نوشته شده توسط : مسلم شريفي

فرآیند تصفیه آب صنعتی | 0 تا 100 حذف کلر | سختی گیر رزینی

 جریان کار خاص سختی گیر به شرح زیر است:

هنگامی که آب از لایه رزین عبور می‌کند، رزین تبادل یونی می‌تواند یون های سدیم آزاد کند و گروه های عملکردی با یون های کلسیم و منیزیم ترکیب می‌شوند، به طوری که محتوای یون های کلسیم و منیزیم در آب کاهش می‌یابد و سختی آب کاهش می‌یابد. آب سخت به آب نرم تبدیل می‌شود، که این روند کار تجهیزات نرم کننده آب است. وقتی تعداد زیادی از گروههای عملکردی موجود در رزین با یونهای کلسیم و منیزیم ترکیب شوند، توانایی نرم شدن رزین کاهش می‌یابد. می‌توان از محلول سدیم کلرید برای عبور از طریق رزین استفاده کرد. در این زمان، محتوای یون سدیم در محلول زیاد است و گروه های عملکردی یون های کلسیم و منیزیم را آزاد می‌کنند. رزین وقتی با یونهای سدیم ترکیب شود، ظرفیت تبادل خود را بازیابی می‌کند. به این فرآیند "بازسازی" گفته می‌شود.

مشاهده مقالات بیشتر :

دانلود فونت

دستگاه تصفیه آب

فرآیند تجهیزات شیرین سازی آب دریا

درباره روند فرآیند تجهیزات شیرین سازی آب دریا فیلتراسیون انعقادی فیلتراسیون انعقادی با هدف حذف کلوئیدها و ناخالصی های معلق موجود در آب دریا و کاهش کدورت انجام می‌شود. به دلیل نسبت زیاد آب دریا و مقدار pH بالا، از FeCl3 به عنوان ماده منعقد کننده در این پروژه استفاده می‌شود و مقدار مصرف آن 1-2 میلی گرم در لیتر است. پس از مخلوط شدن توسط میکسر، نمک آهن و ناخالصی های کلوئیدی موجود در آب دریا آلوم بزرگتری تشکیل می‌دهند که توسط فیلتر مکانیکی فیلتر می‌شود تا شاخص آلودگی (SDI15) کیفیت آب پساب کمتر از 5 و کدورت کمتر از 1 شود.دوز دادن برای از بین بردن کلر باقیمانده و جلوگیری از رسوب و رسوب در غشای اسمز معکوس وجود اکسیدان هایی مانند کلر آزاد در آب دریا عملکرد عناصر غشا اسمز معکوس را کاهش می‌دهد. بنابراین، کلر آزاد باید قبل از ورود آب دریا به غشا اسمز معکوس کنترل شود.

مطالب مرتبط پر بازدید:

حذف کلر آب

با دوز 1.5-2 میلی گرم در لیتر بی سولفیت سدیم از طریق پمپ اندازه گیری، کلر باقیمانده موجود در آب دریا با بی سولفیت سدیم واکنش داده و اسید و نمک خنثی ایجاد می‌کند، در نتیجه تأثیر کلر باقیمانده بر غشا membrane اسمز معکوس را از بین می‌برد. آب دریا حاوی غلظت بالایی از پلاسمای Ca2 + ، Mg2 + ، HCO3-، SO42- است. در طی فرآیند نمک زدایی آب دریا با اسمز معکوس ، آب دریا متمرکز می‌شود و به راحتی می‌توان نمک غیر معدنی غیرقابل حل در سطح غشا os اسمز معکوس تشکیل داد. با توجه به کیفیت آب آب دریا اصلی و میزان بازیابی آب دستگاه اسمز معکوس، شاخص برای تعیین تمایل رسوب زدگی و بارش محاسبه می‌شود و مهار کننده مقیاس قبل از ورود آب دریا به دستگاه اسمز معکوس اضافه می‌شود.

آنتی اسکالانت یا ضد مقیاس:

پس از ارزیابی جامع اثر مهار کننده مقیاس و قیمت چندین مهار کننده مقیاس، اسید سولفوریک به عنوان مهار کننده مقیاس انتخاب می‌شود و مقدار مصرف آن 20-20 میلی گرم در لیتر است و مقدار pH آب دریا در محدوده 7.0-7.5 کنترل می‌شود.، که می‌تواند به طور م preventثر از آب دریا جلوگیری کند نمک های غیر آلی محلول رسوبات مقیاسی را در سطح غشا اسمز معکوس تشکیل می‌دهند. فیلتر امنیتی فیلتر امنیتی در مقابل دستگاه شیرین سازی آب دریا اسمز معکوس نصب شده است تا از پمپ فشار بالا، دستگاه بازیابی انرژی و عناصر غشایی برای عملکرد ایمن و طولانی مدت محافظت کند. مشخصات فیلتر امنیتی را با توجه به حجم آب فیلترشده و دقت فیلتراسیون، محاسبه کرده و فیلتر امنیتی را پیکربندی کنید.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

اهمیت تجهیزات تصفیه آب

آب یک منبع طبیعی ضروری برای توسعه انسانی است. با افزایش کمبود منابع آب، واقعیت آلودگی آب بر نگرانی مردم افزوده است. در بسیاری از مناطق چین، بسیاری از اجسام آب به دلیل عوامل پیچیده مختلف آلوده شده اند که این امر تناقض کمبود آب را تشدید می‌کند. با این حال، بسیاری از مردم از اهمیت حفاظت از منابع آب نمی دانند و همچنین از اهمیت گسترده صرفه جویی در مصرف آب نمی دانند. به نظر می‌رسد که آنها تصور می‌کنند آب پایان ناپذیر است. با توسعه صنعت و گسترش فعالیتهای انسانی، نه تنها مصرف آب در حال افزایش است، بلکه آلودگی منابع آب نیز روز به روز جدی تر می‌شود. اگر این پیشرفت ادامه یابد، آب موجود برای مردم همچنان کاهش می‌یابد، که در نهایت روزی بقای انسان را تهدید می‌کند.

تصفیه آب صنعتی خوزستان

در هر واحد دو نوع محفظه مختلف وجود دارد:

استفاده منطقی از آب و تحقیق فعال و توسعه فناوری های تصفیه آب برای صرفه جویی در منابع و انرژی بسیار مهم است. برای محیط زیست منابع آب کشور ما، تجهیزات تصفیه آب تجهیزات مهمی است که نمی توان از تولید و زندگی جدا کرد. محفظه آب شیرین برای تصفیه آب از بین برود و محفظه آب غلیظ برای جمع آوری یون‌های ناخالصی حذف شده. محفظه آب شیرین با رزین‌های کاتیونی و تبادل آنیونی مخلوط پر شده است.

بصرفه بودن تصفیه آب صنعتی

 توسعه و استفاده از منابع آب در جامعه بشری امروز به دو دسته تقسیم می‌شود: نوع اول، برداشتن مقدار آب مورد نیاز از منابع آب است. پس از تأمین نیازهای زندگی مردم و تولیدات صنعتی و کشاورزی، مقدار آن مصرف می‌شود، کیفیت تغییر می‌کند و آب در مکان دیگری به منبع برمی گردد. مورد دیگر مصرف انرژی آب (نیروگاه آبی)، توسعه حمل و نقل آب، محصولات آبزی و تفریحات آبی، حفظ تعادل اکولوژیکی و غیره است. این نوع استفاده نیازی به هدایت آب از منبع آب نیست، بلکه به رودخانه ها، دریاچه ها و مصب ها نیاز دارد.

برای حفظ سطح خاص، جریان و کیفیت آب. یک روش مهم برای حل کمبود منابع آب، روش های اصلی عبارتند از:

1- مصرف آب صنعتی را کاهش داده و میزان استفاده مجدد از آب را افزایش دهید.

2- آبیاری علمی را برای کاهش هدر رفت آب کشاورزی انجام دهید.

3- بازیافت فاضلاب شهری و گشودن منبع دوم آب.

این رزین‌ها بین دو غشا قرار دارند:

غشای تبادل کاتیونی که فقط اجازه عبور کاتیون‌ها را می‌دهد و غشای تبادل آنیونی که فقط اجازه عبور آنیون‌ها را می‌دهد. بستر رزین به طور مداوم توسط جریان مستقیمی که به دو انتهای محفظه اعمال می‌شود، احیا می‌شود. ولتاژ مولکول‌های آب موجود در آب ورودی را به H + و OH- تجزیه می‌کند. این یون‌ها در آب توسط الکترودهای مربوطه جذب شده و از طریق رزین تبادل کاتیونی و آنیونی به غشا corresponding مربوطه منتقل می‌شوند. وقتی این یون‌ها از طریق غشا exchange تبادل وارد محفظه غلظت می‌شوند، H + و OH- با هم ترکیب شده و آب تشکیل می‌دهند. این تولید و مهاجرت H + و OH – مکانیزمی است که رزین می‌تواند به بازسازی مداوم دست یابد.

تصفیه آب صنعتی چیست

تصفیه آب

 وقتی یون‌های ناخالصی مانند Na + و CI- در آب نفوذی بر روی رزین تبادل یونی مربوطه جذب شوند، این یون‌های ناخالصی همان واکنش بستر مخلوط معمولی را خواهند داشت و به همین ترتیب جایگزین H + و OH- می‌شوند. هنگامی که یون‌های ناخالصی موجود در رزین تبادل یونی نیز به مهاجرت H + و OH- به سمت غشای تبادل اضافه شود، این یون‌ها به طور مداوم از طریق رزین عبور می‌کنند تا زمانی که به غشای تبادل نفوذ کرده و وارد محفظه آب غلیظ شوند. این یون‌های ناخالصی به دلیل اثر مسدود کردن غشا exchange تبادل محفظه مجاور نمی‌توانند بیشتر در جهت الکترود مربوطه مهاجرت کنند، بنابراین یون‌های ناخالصی را می‌توان در محفظه آب غلیظ متمرکز کرد و سپس می‌توان آب غلیظ حاوی یون‌های ناخالصی را تخلیه کرد پشته غشا برای دهه‌ها، تهیه آب خالص به قیمت مصرف مقدار زیادی اسید و قلیا انجام شده است.

تفاوت سیستم‌های تصفیه آب

در طول تولید، حمل و نقل، ذخیره سازی و استفاده از اسید و قلیا، به طور حتم آلودگی محیط زیست، خوردگی تجهیزات و آسیب احتمالی به بدن انسان ایجاد می‌شود. آسیب‌ها و هزینه‌های نگهداری همچنان بالا است. استفاده از اسمزمعکوس میزان اسید و قلیا را بسیار کاهش می‌دهد، اما هنوز یک نوار دهانه وجود دارد. استفاده گسترده از اسمزمعکوس و نمک زدایی الکتریکی انقلابی صنعتی در تولید آب خالص ایجاد می‌کند.اصل تجهیزات تصفیه آب نرم شده از آنجا که سختی آب عمدتا توسط کلسیم و منیزیم تشکیل شده و بیان می‌شود، به طور کلی از رزین تبادل کاتیونی (نرم کننده آب) برای جایگزینی Ca2 + و Mg2 + (اجزای اصلی تشکیل دهنده مقیاس) در آب استفاده می‌شود.

آب شیرین کن صنعتی تصفیه آب صنعتی

فرایند تصفیه سختی گیر

با افزایش Ca2 + و Mg2 + در رزین، اثر رزین برای حذف Ca2 + و Mg2 + به تدریج کاهش می‌یابد. پس از اینکه رزین مقدار مشخصی از یون های کلسیم و منیزیم را جذب کرد، باید دوباره احیا شود. فرآیند بازسازی به منظور شستشوی لایه رزین با آب نمک در جعبه نمک برای جایگزینی یون های سخت روی رزین و تخلیه رزین از مخزن با مایع ضایعات بازسازی است. عملکرد تبادل نرم بازیابی شده است. از آنجا که سختی آب عمدتا توسط کلسیم و منیزیم تشکیل می‌شود و توسط کلسیم و منیزیم نشان داده می‌شود و اصل درمان نرم شدن تبادل یونی سدیم عبور آب خام از طریق رزین تبادل کاتیونی نوع سدیم است، به طوری که اجزای سختی Ca2 + ، Mg2 + و Na + در مبادلات فاز رزین، بنابراین Ca2 + و Mg2 + را در آب جذب می‌کند، به طوری که آب نرم می‌شود.

 

تجهیزات تصفیه آب نرم شده چیست؟

نرم کننده آب برای حذف یون های کلسیم و منیزیم در آب طراحی شده است، با سرعت موثر تا 99 of. همچنین می‌تواند جلبک ها و جامدات معلق جامد موجود در آب را از بین ببرد، به طوری که آب تصفیه شده نرم و شفاف شود. هنگامی که آب خام حاوی یون های سختی از لایه رزین موجود در نرم کننده آب عبور می‌کند، یون های کلسیم (Ca2 +) و منیزیم (Mg2 +) در آب تبادل شده و توسط رزین جذب می‌شوند و همزمان یون های سدیم (Na2 +) با همان کیفیت مواد منتشر شده است. آب خارج شده از نرم کننده آب، با حذف یون های سختی، آب نرم شده ای است. روند تبادل به شرح زیر است: 2RNa + Ca2 + = R2Ca + 2Na + 2RNa + Mg2 + = R2Mg + 2Na + یعنی بعد از عبور آب از مبدل یونی سدیم، Ca + و Mg + در آب با Na + جایگزین می‌شوند.

درمان احیا چیست؟

هنگامی که رزین تبادل یونی سدیم از کار می‌افتد، برای بازگرداندن ظرفیت تبادل آن، درمان احیا لازم است. مواد احیا کننده ارزان و به طور گسترده در دسترس است. محلول نمک. روند بازسازی به شرح زیر واکنش نشان می‌دهد: R2Ca + 2NaCl = 2RNa + CaCl2 R2Mg + 2NaCl = 2RNa + MgCl2 پس از تیمار فوق، فرآیند بازآفرینی به منظور شستشوی لایه رزین با آب نمک در مخزن نمک است تا یون های سختی روی رزین جایگزین شود.با تخلیه مایع زباله بازسازی از مخزن، رزین توانایی نرم و تبادل خود را بازیابی می‌کند.

جهت مشاهده بیشتر کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی | طراحی،تولید و اجرا پکیج چربی گیر

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

- سبک جهت حمل و نصب آسان

- از قبل ساخته شده، از قبل طراحی شده و آماده نصب است

- کارکرد آسان، نیازی به استخدام کارشناسان نیست

- هزینه‌های نگهداری پایین در مقایسه با سایر کارخانه‌های فرآوری

- توانایی استفاده مجدد از زباله‌های مایع جهت اهداف مختلف

- فاضلاب را طبق استاندارد و نیاز صاحب مشاغل تصفیه کنید و خطرات موجود جهت سلامتی انسان و محیط زیست را از بین ببرید

- امکان دفن و نصب زیرزمینی، که از نظر کاربری زمین و عامل دفاعی مهم است.

 مشاهده مطالب بیشتر :

آب پاکسازان

ایران فونت

کاهش هزینه‌های تعمیر به دلیل مقاومت شیمیایی بالای پلی اتیلن:

سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلن مدفون شده و از اجزای جامد پلی اتیلن داخلی تشکیل شده است. در مقایسه با گیاهان تصفیه فاضلاب معدنی و گیاهان تصفیه بتن، این تجهیزات بسیار سبک تر، عمر طولانی تر و کار جهت صاحب مشاغل بسیار راحت تر است. برخلاف گیاهان تصفیه فاضلاب معدنی، پلی اتیلن جامد و همچنین اجزای داخلی دستگاه زنگ نمی‌زند و از خرابی سیستم تصفیه فاضلاب جلوگیری می‌کند. مشکل تجهیزات تصفیه فاضلاب یکی از مشکلات رایج در این صنعت است.

تصفیه فاضلاب همراه با ایجاد گازهای خورنده می‌باشد که منجر به هزینه تعمیر و جایگزینی قطعات و اجزای فلزی می‌شود. اما مشکل خوردگی در تصفیه خانه فاضلاب پلی اتیلن زیرزمینی برطرف شده و هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار کاهش می‌یابد. همه متصدیان تصفیه خانه‌های فاضلاب، که به طور کلی از وسایل فلزی شکایت دارند، معتقدند که کار و نگهداری دستگاه‌های ساخته شده از پلی اتیلن بسیار آسان تر است.

قابلیت تمیز کردن سریع و شستشوی فرم پلی اتیلن:

نگهداری این سیستم به دلیل شکل استوانه ای و دیواره‌های جانبی مایل بسیار آسان است. تمیز کردن سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلن بسیار ساده می‌باشد و شامل استفاده از شیلنگ جهت شستشوی مواد جامد (مانند شن و ماسه) و دستگاه لجن جهت جاروبرقی مواد است. همچنین به دلیل شکل استوانه ای مدل پلی اتیلن، مشکلی در جمع آوری لجن وجود ندارد. بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی نسبت به سایر سیستم‌ها آسان تر می‌باشد و اپراتور قادر خواهد بود با آموزش دریافت شده از سازنده به راحتی از سیستم استفاده کند.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

مخلوط کردن کاملتر فاضلاب داخل دستگاه:

در داخل تصفیه خانه فاضلاب پلی اتیلن، به دلیل شکل دایره ای، اکسیژن و فاضلاب به خوبی توسط دستگاه‌های مخلوط شده مخلوط می‌شوند و فاضلاب نمی‌تواند در هر نقطه از حوضه‌های هوادهی جمع شود. بناجهتن، خریدار می‌تواند کاملاً مطمئن باشد که اکسیژن کافی به میکروارگانیسم رسیده و کارایی تصفیه فاضلاب قطعاً افزایش خواهد یافت.

مصرف انرژی کمتر: به دلیل قرارگیری تصفیه خانه فاضلاب در زمین، اکسیژن ایجاد شده توسط دمنده‌ها فشار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های تصفیه فاضلاب روی زمین دارد. بناجهتن، مصرف انرژی تصفیه خانه فاضلاب خانگی پلی اتیلن بسیار کمتر از نوع فلزی خواهد بود.

عمر طولانی تر فیلتر پلی اتیلن: HDPE در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده در ساخت گیاهان تصفیه فاضلاب مقاومت بالایی در برابر گرما، خوردگی، زنگ زدگی، فشار و همچنین مواد شیمیایی دارد. به همین دلیل، کارخانه تصفیه فاضلاب خانگی پلی اتیلن چندین برابر بیشتر از سازه‌های فولادی و بتنی خواهد داشت.

مقالات پربازدید:

فرآیند تصفیه آب صنعتی

فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه آب شیرین کن

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی امروز وابسته به اندازه و مواد متفاوت است. با افزایش جمعیت شهری و پیشرفت علم و فناوری، نیاز به ساخت مجتمع‌های مسکونی و تصفیه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی بیش از گذشته گسترش یافته است. یکی از مزایای انکار ناپذیر این نوع تصفیه فاضلاب این می‌باشد که به تخلیه و بازیابی درصدی از منابع آب کمک می‌کند. زیرا می‌توان از آب محصول از منابع وجود اورنده فاضلاب در چرخه تولید استفاده کرد.

قیمت دقیق تصفیه خانه فاضلاب خانگی به مقدار تصفیه خریدار یا صاحب مشاغل از سیستم تصفیه فاضلاب بستگی خواهد داشت. علاوه بر این، باید در جریان پیشنهاد مجتمع‌های مسکونی، اردوگاه‌های کارگری، مهندسی، رستوران‌ها، سالن‌ها و غیره، در یک پیشنهاد، پیشنهاد شود.

عوامل موثر بر قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی

موارد زیر تأثیر زیادی در قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی دارند:

* فرآیندها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب خانگی

* سرویس بهداشتی در دبی

* کیفیت و نوع فاضلاب ایجاد شده در تصفیه خانه.

* کیفیت فاضلاب تصفیه شده تخلیه شده از تصفیه خانه طبق استاندارد سازمان محیط زیست.

* فضا و مکان مورد نیاز جهت ایجاد یک پکیج تصفیه فاضلاب

* در ادامه، سعی کردیم شرح مختصری از هر یک از موارد فوق را بدست آوریم.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

آب فاضلاب یکی از عوامل موثر بر قیمت تصفیه خانه فاضلاب محلی در دبی است. از طریق تخلیه فاضلاب، حجم فاضلاب ایجاد شده روزانه می‌باشد که معمولاً بر حسب متر مکعب در روز بیان می‌شود. معمولاً اطلاعات دقیقی از مقدار فاضلاب ایجاد شده وجود ندارد و لازم می‌باشد با تخمین تقریبی مقدار پساب دریافتی تعیین شود.

اهمیت تخلیه فاضلاب به این دلیل می‌باشد که تخلیه پساب تصفیه خانه اندازه و ابعاد تصفیه خانه فاضلاب را تعیین می‌کند. در حقیقت، عوامل ایجاد فاضلاب مانند حمام، توالت، حوضچه و سایر عوامل باید مورد بررسی قرار گیرند و سپس جمعیت سازنده  فاضلاب باید از طریق یک برنامه جمعیتی بررسی شود.

 https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

معاملات ایجاد فاضلاب

با توجه به عواملی مانند فاکتور بهداشتی که معمولاً بین 0.7 تا 0.9 است. میزان نسبی آب (آب مصرفی در کلکتور) را که به فاضلاب هدایت می‌شود محاسبه کنید. دامنه این اعداد با توجه به نوع فاضلاب متفاوت است. درصد کل مواد جامد موجود در فاضلاب شهری و فاضلاب معمولاً حدود 120 تا 360 میلی گرم در لیتر است.

کیفیت و نوع فاضلاب ایجاد شده و ارتباط آن با قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی

کیفیت فاضلاب ورودی به هر تصفیه خانه با استانداردها و شاخص‌های کیفیت اندازه گیری می‌شود. این شاخص‌ها شامل موارد زیر است:

1- PH

2- تقاضای اکسیژن شیمیایی (COD)

3- تقاضای اکسیژن بیولوژیکی (BOD)

4- فسفره

5- نیتروژن کل

مجموعه ای از شاخص‌های کیفیت فاضلاب

COD جهت فاضلاب ورودی به تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری معمولاً بین 200 تا 780 میلی گرم در لیتر است. این تعداد میزان اکسیژن مورد نیاز جهت اکسید کردن مواد قابل اکسید شدن است. مقدار BOD در فاضلاب شهری بین 110 تا 400 میلی گرم در لیتر است.

نشانگر BOD خود به چند قسمت تقسیم شده است. این قطعات را می‌توان BOD با قابلیت تخریب کند و BOD غیر قابل تجزیه نامید. میزان کل نیتروژن فاضلاب ورودی حدود 20 تا 85 میلی گرم در لیتر نیتروژن است. پارامتر مهم دیگر تأثیرگذار بر طراحی تصفیه خانه فاضلاب جهت معرفی قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی PH است. از آنجا که فرآیند بیولوژیکی میکروارگانیسم‌ها در تصفیه فاضلاب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید در حدود 6.5 تا 7.5 باشد.

نتیجه کیفیت فاضلاب از تصفیه خانه فاضلاب

کیفیت پساب مقدار جابجایی پساب ورودی در تصفیه خانه و تغییرات ایجاد شده در فرآیندهای تصفیه را تعیین می‌کند و عامل مهمی در قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی است. به طور کلی، سه گروه استاندارد جهت ساخت گیاهان تصفیه توسط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است. استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت مصارف کشاورزی، استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت استفاده از آب سطحی و استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت چاه‌های جذبی. فضا و مکان مورد نیاز جهت ساخت تصفیه خانه فاضلاب خانگی

منطقه و سایت مورد نیاز جهت ساخت تصفیه خانه فاضلاب نیز جهت eac متفاوت است.

برای مشاهده ویدئو تصفیه آب کلیک کنید.

فرایندها و تجهیزات تصفیه فاضلاب بر قیمت پکیج‌های تصفیه فاضلاب محلی تأثیر می‌گذارد

پس از تعیین مقدار جریان ورودی، مرحله بعدی جهت تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب محلی تعیین روند تصفیه فاضلاب است. معمولاً جهت تصفیه فاضلاب خانگی از فرآیند لجن فعال معمولی، فرآیند لجن فعال در مقیاس بزرگ یا تصفیه فاضلاب mbbr استفاده می‌شود. از جمله مزایای فرآیند mbbr و تهویه گسترده EAAS می‌توان به شوک ناشی از بار ایجاد شده فاضلاب نسبت داد. زیرا تخلیه فاضلاب حاصل معمولاً دارای نوساناتی می‌باشد که این نوسانات در طول روز یکنواخت نیستند و باعث تصفیه خانه تصفیه خانه می‌شوند.

به عنوان مثال، در ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب شهری، باید توجه داشت که در طول روز در مناطق مرکزی و جنوبی شهر، جایی که بیشتر مردم کار خود را شروع می‌کنند، فعالیت‌های کاری 8 صبح است. حدود ساعت 6 تا 8 صبح، بار فاضلاب ورودی به شبکه جمع آوری فاضلاب افزایش می‌یابد و سپس بار فاضلاب ورودی به تصفیه خانه به طور ناگهانی افزایش می‌یابد. بناجهتن، هنگام طراحی فرآیندهای تصفیه فاضلاب، باید به آنها توجه شود.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

فاضلاب ایجاد شده توسط فعالیت‌های انسانی در خانه مانند حمام، شستن لباس، شستن ظروف، دفع زباله، توالت و غیره به عنوان "فاضلاب خانگی" شناخته می‌شود که معمولاً حاوی میزان کمی آلاینده اما حتی میزان کمی از آن است. آلاینده‌ها تأثیر زیادی در محیط زیست دارد. بناجهتن، یک تصفیه خانه فاضلاب خانگی با نصب و نگهداری مناسب جهت تصفیه و دفع پسماندهای خانگی، تأثیرات منفی بر آب‌های زیرزمینی و سطحی را کاهش می‌دهد.

به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم، نیاز مبرم به تصفیه فاضلاب خانگی خصوصاً در مناطق پراکنده دور از شبکه فاضلاب وجود دارد. به همین دلیل، پکیج یا تصفیه خانه فاضلاب خانگی با تخلیه فاضلاب کاهش یافته بصورت پیش ساخته طراحی و در فضاها و کارگاه‌های مختلف مسکونی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست؟

به طور کلی، بهداشت هر نوع آبی می‌باشد که فرد آلوده کند و کیفیت آن تغییر کند. فاضلاب خانگی شامل دهانه‌های توالت، توالت، دوش، شستن ظروف، لباس و ... می‌باشد که شامل کلی فرم، BOD و COD است. این نوع فاضلاب که به آن فاضلاب نیز گفته می‌شود، در انواع مختلف فاضلاب یافت می‌شود و معمولاً تصفیه آن در همه طراحی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت بین فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی و آب بیمارستان به دلیل سادگی طراحی و نصب، هزینه نسبتاً کمی دارد. به دلیل وجود آلاینده‌های شیمیایی و فلزات سنگین در فاضلاب‌های صنعتی، باکتری‌ها و بسیاری از عوامل بیماری زا در فاضلاب بیمارستان‌ها، فرآیند تصفیه در این نوع بسته بندی‌ها کمی پیچیده و پرهزینه می‌شود.

تعریف بهداشت خانگی

فاضلاب حاصل از فعالیتهای انسانی در خانه مانند استحمام، شستشو، شستن ظروف، دفع زباله، توالت و غیره به عنوان "فاضلاب خانگی" شناخته می‌شود که معمولاً حاوی میزان کمی آلاینده، اما حتی میزان کمی آلاینده است. این می‌تواند تأثیر زیادی بر محیط زیست بگذارد. بناجهتن، یک سیستم تصفیه فاضلاب با نصب و نگهداری مناسب جهت تصفیه و دفع پسماندهای خانگی، تأثیرات آن را روی آبهای زیرزمینی و سطحی کاهش می‌دهد.

در سیستم تصفیه فاضلاب خانگی، بستگی به نیاز و تخلیه فاضلاب موجود، اغلب از یک مخزن سپتیک پلی اتیلن استفاده می‌شود. مخازن سپتیک از فرآیند بی هوازی جهت تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند. از مزایای این سیستم امکان نصب زیر زمینی و زیرزمینی آن است. در این حالت محیط فضا را اشغال نمی‌کند. مخصوصاً جهت مکان‌هایی که فضای کاربر محدود می‌باشد بسیار مفید خواهد بود.

 

تصفیه خانه فاضلاب خانگی

امروزه تصفیه خانه‌های فاضلاب نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند. تصفیه خانه‌های فاضلاب اطمینان می‌دهند که از همه فاضلاب‌های خانگی به منظور حفاظت، بهداشت و رهاسازی صحیح در محیط، دریاچه‌ها یا جویبارها به درستی استفاده می‌شود. سیستم‌های فاضلاب خانگی جهت تصفیه کلیه پسماندهای مایع از محل زندگی طراحی شده اند.

آلاینده‌های احتمالی در فاضلاب خانگی شامل باکتری‌های بیماری زا، ویروس‌های عفونی، مواد شیمیایی خانگی و مواد مغذی اضافی مانند نیترات‌ها هستند. ساده ترین روش جهت تصفیه خانه فاضلاب غیرمتمرکز، استفاده از مخازن سپتیک می‌باشد و آنها جهت سیستم‌های متمرکز به صورت تصفیه خانه‌ها طراحی شده اند.

تصفیه خانه فاضلاب خانگی چیست؟

درصد بسیار بالایی از سیستم‌های تصفیه فاضلاب، هم با تصفیه فاضلاب انسانی و هم با بهداشت مرتبط است. در نتیجه، بسیاری از افراد به دنبال دستگاه تصفیه فاضلاب در مجتمع‌های آپارتمانی و شهرهای مسکونی هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی سیستمی می‌باشد که با استفاده از مخازن فاضلاب خانگی مختلف در حالت‌های بسیار ساده ای به نام سپتیک و در حالت‌های پیچیده تر با استفاده از دمنده‌ها، دیفیوزرها، کلر سازها و فیلترهای شن، فاضلاب مسکونی را تصفیه می‌کند. یک تصفیه خانه فاضلاب خانگی، به دلیل نصب در محل، مانند سایر سیستم‌های فاضلاب به لوله کشی و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد. ایجاد آن نیز تا حد مطلوبی تصفیه شده می‌باشد که می‌تواند به صورت محلی جهت اهداف مانند کشاورزی، پرورش ماهی و شستشو مورد استفاده قرار گیرد.

مقالات مرتبط را اینجا ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

مطالبی که ممکنه در تصفیه اب صنعتی با آن برخورد کنید:

فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر ممبران اسمز معکوس اسمز معکوس ro دستگاه تصفیه آب صنعتی ro ممبران فیلمتک تجهیزات تصفیه آب‌پاکسازان تصفیه آب نیمه صنعتی قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی فیلتر الیافی ممبرین ممبران تصفیه آب آب شیرین کن خانگی شرکت تصفیه آب تصفیه آب دریایی فیلتر ممبران تصفیه آب دستگاه آب مقطر تصفیه آب چاه  دستگاه تصفیه آب تصفیه آب دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سختی گیر آب تصفیه آب صنعتی ro دستگاه تصفیه اب قیمت دستگاه تصفیه آب دستگاه آب شیرین کن آب صنعتی دستگاه تصفیه آب‌ پاکسازان صنعتی فیلتر کربنی خرید ممبران ممبران ro تصفیه استخر تصفیه اب صنعتی پیش تصفیه آب خرید آب شیرین کن تصفیه آب

 به مطالب مرتبط دیگر ما سر بزنید:

فونت فارسی

شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب

صنعتی آب آب شیرین کن تصفیه آب خانگی آب شیرین کن صنعتی فیلتر تصفیه آب تصفیه آب استخر اب شیرین کن قیمت فیلتر ممبران قیمت فیلتر الیافی تصفیه اب خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس چیست abpaksazan تسویه آب فیلتر تصفیه آب خانگی تصفیه آب چیست تصفیه آب به آبی فیلتر تصفیه اب تصفیه آب صنعتی خرید تصفیه آب دستگاه تصفیه آب سافت واتر فیلتر دستگاه تصفیه آب تصفیه آب آکوا دستگاه تسویه آب تصویه آب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاه تصفیه آب آکوا تصفیه آب ایرانی خرید تصفیه آب خانگی فیلتر مینرال آب تصفیه کن دستگاه های تصفیه آب خانگی سختی گیر رزینی نمایندگی دستگاه تصفیه آب دستگاه ازن ژنراتور ممبران صنعتی مخزن تصفیه آب فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی آنتی اسکالانت سختی گیر خرید دستگاه تصفیه آب سرویس تصفیه آب آب شیرین کن دریایی خرید آنتی اسکالانت دستگاه آب شیرین کن صنعتی دستگاه

وسل ممبران

ro وسل ممبران مخزن frp قیمت تصفیه آب فیلتر آب قیمت فیلتر تصفیه آب قیمت آب شیرین کن فیلتر اب آب شیرین کن چیست فروش دستگاه تصفیه آب خرید فیلتر تصفیه آب دستگاه تصفیه آب بدون برق فیلتر پست کربن قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاه تصفیه تصفیه آب‌پاکسازان رومیزی فیلتر قلیایی تصفیه آب آکواریوم فروش دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاه تصفیه اب خانگی تجهیزات آب شیرین کن فیلتر تصفیه تعمیر تصفیه آب آب تصفیه زمان تعویض فیلتر فروش تصفیه آب تعمیر دستگاه تصفیه تصفیه فاضلاب ازن ژنراتور فیلتر میکرونی فیلمتک آب قلیایی ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی تعویض فیلتر تصفیه آب پرشر وسل خدمات تصفیه آب پکیج تصفیه آب ممبران 8 اینچ فیلمتک دستگاه های تصفیه آب راهنمای خرید تصفیه آب راهنمای خرید فیلتر تصفیه قیمت ممبران 8 اینچ تصفیه

مقالات مرتبط با تصفیه اب صنعتی:

تصفیه آب صنعتی چیست

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی | 1400

فرآیند تصفیه آب صنعتی

فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی خوزستان

اب خانگی قطعات تصفیه آب خرید دستگاه تصفیه مخزن تصفیه پکیج تصفیه فاضلاب کلرزن پکیج کلرزنی تصفیه فاضلاب صنعتی دیونایزر تصفیه آب سافت واتر تصفیه آب دریا پمپ تصفیه آب تصفیه آب سی سی کا دستگاه سختی گیر دستگاه اسمز معکوس تصفیه آب 25 متر مکعب خدمات تصفیه فیلتر شنی و کربنی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انتی اسکالانت هوزینگ دستگاه دیونایزر فیلتر رسوب گیر تی دی اس فیلتر کارتریج فیلتر کربن دستگاه اوزون ساز دستگاه ازن ساز easy well دستگاه ازن روش اسمز معکوس abpaksazan تصفیه آب تایوانی آب ro مراحل تصفیه آب آب سخت شیرین سازی آب دریا آب صنعتی چیست سرویس تصفیه بهترین دستگاه تصفیه آب پرشروسل نمایندگی تصفیه آب آب تصفیه شده فیلتر جامبو نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی نصب دستگاه تصفیه آب بهترین مارک دستگاه تصفیه آب تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب مخزن تصفیه آب خانگی

اسید شستشوی ممبران

تصفیه شده تصفیه آب یخچال انواع تصفیه آب چربی گیر اسید شستشوی ممبران رزین سختی گیر فیلترشنی آکواجوی فروشگاه تصفیه آب شیر تصفیه آب آکوا پرو سافت واتر آکوا اسپرینگ شستشوی ممبران رزین کاتیونی سختی گیر آب آکوا کلیر تصفیه کننده آب خانگی تعویض فیلتر شیر تصفیه آب خانگی فروش شیر تصفیه آب آکوآ اسپرینگ پروژه های تصفیه آب صنعتی سی سی کا تصفیه آب cck رزین کاتیونی سختی گیر نصب دستگاه تصفیه نصب دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فیلتر پرس تزریق مواد شیمیایی سختی گیر مغناطیسی ایزی ول اولترافیلتراسیون تصفیه کننده آب قیمت فیلتر شنی لیست قیمت دستگاه تصفیه آب رزین تبادل یونی فیلتر شنی فلزی پکیج تزریق مواد شیمیایی دستگاه تصفیه کننده آب قیمت سختی گیر aqua spring رزین های تبادل یونی تصفیه آب ایزی ول آب شیرین کن کشاورزی ساخت دستگاه تصفیه آب ‌پاکسازان رسوب در ممبرین آکوآاسپرینگ پلی فسفات تصفیه آب‌ پاکسازان خانگی تایوانی دستگاه آب شیرین کن کشاورزی تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی آکوآ کلر سپتیک تانک عوارض آنتی اسکالانت آب پاکسازان فیلترپرس تصفیه آب آکواجوی مراحل تصفیه فاضلاب طراحی تصفیه خانه فاضلاب تجهیزات فاضلاب آب شیرین کن ها کاهش رسوب در ممبرین ازن زن

 تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب بیمارستانی آنتی اسکالانت فلوکن فلوکن آب پاک تصفیه خانه آشغالگیر نوین تصفیه ساخت فیلتر شنی چگونه یک فیلتر شنی مناسب رزین کاتیونی فیلتر یخچال دیفیوزر هوادهی کربن اکتیو جاکوبی فیلبرتو رسوب گیر پکیج و آبگرمکن شیمیایی تصفیه خرید فیلتر کربن تصفیه آب ssv ای واتر زد ازن ساز دستگاه اوزون کلر زن اوزون ساز ازون ساز abpaksazan تصفیه فاضلاب بهداشتی سختی آب فاضلاب شهری تجهیزات تصفیه خانه مواد شیمیایی تصفیه آب تصفیه خانه صنعتی فیلتر استخر سپتیک تانک بتنی فیلتر شنی استخر هیدروسیکلون فیلتر بیگ وان تصفیه آب و فاضلاب نانوفیلتراسیون فیلتر تصفیه آب یخچال خرید فیلتر یخچال فیلتر پکیج سیستم تصفیه فاضلاب تصفیه پساب فیلتر آب یخچال ساید دوزینگ پمپ رزین آنیونی فاضلاب صنعتی لجن فعال فیلتر تصفیه آب آکواریوم مغازه تصفیه آب تصفیه فاضلاب خانگی لامپ uv فلوکن 260 املاح موجود در آب تصفیه فاضلاب بیمارستان پروژه ساخت دستگاه تصفیه آب سرویس تصفیه آب 25 رزین پرولایت پرولایت املاح آب احیای سختی گیر آب دیونیزه double ro داینامیس فیلتر پلی فسفات فیلتر یخچال سامسونگ ph آب احیای سختی گیر رزینی آب چیست

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

روش های تصفیه آب‌پاکسازان مواد تصفیه آب مخازن تحت فشار قیمت ژئوممبران پمپ تزریق تصفیه آب آزمایشگاهی بوستر پمپ آبرسانی سختی گیر رزینی 120 هزار پلاسمای سرد گندزدایی آب پیش تصفیه فاضلاب چهار راهی تجهیزات استخر رسوب گیر مغناطیسی منعقد کننده تصفیه بیولوژیکی فاضلاب کاهش رسوب در ممبرین با فلوکولانت رسوب زدا نگهداری تصفیه خانه تصفیه فاضلاب دامداری سنگ سیلیس hi water سیلیس استخر پکینگ مدیا کلر برای استخر مخزن استیل برج خنک کننده فیلتراسیون شیرین سازی آب بهترین فیلتر انواع یخچال بک واش لوله پلی اتیلن ژئوممبران ورق ژئوممبران easywell سپتیک تانک پلی اتیلن مخزن فایبرگلاس ژئو ممبران ورق ژئو ممبران تعویض فیلتر یخچال ساید هدایت الکتریکی کلرزنی قیمت سپتیک قیمت سپتیک تانک لوله کاروگیت منهول پلی اتیلن منبع کویلدار فاضلاب خاکستری هوادهی قیمت لوله کاروگیت پلی الکترولیت قیمت دیزل ژنراتور منبع کویل دار ماشین ظرفشویی صنعتی منبع کویلی فاضلاب بیمارستان جا لیوانی جالیوانی abpaksazan صفحات لاملا قیمت لوله پلی اتیلن هایدروناتیک کولینگ تاور قیمت منبع کویلی دیسکلر فاضلاب بیمارستانی رسوب گیر ضد رسوب مغناطیسی دی اریتور اوزون ساز خانگی ازن ساز خانگی سوپر جاذب مخزن پلی اتیلن مخازن استیل دیگ روغن داغ منهول دریچه منهول لوله های پلی اتیلن مخازن پلی اتیلن انواع دیزل ژنراتور فیلتر کارتریجی هوا ساز دریچه پلی اتیلن لوله زهکشی کاروگیت ژنراتور دیزلی شیر سولو ولو خرید مخزن استیل ژنراتور گازوئیلی ظرفشویی صنعتی دیگ روغن تصفیه آب‌ پاکسازان هوشمند تانک پلی اتیلن منبع کویل فاضلاب خانگی کلاسیفایر کات کبود پمپاژ بوستر پمپ آتش نشانی رسوب گیر پکیج نرم افزار wave پودر پک بوستر پمپ منبع دوجداره سیلیس فیلتر شنی دیونیزه الکترولیز آب water treatment ضد عفونی کننده فرابنفش آب لب شور کربن فعال کربن اکتیو زغال فعال پارچ تصفیه آب‌پاکسازان زغال اکتیو دیفیوزر دیسکی

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

تعویض فیلتر

تعویض فیلتر یخچال لاملا زلال ساز aquajoy اینهیبیتور دیزل ژنراتور فیلتر تصفیه آب‌ پاکسازان استخر خرید دستگاه تصفیه هوا فیلتر تصفیه هوا فیلتر دستگاه تصفیه هوا تصفیه خانه آب تصفيه فاضلاب روش های شیرین سازی آب مشعل موتورخانه دستگاه هواساز دستگاه دی اریتور کولینگ کلمن تصفیه آب پودر کلر خرید آلودگی آب لوله پولیکا پمپ آبرسانی قیمت منبع کویل دار ضدعفونی کننده استخر filmtec membrane تصفیه فاضلاب شهری ضد جلبک پلی اکریل آمید فاضلاب چیست منهول فاضلاب منبع انبساط بسته منبع کویل دار ایستاده گرمایش استخر جاکوبی سیلیس پکیج گرمایشی استخر قرص کلر کلرزن نمکی ایمکس فروش لوازم استخر چراغ استخر مخزن دوجداره قیمت سیلیس ترمومتر مانومتر هایوارد پلی آلومینیوم کلراید فیلتر سرامیکی دستگاه تصفیه هوا وین ایر فلاکستک تصفیه شیمیایی فاضلاب دستگاه تصفیه هوا ssv مبدل استخر لامپ یو وی بایوساید آزمایش آب فیلتر abpaksazan یخچال ال جی تصفیه آب ‌پاکسازان شیراز romax قیمت لوله پلیکا پلیکا لیست قیمت دیزل ژنراتور اکسید آلومینیوم بوستر پمپ آب تصفیه آب در شیراز فیلتر مغناطیسی شیرین کردن آب چیلر هوا خنک شیر برقی پرس پلت سنسور کلر دستگاه پلت کود میکسر افقی میکسر عمودی هیتر کابینتی فراب الکترولیز شرکت فراب بلوئر هوادهی برج های خنک کننده فیلتر پرس مهار کلرزن استخر اسکیمر استخر کلرزن خطی پمپ جکوزی فیلتر شنی ایمکس پمپ جت جکوزی زلال ساز اولانسی هواساز چیلر تراکمی منبع انبساط مبدل های حرارتی مشعل گازی دیگ آبگرم پمپ سیرکولاتور شیمجه مبدل حرارتی پوسته و لوله تصفیه هوا هانیول دیگ آب گرم خرید دیگ بخار خرید

تعویض فیلتر تصفیه آب

هواساز قیمت منبع دوجداره برج خنک کننده فایبرگلاس تجهیزات گرمایشی قیمت هواساز انواع مشعل ترمومتر مانومتر پکنز اگزاست فن مشعل صنعتی دریچه کشویی بلوئر سان تک دریچه آب لوله پلیکا مبدل حرارتی صفحه ای اندرس هاوزر مغزی شیر آب سپتیک خوردگی تاسیسات استخر سوداساز دمین نمک زدایی آب چشمه کلایموکس چیلر مبدل حرارتی دیگ بخار جکوزی خانگی آب مقطر دیگ فولادی چیلر جذبی بویلر رادیاتور شیشه ای یونیت هیتر سیکلون کولر گازی چیست منبع انبساط باز شیر رادیاتور دیگ موتورخانه رله مشعل گازی اسپلیت چیست رله مشعل کولر آبی پرتابل پکیج گلدیران ضد رسوب شیر ترموستاتیک آنتراسیت جت جکوزی تاسیسات موتورخانه شیر اطمینان آبگرمکن پروانه پمپ دیگ چگالشی تولید کننده دیگ بخار تصفیه کننده هوا دستگاه تصفیه هوای خانگی تصفیه هوا خانگی جارو استخری هیتر سونا خشک یخساز هیتر سونا گاو آهن هیتر سونا بخار نیم سال آب مصرفی دستگاه پلت علوفه خرد کن هیتر گلخانه کودپاش منبع دو جداره هیتر مرغداری چیلر تراکمی آبی هیتر گلخانه ای کود پاش مانومتر پکنز مصرف برق کولر گازی کولر گازی پرتابل سیلیس تصفیه آب‌پاکسازان لجن کیت کلر سنج آبگرمکن برقی فیلتر هپا یونس ژائله بخار تاسیسات گرمایشی مخزن تحت فشار برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی منبع ذخیره آب کرونه آب مقطر تزریقی انواع دیگ بخار تولید انواع دیگ های بخار منبع ذخیره سوخت چاه سپتیک کولر گازی خورشیدی بلودان کندانس آنزیم ها قیمت اگزاست فن تولید برج خنک کننده پمپ جت دیگ بخار ایستاده سازنده دیگ روغن داغ موتورخانه ساختمان عیب یابی مشعل اکونومایزر abpaksazan اکسیژن ساز ابزار دقیق packing media ذغال فعال انعقاد الکتریکی

 پمپ تصفیه

انکوباتور جارو استخر پمپ تصفیه استخر هیتر تابشی پمپ استخری آب آشامیدنی دستگاه آون برگ گیر پمپ استخر ساخت استخر فایبرگلاس ساخت استخر چادر مسافرتی عروسک بادی استخر تخت بادی مبل شنی مبدل حرارتی استخر تشک بادی استخر بادی استخر پیش ساخته purolite لوازم استخر بین بگ رادیاتور پنلی ایران رادیاتور جاروی استخر استخر توپ اینتکس صندلی تاشو مسافرتی ارلن هپی چیر استخر خانگی عایق استخر خرید چادر مسافرتی قایق بادی استخر فایبرگلاس ساخت استخر خانگی جامپینگ وان بادی خرید سود پرک هزینه ساخت استخر صندلی شنی صندلی بادی چادر بازی کودک قیمت چادر مسافرتی مبل بادی کلر استخر

پمپ تصفیه استخر

خرید بین بگ چادر کمپینگ استخر بادی اینتکس تخت خواب بادی شیکر انکوباتور چادر کودک خرید استخر بادی نگهداری استخر بالش بادی چادر هلال احمر جلیقه نجات استخر اینتکس قایق بادی اینتکس ساخت استخر ارزان عایق بندی استخر طراحی و ساخت استخر اجرای استخر بالش گردنی کاناپه بادی سونا و جکوزی استخر ارزان استخر کوچک خرید کلر چادر مسافرتی اتوماتیک چادر ضد آب خرید قایق بادی تشک بادی اینتکس پمپ باد برقی هود لامینار فلو گرمکن استخر چادر مسافرتی فنری خرید قایق کاناپه بادی تخت شو صندلی بادی اینتکس استخر بادی کودک محصولات بادی روتاتور عکس استخر چادر مسافرتی ارزان وان بادی بزرگسال قیمت چادر تاسیسات استخر و جکوزی پمپ دستی استخر و جکوزی باد دستی توپ بادی خرید استخر استخر بتنی کیت اتوماتیک چادر مسافرتی 10 نفره چادر 6 نفره موتور قایق چادر بازی تشک بادی یک نفره تشک بادی صندلی عقب تیوپ بادی تانک ازت تجهیزات آزمایشگاهی هود لامینار کربنات سدیم دیسپنسر بورت سدیم کربنات آون آزمایشگاهی fluxtek ترازو

مطالب پربازدید:

خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

آنتی اسکالانت چیست

آب شیرین کن صنعتی تصفیه آب صنعتی

آزمایشگاهی کاغذ تورنسل تورنسل اثرات زیست محیطی تصفیه آب خانگی در کرج نوار تیپ تصفیه هوا بهترین دستگاه تصفیه هوا abpaksazan تصویه هوا گیج فشار روغنی تهویه هوا تسویه هوا دستگاه تهویه هوا بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی دستگاه تصفیه کننده هوا هپا تصفیه هوای خانگی نوین آب بهترین دستگاه تصفیه هوای دستگاه تهویه گاز کلر شرکت مهاب پارچ تصفیه آب ‌پاکسازان اکسل ترانسمیتر فشار آبسردکن بور تجهیزات ابزار دقیق گراندفوس مبدل صفحه ای آبسرد کن موتور کولر موتوژن فن آکسیال لامپ چراغ سقفی ال ای دی خرید لامپ لامپ ادیسونی لامپ هدلایت لامپ led لامپ هالوژن تجهیز ساختمان لامپ smd سنسور حرکتی لامپ رشته ای چراغ led لامپ فلورسنت فرمالدهید لامپ مادون قرمز لامپ نور لامپ اس ام دی لامپ متال هالید اشعه uv لامپ گازی چراغ الکلی بشر آزمایشگاهی لامپ بخار سدیم ال ای دی چیست لامپ uvc لامپ یووی اسرام uv چیست یووی یو وی کاربرد لامپ uv فران دوزینگ سکوبندی آزمایشگاه سکوبندی سکوبندی آزمایشگاهی فلوم آزمایش خاک شوری آب حلقه نجات لیتموس آزمایشگاه آب



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

به روزترین ترین روش‌های تصفیه آب صنعتی 2021

انواع سیستم‌های اسمز‌معکوس

به عنوان یک طرح اساسی، تمام واحدهای اسمز‌معکوس با عبور آب از غشای نازک و نیمه تراوا جهت حذف ناخالصی‌های معلق و محلول و آلودگی‌ها، آب را تصفیه می‌کنند. انواع مختلف سیستم‌ها و مشخصات اسمز‌معکوس با توجه به کاربرد مورد نظر مورد نیاز هست. عوامل موثر بر عملکرد سیستم فیلتر اسمز‌معکوس شامل جریان، تعداد مراحل، انواع غشاها و فشار پمپ هستند.

به مقالات مرتبط دیگر ما سر بزنید:

دستگاه تصفیه آب

دانلود فونت

پخش جریانی

سرعت فیلتر یک سیستم RO به عنوان جریان شناخته می‌شود. واحدهای اسمز‌معکوس با جریان زیاد بیشتر تصفیه آب را در روز تولید می‌کنند، در حالی که سیستم‌های با جریان کم بسیار کمتر تولید می‌کنند. میزان شستشوی برنامه شما به میزان آب شیرین مورد نیاز روزانه شما بستگی دارد.

فازها و انواع غشاها

علاوه بر غشا semi نیمه تراوا، بیشتر سیستم‌های اسمز‌معکوس مراحل پردازشی دیگری دارند که به تصفیه بیشتر آب و محافظت از غشا os اسمز‌معکوس در برابر بقایای بزرگتر کمک می‌کند. به طور معمول، سیستم‌های اسمز‌معکوس دارای سه مرحله، چهار مرحله یا پنج مرحله هستند. تعداد مراحل نشان می‌دهد که آب از طریق چندین فیلتر و غشا جهت تصفیه عبور می‌کند.

یک سیستم اسمز‌معکوس سه مرحله ای استاندارد دارای سه نوع فیلتر هست:

فیلتر رسوب جهت کاهش ذرات بزرگ مانند آلودگی و زنگ زدگی در آب کار می‌کند.

فیلتر کربن علاوه بر سایر آلاینده‌های کوچکتر، VOC‌ها و کلر موجود در آب را نیز کاهش می‌دهد.

غشای RO نیمه نفوذ پذیر تقریباً تمام ناخالصی‌های باقیمانده را از بین می‌برد.

سیستم‌های دارای مراحل بیشتر دارای فیلترهای کربن اضافی یا غشاهای دیگر هستند. در Complete Water Solutions، ما بیش از 43 نوع غشا جهت سیستم‌های فیلتراسیون اسمز‌معکوس ارائه می‌دهیم. به عنوان یک قانون کلی، مراحل بیشتر منجر به تصفیه و تصفیه آب بیشتر می‌شود. برخی از سیستم‌های اسمز‌معکوس شامل مراحل اضافی جهت سایر سیستم‌ها مانند یونیزاسیون هست. این سیستم‌ها معمولاً RO / DI نامیده می‌شوند.

فشار پمپ

جهت برنامه‌هایی که به سیستم فیلتراسیون RO بسیار متمرکز نیاز دارند، فشار پمپ بیشتری لازم هست. این محلول‌ها حاوی آلاینده‌های بیشتری هستند و فشار بیشتر باعث می‌شود تا آب تغذیه با کارایی بیشتری از طریق سیستم‌های تصفیه RO و غشا جریان یابد. جهت آب آلوده کمتر، فشار پمپ کمتری لازم می‌باشدزیرا به راحتی از غشا عبور می‌کند.

مقاله پربازدید مربوط:  دستگاه تصفیه آب‌پاکسازان صنعتی چیست

برنامه‌های اسمز‌معکوس

از سیستم‌های تصفیه آب اسمز‌معکوس می‌توان جهت تصفیه آب جهت کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی استفاده کرد. نوع سیستم اسمز‌معکوس مورد نیاز جهت کاربرد شما به عواملی مانند کیفیت آب خوراک، نیاز آب محصول تحت درمان و مقدار آب مورد نیاز محصول بستگی دارد.وقتی تجهیزات، قطعات و غشاهای اسمز‌معکوس را از Complete Water Solutions خریداری می‌کنید، به محصولات با کیفیت و تیمی از متخصصین آموزش دیده که می‌توانند در هر سیستم یا تعمیر و نگهداری مورد نیاز جهت سیستم اسمز‌معکوس شما کمک کنند، دسترسی پیدا می‌کنید. ما همچنین می‌توانیم سیستم‌های مربوط به اسمز‌معکوس را از هر شرکت یا سازنده ای تعمیر یا سرویس دهیم، صرف نظر از اینکه از کجا خریداری شده اند.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

کاربردهای صنعتی اسمز‌معکوس

سیستم‌های اسمز‌معکوس صنعتی جهت صنایعی که نیاز به تصفیه آب دارند، مانند:

  • داروشناسی
  • میکروالکترونیک
  • هیدروپونیک
  • سلطنتی
  • نیروگاه‌ها و دیگ‌های بخار آب را تغذیه می‌کنند
  • تولید لبنیات

بسیاری از این صنایع جهت اطمینان از آلودگی محصولاتشان به آلاینده‌های ناخواسته به خالص ترین آب نیاز دارند. آب خالص اسمز‌معکوس همچنین راهی جهت محافظت از تجهیزات دیگر در برابر صدماتی می‌باشدکه ممکن می‌باشددر اثر تجمع آلاینده‌های آب در طول زمان ایجاد شود.

سیستم‌های اسمز‌معکوس همچنین در بسیاری از مکان‌های تجاری مانند آب آشامیدنی خالص، آب جز component و آب آزمایش استفاده می‌شود:

  • مهمان نوازی
  • امکانات پزشکی مانند بیمارستان‌ها
  • تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مسکونی
  • اتمام و آبکاری فلز
  • رستوران و بار

آب شیرین کن

انواع خاصی از سیستم‌های اسمز‌معکوس جهت کاربردهای دیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، واحدهای نمک زدایی از پمپ‌های فشار بالا جهت پمپاژ آب دریا از غشاهای خود جهت حذف نمک استفاده شده مانند شهرداری‌های ساحلی و قایق‌های تفریحی استفاده می‌کنند. واحدهای آب نمک شور را با غلظت کمتری نسبت به آب دریا فیلتر می‌کنند.خلوص آب با اسمز‌معکوس با استفاده از فشاری که به آب وارد می‌شود، حاصل می‌شود و مجبور می‌شود وارد غشایی نیمه تراوا شود که ناخالصی‌های محلول مانند کلر، نمک یا ذرات بزرگ را از بین می‌برد. سیستم‌های اسمز‌معکوس می‌توانند فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و فلوراید را از بین ببرند. این ذرات و آلودگی‌ها پس از حذف، با فاضلاب پاک شده و ذخیره نمی شوند. نگهداری آسان به دلیل تمیز کردن / اصلاح غشاهای اسمز‌معکوس، فیلترها و گاهی اوقات سیستم ضد عفونی کننده سیستم. این نوع سیستم گزینه ای با کاربرد آسان و نگهداری آسان جهت دستیابی به فیلتراسیون آب را فراهم می‌کند.

سیستم‌های تصفیه آب با اسمز‌معکوس

مزایای اسمز‌معکوس نسبت به محلول‌های کامل آب

مشخصات تجهیزات اسمز‌معکوس خود را در کاتالوگ آنلاین ما مشاهده کنید

محلول‌های کامل آب به مواد اولیه با کیفیت عالی که جهت کاربردهای آب خالص طراحی شده اند مجهز هستند. از فناوری اسمز‌معکوس در بسیاری از کاربردهای نمک زدایی، فرآیند کاهش رسانایی TDS / و تأمین آب با خلوص بالا استفاده می‌شود. اسمز‌معکوس (RO) می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. ما به عنوان ویسکانسین آب، سال‌ها تجربه در سیستم‌های تصفیه آب با اسمز‌معکوس داریم.

بهترین سیستم فیلتر اسمز‌معکوس

ممکن می‌باشداینجا باشید زیرا در حال جستجوی آب آشامیدنی بی خطر جهت خود و خانواده خود هستید یا می‌خواهید در مورد سیستم‌های فیلتراسیون آب اطلاعاتی کسب کنید.

متأسفانه، آب شیر شما دیگر ایمن نیست، حتی اگر آب یا چاه‌های شهری "با کیفیت بالا" داشته باشید. علاوه بر این، هیچ تضمینی جهت بهتر بودن آب بطری از شیر وجود ندارد.

اسمز‌معکوس چیست؟

اسمز‌معکوس (reverse osmosis) نوعی فیلتراسیون خاص می‌باشدکه از غشای نازک و نیمه تراوا با منافذی به اندازه کافی کوچک جهت عبور از آب خالص و رد ذرات بزرگتر مانند نمک‌های محلول (یون‌ها) و سایر ناخالصی‌ها استفاده می‌کند. RO جهت تولید آب با خلوص بالا جهت سیستم‌های آب آشامیدنی، دیگهای بخار صنعتی، داروها، شیرین سازی آب دریا، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی، مواد آرایشی و سایر موارد استفاده می‌شود. این یک فناوری بوده که بیش از یک قرن شناخته شده هست، اگرچه تا دهه 1960 تجاری نبود.

منابع :

تصفیه آب صنعتی رزینی

معایت تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی اقساطی

مزایا تصفیه آب صنعتی

تصفیه اب صنعتی RO

تصفیه آب اسمز معکوس



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

رایج ترین روش تصفیه آب صنعتی2021

سازنده تصفیه اب صنعتی

مواردی که به واسطه کربن اکتیو حذف می‌شود:

* cl

* NO32

* آفت کش‌ها

* علف کش‌ها

کارشناسان شرکت آب پاکسازان مشاوره‌های لازم را به منظور خرید گزینه مناسب با توجه به محیط و هدف مورد نظر ارائه خواهند داد.

به مطالب دیگر ما سر بزنید:

دانلود فونت فارسی

تصفیه آب اسمزمعکوس

انواع فیلتر شنی

انواع فیلترشنی شرکت تصفیه آب پاکسازان به ترتیب زیر می‌باشد.

1. فیلترشنی frp

2. فیلترشنی Steel

3. فیلترشنی Metal

4. فیلترشنی Galvanized

5. فیلترشنی Concrete

6. فیلترشنی ST37پ

مخزن فیلتر شنی

1. آنتراسیت (کربن فعال)

2. سیلیس ریز 0.3 تا 1 میلی متر

3. سیلیس متوسط 1 تا 3 میلی متر

4. سیلیس متوسط و درشت 3 الی 8 میلی متر

فیلترهای شنی تحت فشار مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نوع از انواع فیلترهای مورد استفاده برای استخرها می‌باشد که با ایجاد سرعت مناسب برای فیلتراسیون، تصفیه‌ای مطلوب را فراهم می‌سازد. این نوع از فیلترها مجهز به دیفیوزهای گالوانیزه(Galvanization) در قسمت بالا هستند که آب را برای تصفیه بهتر بر روی بستر شنی روی فیلتر پخش می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتروارد https://abpaksazan.com/sand-filter/ این لینک شده و با مشاوره رایگان خریدی هوشمندانه داشته باشید.

مراحل ثبت سفارش تصفیه آب صنعتی

مرحله اول این است که مالکان و دارندگان سیستم RO می‌توانند از طریق تماس با تلفن‌های شرکت سفارش خود را ثبت نمایند.

مرحله دوم پس از تماس، کارشناسان مربوطه با توجه به نوع دستگاه، محل دستگاه، نوع خرابی دستگاه و ظرفیت دستگاه ،(https://abpaksazan.com/?p=3591) تکنسین خود را به محل اعزام می‌کند. لازم به ذکر است به هنگام ارسال کارشناس مربوطه، تمامی وسایل‌های مربوط به دستگاه، همراه واحد اعزامی می‌باشد و این موضوع باعث رفع مشکل در یک نوبت می‌گردد، که خود باعث کاهش هزینه و سرعت بخشیدن به کار می‌شود.

مرحله سومبعد از این که درخواست شما توسط شرکت ثبت و تایید شد، کارشناس مربوطه جهت اعزام با شما تماس خواهد گرفت و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد. این کار معمولاً به دلیل تعیین زمان مناسب جهت حضور کارشناس صورت می‌گیرد.

پس از انجام کار و تعمیر دستگاه، فرمی کامل از شرح کار توسط کارشناس مربوطه تکمیل می‌گردد. این فرم شامل اطلاعات مشتری، آدرس و محل دستگاه، قطعات استفاده شده، قطعات مورد نیاز در آینده، پارامترهای اصلی دستگاه (https://abpaksazan.com/?p=4649) قبل از انجام خدمات، پارامترهای اصلی دستگاه بعد از انجام خدمات و غیره ثبت می‌گردد. این فرم توسط دارنده دستگاهتصفیه آب صنعتی تایید می‌شود. این فرم به مشتری این دید را می‌دهد که چه قطعاتی در دستگاه تصفیه اب صنعتی خود تعویض شده، قبل و بعد از انجام خدمات چه اتفاقی رخ داده است.

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

فیلتر شنی

دستگاه فیلترشنی تصفیه آب پاکسازانو یا صافی‌شنی یکی از پرکاربردترین این روش‌ها برای کاهش غلظت جامدات معلق در آب از جمله ذرات شن و ماسه موجود در فیلتر شنی آب حاوی کدورت را را از خود عبور می‌دهد. ساخت و طراحی فیلترشنی یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط گروه مهندسی آب پاکسازان می‌باشد که توسط مهندسین با تجربه در حوزه تصفیه آب صنعتی صورت می‌گیرد.

https://abpaksazan.com/blog/

به منظور ارائه سفارش طراحی و تولید فیلترشنی کند، تند و تحت فشار، ثقلیو یا خرید فیلتر شنی‌های صنعتی تولید شده توسط این مجموعه می‌توانید از راه‌های ارتباطی ?? 09166915090 جناب آقای مهندس قدکساز ?? 06133739660 واحد فروش شرکت، به جهت مشاوره رایگان استفاده نمایید.

رایج ترین روش تصفیه آب صنعتی سیستم اسمز معکوس RO

پیشنهاد ما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی RO  این است که از راهنمایی کارشناسان مجرب مجموعه آب پاکسازان برای انتخاب دستگاه متناسب با نیاز خود استفاده نمائید. 

به گزارش بازرگانیخبرگزاری مهر،تصفیه آب صنعتی Industrial wastewater treatment رایج‌ترین روش تصفیه آب به روش اسمز معکوس علی الخصوص برای استفاده‌، جهت ظرفیت‌های مختلف و با دقتتولید بالا می‌باشد، بیس مکانیزم اسمزمعکوس تصفیه آب صنعتی بر مبنای فشار می‌باشد. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO از جهت مقدار ظرفیت تولید به چهار دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند. پکیج تصفیه اب صنعتی اسمز معکوس شرکت تصفیه آب پاکسازان در ظرفیت‌های مختلف در پروژه‌های خانگی، ساختمانی، نیمه صنعتی و سازنده و طراح پروژه‌های عظیم دستگاه‌های تصفیه RO آب صنعتی به جهت تولید آب تصفیه شده از نمک زدایی آب لب شور و دریایی و همچنین سازنده دستگاه تصفیه آب قابل هم و آب شیرین کن‌های کانتینری، در ادامه این مطلب با خدمات این شرکت آشنا می‌شوید.

تصفیه آب صنعتی کوچک

دستگاه‌های تصفیه اب صنعتی کوچک به دستگاه‌هایی از ظرفیت 2.5 مترمکعب در شبانه روز (2500 لیتر در 24 ساعت) تا 75 مترمکعب درشبانه روز (75000 لیتر در 24 ساعت) گفته می‌شوند. ازاین دستگاه‌ها معمولاً برای اورگان‌های دولتی، کارگاه‌های خصوصی، گلخانه‌های با ابعاد کوچک، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و آب تصفیه فروشی‌هابکار گرفته می‌شوند.

تصفیه آب صنعتی متوسط

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی متوسط به دستگاه‌هایی از ظرفیت 75 مترمکعب درشبانه روز (75000 لیتر در 24 ساعت) تا 300 مترمکعب درشبانه روز (300000 لیتر در 24 ساعت) گفته می‌شوند. دستگاه تصفیه آب صنعتی سیستم اسمز معکوس معمولاً جهت استفاده کارخانجات دیگ‌های بخار، کولینگ تاورها، مصارف کشاورزیو مرغداری‌ها می‌باشد.

???? سایت تصفیه آب abpaksazan.com به عنوان یکی از ???? اولین و بزرگ‌ترین ارائه دهندگان دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی | نیمه صنعتی با تمامی قطعات و تجهیزات جانبی اصلی تصفیه‌آب‌صنعتی‌(شرکت‌آب‌پاکسازان)

 تصفیه آب صنعتی بزرگ

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی بزرگ به دستگاه آب شیرین کنی گفته می‌شود که پتانسیلی از ظرفیت 300 مترمکعب در شبانه روز (300000 لیتر در 24 ساعت) تا 1000 مترمکعب درشبانه روز (1000000 لیتر در 24 ساعت) را داراست. این دستگاه‌ها از حساسیت بالاتری نسبت به دستگاه‌های سایز متوسط و کوچک طراحی وتولید می‌شود زیرا ساخت این دستگاه‌ها هزینه اولیه بالایی دارد و معمولاً در کارخانه‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

تصفیه آب صنعتی جاینت

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی جاینت به دستگاه‌هایی از ظرفیت 1000 مترمکعب در شبانه روز (1000000 لیتر در 24 ساعت) به بالا گفته می‌شوند.این دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی بزرگ از حساسیت بسیار بالایی درطراحی و تولید برخوردارند. از این سیستم‌ها با ظرفیت به این عظیمی در کارخانه‌جات خاص و گاهاً در تصفیه خانه‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سیستم تصفیه اب صنعتی اسمزمعکوس شرکت تصفیه اب پاکسازان

از جمله خدماتی که توسط تیم امداد تصفیه قابل ارائه می‌باشد:

1. نصب دستگاه تصفیه آب در تمامی ظرفیت‌ها

2. تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت 5 مترمکعب در شبانه روز تا ظرفیت نامحدود

3. تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب تخصصی و ویژه مانند تصفیه آب آزمایشگاهی، تصفیه صنعتی پزشکی و داروسازی تصویر صنعتی آب دریا

4. سرویس کامل دستگاه تصفیه آب صنعتی جهت افزایش کارایی و بهره وری تولید

5. اسید شویی و احیای فیلترهای ممبرین صنعتی جهت کاهش هزینه خرید مجدد فیلتر ممبرین

6. ارائه برنامه زمانبندی شده دقیق برای سرویس‌های دوره‌ای دستگاه تصفیه آب صنعتی جهت جلوگیری از خرابی

سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی کاری پیچیده و بسیار تخصصی است انواع دستگاه تصفیه آبصنعتی بر خلاف نمونه‌های خانگی و نیمه صنعتی قطعات و فیلترهای آب متفاوتی بوده و اگر سرویس و عیب یابی دستگاه تصفیه آب صنعتی درست انجام نشود ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی به مالک آن وارد نماید ما تیمی ویژه تخصصی از کارشناسان تعمیرکار تصفیه آب صنعتی، نصاب تصفیه آب صنعتیو… داریم که پروژه‌های بسیار متنوعی را اجرا کرده‌اند از طراحی و تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت بالا تا طراحی و تولید تصفیه صنعتی مخصوص داروسازی آزمایشگاه

پیشنهاد ما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی RO از راهنمایی کارشناسانمجرب مجموعه آب پاکسازان برای انتخاب دستگاه متناسب با نیاز خود استفاده نمائید.

امکان مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان مجرب تصفیه آب ?? 09166915090 مهندس قدکساز ?? 06133739660 واحد فروش شرکت

برای بهره مندی از این امکان از طریق شماره‌های فوق الذکر با شرکت آب‌پاکسازان در ارتباط باشید.

منابع :

تصفیه اب صنعتی RO

تصفیه آب صنعتی رزینی

مزایا تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب اسمز معکوس

معایت تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی اقساطی

تصفیه آب کشاورزی

بهترین تصفیه آب صنعتی

بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب وپسابهای صنعتی



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

اجزاي تشکيل دهنده دستگاه تصفيه آب صنعتي2021 

طرز کار دستگاه تصفيه آب صنعتي

رپرتاژ آگهي – يکي از رايج ترين روش تصفيه اب صنعتي، تصفيه آب اسمزمعکوس است؛ که به RO (reverse osmosis) نيز شهرت دارند يکي از مقرون به صرفه ترين،دقيق ترين روش تصفيه آب دربين چندين روش تصفيه آب صنعتي در جهان است. که بيس مکانيزم و عملکرد اين دستگاه بر پايه‌ي فشار است.به اين صورت که اب شور زلال که از سيستم پيش تصفيه خارج شده از طريق فشار توليد شده توسط‌ پمپ طبقاتي وارد فيلتر ممبرين يا به عبارتي ديگر وارد فيلتراصلي دستگاه اب تصفيه صنعتي شده و آب شيرين از آب خام جدا و خروجي فيلتر آب توليد و فاضلاب مي‌باشد، آب توليد، همان آب محصول مورد نظراست و آب فاضلاب همان آب خام به مراتب غليظ شده تر بدون هيچ مواد شيميايي اضافي است واين نکته يکي از محاسن برتري روش اسمزمعکوس نبست به ما بقيه روش‌هاي تصفيه آب صنعتي است.

به مقالات دیگر ما سر بزنید:

دانلود فونت رایگان

آب پاکسازان

تصفيه آب کشاورزي

متاسفانه وضعيت آب در سال‌هاي اخير با توجه به شرايط خشک سالي و گرماي هوا بدتر شده و شاهد اين هستيم که در مناطقي با هواي و خاک مناسب، آب با کيفيت جهت کشت در دسترس نيست بدين منظور از دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي(https://abpaksazan.com/?p=4649)  ويژه صنعت کشاورزي استفاده مي‌‍شود تا آب به کيفيت استاندارد برسد. اين دستگاه بستگي به نوع محصول و متراژ زمين طبقه بندي شده و ساخته مي‌شوند. براي خريد آب شيرين کن آب کشاورزي به روش اسمزمعکوس RO به سايت آب پاکسازام مراجعه کنيد.

تعميرات دستگاه تصفيه آب صنعتي

مبحث تعمير دستگاه تصفيه آب صنعتي، بحث بسيار گسترده و تخصصي است که بسته به طراحي دستگاه و نوع مشکل بوجود آمده،از خرابي قطعات برقي تا مشکل در هرکدام از فيلترهاي سيستم و … متفاوت و گوناگون است، از اين رو اگر جهت تعميردستگاه تصفيه آب صنعتي به علت گسترده بودن نوع مشکل از تعميرکاران و يا تکنسين‌هاي متخصص استفاده نشود مي‌تواند باعث ايجاد هزينه‌ها و خرابي بيشتر در سيستم  شود.

فروش تجهيزات تصفيه آب صنعتي

بخاطر کسترش صنعتي تصفيه آب به دليل کمبود آب شيرين در دنيا، فروش و خريد تجهيزات تصفيه آب صنعتي نيز گسترش يافته و همين موضوع سبب شده تا تجهيزات و قعاط تقلبي در بازار بيشتر و بيشتر شود.(https://abpaksazan.com/?p=3591) از آن جايي که اين شرکت داراي بيش از 20 سال سابقه در صنعت تصفيه آب است توانايي تشخيص جنس اورجينال را از جنس تقلبي را داراست و از آنجايي که اين شرکت جزو طراحان و سازندگان دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي نيز هست جهت دستگاه‌هاي خود از جنس‌هاي اورجينال و اصل استفاده کرده زيرا اين شرکت بر اين باور است که کيفيت خوب، خود بهترين تبليغ است و نياز به تبلغ ندارد،به عنوان مثال براي خريد و قيمت ممبران تصفيه اب صنعتي؛ قبل از خريد با مشاورين شرکت مشورت کرده و خريدي هوشمندانه را تجربه کنيد.

 سايت تصفيه آب abpaksazan.com به عنوان يکي از  اولين و بزرگ ترين ارائه دهندگان دستگاه هاي تصفيه آب صنعتي

تصفيه آب صنعتي رزيني

اين دسته از روش تصفيه آب‌، داراي تنوع بسياري هستند. اين تنوع بالا به دليل متفاوت بودن نوع مکانيزم و عملکرد رزين‌ها به وجود آمده‌اند. به عنوان مثال يکي از پرکاربردترين دسته رزين، رزين‌هاي ميکس بد هستند که وظيفه‌ي کاهش تي دي اس را بر عهده دارند اما اين دسته از رزين‌ها احيا پذرير نيستند و اگر براي تي دي اس بالا بکار گرفته شوند زود اشباع مي‌شوند و عملا کارايي خود را از دست مي‌دهند. از دسته‌هاي پرکاربرد ديگر، رزين‌هاي آنيوني و رزين‌هاي کاتيوني را مي‌توان نام برد که اين دسته رزين‌ها جهت کاهش سختي‌هاي موجود در آب بکار گرفته مي‌شوند.که بسته به نوع املاح و سختي موجود در آب نوع رزين تغيير مي‌کند.اين دسته از رزين‌ها قابليت احيا شدن را دارند.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

تعميرکار دستگاه تصفيه آب صنعتي

شيوه انتخاب و استخدام تعميرکار و تکنسين‌هاي اين شرکت جهت واحد خدمات، به اين صورت است که اين افراد مي‌بايست داراي فکر فني و هوش بالا به همراه شناخت کامل قطعات و تجهيزات ‌باشند. حال با آموزش و اصول تعميرات و خرابي‌هاي سيستم، يک فرد در مجموعه پرورش داده شده و به عنوان کارشناس اجازه فعاليت پيدا مي‌کند. ميانگين فعاليت کارشناسان و تکنيسين کادر خدمات شرکت به 7 سال مي رسد . و اين در حالي است که آموزش‌ها و دوره‌هاي قوي نيز در شرکت براي آن‌ها برگزار گرديده است.

 

نصب دستگاه تصفيه آب صنعتي در محل

اهميت سيستم RO در مجموعه‌ها و مکان‌هايي که دستگاه تصفيه آب صنعتي در آن نصب شده است، بر کسي پوشيده نيست . در بعضي از مواردي سيستم RO براي مکان خاص و کارهاي خاص ساخته مي‌شود. ماننده، بيمارستان‌ها، بخش دياليز بيمارستان‌ها، آزمايشگاه‌ها، دکل‌هاي نفتي (جهت تامين آب شرب و غيره)، تصفيه آب مرغداري‌ها، کشاورزي، تصفيه آب آزمايشگاهي  و… ارائه خدمات به اين واحد‌ها در اولويت و مهم مي‌باشد لذا با جان انسان و موجود زنده مرتبط است. به همين منظور ارائه خدمات شبانه روزي در هفت روز هفته به اين دليل است که اهميت داشته و بايست به آن توجه نمود.

امداد تصفيه آب صنعتي

واحد خدمات شرکت آب‌پاکسازان، با ارائه‌ي خدمات نوين در زمينه‌ي تعمير ونگهداري سيستم‌هاي تصفيه‌ي آب از قبيل mf , uf , ro و nf در ابعاد و مدال‌هاي مختلف هم‌چون دستگاه‌هاي تصفيه‌ي آب دريايي، کشاورزي، صنعتي، دام‌وطيور، پزشکي و شرب فعال مي‌باشد. شما مي‌توانيد از طريق تماس با مرکز خدمات اين شرکت، علاوه بر در خواست خدمات تعمير ونگهداري از مشاوره‌هاي فني‌ومهندسي به صورت کاملا رايگان استفاده نمائيد. هدف و اولويت اين واحد خدماتي ارئه‌ي سرويس‌هاي پشتيباني بر مبناي رضايت‌مندي مشتريان است، هم‌چنين مي‌توان به ويژگي‌هايي از قبيل پاسخ‌گويي در لحظه، ارئه‌ي خدمات در هفت روز هفته و بيست وچهار ساعت شبانه روز، سرعت عمل در سرويس‌دهي خدمات، استفاده از قطعات اصلي و باکيفيت اشاره نمود.

کاربرد فيلتر شني

همان طور که پيش‌تر اشاره شد، Sand filter به دليل مکانيزم به کار رفته در عين حال با هزينه تقريبا مناسب و ارزان کاربردهاي زيادي داشته و در تصفيه خانه هاي صنعتي، خانگي، نيمه صنعتي، استخر و … کاربرد دارد. از اصلي ترين کاربردهاي فيلترشني مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

https://abpaksazan.com/sand-filter/

  • تصفيه آب فيلتر شني استخري
  • پيش تصفيه Reverse osmosis
  • تصفيه پساب آب و فاضلاب
  • تصفيه آب شرب خوراکي
  • تصفيه آب کشاورزي
  • فيلتراسيون برج خنک کننده

مزاياي فيلتر شني آب پاکسازان قيمت ارزان فيلتر شني، نصب، نگهداري و تعمير آسان و خدمات پس از فروش شرکت در واحد سرويس تصفيه و همچنين تنوع بسيار بالا از نظر ظرفيت فيلتر شني و سرعت عبور آب و قدرت تصفيه آب بالا با حذف ذرات بيشتر از 100 ميکرون بعلاوه شستشوي آسان به روش معکوس مي‌باشد.

انواع فيلتر شني:

  1. فيلتر شني Slow
  2. فيلتر شني Rapid Gravity
  3. فيلتر شني Rapid Pressure

اجزاي دستگاه فيلتر شني

  • شير فيلتر و بکواش
  • شير اطمينان
  • لوله آب تصفيه شده
  • نازل فيلتر شني
  • صفحه زير فيلتر شني
  • شير آب خروجي
  • شير آب تصفيه شده
  • مسير آب پساب(فاضلاب)
  • لوله آب ورودي
  • شير تزريق پلي آلمينيوم کلرايد PAC
  • شير تزريق هيپوکريت
  • شير کنترل جريان
  • فلومتر آب ورودي
  • گيج فشار آب ورودي

روش بکواش کردن و نحوه نصب فيلتر کربني

فيلتراسيون کربن و سيليس براي از بين بردن ذران معلق و همچنين مواد شناور و قابل جمع شدن و کربن جهت حذف کلر، بو و گاهاً ميکروب استفاده مي‌شود. ذرات از طريق جذب يا محصور شدن(حصاردار شدن، ديوارکشي شدن، حصار کشيدن) فيزيکي برداشته مي‌شوند. در صورت فشار(نيرويي که همراه با شدت بر کسي يا چيزي وارد شود) بيش از حد فشار بر روي فيلتر، بايد آن را شستشو دهيد. سليس دانه بندي همراه با سيليس دانه درشت و صفحه نازل همچنين نازل فيلتر شني و دريچه تخليه سيليس با وروردي آب، خروجي آب و  دريچه ورود سيليس و همچنين شير اطمينان و خروجي آب بکواش طراحي و توليد شده توسط شرکت تصفيه آب پاکسازان.

توانايي نتيجه و محصول دادن فيلتر شني با حاصل، راندمان، فعل، کارکرد، ميزانکار، نتيجه فيلتر ماسه، يعني فيلتراسيون(فيلتراسيون شده، صاف کردن، از صافي گذشتن، از صافي گذراندن، تصفيه کردن) سطح و فيلتراسيون عمق تعيين مي‌شود. فيلتراسيون سطح شامل جمع آوري ذرات بالاتر از بستر فيلتر است. اين ذرات بطور مشترک يک توده متخلخل(دارايخللوفرج، پرمنفذ، خللوفرجدار، سوراخسوراخ، مشبک، منفذدار ≠ متراکم، متکاثف، فشرده، پرچگالي، پرتکاثف) کلان را تشکيل مي‌دهند که قادر است ذرات جديد را به روشي بسيار مؤثر جمع کند. فيلتراسيون عمق به طور کلي شامل ذرات کوچک‌تر است که جمع آوري آنها دشوارتر است و با جذب به ذرات ماسه وصل مي‌شوند. در هنگام شستشوي معکوس نسبت به خاک ناشي از فيلتراسيون عمق، از بين بردن سطح خاک آسان‌تر است.

از جمله کاربردهاي مهم فيلتر شني آب پاکسازان ميتوان به نيروگاهها، پتروشيمي و پالايشگاهها | تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب | کليه سيستمهاي حرارتي و برودتي | استخرهاي شنا | صنايع لاستيک و پلاستيک | صنايع شيشه | صنايع فولاد و فلزات | صنايع رنگ | صنايع کاغذ سازي، شيميايي و نساجي اشاره نمود.

خدمات آب پاکسازان تعريفي جديد از خدمات پس از فروش

پيشنهاد ما  قبل از خريد دستگاه تصفيه آب صنعتي RO  از راهنمايي کارشناسان مجرب مجموعه آب پاکسازان براي انتخاب دستگاه متناسب با نياز خود استفاده نمائيد.

منابع مقاله :

تصفيه آب صنعتي رزيني

مزايا تصفيه آب صنعتي

تصفيه آب اسمز معکوس

معايت تصفيه آب صنعتي

دستگاه تصفيه آب صنعتي اقساطي

تصفيه آب کشاورزي

بهترين تصفيه آب صنعتي

بهترين دستگاه تصفيه آب صنعتي



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي
100% کامل ساخت فیلتر شنی یا سند فیلتر

تاریخچه آب پاکسازان

شرکت تصفیه آب و فاضلاب گروه صنعتی آب پاکسازان از ابتدای فعالیت خود و با اتکا به دانش ، تخصص و تجربه کارشناسان خود توانسته است اجرای بیش از ۳۵۰۰ پروژه موفق در زمینه سیستم های تصفیه آب و فاضلاب را بر اساس آخرین دستاورد های علمی و فنی روز در کارنامه خود به تثبیت برساند و به واسطه حجمعظیم تولیدات تولیدات موفق گردیده تا کیفیت ، سرعت ، قیمت و خدمات پس از فروش خود را به ایده آل ترین سطح ممکن برساند.

از مطالب پربازدید ما دیدن فرمایید:

دانلود فونت

دستگاه تصفیه آب

در شرح ظاهر این فیلتر باید گفت فیلتر شنی به فیلتری می گویند که میتواند املاح مخلوط در آب مانند شن، ماسه، گل و لای، کدورت، کلر آزاد و ذرات معلق را حذف کند. ذراتی که قطر آن ها بیش از 45 میکرون باشد. این فیلتر به دلیل ارزان بودن و کارایی بالایی که در دستگاه های تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب استخر، تصفیه آب ورودی به ساختمان ها ومنازل مسکونی بسیار محبوب می باشد. حال باید توجه نمود هر صافی شنی چه مشخصاتی دارد که ما باید به آن توجه کنیم.

فیلتر شنی آب پاکسازان

عمده مصرف برای این فیلتر برای نقاط و مکان هایی می باشد که نیاز به انجام عمل تصفیه فیزیکی آب دارند. متاسفانه سیستم تصفیه آب شهری درایران ناقص بوده و ایرادات زیادی دارد و از طرفی آب شهری به دلیل لوله کشیقدیمی و فرسوده از کدورت بسیار بالایی برخوردار است و آبی که به دست مصرف کننده میرسد از استاندارد های حداقلی برخوردار نیست. همچنین سیستم گندزدایینیز برای این آب شهری درست اجرا نشده و معمولاً به دلیل نداشتن ابزارهای کنترلی، بیش از حد مجاز از مواد گندزدا مانند کلر در آب استفاده می شود.

کاتالوگ فیلتر شنی

بخشی از توضیحات کاتالوگ و یا دفترچه فیلتر شنی آب پاکسازان، در ابتدا باید توجه داشت که فیلتر شنیتوانایی حذف ذرات معلق در آب را دارند این بدین معنا است که آب ورودی به فیلتر شنی تصفیه فیزیکی شده و آب خروجی از آن آبی زلال و شفاف و به دلیل وجود کربن در داخل فیلتر شنی عاری از کلر رنگ بو و مزه می باشد بهصورت کلی فیلتر شنی همانند مرحله ۱ ۲ و ۳ در دستگاه تصفیه آب خانگی عمل میکند تنها با این تفاوت که صافی شنی توانایی حذف گل و لای با دقت بیشتر و مقدار آب بسیار بیشتر است.

همانطور که می دانید کلر بیش از حد در آب باعث ایجاد ناراحتی های پوستی ومشکلات تنفسی می شود همچنین این کلر آزاد نیز در آب برای دستگاه تصفیه آب صنعتی مضر بوده و در صورت ورود کلر به فیلتر ممبران که همان فیلتر اصلی دستگاه می باشد فیلتر ممبران ظرف مدت ۱۶ ساعت از کار می افتد. به همین دلیلاست که فیلتر شنی محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دارد.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

طراحی و ساخت فیلتر شنی

شما باید بدانید آبی که قرار است توسط فیلتر شنی تصفیه شود چه مقدار کدورت دارد، شما حتی می بایست میزان کلر آزاد در آب را نیز آنالیز کرده تا در طراحی فیلتر شنی لحاظ شود. این دو آیتم باعث می شود که فیلتر شنی شما عملکرد عالی از خود نشان دهد و تمامی ذرات معلق موجود در آب را حذف نماید، لازم به ذکر است که علاوه بر کدورت و میزان کلر آزاد موجود در آب شما می بایست مشخص نمایید چه مقدار آب در واحد زمان را تصفیه کنید به عنوان مثال شما برای یک دستگاه تصفیه آب صنعتی و یا یک واحد مسکونی و حتی یک مجتمع چقدر آب در ۲۴ ساعت نیاز دارید.

جنس فیلتر شنی آب پاکسازان

جنس بدنه فیلتر چگونه باشد باید توجه داشت که صافی شنی را میتوان از از جنس استنلس استیل، کربن استیل، فایبرگلاس یا همان FRP، گالوانیزه ساخت. باید توجه نمود که نوع آب ورودی به فیلتر شنی چه می باشد تا متناسب با آن جنس فیلتر را مشخص کرد به عنوان مثال در تصفیه آب دریا از فیلترهای شنی با جنس استنلس استیل و یا اف آر پی ( فیلتر شنی FRP) استفاده می شود.

البته در فیلترهای شنی با جنس کربن استیل که به فیلتر شنی فلزی معروفند باید از پوشش اپوکسی مناسب استفاده شود. این پوشش می بایست بر روی فیلتر شنی با حداقل 200 میکرون رنگ با اجرای سند بلاست صورت بگیرد. اجرای پوشش اپوکسی در شرکت آب پاکسازان به صورت زیر انجام می گیرد.

Dry Film Thickness per Coat 3 Coat Painting Method No. of Coat Paint Name & Treatment Process
Blast cleaning SIS SA 2 ½ Surface preparation

At shop

 

80 microns AL 1 (P-04) Epoxy Polyamide Zinc Rich 1st Coat
120 microns AL 1 (P-14) High Build Epoxy Polyamide Intermediate 2nd Coat
50 microns AL 1 (P-23) Polyurethane Aliphatic Finish Coat 3rd Coat

 

باید توجه داشت که اجرای مناسب پوشش اپوکسی در طول عمر فیلتر شنی تاثیر مستقیمی دارد به طوری که اجرای نامناسب پوشش باعث خرابی فیلتر ظرف مدت شش ماه می گردد از طرفی با اجرای درست و اصولی پوشش اپوکسی طول عمر فیلتر شنیبه بیش از از ۸ تا ۱۰ سال می رسد. این فیلتر ها به دلیل هزینه اولیه کم و هزینه نگهداری ناچیز بسیار معروف اند لذا در نحوه اجرای پوشش در فیلترشکنی خود اطمینان حاصل نمایید.

انواع فیلتر شنی

فیلترهای شنی نوع سلیس و یا همان شن داخل فیلتر شنی می باشد این ماده کهبه تثلیث معروف است دانه بندی های مختلفی داشته و به صورت دانه بندی شده در داخل فیلتر قرار می گیرد سیلیس فیلتر شنی از لایه درشت که سنگهایی در حدود ۸ الی ۱۲ میلیمتر می‌باشند در کف فیلتر شنی و به عنوان لایه اول از پایین ریخته می شود بعد از آن سلیس با اندازه ۵ الی ۸ میلیمتر به عنوان سلیس متوسط بر روی سلیس درشت قرار می‌گیرد بعد از سلیس متوسط اصلی‌ترین لایه فیلتر شنی که همان سلیس شکری باشد قرار می گیرد این سنیس ابعاد و اندازه ای در حدود یک الی سه میلیمتر داشته و در بالای لایه متوسط قرار می گیرد این لایه کلیه کار تسویه را انجام داده و حذف گلای و ذرات معلق در آب به واسطه وجود این لایه می باشد. در فیلترهای مدیا نیز که نوع خاصی از فیلترهای شنی می باشند بعد از لایه شکری از کربن اکتیو یا همان کربن فعال استفاده می کنند. این لایه با حذف کلر آزاد موجود در آب آب را تصفیه کرده وهمچنین رنگ بو طعم و مزه را از آب حذف می کند. انتخاب نوع درست سلیس و کربن در فیلتر شنی از لحاظ جنس و سایز سلیس بسیار مهم است بسیار دیده شده که فیلتر شنی توانایی حذف ذرات معلق را به طوری که آن فیلتر طراحی شده از خود نشان نداده است و با تعویض سلیس و کربن آن این مشکل برطرف شده است.

لوله کشی فیلتر شنی

لوله کشی در فیلترهای شنی می تواند از جنس یو پی وی سی ( UPVC ) آهن، گالوانیزه و یا پلی اتیلن باشد. نکته مهم در لوله کشی این است که سایز لولهباید متناسب با ظرفیت فیلتر و میزان آبدهی آن در ساعت باشد به عنوان مثال اگر شما فیلتر شنی با قطر یک متر را انتخاب نمایید و لوله کشی نصب شده روی آن سایز ۴ اینچ را داشته باشد باعث ورود آب زیادی به فیلتر شده که مشکلاتی از قبیل افزایش سرعت خطی به هم ریختن لایه های سیلیس و فیلتر نشدن آب را به همراه دارد. باید توجه نمود که لوله کشی فیلتر شنی نقش بسزایی در بکواش فیلتر یا همان شستشوی فیلتر دارد.

نگهداری فیلتر شنی

پر اهمیت در نگهداری از فیلتر شنی و کارایی بهتر آن می شود انجام عمل بک واش می‌باشد. به صورت کلی در حالت نرمال و حین‌کار فیلتر آب از بالا وارد شده و پس از عبور از لایه های سیلیس از کف فیلتر شنی خارج میشود. در حالت بکواش آب از پایین فیلتر وارد شده و از بالا خارج میشود. این کار باعث شستشوی فیلتر و مواد داخل آن می شود. شما می بایست بسته به کدورت آب ورودی از روزی یک بار تا دو هفته یکبار با باز و بسته کردن شیر های نصب شده روی فیلتر شنی، فیلتر شنی خود بکواش را نمایید. شما می توانید در حین انجام عمل بکواش آب کثیفی که از فیلتر شنیخارج می شود را مشاهده نمایید. این عمل در حدود ۱۵ الی ۴۵ دقیقه برای هر فیلتر زمان می‌برد. بهتر است علاوه بر پمپ شستشو از بلوئر هوا برای بکواش بهتر فیلتر شنی استفاده کرد. استفاده از بلوئر هوا در شستشوی فیلتر شنی می توانند ۵۰% شست و شو را بهتر نماید.

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

فیلتر شنی توانایی شیرین کردن آب را دارد ؟

زمینی که در آن زندگی می‌کنیم به دلیل فراوانی آب در سطح آن همچون اقیانوس‌ها، دریا ها و… به سیاره آبی رنگ معروف در دستگاه آب شیرین کن صنعتی است. با این حال تنها ۲.۵ درصد از تمام این آب های روی زمین قابل شرببوده که حجم عظیمی از آن به صورت برف و یخ ، غیر قابل استفاده می باشند و تنها ۰.۳ درصد از آن به صورت مایع و قابل دسترس می‌باشد که می‌توان از آن استفاده کرد. که این آب در صنایع مختلف همچون :

  • کارخانه‌تولید آب جهت شرب
  • صنعت دام و طیور
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت پزشکی، دارو سازی و آزمایشگاهی

و غیره در حال استفاده می‌باشد پس مقداری کمی برای شرب باقی می‌ماند.

شرکت آب پاکسازان

شرکت آب پاکسازان با برند تجاری PRIME AQUA در سال ۱۳۷۷فعالیت خود را بهصورت حرفه ای در زمینه مشاوره ، طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب ، تصفیه فاضلاب و مواد شیمیایی آغاز کرده است. واحد بازرگانی است شرکت با توجه به نیاز بازار و شرکت ها اقدام به واردات تمامی تجهیزات به روز سیستم های تصفیه آب و فاضلاب مینماید. واحد فنی شرکت آب پاکسازان پر سابقه ترین واحد شرکت بوده و از بدو تاسیس شرکت تا به امروز با تکیه بر مهندسین خلاق و تکنسین های مجرب خود با ایجاد محیطی پویا و کارا به ارایه خدمات فنی و مهندسی می پردازد.

بازدید از محل

شرکت آب پاکسازان در همه مراحل اجرا و فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی ابتدااز محل نصب دستگاه بازدید به عمل می آورد تا نسبت به شرایط محیط و همچنین شرایط جوی نوع شاستی و قطعات مورد نیاز اقدام به تهیه گزارش می نماید.

کارشناسی در محل

پس از بررسی شرکت آب پاکسازان از محل بازدید و ارائه گزارش، یک تیم کارشناسی به محل اعزام می شوند تا نسبت به تهیه نمونه برداری از آب منطقه اقدام نمایند . جواب آزمایش آب منطقه به همراه گزارش تیم طراحی و تیم کارشناسی تحوبل واحد برآورد هزینه خواهد شد .

برآورد هزینه

واحد برآورد هزینه با توجه به جواب آزمایشگاه و همچنین گزارش تیم طراحی وشرکت آب پاکسازان نسبت به برآورد هزینه دستگاه تصفیه آب مورد نیاز مشتری، سختی آب منطقه و همچنین شرایط جوی اقدام می کند. در نهایت تیم فروش نوین تصفیه پارس با تمامی گزارشات مندرج قیمت نهایی را اعلام می کند .

نصب و تحویل دستگاه تصفیه صنعتی

پس از گذشت همه مراحل فوق و پرداخت هزینه های دستگاه تصفیه آب صنعتی، دستگاه به همراه یک تیم نصب و راه اندازی به محل اعزام می شوند. پس از نصب وتحویل دستگاه کلیه آموزش های اولیه به یک اپراتور که از طرف مشتری معرفی می شود آموزشهای لازم داده می شود و از آن تاریخ گارانتی و خدمات پس از فروش محصول دارای اعتبار می باشد.

سایت تصفیه آب abpaksazan.com به عنوان یکی از اولین و بزرگ ترین ارائه دهندگان و سازندگان با ❤️ دستگاه تصفیه آب صنعتی با تجهیزات جانبی اصلی؛ برندهای مختلف در مقیاس های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ro جهت ارائه خدمات بهتر و پاسخگویی به سوالات شما مشتریان خرید تصفیه آب و مشاوره برای خرید محصول، امکان مشاوره رایگان تلفنی را ایجاد کرده است.

دسته بندی تصفیه آب : https://abpaksazan.com/category/water-treatment/

لیست قیمت فیلتر شنی

با توجه به ورود به سال ۲۰۲۱ و آغاز سال ۱۴۰۰ فروش ویژه با قیمت همکار و ارائه لیست قیمت های فیلتر شنیاز طریق کانال های ارتباطی ما، می توانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی کیفیت محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش آب پاکسازان بسپارید.

شرکت مهندسی آب پاکسازان تولید کننده انواع فیلتر شنی،جهت خدمات خرید انواع و اقسام فیلترشنی آماده همکاری با مشتریان ارجمند میباشد. از این رو جهت خرید فیلترشنی با بخش فروش و یا بصورت آنلاین درج سفارش نمایید.

قیمت فیلتر شنی

در تمامی شبکه های اجتماعی شرکت آب پاکسازان از جمله (یوتیوب ،واتساپ، لینکدین، تلگرام، اینستگرام و… ) فیلترشنی های تولید شده توسط تیم مهندسی آب پاکسازان، مشخصات فنی و قیمت مدل های از انواع فیلتر شنیفایبر گلاس و فولادی در دما و فشار کار های مختلف از معروف ترین برندهای داخلی تولیدی شرکت و خارجی با گارانتی اصلی و مادام العمر، جهت بررسی و خرید شما مشتریان عزیز و گرامی ارائه گردیده است.

سوالاتی در خصوص فیلتر شنی

فیلتر شنی و فیلتر کربنی یا به عبارتی مدیا فیلتر چه کارایی دارند؟

فیلتر شنی یا صافی شنی که محتوای درون آنها متشکل از مشبندی سنگ‌های سیلیس در سایز‌های مختلف است وظیفه حذف گل و لای و ذرات معلق و به طور کل شفاف سازی آب را بر عهده دارد، اما فیلتر کربن یا میا فیلتر که متشکل از کربن و سلیس هستند داری وظایف متعددی از جمله حذف بو،رنگ طعم و مزه و از همه مهمتر وظیفه ی حذف کلر را بر عهده دارد.

سلام تفاوت فیلتر شنی اتوماتیک و دستی چیست؟

در فیلتر شنی های اتوماتیک از شیرهای برقی ویا پنوماتیکی به جای شیرهای دستی موجود در فیلترشنی های دستی جهت بکواش و فست‌راین توسط PLCهای فرمان صورت می‌گیرد.

سرویس و شستشوی فیلتر شنی به چه نحوی است؟

سرویس فیلتر شنی شامل دو مرحله‌ی بکواش و فست راین است، که در عمل بکواش فیلتر از پایین به سمت بالا و در فست راین فیلتر از بالا به سمت پایین توسط آب شسته می‌شوند که هر دو مرحله با تغییر حالت شیرهای موجود در فیلتر شنی صورت می‌گیرد.

مواد شیمیایی فیلتر شنی

  • سیلیس های تصفیه آب
  • آنتراسیت های تصفیه آب

فیلتر شنی بر اساس نوع بستر

  1. بستر تک لایه
  2. بستر دو لایه
  3. بستر سه لایه و بیشتر

سایت تصفیه آب پاکسازان سازنده و طراح انواع فیلتر شنیو فیلتر کربنی برای استفاده در صنایع مختلف می‌باشد و در کنار این امکان مشاوره برای خرید محصولات تصفیه آب خانگی و تصفیه آب نیمه صنعتی و حرفه و تخصص اصلی آب شیرین کن های صنعتی را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل و نیاز به مشاوره با مراجعه به abpaksazan.com با کارشناسان آب پاکسازان در ارتباط باشید.

با توجه به آنچه گفته شد بهتر است برای خرید فیلتر شنیشرکت تصفیه آب و فاضلاب گروه مهندسی آب پاکسازان را اولویت، در لیست برنامه‌هایی قرار دهید که در سال 1400 قصد دارید انجام دهید و چه بهتر که این اتفاق با شروع سال جدید همراه باشد.

☎️ تلفن تماس شرکت : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ واحد فروش



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

مزايا و معايب دستگاه تصفيه آب صنعتي 1400

اگرچه از همه سیستم هایی که ما بررسی کردیم به عنوان "سیستم های اسمز معکوس" نام برده می شود ، فیلتر اسمز معکوس تنها یک مرحله از کل سیستم تصفیه آب است. غشای RO فقط فیلتر بسیار خوبی است.تنظیمات واقعی از سیستمی به سیستم دیگر و سازنده ای به سازنده دیگر کمی متفاوت است ، اما طراحی در واقع همان چیزی است که در تصویر زیر نشان داده شده است.

آب از طریق یک یا چند فیلتر صحیح عبور می کند (1) که ذرات بزرگ را از بین می برد ، سپس از طریق فیلتر RO عبور می کند (2) که تقریباً همه ذرات ریز دیگر را از بین می برد. در نهایت ، پس از عبور از یک یا چند فیلتر عبور خواهد کرد (3 و 4) ، که مزه ها یا گازهای مضر را که بر بوی آب تأثیر می گذارد ، از بین می برد.

از مقالات پربازدید ما دیدن فرمایید:

فونت فارسی

شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب

اگرچه امروزه تصفيه آب امري مهم و مورد توجه به دليل افزايش كيفيت آب به شمار مي‌رود اما دستگاه تصفيه آب صنعتي با روش اسمز معكوس RO داراي مزايا و معايبي است.

تصفيهآب به روش اسمز معكوس RO يا اسمز معكوس صنعتي يكي از روش‌هاي تصفيه آب استكه در اين روش ناخالصي‌ها و املاح آب جداسازي و حذف مي شود.

معايب تصفيه آب صنعتي

در رابطه با معايب سيستم‌هاي تصفيه آب صنعتيمي‌توان به موارد زير اشاره كرد

بالا بودن نسبي پساب دستگاه، اين پساب‌ها معمولا از ۵۰% تا ۱۰% آب خوراكرا شامل مي‌شوند كه اين تفاوت درصد، تماما بستگي به طراحي دستگاه دارد. لازم به ذكر است كه اين مقدار از پساب در دستگاه‌هاي دريايي RO افزايش يافته و نسبت به RO هاي اب لب شور پساب بيشتري دارا هستند.

سايت شركت تصفيه آب پاكسازان abpaksazan.com به عنوان يكي از اولين و بزرگ ترين ارائه دهندگان دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي با تجهيزات جانبي اصلي

مزايا دستگاه تصفيه آب صنعتي

در مورد مزاياي دستگاه تصفيه اب صنعتي Industrialwastewater treatment بايد به مقرون به صرفه بودن دستگاه از جهت هزينه مالي و هم از لحاظ آلايندگي محيط زيست اشاره كرد. همچنين اين سيستم از دقت بالايي در توليد كيفيت آب محصول برخوردار است. محدوديت ظرفيت توليد ندارد، براي همه نوع آب خام با تي دي اس‌هاي مختلف مانند آب لب شور، آب دريا و ...كاربرد دارد.

همچنين اين سيستم علاوه بر حذف كامل املاح محلول در آب(TDS) تاثير چشم گيري در كاهش سختي آب را دارا است. همچنين مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱- مصرف پايين انرژي نسبت به روش‌هاي تقطيري

۲- هزينه نگهداري پايين

۳- راهبري آسان

۴- نصب و راه اندازي در كوتاه‌ترين زمان

۵- مصرف پايين مواد شيميايي در مقايسه با روش تعويض يوني

۶- در سيستم‌هاي RO نسبت به سيستم‌هاي گرمايي مصرف انرژي پايين ميباشد وبسياري از مشكلات همانند خوردگي كه در سيستم‌هاي گرمايي به دليل عملكرد دردماهاي بالا وجود دارد، در اين سيستم ديده نمي‌شود.

۷- از نقطه نظر آلودگي نيز روش اسمزمعكوس به روش تبادل يوني ارجحيت دارد، زيرا هيچگونه ناخالصي به جز آنجه قبلاً در آب وجود داشته است، به محيط زيست اضافه نميكند.

۸- برخلاف سيستم‌هاي تقطيري و تعويض يوني به دليل آن كه قسمت اصلي تصفيه‌ي آب در سيستم‌هاي RO توسط ممبرين‌ها انجام ميشود، در صورتي كه اشكالي در سيستم به دليل خرابي يكي از آن‌ها اتفاق بيفتد، ‌ نيازي به متوقفكردن كامل سيستم نيست، ممبرين خراب را ميتوان به سادگي از سيستم خارج، شستشو، تعويض و يا تغيير داد.

۹- در مقايسه با سيستم‌هاي تعويض يوني، هزينه يك سيستم RO، نسبت به تغييرات ناخالصيهاي آب وابستگي كمي دارد، بنابراين در صورت تغيير خلوص آب ورودي تغييرات زيادي در هزينه‌هاي تمام شده آب نهايي داده نمي‌شود.

 https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

قيمت فيلتر شني

قيمت فيلتر شني از اساسي‌ترين و مهم‌ترين عوامل خريد در صنايع مختلف درهر حوزه‌اي ليست قيمت فيلتر شني است. ما در اينجا با به روز ترين قيمت‌هاي روز فيلتر شني در خدمتشما هستيم، از آنجا كه فيلترهاي شني انواع و اقسام مختلفي دارند، از لحاظ قيمتي اختلافات فاحشي دارند. به شكلي كه نمي توان فرضاً به طور قطعي مشخص كرد كه قيمت فيلترشني FRP چقدر است. فيلترهاي شني با توجه ويژگي پارامتر عملياتي انواع شير تفاوت كاركرد و انواع، ظرفيت و جنس به كار رفته در بدنه‌ها قيمت‌گذاري مي‌گردند. به منظور اطلاع از قيمت فيلتر شني مي‌توانيد با شركت آب پاكسازان تماس گرفته و با توجه به نوع صافي مورد نظر قيمت خريد فيلتر شني را دريافت نماييد.

ليست قيمت فيلترشني از طريق تماس با شماره ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ قابل دستيابي خواهد بود. اين ليست قيمت بروز بوده و در ارزيابي هاي اوليه به منظور شركت در مناقصات و استعلام‌ها و همچنين به جهت آگاهي تامين كننده در ابتداي هر روز بروزرساني مي‌شود. جهت كسب اطلاعات بيشتر با آب پاكسازان تماس بگيريد.

تعمير تصفيه آب

تعمير تصفيه آب مهم‌تريندغدغه مشتريان دستگاه تصفيه آب صنعتي، خدمات پس از فروش بعد از عرضه كالاست، جالب است بدانيد كه سيستم‌هاي تصفيه آب در هر واحدي از اهميت بسياربالايي برخوردارند. هدف و اولويت واحد خدمات آب پاكسازان ارائه سرويس پشتيباني بر مبناي رضايت مندي مشتريان است. در واقع يك خدمات پس از فروش واقعي سيستم‌هاي تصفيه آب بايد از ويژگي‌هاي فوق برخوردار باشد. در اين مقاله تصميم داريم شما رو با معايب احتمالي دستگاه تصفيه آب صنعتي و تعمير آن دستگاه به صورت تخصصي آشنا كنيم، چنانچه از رنگ، بو، مزه و هرآنچه كه آبمصرفي شما را مكدر كرده است ناراضي هستيد، همچنين هرگاه مشكلي براي دستگاهتصفيه آب پيش آمد لطفا در قدم اول با كارشناسان آب پاكسازان تماس بگيريد ومشاوره رايگان دريافت نماييد. براي ثبت سفارش تعمير و سرويس تصفيه آب صنعتي و دريافت پيشنهادات و قيمت از شركت هاي معتبر و متخصصين محلي كمك بگيرين.

 http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://bit.ly/36TakSQ
http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://bit.ly/iranfont

عيب يابي و تعمير دستگاه تصفيه آب

از جمله دلايل خرابي در دستگاه تصفيه آب صنعتيمي‌توانبه موارد زير اشاره كرد: طراحي اشتباه، عدم رسيدگي، عدم تزريق مواد شيمايي، انجام ندادن سرويس‌هاي دوره‌اي، ايجاد تغيير در سيستم و... لازم بهذكر است سيستم RO در دنيا جزو سيستم‌هاي تازه و نوين به حساب مي‌آيد. وجودمتخصصان پاسخگو و مجرب، بسيار براي دارندگان سيستم RO و بهره برداران حائزاهميت و مهم است. بعد از پيدا كردن مشكل، براي رفع آن يا مي‌بايست قطعه مورد نظر تعويض گردد و يا تعمير شود. سعي و تلاش تكنسين‌هاي ما بر تعمير قطعه خراب مي‌باشد و نه تعويض آن. با توجه به مشكلات اقتصادي كشور و افزايشقيمت ها قطعا هزينه نگهداري ro براي بهره برداران و دارندگان سيستم RO بسيار مهم و حائز اهميت است.

اين شركت سال ۱۳۷۷ فعاليت خود را به صورت حرفه‌اي در زمينه مشاوره، طراحي، خدمات، ساخت، واردات، فروش و راه اندازي انواع سيستم‌هاي تصفيه آب وتصفيه فاضلاب آغاز كرده است. واحد خدمات شركت آب پاكسازان، پر سابقه ترين واحد شركت بوده و يكي از مهم ترين بخش‌هايي كه اين شركت در آن سرمايه گزاريبسياري نموده است كه از بدو تاسيس شركت با تكيه بر مهندسين خلاق تكنسين‌هاي مجرب خود با ايجاد محيطي پويا و كارا به ارايه خدمات فني مي‌پردازد.

پيشنهاد ما قبل از خريد دستگاه تصفيه آب صنعتي RO  از راهنمايي كارشناسان مجرب مجموعه آب پاكسازان براي انتخاب دستگاه متناسب با نياز خود استفاده نمائيد.  

منابع:

مزايا و معايب دستگاه تصفيه آب صنعتي به نقل از ايرنا

اجزاي تشكيل دهنده دستگاه تصفيه آب

رايج ترين روش تصفيه آب صنعتي



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

آنتی اسکالانت سیستم تصفیه آب صنعتی RO

محلولی برای کاهش اثرات رسوب ناشی از گرفتگیروزنه‌های غشای سیستم اسمز معکوس توسط رسوبات در آب استفاده می‌شود، آنتی اسکالانت در طول عمر ممبران اسمز معکوس تاثیر زیادی دارد و از هزینه های تعویض فیلترهای مصرفی سالیانه می کاهد.

استفاده مستمر از این ضد رسوب باعث افزایش طول عمر دستگاه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن خواهد شد، کاربرد این ماده در دستگاه تصفیه آب صنعتی نیازمند دقت و توجه بسیاری است، بدین علت که انتی اسکالانت به مقادیری بیشتر یا کمتر از دوز مناسب یا از نوع بی کیفیت در دستگاه تزریق شود، نه تنها سبب رفع فولینگ ممبران نخواهد شد، بلکه مشکلاتی را نیز در سیستم اسمز معکوس در پی خواهد داشت، فلذا برای مشاوره با پشتیبانی شرکت آب پاکسازان تماس گرفته و مشمول مشاوره رایگان شده و دانش فردی خویش را بالا ببرید.

از دیگر مقالات مرتبط ما دیدن فرمایید:

ایران فونت

تصیفه آب

image_f586312f53d37bb5cc9219f331ed36cfb88c94c7

آنتی اسکالانت آب پاکسازان

آنتی اسکالانت (anti-scalant) از مهم ترین مواد شیمیایی تصفیه آب صنعتی ro درمرحله ی پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی نقش بسیار مهمی دارد؛ در این دستگاه تکنولوژی اسمز معکوس بهترین نوع فیلتر کردن و تصفیه آب محسوب می شود، جهت جلوگیری از املاح و رسوبات بر روی ممبران آب ورودی به سیستم ro میزان دوز مناسبی آنتی اسکالانت تزریق می‌شود. عدم استفاده از این ماده آسیب جدی به ممبران‌های دستگاه تصفیه آب صنعتی زده و موجب کاهش دبی خروجی وهمچنین بالا رفتن TDS آب می‌گردد، با گذشت زمان به دلیل وجود نمک‌های محلول در آب ورودی به سیستم تصفیه، محل‌های عبور آب از غشا دچار گرفتگی شدهو به اصطلاح scaling به وجود می‌آید.

راهنمای خرید آنتی اسکالانت آب پاکسازان

آنتی اسکالانت و یا ضد رسوب‌ها یکی از انواعمواد شیمیایی دستگاه تصفیه اب صنعتی بوده که همانطور که پیش تر گفته شد برای جلوگیری از ماندگاری رسوب‌ها در دستگاه های آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد. ما در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا علاوه ارائه نکاتی در مورد فروش مواد شیمیایی ،در مورد یکی از مهمترین این مواد یعنی آنتی اسکالانت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

گرفتگی و رسوب در سیستم های فیلتراسیون امریاجتناب ناپذیر است. منظور از گرفتگی چیست؟ شرکت آب پاکسازان که در زمینه تولید و فروش آنتی اسکالانت فعال است، نظر شما را به این مطلب جلب می‌کند.

انواع گرفتگی غشا اسمز معکوس

  • کربنات کلسیم CaCo3
  • سولفات کلسیم CaSo4
  • سولفات باریم BaSo4
  • سولفات استرونیوم SrSo4
  • رسوبات سلیکا SiO2
  • فلوراید کلسیم CaF

انواع آنتی اسکالانت

انواع آنتی اسکالانت ها برای کارکرد های متنوع و طراحی های مختلف در سیستم اسمز معکوس می‌توان به موارد ذیل الذکر اشاره کرد.

آنتی اسکالانت فلوکن 260

یکی از برند های تولید کننده آنتی اسکالانت در دنیا فلون می باشد. خرید آنتی اسکالانت فلوکن 260 مدل جنرال و کلی این برند بوده که در ایران هم موجود است. شما می توانید برای خرید آنتی اسکالانت فلوکن 260 با پشتیبانی برخط شرکت تماس حاصل فرمایید.

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

آنتی اسکالانت اوستا

آنتی اسکالانت اوستا یا AVISTA VITEC یکی دیگر از انواع مدل‌های آنتی اسکالانت می باشد که در بازار ایران موجود است وPh آن بین 5 تا 6.5 بوده و دانسیته 1.1 دارد. مشکل این نوع آنتی اسکالانت‌ها تک محصولی بودن آن ها است و نمی توان برای هر مدل آبی آن را استفاده نمود.

آنتی اسکالانت جنسیس

آنتی اسکالانت جنسیس نیز همانند دیگر برند های آنتی اسکالانت وارداتی بوده و کیفیت آن در صورت اصل بودن قابل قبول می باشد، البته در خیلی از مواقع به دلیل وارداتی بودن این کالا‌ها نوع فیک و غیر اصل آن در بازار زیاد دیده می شود که باعث خرابی‌های زیادی در دستگاه تصفیه آب صنعتی ro  می‌شود که ما به این خرابی ها در مقاله خرابی دستگاه تصفیه آب صنعتی در سایت شرکت تصفیه آب پاکسازان به نشانی www.abpaksazan.com  اشاره کرده ایم.

سوالات مواد شیمیایی آنتی اسکالانت

? آیا دوز تزریق آنتی اسکالانت‌های مختلف، متفاوت هست؟

بسته به نوع آنتی اسکالانت و کیفیت آن میزان دوز تزریق متفاوت می‌باشد، به طور میانگین میزان دوز تزریق آنتی اسکالانت 1-6 ppm می‌باشد .

? تفاوت آنتی اسکالانت جنسیس و فلوکن 260 چیست؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 یک آنتی اسکالانت اسیدی است و در کنترل انواع رسوبات موثر است. آنتی اسکالانت جنسیس یک انتی اسکالانت قلیایی با دانسیته بالا است و در کنترل انواع رسوبات به ویژه رسوبات فلزی آهن و منگنز موثر است، انتخاب نوع آنتی اسکالانت بایستی بر اساس آنالیز آب ورودی و رسوبات موجود در آن انتخابشود و در صورت انتخاب درست بهترین عملکرد را خواهد داشت.

? کاربرد آنتی اسکالانت چیست و روش استفاده آن به چه نحو است ؟

آنتی اسکالانت به عنوان ماده ضد‌رسوب در صنعت تصفیه آب استفاده می‌شود. بر اساس میزان دبیورودی دوز تزریق مشخص شده و توسط دوزینگ پمپ به سیستم اسمز معکوس تزریق می‌شود.

?دلیل تفاوت قیمت در آنتی اسکالانت ها چه چیزی هست ؟

کیفیت و برند آنتی اسکالانت در قیمت آن بسیار تاثیرگذار می‌باشد . جهت اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت می توانید با کارشناسان فروش شرکت آب پاکسازان تماس کرفته و از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

? برای دستگاه آب شیرین کن بهتر است از مواد شیمیایی RO ایرانی استفاده شود یا خارجی ؟

با توجه به مشخصات آب ورودی و آنالیز آن باید مواد شیمیایی دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب انتخاب شود. ولی در صورت اطمینان از کیفیت هم آنتی اسکالانت ایرانی وخارجی مناسب هستند.

image_60b8bfa0f60684e1f1da41db240a03b8066b5f03

? شرکت آب پاکسازان متناسب با میزان آب آنتی اسکالانت پیشنهاد میدهد !؟

بله . کارشناسان فنی این شرکت بر اساس آنالیز آب و نوع رسوبات، آنتی اسکالانت مناسب را طراحی و تولید می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

? چه پارامتر هایی در تعیین نوع آنتی اسکالانت تاثیر دارد ؟

پارامترهایی که باعث ایجاد سختی آب می شوند و نوع رسوبات موجود در آب در انتخاب آنتی اسکالانت تاثیر دارد.

https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.fiat-tux.fr/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

نمونه های آنتی را بر اساس پارامتر‌هایی همچون مقدار و میزان Ph، وزن مخصوص، نوع رسوبات و نمک های موجود در آب نام ببرید؟

  1. آنتی اسکالانت 1400
  2. آنتی اسکالانت 2400
  3. آنتی اسکالانت 3400
  4. آنتی اسکالانت 4400
  5. آنتی اسکالانت 5500

شما می توانید بسته به نوع آب ورودی خود این مواد را در گالن های 10 لیتری، 20 لیتری، 220لیتری و 1000 لیتری تهیه نمایید.

image_8d7450db11dd06fb3dee3e724dbb8ff86a2bc9a3

? چه زمانی بایستی از آنتی اسکالانت استفاده کرد ؟

استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان ضد‌رسوب بایستی بصورت مداوم انجام شود. این کار کنترل رسوبات بر سطح ممبران را کنترل کرده و عمر ممبران رو افزایش می دهد. برای تعیین زمان دقیق با تیم خدمات شرکت آب پاکسازان در ارتباط باشید.

? برای آب شهری با tds حدود 400 میلی گرم چه آنتی اسکالانتی مناسب است ؟

با توجه به اینکه میزان tds آب ورودی پایین است می توانید از آنتی اسکالانت های اویستاو فلوکن و همچنین آنتی اسکالانت ایرانی تولید شده در شرکت با بهترین قیمت وگارانتی تضمین کیفیت استفاده کنید .

? شما برای دستگاه آب شیرین کن کارخانه داروسازی چه نوع آنتی اسکالانتی را پیشنهاد میفرمایید؟

آنتی اسکالانت را بر اساس میزان tds آب ورودی تعیین می کنند پس با توجه به میزان tds می‌توان از آنتی اسکالانت آویستا vitec5000 در صنایع داروسازی استفاده نمود.

? فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت به چه صورت است و آنتی اسکالانت از چه موادی تشکیل شده است؟

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت بر اساس گروه فسفاته و پلیمری متفاوت است. در تشکیل آنتی اسکالانت از گروه‌های عاملی فسفاته، اسید کربوکسیلیک ، پلی اکریلیک اسید ، پلیمرهای آنیونی و .. استفاده می‌شود.

? مقدار دوز تزریق آنتی اسکالانت به چه عواملی بستگی دارد و با چه نرم افزاری بایستی مقدار آن را تعیین کرد؟

میزان دوز تزریق آنتی اسکالانت به آنالیز آب خام ورودی، میزان جریان ورودی، میزان TDSآب ورودی، نوع آرایش ممبران‌ها، دما و pH آب بستگی دارد. با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر و نرم افزار‌های اختصاصی که توسط شرکت سازنده ارائه می شود، می توان مقادیر دقیق دوز تزریقی آنتی اسکالانت را تعیین کرد.

? نحوه آماده سازی آنتی اسکالانت به چه صورت هست و چه اقداماتی را بابیستی انجام داد؟

مقدار مورد نیاز از آنتی اسکالانت را با توجه به دبی دستگاه با مقدار مشخصی از آب رقیقسازی میکنیم و توسط دوزینگ پمپ به سیستم تزریق می کنیم، محلول ساخته شده بایستی در بازه زمانی 24 تا 48 ساعت مصرف گردد.

? آنتی اسکالانت‌های شرکت شما دارای برگه ایمنی یا MSDS می باشد؟

بله تمامی آنتی اسکالانت های این شرکت دارای برگه ایمنی است. جهت دریافت msds آنتی اسکالانت با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

? آنتی اسکالانت بهتر است قبل از فیلتر کارتریج اضافه شود و یا بعد از فیلتر کارتریج ؟

طبق دستور العمل شرکت‌های سازنده آنتی اسکالانت بهتر است قبل از فیلتر کارتریج آنتی اسکالانت تزریق شود. اما در مواردی که سیستم پیش تصفیه به خوبی عمل نکرده وآب دارای کیفیت پایینی باشد، بایستی بعد از فیلتر کارتریج تزریق شود.

? چه آنتی اسکالانتی برای آب لب شور مناسب هست ؟

آنتی اسکالانت فلوکن و جنسیس برای آب های لب شور مناسب می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس حاصل بفرمایید.

روش کنترل رسوب گذاری بر روی ممبران

  • اضافه کردن اسید به ممبران
  • مکانیسم تعویض یونی برای نرم کردن
  • استفاده مستمر از آنتی اسکالانت

طراحی سایت شرکت تصفیه آب

طراحی وب سایت، علی الخصوص در حال حاضر کهمردم اغلب کشورهای دنیا درگیر ویروس کرونا هستند، بیش از پیش اهمیت یافته است با داشتن وب سایتی مفید شما قادر خواهید بود هم به خود و هم به دیگران کمک شایانی کنید.

در شرایطی که نه تنها در استان خوزستان بلکهدر شهر اهواز و کل کشورما بلکه تمامی جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با یکی از مرگبار ترین ویروس‌های جهان در طول تاریخ است اما زندگی افراد نیز در حال تغییر و همراهی با این ویروس است اولین اتفاق در زندگی روزمره نیاز به خرید و تهیه مایهتاج خانه بوده و این دقیقا اولین موج احساس نیاز به خرید‌های اینترنتی و بدون استرس و مراجعه حضوری بود این موضوع طراحی سایت را به یکی از پر تکرارترین درخواست‌ها در دنیای تجارت الکترونیک طی چند ماهاخیر تبدیل کرد، طراحی سایت در اهواز نیز دقیقا با این چنین برخوردی روبه رو شد و ما در لوگو پلاس تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات طراحی سایت در خوزستان  به کار برده‌ایم.

image_cb6d4deef1cf8fb6057c17706995e02bc478844d

لوگو پلاس ارائهدهنده خدمات طراحی سایت | سئو سایت | خدمات طراحی و چاپ و تمام امور مرتبطبا تجارت الکترونیک آماده همکاری می‌باشد جهت مشاوره با شماره 09366918839 تماس حاصل فرمائید و یا از طریق واتساپ مکاتبه کنید.

همچنین لوگو پلاس همانطور که از شعارش یعنی فراتر از لوگو مشخص است در حوزه سئو با کارنامه ای درخشان ظاهر شده و هم اکنون با کلماتی در حوزه تصفیه آب در صفحات اول گوگل ظاهر شده و خوش میدرخشد.

از کجا اطمینان حاصل کنیم که طرح نهایی مورد رضایت ما است ؟

ما در لوگو پلاس این افتخار رو داشتیم که مشاور و مجری پروژه‌های بین المللی و مدیران با تجربه‌ای باشیم. ما توانستیم با ارائه خدمات طراحی سایت، لوگو و بهینه سازی سئو سایت با سبک و الگوریتم های جدید و متفاوت ظاهر شده و اعتماد و رضایت این عزیزان رو جلب کنیم. از طرفی در تمام مراحل طراحی نظرات شما اعمال خواهد شد و قدم به قدم پیش می‌رویم. پس بی شک میتوان گفت که نتیجه نهایی کاملا مطابق با نیازها و انتظارات شما همشهریان عزیز است.

با توجه به پیشرفت نرم افزا‌رهای تولید محتوای گرافیکی و متنی هر روز بر جذابیت‌های بصری طراحی سایت افزوده می‌شودما در آغاز سال 2021 با رویکردی جدید در طراحی نظر بخش عظیمی از مشتریان را جذب کرده و با آغاز سال 1400 هجری شمسی تخفیفات هیجان انگیزی را برای مشتریان و همراهان عزیزمان در نظر گرفته ایم.

لوگو پلاس به کارگیری استانداردهایجهانی و استفاده از نیروهای متخصص متعهد و خلاق تلاش دارد کسب و کار مشتریانش را با ارائه محصولات کیفی و پشتیبانی گسترده به عنوان شرکای تجاریخود، توسعه دهد، حضور شما در رتبه های برتر در گوگل از اهداف لوگو پلاس می‌باشد. با متخصصین حرفه ای لوگوپلاس نگران رتبه ی سایت خود نباشید.

سایت تصفیه آب abpaksazan.com به عنوان یکی از اولین و بزرگ ترین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب صنعتی با تجهیزات جانبی اصلی

منابع این مطلب:

آنتی اسکالانت

فیلتر شنی چیست ؟(به نقل از چطور)

مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب صنعتی به نقل از ایرنا

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب

رایج ترین روش تصفیه آب صنعتی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

پرسش و پاسخ تصفیه اب صنعتیRO

از کدام تمیز کننده غشا استفاده کنم؟ 

پاک کننده غشا مورد نیاز ممبرین 4 اینچ به نوع رسوب دهی غشا بستگی دارد.

برای عیب یابی به صفحه زیر مراجعه کنید:

در مغولستان ما از عناصر RO Dow / Hydranautics BW30LE-4040 استفاده می کنیم ، آبهای زیرزمینی را با مقدار زیاد TDS (بدون مواد آلی) تصفیه می کنیم.

 بیشتر بدانید:

شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب

دانلود فونت رایگان

برای CIP ، آیا می توانیم از HCl به عنوان ماده تمیز کننده استفاده کنیم؟ ما Cirtic Acid نداریم و حمل و نقل مدت زمان زیادی طول می کشد (عبور از مرزهای چین). اگر بتوانیم از HCl استفاده کنیم ، از چه دوز یا مقاومت محلول استفاده کنیم؟ 

بله ، می توانید از HCl استفاده کنید. در حین هم زدن (مخلوط کردن) خیلی آهسته و با احتیاط اسید را به آب اضافه کنید تا PH 3 داشته باشید (زیر 2 نروید). از این آب استفاده کنید و برای تمیز کردن گردش دهید. 

آنتی اسکالانت برای کاربرد تصفیه آب با اسمز معکوس چگونه کار می کند؟  

آنتی اسکالانت پیش تصفیه ای است که قبل از ورود آب خوراک به غشاهای RO به آب خوراکی تزریق می شود. وجود آن واکنش بین منیزیم کلسیم و بی کربنات را به تأخیر می اندازد. این نتایج در حال تمیز شدن نیست که آب توسط RO تصفیه می شود. از آنجا که طول آب در سیستم غشا membrane در طی درمان نسبتاً کوتاه است ، از تشکیل مقیاس جلوگیری می شود.

تفاوت Flocon 260 Antiscalant / Dispersant و Coagulant چیست؟  

Flocon 260 Antiscalant برای جلوگیری از رسوب سختی آب در هنگام تصفیه آب با اسمز معکوس استفاده می شود. ماده ضد عفونی کننده همچنین حاوی ماده پراکنده کننده ای است که از واکنش آهن و آلومینیوم در آب با ماده ضد عفونی کننده و م inثر نبودن آن جلوگیری می کند. 

از طرف دیگر ، Coagulant برعکس عمل می کند. برای ایجاد لخته شدن و نشستن مواد جامد معلق که ممکن است در آب وجود داشته باشد ، استفاده می شود. منظور ما از انعقاد این است که ذرات بسیار ریز مواد معلق در کنار هم قرار می گیرند و به یک خوشه بزرگتر تبدیل می شوند که راحت تر از ذرات معلق کوچکتر می شود. ذرات معلق ریز موجود در آب به طور معمول دارای بار الکتریکی هستند. انعقاد ، حذف بار را تسهیل می کند و اجازه می دهد ذرات لخته و ته نشین شوند. به طور خلاصه ، از ماده منعقد کننده برای حذف مواد جامد معلق استفاده می شود. 

https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23iranfont&since=&until=&near=
https://nitter.cc/search?f=tweets&q=%23abpaksazan&since=&until=&near=

در فرآیند غشایی ، از منعقد کننده ها فقط در شرایط نادر استفاده می شود. بسیاری از مواد منعقد کننده می تواند برای غشاها مضر باشد. از منعقد کننده ها معمولاً در سیستم های تصفیه آب شهری استفاده می شود. 

cutt.ly

به طور خلاصه: از ضد انعطاف پذیری برای سختی استفاده می شود که در آب حل می شود و از ماده منعقد کننده برای مواد جامد معلق استفاده می شود. 

* برای اطلاعات بیشتر و سفارش سفارش Flocon 260 Antiscalant / Dispersant اینجا را کلیک کنید.

توالی مناسب برای تمیز کردن غشاهای من کدام است؟ 

توالی تمیز کردن غشا 

    پاک سازی اسید

    گرگرفتگی

    تمیز کردن قلیایی

    گرگرفتگی

    ضد عفونی کننده

    گرگرفتگی

 برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()