی تری به خود میگیرد. هرچه این زاویه بازتر باشد احتمال خیس شدن سطح زیرین کمتر میشود، امروزه از این پدیده برای ساخت پارچه های ضدآب نیز استفاده میشود.

مقره شور

به خصوص وجود رطوبت کافی بر روی دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز و آبدوست به منظور تبدیل نمک خشک به ماده الکترولیت برای ایجاد جریان خزشی لازم می باشد.توانایی یک سطح در جذب رطوبت توسط پارامتری به نام تعریف می شود.آبگریزی آبگریز یا هیدروفوب یک پدیده فیزیکی در مولکولها است که از آبدوری میکنند.

دستگاه مقره شوی برق مقره های آبگريز در این مقاله دستگاه مقره شوی برق ( مقره های آبگريز و آبدوست ) دستگاه مقره شوی برق رطوبت روی عایق مقره های سرامیکی تمایل بیشتری به گسترده شدن و تشکیل یک فیلم کم مقاومت نسبت به قطره قطره شدن دارد که سبب ایجاد مقاومت بالا می شود. اگر یک پوشش محافظ دارای انرژی سطحی پایینی باشد تا سطح را آبگریز نماید، سطح مقره مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد و بنابراین، جریان نشتی به دست آمده حداقل می شود. همانطور که بیان شد وجود لایه رسانا در سطح مقره از دلایل اصلی فروپاشی مقره است

 

مقره سراميكی ( آبدوست )

مواد سراميكی و مقره های آبگريز و آبدوست برخي مواد پليمري آبدوستند راحتي در سطحشان جمع مي شود. براي برخي از مواد مانند لاستيكهاي سيليكوني آب به شكل دانه دانه در سطحشان در مي آيد. لاستيك سيليكوني در زماني كه نو است خاصيت آبگريزی عالياي از خود نشان مي دهد. با اين حال ميدانيم كه شرايط محيطي نامناسب و يا تنشهاي الكتريكی شديد ميتواند اين خاصيت را از لاستيك سيليكوني سلب كند. هر چند اين ماده مي تواند خاصيت آبگريزي خود را پس از يك دوره استراحت بازيابد

مقره سراميكی (آبدوست) ضد آب كردن با عايق نانو عمل كردن ناميده ميشود ولي ضد آب كردن با سيليكون و ديگر انواع ضدآب كردن را پوشش مينامند زيرا عايق نانو وارد 9 داراي تركيبات واكنش پذير در سطح خود مي باشد. با سطح سوبسترا واكنش ميشود و ويژگيهاي شيميايي آن را تغيير ميدهد (آب دوست به آب گريز). بنابراين به عمل كردن معروف است. نوع ديگر ضد آب كردن پوششي را بر روي سطح سوبسترا ايجاد ميكند كه بوسيله آن منافذ سوبسترا بسته ميشود. بنابراين اين نوع ضدآب كردن به پوشش معروف است.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

ماده شیمیایی آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولاً به سیستمهای اسمز معکوس تزریق می شود. با گذشت زمان ، به دلیل وجود نمک های محلول در آب که به سیستم اسمز معکوس وارد می شوند ، عبور آب از غشا مسدود شده و اصطلاحاً پوسته ایجاد می شود. برای جلوگیری از این رسوب ، دوز مناسب مقیاس ضد مقیاس به سیستم اسمز معکوس روی غشاهای آب ورودی تزریق می شود. عدم استفاده از این ماده باعث آسیب گسترده غشای سیستم اسمز معکوس و کاهش جریان خروجی و همچنین افزایش TDS در آب می شود.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

چرا از ضد آلودگی استفاده می کنیم:

برای حفظ کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی و افزایش طول عمر غشاها ، قبل از غشاها باید یک سیستم پیش تصفیه مناسب نصب شود که این به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. علاوه بر این ، علاوه بر استفاده از این روش قدرتمند تصفیه آب ، همیشه با این واقعیت روبرو هستیم که به دلیل وجود این منافذ کوچک ، فیلم ها به تدریج مسدود می شوند. تشکیل رسوبات روی لایه های غشایی نیز از آب در غلظت های بالای یون های کلسیم ، سولفات و بی کربنات تشکیل شده است. حتی در بهترین حالت ، موادی مانند گچ و کلسیت در سطح فیلم های نمک زدایی صنعتی اشباع و متبلور می شوند.آب پاکسازان از ماده شیمیایی تصفیه آب به عنوان افزودنی آب قبل از تصفیه برای جلوگیری از افت غشا از سیستم اسمز معکوس استفاده می کند.

در طی فرآیند تصفیه در سیستم اسمز معکوس ، قبل از ورود آب به غشاm اسمز معکوس ، آب از طریق سیستم تزریق می شود.

برای تمیز کردن سیستم های فیلتراسیون آب و تمیز کردن نمک زدایی مسدود شده یا غشاهای ضد مقیاس اسمز معکوس ، که به عنوان یک حلال شیمیایی در نظر گرفته می شوند ، باید توجه داشت که پس از یک دوره اسمز معکوس ، نمک های موجود در آب باعث بارندگی می شوند. یک لایه در فیلترهای غشایی دستگاه حل می شود ، که از مواد ضد رسوب برای از بین بردن این رسوبات استفاده می کند.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

عدم استفاده از این ماده محلول می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند ، برخی از آنها عبارتند از:

  • جریان خروجی را کاهش دهید
  • هیچ قطره ای در آب TDS وجود ندارد
  • خرابی فیلتر غشایی
  • غشاها در اثر تماس با رسوبات پاره می شوند

 

ضد رسوب چگونه کار می کند:

عملکرد ضد پوسته ریزی به گونه ای عمل می کند که واکنش تولید رسوب را مختل می کند ، که از عبور رسوبات از طریق عبور آب از فیلترها جلوگیری کرده و رسوبات ناشی از عبور آب از فیلترهای غشایی را از بین می برد.

همیشه هنگام تزریق بازدارنده های آهک به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجزیه و تحلیل آب
  • جریان آب
  • دمای آب
  • پی اچ آب
  • میزان بازیابی سیستم
  • نوع غشاهای استفاده شده در سیستم

با توجه به موارد فوق و برخی شرایط دیگر ، مانند نوع آرایش فیلتر غشایی ، سرعت پخت موثر 1 تا 6 ppm است.

یادداشت مهم:

استفاده از روش اسمز معکوس یکی از گران ترین روش های تصفیه آب است ، بنابراین باید همیشه در نگهداری این دستگاه دقت کنیم تا آسیب نبیند و یکی از راه های نگهداری دستگاه اسمز معکوس استفاده از ترازوی شمارنده است. (Abpaksazan.com)

آنتی اسکالانت

ضد رسوب چیست؟

ضد کالک زیرا یکی از آسیب های اصلی سیستم اسمز معکوس (RO) تشکیل رسوبات در غشا است. بدون برخی از مهار کننده های رسوب ، غشاهای اسمز معکوس و کانالهای جریان به دلیل رسوب مواد محلول کم مانند کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات باریم و سولفات استرانسیوم در عناصر غشا مسدود می شوند. بیشتر آبهای طبیعی حاوی غلظتهای نسبتاً بالایی از یونهای کلسیم ، سولفات و بی کربنات هستند.

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

 

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

مکانیسم عملکرد آنتاگونیست ایجاد اختلال در واکنشهای تولید رسوب است یا به عبارت دیگر ، این ماده توسط برخی مواد در ساختار خود می تواند سرعت واکنش مخلوط قلیایی را با تمام یونهای فلزی موجود در آب کاهش دهد و در این حالت غشاها رسوب تشکیل می دهند. از بین رفتن.

به طور کلی ، کلیه سیستم هایی که از فن آوری غشایی برای تصفیه آب استفاده می کنند ، در معرض مسدود شدن منافذ غشا هستند و نوع اصلی آنها سیستم نمک زدایی اسمز معکوس است.

حجم اسمز معکوس برای آب ورودی به مدت 24 ساعت (متر مکعب) * برای مصرف پیشنهادی برنامه ریزی شده (1-6 ppm) = مقیاس ضد اسکالانت در 24 ساعت مصرف شود (گرم)



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()